قلعه‌نویی می‌گوید همه ظاهر امر را می‌بینند و کسی از باطن آن خبر ندارد که مدیریت باشگاه و کادرفنی با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ معمولاً تیم‌هایی که امیر قلعه‌نویی هدایت‌شان را برعهده داشت تمرینات پیش‌فصل را زودتر از سایر تیم‌ها آغاز می‌کردند اما این‌بار برخلاف سال‌های قبل استقلال دیرتر از همه تیم‌ها استارت زد، گرچه خود امیر سعی می‌کند نگرانی‌هایش را پنهان کند و تنها با امیدواری نسبت به آینده از آماده کردن تیمی در حد و اندازه‌های نام استقلال خبر می‌دهد. با سرمربی استقلال راجع به تمامی اتفاقات اطراف باشگاه صحبت کردیم که می‌خوانید:

*از شما و تیم‌‌تان بعید بود با این شکل برای فصل جدید استارت بزنید؟

شرایط استقلال امسال با تمام سال‌های قبل فرق می‌کرد و چاره‌ای هم نبود جز ساختن با این شرایط. اتفاقاً من هم دوست نداشتم تیم این‌گونه استارت بزند اما مشکلات دست به‌دست هم داد تا یکی، دو هفته از برنامه عقب باشیم.

*چه مشکلاتی؟

تا دلتان بخواهد مشکل بود؛ از بی‌پولی گرفته تا حضور اکثر بازیکنان‌مان در اردوی تیم‌ملی.

*همین الان هم که شما از مسافرت برگشتید و چند بازیکن جدید جذب شدند تیم شکل و شمایل یک مدعی را ندارد؟

عجله نکنید تا یکی، دو روز دیگر تیم دیگری را در تمرینات خواهید دید. به‌ هر‌حال همه ظاهر امر را می‌بینند و کسی از باطن آن خبر ندارد که مدیریت باشگاه و کادرفنی با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته است! 14 بازیکن ما قراردادشان تمام شده بود، 7 ملی‌پوش داشتیم و از همه مهم‌تر کلی بدهکاری روی دست باشگاه ماند و همه هم پول‌شان را می‌خواستند. با این شرایط قطعاً بروز هر مشکلی در راه شروع تمرینات طبیعی است و کاری هم نمی‌توان کرد.

*اما اسم امیر قلعه‌نویی که وسط باشد انتظارات به گونه دیگری می‌شود؟

(خنده)

*استقلال قهرمان ایران است و باید تا یکی، دو ماه دیگر در آسیا به میدان برود. امیر قلعه‌نویی چقدر به تیمی که در اختیار دارد برای موفقیت امید دارد؟

انسان همیشه باید توکلش به خداوند باشد و ناامید نشود. به این روزهای استقلال نگاه نکنید تا چند روز دیگر شما تیم دیگری را در زمین تمرین خواهید دید. ما طبق برنامه پیش رفتیم و خدا را شکر وضعیت‌مان هم چندان بد نیست. علی فتح‌ا...زاده شبانه‌روز تلاش می‌کند که تیم خوبی ببندد و همان‌طور که گفتم ما 80 درصد تیم را حفظ کردیم و بازیکنان جدیدی که به خدمت گرفتیم هم همگی با فکر جذب شده‌اند ضمن اینکه قرار است چند مهره خارجی خوب هم به ما اضافه شوند، پس تیم ما تیم بدی نخواهد بود و تنها می‌توانم بگویم از تیم ابتدای فصل لیگ دوازدهم بهتر خواهد بود.

*خیلی امیدوارانه صحبت می‌کنید؟

چون به تیمم اعتقاد دارم و شک ندارم با لطف خدا و ائمه اطهار می‌توانیم ‌فصل خوبی را برای طرفداران رقم بزنیم.

*اما چند ستاره استقلال وضعیت‌شان مبهم است؛ نفراتی مثل جباری، نکونام، منتظری و خسرو حیدری؟

گفتم که باشگاه در حال مذاکره با همه این بازیکنان است. همه این نفراتی که شما گفتید تازه از اردوی تیم‌ملی برگشته و نیاز به ریکاوری داشتند تا پای میز مذاکره بنشینند. تا آنجا که می‌دانم همه آنها می‌مانند.

*اما جباری که با باشگاه مشکل دارد و نکونام هم...

راجع به مجتبی حرف‌هایم را بارها گفتم و باز هم تأکید می‌کنم که گذشت زمان همه‌چیز را حل خواهد کرد. جواد نکونام هم قرارداد دارد و سال بعد با پیراهن استقلال به میدان می‌رود.

*گویا نشستی خصوصی هم با نکونام داشتید؟

ایرادی ندارد که سرمربی تیم با بازیکنش نشست بگذارد، به‌خصوص بازیکنی که کاپیتان تیم‌ملی هم هست.

*نشست‌های خصوصی شما در این چند روز خیلی زیاد نشده؟

تا امروز که از قیافه امیر قلعه‌نویی خوش‌شان نمی‌آمد و به هر کاری که ما می‌کردیم ‌گیر می‌دادند، الان هم سوژه پیدا نکردید به این نشست‌های ما‌گیر می‌دهید!(باخنده)

*قرار نیست از این نشست‌ها با مجتبی جباری هم داشته باشید؟

من خبری از مجتبی ندارم و اصلاً نمی‌دانم ایران هست یا نه. من مجتبی را به عنوان بزرگ استقلال که جزو سرمایه‌های باشگاه است قبول دارم و امیدوارم مشکلاتش حل شود.

*حالا از شوخی گذشته جلسه شما با فتح‌ا...زاده راجع به تمدید قرارداد ستاره‌های تیم بود؟

شاید باور نکنید ما در باشگاه در شرایطی داریم کار می‌کنیم که واقعاً زجر می‌کشیم، درست برخلاف برخی باشگاه‌ها که روی پر قو دراز کشیده و هر کاری دل‌شان می‌خواهد انجام می‌دهند. شاید باورتان نشود ما پول نداشتیم که آب معدنی برای بازیکنان‌مان تهیه کنیم حالا چه برسد برای خرید بازیکنان میلیاردی!

*منظورتان آرش افشین و رفتن او به سپاهان است؟

منظور من بازیکن خاصی نیست چون همه می‌دانند چه اتفاقاتی افتاده است اما واقعیت این است که ما با آرش افشین تنها به خاطر بی‌پولی به توافق نرسیدیم اما بقیه دوستان... بگذریم اگر بخواهیم حرف بزنیم سنگ روی سنگ بند نمی‌شود!

*طرفداران استقلال چندان به نقل‌وانتقالات امیدوار نیستند اما خب به تصمیمات قلعه‌نویی هم در تیم بستن اعتقاد دارند. خود شما از این نقل‌وانتقالات راضی هستید؟

همه امیر قلعه‌نویی را می‌شناسند و می‌دانند که بی‌دلیل تصمیمی نمی‌گیرد. شاید باورتان نشود برای هرکدام از خریدها ساعت‌ها وقت گذاشتم و تمامی شرایط را سنجیدم و الان هم معتقدم با همه خریدهایی که انجام دادیم استقلال در این فصل می‌تواند بی‌رقیب باشد به شرطی که 80 درصد تیم فصل قبل حفظ شود.

*نیکبخت‌واحدی چطور، بدون‌شک عجیب‌ترین خرید شما همین بازیکن است؟

علیرضا بازیکنی است که توانایی‌هایش به همه ثابت شده و معتقدم او هم می‌تواند به موفقیت استقلال کمک کند.

*اردوی اوکراین قطعی شد؟

بله؛ روز جمعه راهی کیف می‌شویم تا یک هفته تمرین کنیم و در این بین یک بازی هم با دینامو داشته باشیم. به نظرم این بازی در تاریخ باشگاهی ایران ماندگار خواهد شد و برای ما هم در راه حضور در لیگ ‌برتر و لیگ قهرمانان محک مناسبی خواهد بود البته جا دارد از دوستانی که زمینه این اردو را فراهم کردند تشکر کنم به‌خصوص مدیریت باشگاه دیناموکیف.

 

43 43

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 301622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =