گزارش عملکرد اقتصادی رییس جمهوری در مصاحبه تلویزیونی شب گذشته، 7 ایراد داشت.

علی حق:محمود احمدی نژاد، رییس دولت نهم و دهم شب گذشته در گفتگویی تلویزیونی به تشریح کارنامه عملکرد دولت متبوع خود پرداخت. بخشی مهمی از این کارنامه به عملکرد اقتصادی 8 سال گذشته دو دولت او اختصاص داشت. گزارش آماری او حاوی چند شبهه بود:

1-احمدی نژاد گفت:از ابتدای کار دولت بدهی خارجی کشور روند کاهشی داشته است و از سال 84 تاکنون این روند بوده در این دولت تعهدات خارجی افزایش نیافته است.

این اظهارات او در شرایطی عنوان شد  که مطابق آمار رسمی بانک مرکزی بدهی های قطعی خارجی کشور طی دولت اول محمود احمدی نژاد و در سال 1386 رکورد تاریخی 28 میلیارد و 647 میلیون دلار را ثبت کرده است و مطابق نمودار زیر که از سوی بانک مرکزی منتشر شده و تا سال 87 را پوشش می دهد، روند کاهشی مورد ادعای رییس جمهور مشاهده  نمی شود.  

بدهی خارجی

2-احمدی نژاد گفت: برای اولین بار در این دولت 20 درصد درآمد نفتی را کنار گذاشتیم در حالی که در دولت های قبلی به طور کامل و 100 درصد هزینه می شد.

این سخن او نیز در حالی ایراد شد که طرح ایجاد حساب ذخیره ارزی در قالب ماده ۶۰ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور در سال ۷۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

همچنین بررسی کلی عملکرد دولت خاتمی در سالهای 79 تا 83 نشان می دهد، دولت خاتمی طی 130 میلیارد و 255 میلیون دلار درآمد نفتی داشته است و 30 میلیارد و 303 میلیون دلار آن را به عنوان مازاد درآمد نفت به حساب ذخیره ارزی واریز کرده است.

20 میلیارد و 600 میلیون دلار یعنی بیش از 68 درصد آن برداشت شده است که سه میلیارد و 547 میلیون دلار یعنی 17.3 درصد سهم بخش خصوصی و 17 میلیارد و 53 میلیون دلار یعنی 82.7 درصد سهم مصارف دولتی بوده است.

لذا رقمی بیش از  9میلیارد دلار مانده نقد اول دوره سال 84 بود.

3-احمدی نژاد در باره اینکه گفته میشود درآمدهای نفتی این  دولت بیشترین درآمد در 100 سال گذشته بوده است ، گفت : در جلسه سران اوپک در 5 سال پیش قیمت نفت 80 دلار بود که پادشاه عربستان سخنرانی کرد وگفت این قیمت معادل قیمت نفت در سال 1360 هجری شمسی است و درست هم می گفت. ارزش دلار طی این سال ها در جهان سیر نزولی داشته و قدرت خرید سابق خود را ندارد. لذا اینها تحلیل های ساده انگارانه از اقتصاد است و باید درآمدهای نفتی با ارقام واقعی مقایسه شود.

با این وجود بدون توجه به این نکته ای خود منتقدانش را به دلیل بی توجهی به آنها متهم به ساده انگاری کرد،احمدی نژاد در ادامه مصاحبه خود شروع به اعلام و مقایسه آمارهای خود بر مبنای نرخ جاری کرد: مثلا گفت:به رغم همه تحریم ها ، فشارها و حرف ها از سال 57 تا 84 مجموعا 12 میلیارد و 920 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی به ایران آمده است. در این هشت سال 25 میلیارد و 100 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی به ایران آمده است که این غیر از فاینانس ها است.

پس اگر احمدی نژاد معتقد است که ارزش دلار در جهان افت کرده و دلارهای نفتی کسب شده از سوی دولت او ارزش سابق را ندارد پس نمی توانست مدعی شود که دو برابر دولت های قبلی سرمایه گذاری خارجی جذب کرده است.

همچنین او گفت: از سال 57 تا سال 83، رقمی معادل 21 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی انجام شد در حالی که از سال 84 تا کنون این رقم به 115 هزار میلیارد تومان رسیده است.

در این خصوص نیز باید این نکته لحاظ می شد که سرمایه گذاری 21 هزارمیلیارد تومانی در شرایطی صورت گرفته که نرخ دلار بین 7 تومان تا 900 تومان بود، در حالی که طی دوره ریاست جمهوری ایشان ارزش پول ملی 3 برابر کمتر شده است. لذا مقایسه این ارقام جاری با هم درست نیست.

احمدی نژاد گفت:در بخش نفت و گاز نیز سرمایه گذاری های زیادی صورت گرفته است به طوری که در هشت سال گذشته این رقم به 170 میلیارد دلار رسیده که پیش از آن 46 میلیارد دلار بود.

در خصوص مقایسه این دو رقم نیز رییس جمهوری مطابق دیدگاهی که پیشتر عنوان کرد عمل نکرد و به مقایسه دو رقم جاری پرداخت و در عین حال نگفت که چرا با سرمایه گذاری 46 میلیارد دلاری تولید نفت ایران بیش از 4 میلیون بشکه در روز بود ولی طی دولت او این رقم سیر نزولی داشته است.

4- احمدی نژاد در دفاع از اجرای موفق قانون اصل 44 گفت:قبل از این دولت دو هزار و 800  میلیارد تومان واگذاری شد که در این دولت به119 هزار میلیارد تومان رسید که بخشی از آن سهام عدالت است و اکثر آن در بورس قرار دارد.

رییس جمهوری به این نکته اشاره نکرد که سیاست های کلی اصل 44 از سوی مقام معظم رهبری در خردادماه سال 84 ابلاغ شد. همچنین قانون اصل 44 در بهم نماه سال 86 در مجلس تصویب شده و سال 87 ابلاغ شده است. لذا نقدی بر کندی عملکرد دولت های پیشین نمی توان وارد کرد چون اساسا ابلاغیه و قانون اصل 44 وجود نداشته است.

5-احمدی نژاد از رشد های جهشی ظرفیت تولید فولاد و کاشی سرامیک و سیمان خبر داد.

رییس جمهوری به این مساله پاسخ نگفت که چرا مثلا در صنعتی مثل کاشی و سرامیک، بزرگ ترین تولید کننده کشور تنها با 30 درصد ظرفیت کار می کند. آیا سرمایه گذاری صرف برای افزایش ظرفیت تولید بدون توجه به مسایل محیط کسب و کار، تامین مواد اولیه و بازار و امکان صادرات، قابل تقدیر است یا موجب اتلاف منابع؟

6- احمدی نژاد در دفاع از اصلاح قیمت حامل های انرژی گفت که فردی که  مصرف سوختش 5 لیتر بود چرا باید هزینه  مصرف فردی را که 5000 لیتر سوخت صرف می کرد، پرداخت می کرد و این عادلانه نبود.

اما او به این نکته اشاره نکرد که حالا تحمل تورم نقطه ای 45 درصدی از سوی همان فردی که مصرف 5 لیتری داشت و یا همان افراد کم درآمدی که گروه هدف دولت ایشان بود، عادلانه است؟ 

7- احمدی نژاد گفت:سیم کارت دومیلیون تومان بود.

ایشان اگر قیمت روز سیم کارت را سوال کنند متوجه می شوند که آن سیم کارت های 2 میلیون تومانی این روزها نیز خیلی ارزان نشده چون در حال حاضر سیم کارت کد 1 بیش از 2 میلیون تومان قیمت دارد. لذا مقایسه قیمت سیم کارت اعتباری ایرانسل با سیم کارت دائمی کد 1 همراه اول مقایسه درستی نیست.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 301882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 215
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اقتصاددان A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    در مورد آمار بدهی‌های خارجی اشکال دیگر اظهارات ایشان آن بود که آمار بدهی قطعی و غیرقطعی خارجی دولت قبلی را با آمار فقط بدهی قطعی دولت خود مقایسه می‌کرد. نکته دیگر آنکه در بحث پیشرفت کشور به جای ذکر آمار رشد تولید ناخالص داخلی که میانگین دوره تصدی ایشان به مراتب کمتر از دوره اصلاحات و دوره سازندگی بوده صرفا به ذکر آمار تولید و ظرفیت تولید صنایع منتخب پرداخت او اشاره‌ای نکرد که دولت را در سالی تحویل گرفت که نرخ رشد تولید بالاتر از 6 درصد و نرخ تورم حدود 10 درصد بود و در سالی تحویل می‌دهد که نرخ رشد تولید منفی و نرخ تورم بالاتر از 30 درصد است
    • رستاخیز عقلی IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      باور کنید دور بعد همه ی این حرفارو به آقای روحانی تکرار خواهید کرد اگه باور نمیکنید صبر کنید تا اون روزو ببنید حاضرم شرط چند صد میلیونی ببرم چون تموم ایرانی ها همین طورند هرکس خدمت کنه رو تخریب می کنند خدا کنه آقای روحانی خدمت نکنه چون دلم بهش میسوزه وقتی میبینم همین حرفارو مردم قدر نشناس بهش میزنن درود بر روحانی و درود بر احمدی نژاد
    • محمد A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      همه این حرف ها درست اما اینم دروغه که رتبه اقتصادی ما از 22 به 17 اومده؟ اینم دروغه که رتبه علمی ما بهتر شده؟ اینم دروغه که ورزش بهتر شده؟ ضریب جینی که فاصله غنی و فقیر کمتر شده هم دروغه؟ اینا همه دروغن شما درستید فقط اونیو میشنوید و میگید که به نظر خودتون درسته نه آمار واقعا که آدم مغزش صوت میکشه
    • بی نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      آقای رستاخیز عقلی من حاضرم باهاتون شرط ببندم که این اتفاق نمیفته. احمدی نژاد هم مثل شما اقتصاد مملکت رو اداره کرده که این وضعمونه.
    • محمد IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      دولت كاغذي حرف ميزنه . رو كاغذ هم ميتونه همه چيز رو راست و ريس كنه. ولي وقتي دلار توي يك سال اينقدر گرون ميشه يا وسايل خانگي و صوتي و ... . حتي وقتي با دلار مبادله اي وارد ميشن و با نرخ 2 برابر دلار آزاد فروخته ميشن همه چيز مشخصه.
    • بی نام A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      ما به روحانی یا هیچ کس دیگر بدهکار نیستیم و فقط از کسی پشتیبانی میکنیم که کارش را درست انجام دهد و رییس جمهور واقعی باشد یعنی امین مردم در حکومت شما هم غصه احمدی نژاد را نخور او 8 سال وقت داشت و کارنامه قابل دفاعی نداشت که مردم اینگونه انتقاد میکنند
    • نازنین A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      نرخ رشد تولید منفی و نرخ تورم بالاتر از 30 درصد است. آقای رستاخیز عقلی اگر هم دولت روحانی موفق نشود باز هم ایرادی نمیشه گرفت با این اوضاعی که دولت احمدی نژاد درست کرده!
    • علی* IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      وضعیت ورزش بهتر شده؟ ما یه دوره افت محسوس داشتیم تو ورزش! واسه مصداق حرفم فوتبالو ببین از زمان دادکان به بعد چشم اندازمون صعود از گروه توی جام جهانی بود...! حالا کارمون به جایی رسیده که واسه صعود به جام جهانی بالا و پایین می پریم...
    • امیر IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      سلام من هم به صلاحات رای دادم هم به احمدی نژاد لطفا احساسی نظر ندهید چون معلوم نیست کدام آمار درستر است باید به رده بندی جهانی توجه کرد مثلا رتبه ورزش رتبه علمی رتبه نظامی رتبه صادرات نقش قلدری در منطقه (پیروزی حماس پیروزی حزب الله و نگهداری سوریه و20درصد هسته ای وخود کفایی بنزین) شاید اگر دولت سازندگی یااصلاحات بود سرعت بالاتر میرفت ولی بعید میدانم
    • حسین IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      یکی از مهمترین خطاهای عمدی که ایشان دائما مرتکب آن میشود اشاره به "ظرفیت" تولید است (مثلا در فولاد و سیمان و مصنوعات سرامیکی و ...) در حالی که مسئله اصلی فعلی کشور بیکار ماندن ظرفیتهاست.
    • بی نام A1 ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      زنده باد آقای اجمدی نژاد
    • حسین A1 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      231 8
      آقا چقدر حرص میخورین 12مرداد داره میره ایشاا... میره که به قول الهام با امام زمان خودش رجعت کنه.جالبه که خودشم میدونه وقتی رفت دیگه رفته اس
    • سید IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      146 7
      واقعا حیف از 8 سال جوونی من که در مدت ریاست تو بود. هیچ وقت نمیبخشمت به خاطر فشار اقتصادی که در این دوره سرمون اومد ایشالا خدا همه ی ما رو به راه راست هدایت کنه و بپذیریم اشتباهاتمونه. خبر نظر منو منتشر کن لطفا
    • بی نام IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      80 8
      آقای امیر خودکفایی در تولید بنزین منجر به آلودگی شدید کلان شهر ها شد!
    • جلال A1 ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      56 1
      تا دیروز اگه سازمان های جهانی آمار میدادن که ارزش پول ایران جز 3 تای آخره می گفتن نه دروغ میگه و کار کار صهیونیست و... حالا امروز میگن ن به آمارا توجه کنید.همیشه عادت داریم خودمونو گول بزنیم.به نظرتون تو ورزش به خاطر مدریت ورزشی رشد کردیم یا تلاش فردی افراد؟به غیر از والیبال تو کدوم رشته های ما دعوا سر پست نیست؟آیا قهرمانی همیشگی بهداد سلیمی به خاطر مدریت ماست؟آیا فرستادن مقاله هایی که صرفا جنبه تئوری دارن نشونه پیشرفت ما در زمینه علم هستش؟فاصله غنی و فقیر چطور کاهش یافته؟جز اینکه با فقیر کردن فقرا و اندکی فقیر کردن ثروتمندان؟ثروت مندی که مثلا تا قبل 10 تا مرغ می خرید الان 9 تا می خره ولی فقیری که ی دونه می خرید الان نمی تونه بخره.
    • یلیب RS ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      22 1
      پراید برای دانشجویان نمونه کشوری تاریخ 18/03/1392 به لطف خداوند متعال و پیگیری تک تک نمایندگان بویژه سرکار خانم دکتر علی قاضی و جناب آقای دکتر آتشک و یک کوچولو تماس بنده بدست جناب آقای دکتر احمدی نژاد رسید. دستور ایشان از کانال آقای موسوی به جناب آقای مهندس بقایی (معاونت اجرایی دفتر ریاست جمهوری) ابلاغ گردید که متن تقریبی این دستور این چنین بود که «بنده چنین قولی را به یاد ندارم ولی در صورت وجود با بازبینی فیلم حتماً اقدام لازم صورت گیرد».
    • بی نام IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      58 4
      به عنوان یک استاد رشته مهندسی صنایع کاش جای آقای حیدری چوب خشک گذاشته بودند تا ترک بر میداشت لا اقل. وقتی حرفهای آقای احمدی نزاد را می شنوم می فهمم چرا معاونش مسکن مهر را بزرگترین پروژه از زمان حضرت ادم می داند!!!!
  • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    8 سال دولت حرف خودشو میزنه و کارشناسان چیز دیگه میگن و البته بعضی حرفها رو آدم نباید کارشناس باشه تا بفهمه از بس تابلو هست.
    • تیچی IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      من در عجبم از مرتضی حیدری که هیچ گیری بهش نمیداد معلومه بدون تحقیق و آگاهی نشسته بود جلو احمدی نژاد که فقط بزاره حرفشو بزنه کافیه یه همچین برنامه ای رو در مثلا آمریکا ببینید که چطوری رئیس جمهورشون رو به چالش می کشن
    • بی نام A1 ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      انتظار داری حیدری چی بگه؟!؟! مگه اومد مناظره؟! مجریه برادر من!
    • ارشيا IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      19 95
      ولي انصافا آقاي روحاني وقت خوبي رييس جمهور شده. حالا كه كشور در مقابل تحريمها ثبات پيدا كرده و راه هاي مقابله با تحريمها رو فهميديم ايشون اومدن و فقط بايد از پروژه هاي احمدي نژاد بهره برداري كنن. اگر احمدي نژاد به فكر راه اندازي پالايشگاه هاي توليد بنزين نبود، الان حتي ماشين هم نميتونستيم سوار بشيم كه اثر تحريم در اين مورد به شدت احساس ميشد.
    • تیچی A1 ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      39 1
      والا مثال از مجری زیاد دارم ولی یحتمل نمیشناسید!!!! اونی که میشناسید رو میگم « اُپرا » کسی بود که « آرمسترانگ » توی برنامش اعلام کرد که دوپینگ کرده و تمام مدالهای المپیکش رو ازش پس گرفتند کاری که کمیته ضد دوپینگ المپیک و مسابقات جهانی دوچرخه سواری نتونسته بود بکنه و اگر در جریان اون اتفاق بودید می دونید که این قدرت و نفوذ مجری بود ، و کسانی که تو این 8 سال با احمدی نژاد مصاحبه کردند تمام شهرتشون برای اینکه با اشخاص سیاسی مصاحبه می کنند و اونا به چالش می کشند. والا ما به اونا می گیم مجری به آقای حیدری هم میگیم مجری !!!!!!!
  • sss A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    در مورد سیم کارت بهتره توجه منید که الان میتونید با 5000 تومان یه سیم کارت با بهترین خدمات تهییه کنید ایا قبل از 84 میتونستید ؟،اگه هنوز هم سیم کارت 2000000 خرید و فروش میشه معنی دروغ بودن حرف های رییس جمهور نیست..بهتره در همه موارد تیزبین و البته منصف باشید.
    • lمحسن A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      آقا این چه استدلالیه آخه مثل اینکه بگی دوران قبل انقلاب موبایل نبود الان هست آمار رییس جمهورت و استدلال شما به شدت بهم میان عزیز
    • تی تی IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      دوست عزیز این ربطی به دولیت احمدی نژاد نداره! هر کی بود ارزون می شد! مگه گوشی همراه که تو آمریکا برای اولین بار به بازار اومد همین 200 یا 300 دلار بود؟ نخیر اون موقع یه گوشی همراه، اندازه کمد دیواری نزدیک 3000 دلار پولش بود ولی به خاطر افزایش تقاضا و پیشرفت تکنولوژیکی و بازار رقابت قیمتش اومد پایین.
    • مهدی IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      اینجور اظهار نظر ها از طرف شماها زیاد چیز عجیبی نیست.بالاخره باید نشون بدین که..........
    • mms IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      می تونست بگه ما نوعی سیم کارت ارزان در اختیار مردم گذاشتیم که البته انهم نه به احتمام دولت با عدالت ایشان بلکه با تکنئلوزی استکبار جهانی و کارگرا چین کمو نیست بوده
    • رضا IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      آقای sss از قیاست خنده آمد خلق را
    • ناشناس IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      دوست عزيز يا شما بيسوادي يا خودتو به بيسوادي ميزني. تكنولوژي چه ربطي به دولت اين آقا داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دنيا در حال پيشرفته و تقاضاي زياد باعث كاهش قيمت ميشه.
    • لاهرودی A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      دوست عزیز تکنولوژی بسرعت در حال پیشرفت اس احمدی نزاد هم نبود این علم و تکنولوژی از دروازه های کشور وارد میشد شما بهتر است به مسایل جایگاه کشور عزیزمان در دنیا اشتغال- تولید - تورم- بیکاری و درامد دولت از محل فروش نفت توجه کنید متوجه میشید که درد مردم نون سر سفره اهل بیتش هست نه سیم کارت و غیره .
    • بی نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      آره زمان هخامنشیان اصلا سیم کارت نداشتیم میبینی چقدر پیشرفت کردیم؟
    • khatere A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      امثال ایشون احمدی نژاد رو رییس جمهور کردن دیگه!!!
    • ناشناس IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      196 7
      پس حتماً ايفون ٥ و گلكسي ٤ هم كار اين دولته كه تو ايران هم خريد و فروش ميشه نه؟؟؟؟؟؟؟ شما آخر استدلالي
    • بی نام IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      شماهایی که جوابشو اینجوری دادید اصلا هیچی حالیتون نمیشه. چون لااقل قبول دارین که اگه میخواست جلوی این کار رو بگیره هیچ احد الناسی نمیتونست این تکنولوژی رو وارد کشور کنه. فقط فک بجونبونین.
    • بی نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      108 6
      آقای باهوش، هر چقدر علم پیشرفت میکنه بعضی از خدمات ازرونتر میشه، مثل اینترنت، موبایل و.....
    • بی نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      80 81
      به sss بهتره ایشون میگفتن که زیرساخت های شبکه موبایل رو په کســــــی و در چه دوره ای کاشــــــت و ایشـــــــــون درو کردن!
    • محمد A1 ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      12 8
      اين مسائل براي هر دولتي وجود داره . دولت احمدي نژاد يه مقدار از لحاظ اين موضوع بدشانسي اورد . ولي همچين محدوديتي رو مطمئناً روحاني هم در مورد يه چيز ديگه اي مثل سيم كارت تجربه ميكنه. چرا بي ربط حرف ميزنيد ssss
    • بی نام A1 ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      34 2
      نابغه در تمام دنيا با رشد تكنولوژي خيلي چيزها ارزان و فراوان مي شود چه ربطي آقاي ايكس و زد دارد.
  • مهدیار A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    دلتون خوشه ها!! آخه کی اینا را می فهمه؟ مردم گوش می کنن میگن چقدر کار کرده!! مگه دیوان محاسبات و مجلس که گفتن آمارش اشتباهه کسی توجه کرد؟ قشری که احمدی نژاد را می پسندن مردم عامی و عموماً کم اطلاع هستن که فقط منبع اخبارشون صدا و سیماست. رئیس جمهور داره واسه اونا حرف می زنه پس میدونه چی بگه و چه جوری بگه. والا من که اقتصاد خوندمم از اون قسمت ضریب جینی هیچی نفهمیدم.
    • سجاد رفاقت IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      شما بهتره یه ملاقات حضوری از رئیس جمهوری بگیرید تا در مورد ضریب جینی توضیح بدن. راحته ها!!! 900 هزار نفر دیدار حضوری داشتند پس شما هم می تونید.!!!!
    • امیر A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      مردم عامی کم اطلاع نیستن برای توجه به این نکته کافیه درصد رای آقای روحانی در انتخابات اخیر رو توی استان ها و شهرستان های دور افتاده که معمولا متهم به عامی بودن و کم اطلاعی میشن نگاه بندازید تا بفهمید که اونها هم فهم و درک و شعور دارن و می فهمن کی بهشون دروغ میگه و کی راست میگه
    • مادی IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      حالا چون تو اقتصاد خوندی(حتما تو آزاد) دیگه حامیان احمدی همشون بی سوادن؟؟؟؟؟؟ بترسین از تهمت
    • زیبا IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      5 0
      طرفداران آقای احمدی نژاد همگی بیسواد نیستند. این کاملا مشخص است. ولی با حرکت های پوپولیستی ایشان کسانی حامی وی شدند که از نظر میانگین سواد پایین تر از میانگین جامعه هستند. این هم کاملا مشخص است. وسط بحث چه ربطی داره به تهمت؟ تهمت چیه؟ فاتحه مملکت رو خونده شما ما رو از تهمت می ترسونی؟؟؟؟
  • ناشناس A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    همه آمار وارقامی که دادید آقای احمدی نژاد مردم اصل قضیه را خوب میفهمند از سیم کارت گفتی ملت میدانند که سیم کارت دایمی کد یک بازهم دومیلیون واندی است شما با سیم کارت ایرانسل مقایسه میکنید این ملت را چی حساب کردی ،در مورد ذخیره ارزی چی داری بگی ،هیچ ،خاتمی صندوق ذخیره ارزی را پر کرد شما خالی کردید الان دولتی تحویل آقای روحانی میدهید با هزاران بدهی وصندوق ارزی خالی ،نمیدانم چطور اجازه میدن شما در صدا وسیما اینهمه آمار وارقام ... ارایه کنید ملت از گرانی در فلاکت زندگی میکنند .،روز قیامت جوابگو هستید .
    • کارمند IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      متاسفانه این همان رییس جمهوری است که استدلال کرد گوجه فرنگی را از سرکوچه محل ما بخرید تلفن همراه هم یک همچین استدلالی از ایشان بود . ای کاش صدا و سیما داغ ما را بیش از این تازه نکنند و از این برنامه ها دیگر نزارند چرا که قیافه آقای حیدری هم بد جوری در هم شده بود .
    • بی نام A1 ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      7 27
      عزیزم کد 1 بخاطر این هست که به شکل منطقی تعداد این سیم کارتها کم هست ، مثل زمین مرغوب می مونه البته میشه کاری کرد که قیمتش بشکنه ولی فایده ای نداره. خواهشا به چرت و پرت گفتن وارد نشید ، سیم کارت کد یک از لحاظ کیفیت خدمات هیچ فرقی با سیم کارتهای 5 هزارتومانی ندارد. و بالا بودن قیمتش دلیل دیگری دارد.
  • علی EU ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    با این حساب رئیس جمهور اسبق همونطوری که آمد، همانطور هم داره میره:-)
    • رسول IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      علی جان اگر فرصتهای طلایی که هدر رفت را ندیده بگیریم, باشما موافقم
  • بی نام A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    خیلی عالی
  • ایران آباد IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    واشتباه آخرش این بودکه فکر می کرد همه مردم حرفهایش را باورمی کنند
  • بی نام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    از کسی که می گوید گوجه فرنگی را بیائید از محله ما بخرید انتظار دیگری نیست - این درامد نفتی 8 ساله اگر در هر مملکت دیگری بود انجا بهشت می شد ولی چه حاصل که با بی تدبیری همه ان سرمایه عظیم هدر رفت - هر سال دریغ از پارسال !!!!!
  • سلام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    هيچ كدوم از اين مواردي كه گفته شده به نظر ميرسه اشكال جدي نباشه و فقط بازي با جملات باشه؟؟؟؟!! متاسفم بخاطر اين همه بي انصافي دوستان البته شايد گفته هاي آقاي رئيس خالي از اشكال نباشه! ولي اشكالاتش اينهايي كه گفتيد نبود انصافا بعدشم ارزش دلار در برابر ريال در دو سال اخير سه برابر كم شده نه در طول 8 سال و ظاهرا اين گزارشات هم بعضا تا سال 90 بوده.
    • رسول IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      جناب سلام توجه داشته باشید که دخل دولت به دلار است و خرجش با ریال!!!!!!! یه ذره دقت لطفا!!!!!!!!!!!!!!
    • ساره IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      89 5
      کاملا" درسته آقا رسول....درست برعکس مردم که دخلشون به ریال هست وخرجشون به دلار
    • مهدی IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      0 0
      درود بر شما اگر تحمل خوندن دارید اعتقاد شخصی من اینه : چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؟ ارزش ریال با وجود تحریمها و غیره حتما پایین آمدنی بود ولی نه سه برابر و در بیشترین حالت باید دوبرابر کاهش می یافت. (شاهد هم تعیین نرخ ارز مرجع توسط بانک مرکزی که بعد از همۀ این بلبشوها حدود 2470 اعلام شد نه 3450) یک سوم از این کاهش ارزش فقط بعلت سیاست غلط اما تعمدی دولت بود که وارد کردن طلا به بازار بجای دلار اصلیترین عامل آن بوده. فقط محض اطلاع بگم که شما هم فکر نکن که مستثنی هستی. زیاد طول نمیکشه که اذعان بفرمایید عمری که رفته دیگه برگشتنی نیست دوست عزیز.
  • حسن A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    آقا یا خانم اس اس اس منظورت از خدمات همین وضع بلبشوی سیم کارت های ایرانسله؟ کدوم خدمات بهتر؟
  • نقی A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    چرا ایشون ز تورم بیکاری سقوط ارزش ریال هیچی نمی گن؟
  • علی A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    اقا نظرتون چیه یه بار دیگه بهش رای بدیم شاید راست میگه
    • بی نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      شوخحیشم خوب نیست
    • علی IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      29 1
      ادم عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشه
    • ساسان IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
      5 0
      سه بار ! دوبار که گزیده شدیم !
  • یوسف IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    بخدا قسم شما بیکارید که جواب کارشناسی به حرفهای غیر کارشناسی احمد نژاد را می دهید. فقط یادتون باشه سیاره ای که احمدی نژاد تو اون زندگی میکنه با سیاره خیلی از آدمهای دیگه فرق داره!
  • بی نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    خودمونیم احمدی نژاد یه جمله ای هم گفت که خود را در تاریخ ماندگار کرد و اون اینکه " بالاخره پراید کیلویی چند ؟" !!!!!!!!
    • بی نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      68 24
      فقط و فقط همون يك بار بود كه مردم احمدي رو از خودشون دونستند. با جرات و شجاعت اعجاب اوري كه داشت اكه هميشه از مردم حمايت ميكرد و در توهم بسر نمي برد اوضاع كشور عالي بود
  • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    کسی که صاف صاف تو دوربین نیگا میکنه و تو این وضعیت که همه صداشون دراومده میگه الان کشور در بهترین وضعیته!!! شما هر چقدر استدلال منطقی کن براش فرقی نمیکنه
  • محمد A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    150 9
    در مورد ضریب جینی هم اصلا بحثشون باورکردنی نبود.
    • یاسین A1 ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      3 65
      شماها بی انصافی و دروغگویی را از حد گذروندید. خدارو صدهزار مرتبه شکر میکنم که فقط یکماه مونده احمدی نژاد از دست افرادی مثل شما راحت بشه. ضریب جینی چیزی نیست که دولتها خودشون اندازه گیری کنند. اللهم فک کل اسیر.
  • مهدی IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    221 8
    یادمه تو مجلس خانوادگی وقتی می نشستیم خدابیامرزه همه رفتگانتون رو..ما هم یه مادر بزرگ داشتیم که تو مناقشات و مذاکرات 5+1 خانوادگی اول و آخر صحبتاش این بود:" شنونده عاقل باشه..."..بله دوستان و دلسوزان...مهم نیست کی چی گفته(ما که این 7-8 سال عادت کردیم به خیلی چیزا شنیدنا که بعضی وقتا از شما چه پنهون یواشکی دس میکشیم رو سرمون ببینیم شاخی شاخکی چیزی جوانه زده یا نه)مهم اینه که شنونده عاقل باشه که خدا رو شکر ملت عاقلتر و فهمیده تر شدن...
  • جوان بیکار IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    169 9
    میگه هرچی کار خوب و اقتصادیه توی این دولت انجام شده و همه ی افتخاراتش مال منه ولی باور کنید آدم بیسواد هم دیگه نمیخوره.........
  • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    186 8
    آخه کلا اگه تو 8 سال مملکت جلو نرفته باشه که واقعا ول معطلیم موبایل همه جای دنیا پیشرفت کرده نسل های جدید اومده به نظرم من آقای احمدی نژاد فقط خوب بلدن با کلمات بازی کنن آخ حرصم میگیره این حیدری میشینه میخنده
  • بی نام A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    92 7
    نقد بسیار جالبی بود
  • جمال کیانی A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    95 6
    غریبی گرت ماست پیش آورد دو پیمانه آبست ویک چمچه دوغ اگر راست می خواهی از من شنو جهاندیده بسیار گوید ...
  • بی نام A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    نمودار رو ببينين! اي ول دوره خاتمي!!!
  • مجید A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    208 8
    پیرو صحبت های جناب آقای احمدی نژاد لازم به تذکر است بجای دیدن آمار به شهرک های صنعتی و تعطیلی مراکز تولید سر بزنند بدهکارن بانکی که هدفشان به جز کار آفرینی نبوده - کارگرن بیکار که سرپرست خانواده بودند و حال سربار لطف ایشان همین بس طبقه دلال به طرف اشرافیت طبقه متوسط به طرف فقر طبقه فقیر به طرف ........
  • بی نام A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    سلام من که یک معلم بازنشسته هستم از این سهام عدالتی که اقای رییس جمهور گفتند خبری نداریم. شما دارید؟
  • بی نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    191 9
    بحث قراردادهای نجومی فوتبالیست ها در این چند سال اخیر آیا با عدالت محوری تطابق دارد؟پول های بیت المال که به عنوان هدیه به فوتبالیست ها می دهند چه؟
    • بی نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      50 5
      هر چی با شه برای فوتبالیست های مطرح و پر درآمد فرقی نداره.
  • جواد IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    144 7
    وضعیت ظاهری سال 84 اقای احمدی نژاد را با قیافه همکنون اقای احمدی نژاد را نگاه کنی پیداست.
    • میثم IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      95 8
      منظورت چیه؟ اگه منظورت پیر شدنه.. از سال 84 من خودم اینقدر از دست این دولت و کاراش حرص خوردم خیلی بیشتر پیر شدم!
    • ؟ EU ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      56 2
      آره خیلی چاقتر شده زیباتر هم شده
  • حمید IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    اسم این را نقد نگذارید! این بی انصافی است که شما موارد مثبت را نادیده بگیرید! بله ایشان موارد منفی زیادی در صحبت هایشان داشتند اما موارد مثبت زیادی هم داشتند. انصاف! انصاف!
    • بی نام A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      186 9
      آقائی که دم از انصاف! انصاف! میزنی آیا فقرا فقیر تر و اغنیا غنی تر نشده اند ؟ انصاف . . .انصاف . . .
  • بی نام IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    236 9
    خبرآنلاین یه نظرسنجی بگذار خواهشاً ببین مردم مایل هستن کارشناس ها بیان تلویزیون و جواب ادعاهای این آقا رو بدن یا نه. اگه مردم با رای بالا موافق نباشند یعنی هرچی گفته قبول دارن.
  • یه بنده خدا A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    45 96
    اگه بخواهیم6سال زحمات ایشون رو نادیده گرفت بی انصافی هست ولی من میگم تواین2 سال آخر به خاطر لجاجت های ایشون مردم یک کشور واقعا له شدند اگه ایشون همین رو بفمند هم کافی نیست.اینقدرمیگن حق الناس حتی یه نفر من نمیدونم ایشون چطورمیخوان جواب حق مردم رو درپیشگاه خدا بده نمیدونم بعداتمام دور ه هرجاکه باشه آیاوجدانش راحتش میذاره که به مردم این کشوز به خاطر لج بازیش تحمیل کرده مگه کم داریم زوجهایی که همین الان فقط به خاطرفشار اقتصادی دارن طلاق میگرن خدایا خودت کمکمون کن . یا صاحب الزمان بیا
    • یه بنده خدا A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      21 9
      من تو این نظر نشون دادم که مخالف عملکرددولت ایشون بودم حتی میگم اگه کل این 8 سال و یک جا میشست و مثل مرتضی حیدری فقط دیکته میکرد حال و روز هممون بهترازاینبود ولی نمیدونم این منفی ها براچیه دیگه
    • بی نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      4 1
      اشتباه منفی دادیم چون منفی ها زیادتر بود
  • بی نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    92 13
    آقای احمدی نژاد گفتند نسبت درآمد بالاترین دهک به پایینترین دهک از حدود 14 برابر به حدود 10 برابر رسیده است . این درست نیست.در آمد یک پزشک که ما به آن مراجعه می کنیم و متخصص زنان است با ویزیت 20000 تومان در ماه به حدود 60میلیون تومان می رسد .( تعداد بیماران کمتر در نظر گرفته شده و نعداد عملها نیز دست کم گرفته شده است ) در حالی که حقوق من مهندس با حدود 15 سال سابفه با اضافه کار کامل حدود 2 میلیون تومان در ماه است . با این حساب درآمد ایشان نسبت به من حدود 30 برابر است حالا نسبت به دهک پایین نه نسبت به حقوق بگیر و کارگر با اضافه کار کامل چقدر است می توان حساب کرد ، حداقل 60 برابر .
    • پیمان A1 ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      5 11
      چه ربطی دارد شما کار حقوق بگیری خودتان را با کار بخش خصوصی و کار فرمایی شغل دیگر مقایسه می کنید بله ما هم در همسایگی مان یک آرایشگاه زنانه است که درآمدش از این رقم ها هم بیشتر است و بالعکس متخصص زنانی را می شناسم که روزانه 5 بیمار هم ندارد
  • رضا IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    آقای حیدری کاملأ رام و مطیع نشسته بود به حرفهای آقای رییس گوش میداد
    • ایرانی A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      6 46
      باید اینطور باشه هر چی باشه رئیس جمهور یه مملکت مقلبلش نشسته بود.غیر از این بود برای کلاس ایران بد نمی شد؟حالا با خوب و بدش کار ندارم.
  • بی نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    18 61
    چه سندی برای حرفاتون دارید؟
    • بی نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      43 2
      سند تو جیبمونه
    • بی نام EU ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      48 2
      وضعیت زندگیمون که با پوست وگوشت واستخوان لمس میکنیم سند ار این بالاتر؟
  • بی نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    28 12
    یکی از ایرادهای عمده ما که اساسا مانع پیشرفت است همین سیاه وسفید دیدن قضایا است یا باکسی خوبیم که اگر هربدی هم داشته باشد نمی بینیم ویا باکسی بدیم که چنانچه حسنی هم داشته باز نمی بینیم واز این نوع تفکر در طی این سالیان ضربات بسیاری خورده ایم چرا که هیچ فردی کامل نیست لیکن میتوان با تفکر واقع بینانه بدور از حب وبغض های سیاسی از تمام ظرفیت های مپبت افراد گوناگون استفاده ونقاط منفی انها را اصلاح نمود
  • بی نام A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    37 16
    یک کلام، ختم کلام: هیچ کدام از حرفای بالا مصداق عینی و واقعی ندارد.
  • بی نام A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    114 6
    به حمد الله مردم ایران در این هشت سال یادگرفتند که آماره اقتصادی رو از وضع جیب و سفره شون دربیارن نه از صدا و سیما و جنا احمدی نژاد...مهمترین یادگاری این دولت این حس عمیق بی اعتمادی که نسبت به آمار و ارقام دولتی به وجود آمد و این زخم به این زودی ها التیام نخواهد یافت
  • بهنام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    ملت ايران مساوي با مردم كوفه . . اوني كه ميره ميكوبنش،اوني كه مياد ميپرستنش
    • بی نام A1 ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      9 2
      یک نفری پس راجع به یک ملت نظر نده و اول خوب فکر کن بعد قضاوت کن . احتمالا جزو مرفهین هستی
  • محمد IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    10 65
    کاهش تولید نفت در جهت کاهش وابستگی بودجه به نفت بوده است .
  • نوراله A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    من روستایی بیکار نه سهام عدالتی دریافت کردم نه وضعیتم بااین یارانه بهتر شد.هرروز بدتر از دیروز .صحبت کردن که فایده ای نداره .
    • بی نام A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      ميخواستي بهش راي ندي نامه ندي دنبال ماشينش ندويي!!
    • ناج A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      79 3
      هروقت فهمیدی مسئولین خدمتگزار مردم هستن نه ارباب مردم وضعت بهتر میشه.
    • بی نام EU ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      13 12
      شما روستایی چرا بیکاری .خوب برو کشاورزیتو بکن.میای تو شهر نتیجش این میشه که بیکار میشی و بدبخت.اگر تونستی درس بخونی و بیای تو شهر و مفید باشی اونوقت میتونی بیای شهر ولی نمیتونی بیای تو شهری که چندصد سال مردم اون شهر براش زحمت کشیدن
  • علی A1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    57 8
    اقا کمیت بیشتر شده ولی کیفیت کم شده . سیمان تولیدش بیشتر شده کیفیتش کم شده.سیم کارت ارزون و زیاد شده اما من سیم کارت ارزونه با کیفیت نمیبینم.تازه همین ها هم هیچی نیستند در بیشتر کشور های اروپا مکالمه دو سیمکارت هم نام رایگان است!
  • احسان IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    14 73
    اگر فقط كمي دقت ميكردين دوبار تاكيد كردن بدهي دولت نه بدهي كشور اينقدر مقرض نباشيد
    • مرسی A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      41 5
      خودت کم دقتی اون بحث بدهی دولت بخش بازی با بدهی بانک مرکزی بود و مقروض بودن کشور یه بحث دیگه.دقت کن احسان
  • بی نام A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    راجع به سيم كارت راست ميگفت
  • امین CN ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    71 7
    نصف اون چیزی رو که می بینید باورد کنید و اون چیزی رو که میشنوید اصلا باور نکنید.
  • شراره A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    بیچاره حیدری! مجبور بود فقط گوش کنه و حرف نزنه از چهرش معلوم بود بغض کرده و می خواد منفجرشه! جالبه همشم محمود ازش تایید می گرفت و می گفت درسته! به نظر من این گفتگو اصلا نیاز به مجری نداشت ... پس بازم بیچاره حیدری
  • حسين تاجيك IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    درود بر احمدي نژاد و قومش كه دسته جمعي مسافرت مي روند
  • احسان IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    89 9
    تمام ایرادات و اشکالات مطروحه در بالا به یکطرف یکی از این آفا بپرسد سرنوشت وامهای بنگاههای زودبازده چه شد و چه توجیهی برای دادن میلیاردها تومان وام به کسانی دارد که تماما" به بازار دلالی سرازیر شد. کو آن بنگاههای زودبازده؟
  • بی نام IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    17 5
    عمو کجا سم کارت کد 1دومیلیون تومن الان هست اگه هست بیاید برا من رو بخرید من به پول اونموقع دوتومن دادم الان که دوتومن بی ارزش شده بازم حاضرم اگه میخرید یک و هشت صد بهت بفروشم
    • بی نام IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      7 0
      آقای عزیز یه سر بازار موبایل بزنید و ببینید کد 111 از چهل میلیون تومان به بالا هستش!!!
  • سید علی A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    45 2
    با این توصیفها چرا هیچ محبوبیتی بین مردم و مسولین ندارد . من به عنوان یک شاکی از پیشگاه خداوند درخواست دارم تا زنده ام شاهد مکافات عمل این دسته و گروه باشم و امیدوارم اینها حداقل دچار گرفتاریهایی که برای مردم درست کرده اند شوند .
  • بی نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    2 85
    خوب دروغ که درباره ارزش دلار نگفت دلار ارزشش اومده پایین میتونی به راحتی با خرید از اونور متوجه بشی شما ده سال پیش صد دلار میدادی چی میدادن الان بدی چی میدن ما هم که وابسته هستیم !!از اونور هم بله سرمایه گذاری در ایران نسبت به ده سال پیش زیاد نبوده..
  • بی نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    4 12
    در مورد سیم کارت و رشد علمی و کاهش قدرت خرید دلار و بدهی داخلی باتوجه به روند کاهشی نمودار حق با احمدی نژاد هست ولی تو سرمایه گذاری با توجه به ارزش دلار سرمایه گذاری سرمایه گذاری قابل توجه ای نشده این درسته...
  • بی نام A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    احمدی نژاداینقدرمردبودوهست که باج به زالوهای انسان نمای جامعه ندهد
    • بی نام A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      587 2
      زالوهای انسان نما همونایی بودن که از احمدی نژاد وامهای چند صد میلیونی بنگاه زود بازده گرفتن بعد رفتن با همون وامها که حق کاگر و کارمند ضعیف این جامعه بود خونه و ماشین و دلار و سکه خریدن .شهریور 91 با تدبیر بی نظیر ایشون نرخ دلار یکدفعه 3.5 برابرشد و سرمایه حرام چند صد میلیونی آقایان یکشبه چندین میلیاردی شد.زالوهای انسان نما همونهایی بودن که از اقزایش نقدینگی که در واقع کاهش ارزش پول ملی است با کمک آقای مشایی نور چشمی احمدی نژاد وام 1000 میلیاردی گرفتن بعد رفتن با دو میلیارد از همون وام که در واقع بیت المال ملت ایران بود ماشین پژو قدیمی احمدی نژاد رو به قیمت 2 میلیارد خریدن تا رییس شون تو حراجی بی مشتری ضایع نشه.اگه کمه تا بازهم بگم تا شما زالوها را به خوبی بشناسی!!!
    • ایکس A1 ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      13 0
      فراتر از نوک دماغ را هم می توان دید ! چقدر در مکتب رئیس جمهور مکتبی ات خوب زانو زده ای و درس یاد گرفته ای ! برادر! مکتب! عدالت! مهر ورز! کاپشن احمدی نژاد یادش بخیر ! آن مو های قشنگ براق یادش بخیر! سوغات نیویورک! سوعات مسکو !
  • سید محمد خاتمی A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    87 3
    گرونی ها فکر کنم تقصیر من بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • rad IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    25 5
    رئیس جمهور مجترم اقرار کردند که : منه ناقص وقتی بشم رئیس جمهور آخرش این می شه مملکت .. دورد بر این رئیس جمهور صادق و عادل . . .
  • بی نام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    6 371
    شما عین قوم بنی اسراییل هستید که هرچی گفته بشه فقط ایراد می گیرید اگر امثال شما و اربابای پولدارتون در کارهای احمدی نژاد کارشکنی نمیکردید این اوضاع مملکت نبود درضمن 8سال دیگه احمدی نژاد رییس جمهوره در ضمن احمدی نزاد نگفت که سال 84 هرشب میترسیدیم که آمریکا حمله میکنه یانه ولی الان همه مردم می دانند که آمریکا جرات حمله نداره این معنی اقتدار ملیه
  • آرش A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    33 2
    بابا پس این حیدری اونجا چه کارست؟؟؟ تو زندگی حرفه ایش یه سوال از رئیس جمهور میپرسید میگفت آقا تمام این حرفا درست ....ضعف دولت شما کجا بود؟؟؟؟ دیشب با عدد رقم ها یه لحظه فکر کردم تو سوئد داریم زندگی میکنیم!!!!
  • روزنامه خوان EU ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    4 137
    بدهی کشور نه بدهی دولت را احمدی نژاد صفر کرده! انصاف داشته باش خبرآنلاین!
    • بی نام IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      18 1
      برادر روزنامه خوان فکر کنم شما خواب تشریف دارید یا فقط روزنامه های دولت رو می خونید . . کدام بدهی کشور رو صفر کرده . . انشاء اله دکتر روحانی میاد می گه چقدر صفر کرده . . .
  • حامد IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    29 2
    نمیگه دلار گرون شد همه چیز گرون شد.میگه دلارو گرون فروختیم برای مهار نقدینگی و تورم مسخره تر از این حرف ندیدم
  • عقیل IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    8 7
    همه حرف خوب میزنن اما کی خوبه این وسط؟ بد و خوبش به شما ما که رسیدیم ته خط
  • pr IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    82 2
    خدا وکیلی با رشد اقتصادی منفی و دلارفروشی دولت و گران شدن دارو و ارزاق عمومی و فقر مردم موندم چرا اقتصاد اول نشدیم در جهان.....راستی کسی چرا دیگه از مبارزه با مفاسد اقتصادی خیبری نیست؟
  • بی نام IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    تا حالا جرات نداشتید نقد کنید حالا که داره می ره بلبل شدید.این هشت سال کجا بودید؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    3 179
    علی آقای حق! بجای اینکه بیانیه بدی یک تک پا دیشب میرفتی وردست دکترین (دکتر احمدی نژاد و دکتر حیدری) مینشستی و اینا رو میگفتی!؟ الان آخه به چکار میاد؟ مردم از دیشب همینطور دارن بخودشون می پیچن که چطور بخودشون اجازه دادن در مورد احمدی نژاد و بهترین و پاکترین دولت توی این چند وقت اخیر اینطور بد فکر کنن!
  • بی نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    7 357
    متاسفم برای آنهایی که چشمشون بستندوازروی لج وغرض اظهارنظر میکنن
  • بی نام AU ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    85 2
    ایشون همون روزی که سازمان برنامه رو تعطیل و منحل کرد نشون داد که از نظر اقتصادی نمره مردودی رو گرفته.
  • بی نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    109 8
    احمدی بای بای
  • بی نام A1 ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    38 1
    1. خوب است این نقدها در دوره رباست جمهوری افراد و پس از هر بار صحبت انجام شود تا کار به اینجاها کشیده نشود! در روزنامه ها و سابتها و صدا و سما . 2. حیدری مجری خوبی بود اما الان دیگر همه مجریها شبیه هم هستند و یک کارکرد دارند! نشستن روی صندلی و گوش دادن به صحبتها! پیشنهاد میشود صدا و سیما یا به مجریان اجازه تعامل و صحبت و بحث با مصاحبه شونده را داشته باشند یا اصلا قید مجری را بزنند و مصاحبه شونده خودش مستقیم به مردم صحبت کند یا اصلا صداش را ضبط کنند و به صورت کلیپی در چند قسمت پخش کنند تا جذابتر شود!
  • صارمی IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    33 2
    آمارها با ید در رندگی مردم نمایان شوند !
  • محمد جباری A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    15 96
    خدایا به ما بیاموز تا بدانیم صاحب کیست و کلید حل مشکلات دست کیست تا کی مردم میخوان دل خوش کنن به این سیاست مدارا اللهم عجل لولیک الفرج
  • ساسان IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    7 102
    من طرفتار حزب خاصی نیستم بیان حق را ناحق نکنیم من از همین اینترنت که همه در حال استفاده هسنیم شروع میکنم اطراف شیراز را که نگاه میکنم 4 تا زیرگذر رو گذر جدید مترو قطار بورس (خرید و فورش در خانه)خانه ها که دیگر فقط فلزی و بتنی به شهرداری ها سر میزنم خیلی خیلی با صاحبتر شده اند پراید نسبت به قبل چندتا اپشن داره خرید از طریق کارت خوان پرداخت قبوض از طریق اینترنت ....... مهندس عمران بیکار هستم در دولت دکتر هم به علت نوسانهای ارز نصف سرمایه رفت در کار ساختن بودم ولی یکم درست نگاه کنیم دکتر عیبهای داشت ولی باز به اطراف خودم یه نگاه بندازیم من از ارقام فروش نفت هم سر در نمییارم ولی باز هم تغییراتی را احساس میکنم.با این که بد ضرر کردم به خدا ولی خدا پدر و مادرتو بیامرز دکتر راستی سربازی دفتر پیشخوان
  • مصطفی EU ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    39 3
    احمدی ژاد: به من گفتند آمارها ونظر سنجی ها گویای این است که شانسی نداری من نیز گفتم ول کنید نظرسنجی ها رو.....بروید میان مرم ببینید مردم چه میگویند. احمدی نژاد : آمارهای (ان هم از نوع جهانی ) گویای پیشرفت چند پله ای اقتصاد ماست . آقای احمدی نژاد ول کن آین آمارهارو...بروید میان مرم ببینید مردم چه میگویند.
  • بی نام A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    27 3
    همچنين ايشان مقايسه كرد ميان قيمت طلا در سال 84 با نرخ فعلي ان ونتيجه گرفت كه چون طلا گران شده پس دلار بي ارزش شده بنابراين ميزان درامد نفتي ما كمتر از دولتهاي قبلي است درحالي كه بيش از سي و اندي سال است كه ديگر طلا پشتوانه دلار نيست ولي هنوز پشتوانه ريال هست و اگر بالا رفتن قيمت طلا به معني بي ارزش شدن دلار است پس در عوض بايد ريال ايران تقويت مي شد يعني به جاي هر دلار 3500 تومان الان دلار بايد در حد 200 تومان مي بود
  • بی نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    46 2
    اینجوری حساب کنیم در زمان خیلی از آدم های خوب (بگم سانسور می کنید) اصلا موبایل نداشتیم ولی در زمان ایشون داریم. کاهش قیمت موبایل به خاطر پیشرفت تکنولوژیه .... حالم از دروغ و مردم فریبی به هم می خوره. حداقل قبلا می تونستیم تا یه حدودی با پیشرفت تکنولوژی جلو بریم و آخرین تکنولوژی موبایل رو داشته باشیم. بهترین و به روز ترین لپ تاپ معمولا 2000 دلاره. قبلا می شد 2 میلیون پول داد و هر چند وقت به روز شد، با این قیمت دلار باید 7 میلیون پول بدیم. موبایل و ... به درک. خورد و خوراک و زندگی رو سخت کردی ....
    • بی نام EU ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      2 20
      عزیز من 20 ساله که موبایل همگانی شده ولی تو کشور ما تو زمان احمدی نژاد شد یعنی 7 سال پیش .همین لپ تاب پوکیده ترنیش 2 میلیون بود که اون زمان پول خیلی زیادی بود .
  • بی نام RS ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    25 18
    فردا به هر علتی ممکنه خبرآنلاین تعطیل بشه یا ممکنه اصلا اینترنت تعطیل بشه. پس تنها چیزی که برای آیندگان باقی میمونه همین آرشیو صدا و سیماست و آیندگان خواهند گفت خدا پدر و مادر احمدی نژاد رو بیامرزه و نخواهند فهمید که ما چی کشیدیم :(
  • سامان A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    خلایق هرچه لایق مردم ایران لیاقت ندارن همچین کسی واسشون کارکنه
  • نوراله A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    76 4
    خطاب به اونی که بهم گفته میخواستی بهش رای ندی ودنبالش ماشینش نیفتی؛جناب بینام نه بش رای دادم نه دنبال ماشینش افتادم .همینجوری نظر نده......خبر آنلاین لطفأ این نظرموهم چاب کنید.متشکر
    • حمید IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      12 2
      آقا نوراله مشکل اینه که همش میگن روستاییها طرفدار احمدی نژادن. در حالیکه اصلا اینجوری نیست. همین انتخابات 92 که درتهران مشارکت حدود 50 درصد بود اگه رای روستاییان نبود روحانی رای نمیآورد. روستاییان ما الان بسیار باهوش و اهل مطالعه هستند. همینها هستند که میدونند قیمت محصولاتشون پایین نگهداشته شده و قیمت کود سربه فلک کشیده. امیدوارم این دید به روستاییان عوض شه.
  • بی نام IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    15 6
    ک خطای دیگرش هم در مراسم جشن شعبانیه امشب روشن میشه.توجه کنید قبل از افتتاح طرح بلوار معنوي پيامبر اعظم ، از انتهاي45 متري عمار ياسر تا ميدان معلم با ماشين حدود 30 ثانيه طي ميشد.اما با افتتاح بلوار جديد،اکنون اين مسير را ما در مدت نيم ساعت طي ميکنيم.!!!! بلوار افتتاح ميشه که کار مردم حل بشه نه گره به کار مردم بخوره. نميخاهيم اين طرح رو.خواهش ميکنم بس کنيد. ترافيک نيم ساعته در اين مسير بسيار شاهکاري براي ثبت مديريت جهانيه
    • بی نام EU ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      5 0
      برادر من اون خطای شهرداری هست نه دولت.شهرداری یک نهاد مردمی زیر نظر شورای شهر هست و بودجش از عوارض و در آمد های خود شهرداری در میاد و تمام طرح هاش هم طرح های خود شهرداری و شورای شهره و اصلا به دولت ربطی نداره.البته فعالیت های عمرانی بیرون شهر و ورزشی و ملی درون شهر دست دولته ولی عمرانی شهری دست خود شهرداریه
  • بی نام IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    51 4
    دستت درد نکنه خبرآنلاین احســـــــنت برای این مطلبت امیدوارم احمدی نژاد هم بخونه ینی هرچی نظراتم نمایش نمیدادی ناراحت بودم این مطلب دقیق و موشکافانه دیدم خوشم اومد
  • کرانی IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    37 2
    هنوز ماه رمضان نشده دوباره مرغ بال در آورده داره پرواز می کنه ، همش این حرف میزنه ، اون آمار در میاره ما هم اینجا نظر می دیم ، آقای روحانی خواهشا دست بکار شو
  • آرش شمالی A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    34 4
    منظورش سیم کارت دوقلو است یعنی هرسیمکارت 2500 تومانه متاسفانه دیگه سیمکارت هدیه نمیده بروز باشید.
  • حبيب A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    13 32
    خدا بیامرزت رجایی
    • ایرانی A1 ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      17 0
      راستی می دونستید آقای رجایی 19 روز رئس جمهور بود!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    همیشه دوستت داریم احمدی نژادعزیزکه مردانه کرامت وشرافتت رابه نوکری اقازاده ها وزراندوزان نفروختید.
    • بی نام A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      73 1
      اينكه ارز مرجع دارو را بدهي ماشين لوكس براي اقازاده ها وارد كنند يا اينكه بگويي كابينه ام خط قرمز هست و حتي اگر يكي از انها ميلياردها تومان هم تخل پخل كرد حق رسيدگي نداريد يا اينكه براي سفر هاي كاري خارجي با تمام فك وفاميل به خرج بيت المال بري سفر را چه مي نامي
    • بی نام IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      36 1
      ای کاش اینگونه بود. به نظر شما با 3000 میلیارد تومان اختلاس در دولت ایشان، چه تعداد افراد به آقازاده ها اضافه شده اند؟ خود بشمارید. فکر کنم ماشین حساب حتما هنگ می کند.
    • لیلی A1 ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      5 0
      از طرف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    90 11
    آقا توروخــــــــــــــــــــــــــــــدا اون تعداد اندکی که دارن دفاع میکنن از احمدی نژاد بگن این چند سال چند میلیون از یارانشون پس انداز کردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خداییش بگن با درآمد 8 سال پیششون بیشتر به امورات زندگیشون میرسیدن یا الان؟؟؟بگن از پس هزینه های درمان و خورد و خوراک الان بهتر برمیان یا اون زمان؟؟؟
    • باب اتش IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      22 4
      شما ناراحت نباش اونایی که از احمدی نژاد دفاع میکنن منافعشون با احمدی نژاد گره خورده وگرنه ما مردم فهمیده ی داریم
    • آرمان IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      5 75
      شما فقط خودت و اطرافيانت را نبين؛ شما برگرد به زمان خاتمي و ببين چه قدر مردم مناطق دورافتاده در كشور بدبخت بودند و سهم يارانه شون در بسياري از موارد به افراد ديگري ميرسيد. مگر چند درصد روستانشينان ما مالك وسيله نقليه هستند در حالي كه بسياري از خانواده هاي ما چندين وسيله نقليه دارند بنابراين اين نادرست است كه سهم بنزين يارانه اي افراد فاقد وسيله نقليه را، افراد ديگري مصرف كنند. بنابراين شما نبايد فقط به مثبت و منفي هاي كامنتها نگاه كني چون كه همه مردم دسترسي به اينترنت ندارند.
    • بی نام EU ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      7 370
      عزیز من برو بیشترین حقوق قبل از دولت احمدی نژاد رو ببین و حقوق های الان رو هم ببین. درسته تو این 8 سال تورم بوده ولی قبل از ایشون حقوق 1 میلیونی آرزو بود ولی الان خیلی از حقوق بگیرا 1 میلیون حقوق میگیرن.گمرک موبایل 100 درصد بود و یه 3310 چندصد تومن پولش بود ولی ایشون گمرک موبایل و لپ تاب رو برداشت .الان 30 سال هست تو تمام کشورهای پیشرفته کارت بانکی رایجه ولی تو ایران تو زمان احمدی نژاد رایج شد. قبل از دولت احمدی نژاد خیلیا ماشین نداشتن و خیلیا هم پیکان و ماشین قراضه ی زمان شاه سوار می شدن که 90 درصدشونو جمع کرد. اگر این سال آخر رو از کارنامه ی دولت احمدی نژاد بیرون بکشیم 7 سال طلایی و زندگی مرفه میمونه.
    • بی نام EU ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      13 85
      8سال پیش من به تهرون و شمال سفر کردم همش جاده ی 2 بانده داغون بود الان همش اتوبان شده.جدا از تونل ها .روزنامه ی 8 سال پیشو میارم که خود خاتمی گفته برنامه ی 20 ساله برای کشیدن خط قطار به شیراز داریم ولی الان این خط بعد 8 سال درست شد حالا خوب یا بدشو کار نداریم. 8 سال پیش یه پیکان داشتم و وقتی 405 می دیدم آرزوی داشتنشو می کردم ولی الان دو تا ماشین دارم که از 405 خیلی بهتره.باور کنید دزدی هم نکردم و نونی هم که در آووردم حلال بوده.
    • مهسا IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      8 258
      ما هم قبلا بهتر می تونستیم از پس هزینه های زندگی بر بیایم . ولی ما مثل شما نیستیم که نمک بخوریم نمک دون بشکنیم .اقای احمدی نژاد کارها بزرگی برای مملکت انجام دادن و دلسوزانه برای مردم تلاش می کردند .
    • پاسخ IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      14 4
      کاربری که میگی اون زمان حقوق یک میلیون آرزو بود!واقعا طبق چه منطقی این قیاس کردی؟!!یعنی به نظرت همه قیمت ها از اون زمان ثابت مونده ولی حقوق افزایش یافته؟؟!!اون موقع که حقوق یک میلیونی آرزو بود قیمت گوشت و برنج یادت هست؟همین طرز فکرا باعث بدبختی همه میشه....پیشرفت موبایل و دست آوردهاش پیشرفت تکنولوژی هست که هیچ ربطی به احمدی نژاد نداره تقاضا زیاد قیمت کاهش داده....بالا رفتن مدل ماشین ها هم در همه دنیا صورت گرفته باحساب حرف شما باید بگیم همه رئیس جمهورهای دنیا در این 8 سال عالی بودن....بارها گفتم رئیس جمهور خوب به مدیریت خوبشه نه به ولخرجی و چاپ پول باید تشخیص بده الان اوضاع اقتصاد مملکت با فشار تحریم ها به سد بیشتر احتیاج داره یا به نون شب و هزینه های سنگین درمان و بهداشت
    • بی نام A1 ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      3 3
      اقای بی نامی که در عرض هشت سال تونستی پیکانت رو بکنی دو تا ماشین خیلی بهتر از 405!!!!و ادعای حلال بودن داری و ممنون رییس جمهوری!خدا وکیلی بیا بگو چطور ادم تو هشت سال از پیکان میزسه به مثلا صد میلیون پول دو تا ماشین خیلی بهتر؟؟؟؟؟بگو شاسد ما هم یاد گرفتیم و دعات کردیم!!!اگه کارکندی که با حق،ق ماهی دو میلیونم نمیتونستی.اگرم کا رت ازاده که خب!این دولت همین بلا رو سرمون اورد،دو نفر رفتن یه کالایی رو احتکار کردن و ارزون خریدن و گرون فروختن شدن پولدار.چهار نفر مثل منم بدبخت تر شدن. جالبه روستاییان یارانه بگیر که طرفدارای این اقا میگن اونا وضعشون خوب شد همه به روحانی رای دادن!!!
    • بی نام EU ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
      3 2
      آقا یا خانم پاسخ ظاهرا شما حرف منو پیچوندی.من که نوشتم تورم هم بوده.من میگم با مقایسه ی تورم و افزایش حقوقا میشه دید که چیزی گرون نشده مخصوصا تو 7 سال اول که حتی توان خرید بالا رفته بود. خوب همین پیشرفت موبایل و دست آوردهاش درایران کارکی بوده؟من دارم میگم موبایل20ساله تو دنیا مرسومه ولی چند ساله که تو ایران مرسوم شده.پس یعنی قبلش هم تکنولوژیش تو دنیا بوده ولی ما نداشتیم. درضمن8سال پیش مردم ماماشین های قدیمی 25-30 ساله سوارمی شدن یعنی اصلا به روز نبودن ولی ولی 8 سال پیش کشور های دیگه ماشین های به روز سوار می شدن.الان حداقل ماشین های صفر سوار می شیم.نکنه چهره ی شهر با تویوتا کارینا ها و ژیان ها و پیکان استیشن و جوانان و فولکسها و بیوک و آریا یادتون رفته؟کاش فقط همین سال آخر هم بخیر گذشته بود
    • بی نام EU ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
      4 1
      ظاهرا خوب بلدید متهم کنید.من احتکار نکردم وگر نه نمی گفتم نونم حلال بوده. دلیلی هم نمیبینم که برای شما توضیح بدم که چجوری پیکانمو کردم دو تا ماشین ولی فقط همینو بدونید هر کی فکرش کار کنه و تلاش کنه مطمئن باشید موفق میشه .دقیقا همانطوری که بعد از 8 سال پیکان های تو خیابون به چشم نمیان و صاحباشون عوضش کردن منم همانطور تونستم عوض کنم .دو تا وام 7 میلیونی ماشین گرفتم و به جای اینکه با 15 میلیونی که از قبل پس انداز کرده بودم یه ماشین بخرم دو تا ماشین خریدمو قسط دادم.قسط 200 تومنی هم برای من کاسب کمر شکن نبوده البته اگر نگید احتکار کردید چون تو شغل من احتکار معنی نداره چون اگر احتکار کردی باید جنستو بریزی تو سطل آشغال. رو سند خونم وام گرفتم و کارمو گسترش دادم و ساعات بیشتری کار کردم و ...
  • ff IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    20 1
    این یک ترفند که مشکلات را روپوشی می کنند و می گند که هیچ مشکلی نیست
  • حقا EU ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    6 71
    همان طوری که به رفسنجانی وخاتمی واحمدی نژاد انتقاد نا عادلانه کردید مطمن باشید نوبت روحانی هم مرسه
  • جهان IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    15 2
    ما تو سختی و گرونی زندگی میکنیم . پیشرفت علمی داشتیم. ما شغل نداریم پیشرفت علمی داشتیم. ما شرایط ازدواج میخوایم پیشرفت علمی داشتم. مسکن پیشرفت علمی داشتیم. ماهم پیشرفت علمی داشتم کره،هندو ... اینا هم پیشرفت علمی داشتن اما در زمینه های دیگه همم پیشرفت داشتن. (باز بیاین » پیشرفت علمی داشتیم.)
  • کامیار IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    20 4
    هنگامیکه آقای رئیس انتخاب شدن پسرش بیکار بود و مجرد ، حالا رئیس داره میره حضرت عباسی یکی بگه پسرش چه کار هست و پس اندازش چقدره ؟
  • مرتضی IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    4 191
    شما خیلی مردید که تمام نظرات همسو با سیاست های ضداحمدی نژادی سایتتون رو فقط انعکاس میدید
  • علی A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    1 9
    افرین برتو ای علی حق که خوب گفتی
  • بی نام EU ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    8 1
    چرا صفحات خبر انلاین با صفحه پیوندها همراه شده است لطفا بررسی نمایید علت چیست؟
  • بی نام IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    7 22
    روحانی که چند روز نگذشته زیر حرفش زده که 100روزه همه چیزرو درست میکنه که ....................
    • بی نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      14 1
      اقای ولایتی گفتن صد روزه همه چی درست میشه
  • محمدرضا IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    68 2
    بيخود نبود كه بعضي ها احساس خطر كردند و در سال 88 بعد از سالها دوري پا به عرصه ي انتخابات گذاشتند. اگر اين دولت يك سال ديگر هم ادامه داشت جه بلايي سرمان مي آمد . خدا مي داند
  • بی نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    2 251
    همتون میدونید هیچ دولتی به اندازه ی این دولت خدمت نکرده واحیاگر ارزش های انقلاب نبوده آقای احمدی نژد من ازشما عذر میخوام که 7سال خدمت صا دقانه وبی شائبه شما رو به یک سال گرونی فروختیم
  • یوسفی A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    2 14
    البته اگر در مورد سیم کارت به "هزینه به دست آوردن تکنولوژی"یعنی هزینه ای که باید انجام دهید تا همین الان از این تکنولوژی استفاده کنید توجه کنیم حرف ایشان درست بوده است.یعنی در سال 84 اگر شما اراده می کردید که بتوانید بدون درنگ با استفاده از موبایل صحبت کنید و در صف سیم کارت دولتی نایستید باید تقریبا یک میلیون تومان هزینه می کردید ولی الان می توانید با 5 هزار تومان از تکنولوژی موبایل استفاده کنید.
  • محسن A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    16 3
    احمدی نژاد واقعاً بی انصافی می کند که 8 سال دوره خود را یا دوره هایی که در آنها 8 سال جنگ تحمیلی تمام دنیا علیه ایران بود و 8 سال کشور در حال ساخته شدن مجدد بود مقایسه می کند. اگر اینطور باشه که در حکومت حضرت علی (ع) مردم به سختی شکم خود را سیر می کردند پس باید نتیجه گرفت که آقای احمدی نژاد شایسته تر از آن حضرت بوده اند.
  • بی نام A1 ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    13 1
    آقا با آن طرح پلكاني معكوس كه فرقي بين فرد با سواد و بي سواد نگذاشت و ايجاد فقر در بين كارمندان آيا خودشان قادرند با حكم حقوقي بنده بعلاوه يارانه اي كه مي دهند فقط 15 روز خانواده 5 نفره بنده كارمند با بيست سال سابقه كار با مدرك ليسانس از ابتداي استخدام را بدون مشكل اداره نمايند . فقط مردم را احمق فرض نكنند
  • محمودي A1 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    10 1
    نميگم آقاي دكتر حيدري ميبايست آقاي ر ييس جمهور را به چالش ميكشيد ندلااقل ايشان برنامه پايش راهم كه مجري هستند از آن سئوالات پايشي ميتوانستند بكنند.مثلا در برنامه پايش آقاي حيدري دولت را متهم كرده بودندكه70 ميليون را حقوق بگير كرده ويادر نظر سنجيهاي پايش مردم به حالت قبل يارانه نقدي راي داده بودند.و...
  • رضا A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    249 1
    ارائه گزارش با آمار غیر واقعی توسط مسئولین یک تخلف دیگر است .
  • سید محسن IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    17 1
    در بعضی ازکشورها سیم کارت رایگان است ورقابت برای کم کردن هزینه استفاده ازتلفن همراه بسیار زیاد است استفاده از آمار وارقام بصورت یکطرفه درست نیست وضعیت معیشت مردم گویای خیلی از مسائل میباشد متاسفانه در مملکت ما مسئولین به هیچ عنوان پاسخگو نیستند
  • جمشید A1 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    14 2
    آقا با این استدلالهاتون ... اصلا همین احمدی خوبه. 4 سال دیگه دوباره بهش رای بدین رتبه ما رو در علم و فناوری میکنه اول جهان. اگه دلار هم شد ده هزار تومن مشکل آمریکاست که پولش هی داره ارزشش رو از دست میده. البته با اینهمه پیشرفت ملی اگه چند میلیون هموطن بیکار بودن و گرسنه اشکالی نداره. چون مهم اینه که دکتر بگه ما اقتصاد برتر جهان شدیم. پس لحظه شماری کنید تا 4 سال بعد که دکتر تون بیاد ....
  • بی نام DE ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    8 1
    اقای حیدری چرا مصاحبه می کنی ؟ گروه های حامی او باید پاسخگو باشند
  • باباجون A1 ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    66 2
    سیم کارت که نشد نون و آب
  • یاسین IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    2 65
    نمیدونم چرا بازم وقتمو تلف میکنم نظر میدم چون میدونم مثه همیشه نظرای مخالف به درد بخورو چاپ نمیکنین. فقط میشه گفت که ما ایرانیا استاد افراط و تفریطیم.احمدینژاد نه اون فرشته ای بود که چهار سال و هشت سال پیش ازش ساختیم،نه این دیوی که الان میسازیم.خبر آنلاین عزیز هم گاها از بازیای سیاسی دست بردار و همه ی حقیقتو بگو.فقط به اون مورد اول دقت کنین احمدی نژاد 8 سال رییس جمهور مملکت بوده،آماری هم که داده مال کل هشت ساله اما اینجا نمودارو تا سال 87 نشون میده یعنی سه سال اول!!!تازه توی همین سه سال هم دو سالش نزولیه!!!.هیچیم از شیب صعودی وحشتناک دوره ی قبل گفته نمیشه.از همین یه مورد میشه وضع بقیه ی مواردو فهمید.
  • بی نام A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    38 3
    من كه احمدي نژاد را نمي‌بخشم 8 سال از دوران جوانيم را متاسفانه در اين دوران گذراندم دوراني كه بايد جذب بازار كار مي‌شدم و الان كه در استانه 34 سالگي هستم نه كار مشخصي دارم نه ازدواج كرده ام و نه ديگر جايي مرا استخدام مي‌كند .
  • چی بگیم EU ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    4 79
    آقا هر حرفی که احمدی نژاد زد چرا همون لحظه با مدرک محکومش نکردند! چرا؟ چرا حالا پشت سرش میگین اون مدرک بیاره شما هم مدرک... با این کار هم ملت می فهمن حق با کیه هم خیلی ها دچار گناه نمیشن که مجبور بشن تهمت به هم بزنن.
  • دانیال IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    33 0
    حذف ارز مرجع و کاهش ارزش ریال به یک سوم همون 1000 تومنی معروف محسن رضایی بزرگترین نماد(( عدالت ))احمدی نژادی بود و بس !
  • محمد IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    4 74
    آقا لطفا یه جای خیلی کوچولو هم برای دفاع بزارین . خدایش عمران وسازندگی خیلی بیشتر از قبل بود. البته به اقتصاد هم گند خورد . که همین مسله اصل مشکل مردم بود .توی صنعت هم انصافا خوب زیر ساخت ساخته شد ولی مشکلات روزمره صنعت عیب اصلی توی این بخش بود . قاطبه دهک پایین وبالا از ایشون سود بردن ولی دهک های میانی که بیشتر با بخش اقتصادی در گیر بودن و در مناطقشون رفاه تا حدی بود از کارهای ایشون ضرر دیدن. 
  • بی نام IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    30 6
    هی- خوب، این دولت هم در حال تمام شدنه و از دید رییس جمهور محترم ، عدالت در همه پهنه ایران گسترده شده است و او رضایت کامل از کارهای خود و گروه خود دارد. آری من فرهنگی ، 8 سال پیش با اضافه کار و شغل دوم 1200000 تومان درآمد داشتم و توانستم در شهرستان خانه ای 32 میلیونی و با وام 18 میلیونی خریداری کنم. اما عدالت رییس جمهور، اضافه کارمان را صفر کرد، شغل دوم پیدا نمی شود و با افزایش حقوق از سوی ایشان در این 8 سال با فوق لیسانس 960000 تومان می گیرم که کمتر شده و از طرفی نسبت به 8 سال پیش دلار از 1000 تومان به 3500 تومان رسیده است. عدالت ایشان مرا به دهک های پایین نزدیک و نزدیک تر کرده است. آری عدالت یعنی رساندن همه به نقطه صفر. ممنون از عدالت شما.
  • الهام IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    28 5
    من هم امسال وکالت و کارشناسی ارشد قبول شدم .به آقای احمدی نژاد خبر بدیم اعلام کنه!اگر هم پیشرفتی حاصل شده مردم تلاش کردند آقای رییس جمهور همه رو میذاره به حساب تواناییهای خودش.من در عجبم از این همه اعتماد به نفس ایشان.!!! و علاوه بر ایرادهای دیگر این جمله ایشان که ایران در همه جهان بسیار محبوب شده!ایران کجا محبوب شده اگر هم محبوبیتی داشت شما با بی کفایتی و عدم شفافیت آن را .......آقای رییس جمهور!
    • بی نام EU ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      2 56
      یعنی قبلش مردم تلاش نمی کردن؟؟؟ اتفاقا حرف شما حرف احمدی نژاد رو ثابت می کنه که عدالت اجتماعی رو برای رشد و بالندگی مردم تامین کرده
  • بی نام IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    88 2
    چه اعصابي داشتيد نشستيد ديديد!!!
  • ورشکسته اقتصادی IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    32 1
    البته ایشون درامد دلالان رو 10تا 100 برابر کرد
  • دلال دلار و سکه وارز و خونه و.... IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    24 6
    خداییش احمدی جون دستت درد نکنه دراند ما رو 20 برابر کردی!
  • بی نام A1 ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    6 101
    تحریم ها رو کسی نمیبینه؟ تحریم ها هم کار احمدی نژاده؟ حالا روحانی+تحریم ها رو هم میبینیم .
    • l A1 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      14 0
      تحریما به خاطر یه سری حرفای ایشون شدیدتر شده
  • بی نام A1 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    36 1
    بالاخره آقای رئیس جمهور اعتراف کرد که جریان گرونی ارز و طلا ساخته دولته . قبلاً آقای بهمنی هم بصورت پوشیده گفته بود . این خیلی خیلی بده . یعنی یه دولت 7 سال هر چقدر دلش میخواد بدهی بالا بیاره و بعد یکسال آخر دلارو گرون کنه و با مابه الفاوتش بدهیهاشو صاف کنه؟؟؟ این وسط تورم وحشتناک و از بین رفتن صنایع و قدرت خرید و .... هم هدیه دولت باشه به مردم!!! . مجلس چرا بیکار نشسته؟ چرا جلوی این کارو نمیگیره؟ . میترسم توی یکماه باقیمونده آقای احمدی نژاد 800 میلیارد دلار درآمد 8 سالشو با ارز 3500 تومنی محاسبه کنه و 2000 تریلیارد تومن هم ازمون طلبکار بشه . کاری نداره که ، فقط کافیه مجمع بانک مرکزی یه جلسه بزاره
  • محسن IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    48 3
    آقا همه این آمارها به فرض درست.... جواب جیب خالیه منو کی میده؟!!! واقعا اگه این آمارها درسته چرا الان وضعیتمون اینه, ها ها؟؟؟!!!!!بگو...
  • علیرضا EU ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    34 6
    روحانی مچکریییيیییییییییییییییییییییییییییییییییم
  • غ.د. IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    91 6
    آقای مجری شما بجای لبخند ملیح نمی تونستی چهارتا سوال درست و حسابی بپرسی جدا حتما منافع مادیت اجازه نمی داد .
  • ناشناس IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    8 140
    درود بر ابر مرد ایران که در مقابل مال اندوزان خم به ابرو نیاورد درود بر احمدی نژاد کمی منصف باشید و زود قضاوت نکنید کمی تفکر بد نیست
  • زهره IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    19 0
    کاش یه آماری هم از معتادای ایرانو بیکاری جوون ها و مقدار مواد مخدرایی که نسبت به دوره های قبل گرفتن میداد.
  • حباب A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    34 0
    به جای مجری بههتر بود یک شنونده اونجا میگذاشتن
  • رحمت IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    38 0
    خودرو رو خودش گرون کرده بعد میگه پراید کیلویی چند؟!!!!
  • علی A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    3 83
    دوستان عزیز نمیدونم سن تان وتجربه تان کشش صحبتهایتان را دارد یا نه؟ ولی این را بدونید اگه پای گود بایستید و همش بگویید لنگش کن فایده ای نداره تا همه نخواهند سهمی در حرکت این مملکت داشته باشند فایده ای ندارد ما در یکی از سخترین شرایط تاریخی هستیم پس از شماها که اینقدر صادقانه نظراتتان را بیان مینمایید انتظار دارم تا نظری به تاریخ 100سال اخیرخودمان با آمارهای جمعیت وسطح سواد ودرامد سرانه وبهداشت و.......... بیندازید وبرسی نمایید ومنحنی ان را رسم کنید شاید کمکی به تحلیل هایتان بنماید کاری که تا کنون هیچ یک از عزیزان کارشناس ننموده .شاید فرجی باشد در روشنایی ذهنمان
  • بی نام A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    29 0
    امام علی(ع) می فرماید: ریاکاری نشانه نهایت تباهی جامعه است.
  • محمد IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    1 5
    سلام دوستان.به نظرم در مورد احمدی نژاد هم کمی باید انصاف داشت.درسته کاره اشتباه داشته ولی کارهای خوب هم خیلی داشته که اغلبشون علاوه بر اینکه برا اولین بار اجرا شده هیچ دولته دیگه ای هم جرعت اجرا کردنشون رو هم نداشته...
  • احمدک IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    6 0
    من لپ تاپ گرفتم 800 الان با همون قطعات 2000000میلیونه. شماها چرا برعکس حرف میزنید .قیمت وارزش پول ملی با سیاست پولی درست میشه نه با افزایش تولید سونی و دل و....سیاست پولی چیز دیگری است
  • بی نام IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    3 0
    خبر آنلاين ، مثل هميشه رسالت خودت را خوب انجام ميدي.دستت درد نكنه... خيلي از اين مردم شريف ايران وقتي پاي سخنراني يك مقامي مي شينند، از آنجا كه خبر زيادي از آمار و اطلاعات روز ندارند به راحتي آن سخنراني را باور و وضع موجود را نصيب و قسمت الهي تصور مي كنند.دست مريزاد كه مردم را آگاه مي كنيد. بنده از حوادث بعد از انتخابات 88 خواننده خبر آنلاين هستم و الحق كه گل كاشتيد.
  • احمد A1 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    0 1
    خیلی نامردید /اصل 44 وجود نداشته تا قبل از این دولت
  • بی نام IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    4 0
    نمیدونم چرا همه از ارزانی گوشی حرف میزنند اما چیزی در مورد هزینه های گزاف مکالمه و عدم توانائی مشترکین در تعیین صحت و سقم مبلغ اعلام شده ، گفته نمیشه همین چند وقت پیش اعلام شد که مخابرات هشت میلیارد تومان پول اضافه از مشترکین تلفن دریافت کرده است آیا این پول پس داده شد هنوز هم قبض ها با مبالغ گزاف به مشترکین عرضه میشوند جناب آقای رئیس جمهور همیشه از اسلحه ی کهنه تحریمهای آمریکا و اروپا و جهان برای توجیه فشارهای اقتصادی که دولت ایشان بر مردم اعمال کرد ، استفاده کردند اینک نیز که درحال رفتن هستند بفکر اصلاحات افتاده اند
  • دولت IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    1 0
    از افتخارات اين دولت ورود يک عدد بوگاتي به کيش براي ساعاتي بود!!!!! مهمه ايران خودرو چکار مي کنه؟؟؟!!