فارس نوشت:

بررسی گزارش حسابرس مستقل معاونت فنی و عمران شهرداری تهران(منتهی به سال 89) حکایت از اختلاف آماری بین بودجه و هزینه اعلام شده برای تونل توحید در سال 89 دارد.

در پانصد و پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر تهران گزارش حسابرس مستقل معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران برای سال منتهی به 29 اسفند 89 در صحن شورا ارائه شد و در بخش‌هایی از این گزارش که در مورد پروژه‌های عمده اجرا شده تا سال 89 بود اعلام شد که هزینه‌های اعلام شده برای پروژه‌هایی از جمله تونل توحید با بودجه مصوب آن سال تناقض دارد.

در واقع هزینه مصوب اعلام شده در سال مورد رسیدگی یعنی سال 89 ، 436 میلیارد ریال برای پروژه تونل توحید ثبت شده است اما در پایان موعد این حسابرسی یعنی پایان سال 89 هزینه‌ اعلام شده برای اجرای این پروژه 5هزار و 452 میلیارد ریال اعلام شده بود.

حسابرس در جلسه شورا گفت: بودجه‌های مصوب سالانه احداث تونل توحید از ابتدا تا انتها د راختیار حسابرس قرار نگرفته است و به همین دلیل نتوانسته‌اند مقایسه‌ای روی بودجه مصوب و هزینه‌های صورت گرفته داشته باشند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 301617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • alireza IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    24 5
    بله !!!!!!!!!!
    • بی نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      15 5
      خواهشا سریع نتیجه گیری نکید بزارید اگه توضیحی نداشتن اونوقت.... ولی قابل تامل هست
    • میری IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
      0 0
      شورای شهر وظیفه دارد بر امور مالی شهرداری نظارت کند.آقای دبیر که سنگ آقای قالیباف رابه سینه میزند چرا از شهردار این اختلاف وحشتناک را سوال نکرد؟متاسفانه برخی از اعضای شوراها به جای نظارت برعملکرد شهرداری به دنبال رانت خواری رفته و وظیفه قانونی خود را کامل فراموش می کنند.
  • بی نام IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    23 9
    چه پول هایی که توی این تهران خرج نمی شه پس کجاست این عدالت؟
  • بی نام A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    29 13
    تازه میخاست رئیس جمبور هم بشه :))
  • بی نام A1 ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    29 8
    چه میکنه برنامه ریزی و کنترل پروژه!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    21 5
    مهم زمانش هست والا پولش که مهم نیست ، اونم فقط تفاوت 5 هزار میلیاردی .......
  • عباس IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    4 2
    باتقسیم مبلغ هزینه شده به متراژ تونل هرمتر255.246.446تومان هزینه شده است تونل مانش که زیر دریا کشیدند بهاءتمام شده هرمترآن کمترازاین عدد شده است و اگرجمعیت تهران را 10 میلیون نفر فرض کنیم سرانه هر نفر54520تومان پرداخت کرده است هزینه هائی مثل نصب هواکش که باعث جمع شدن هوای آلوده نشود وهر روز تعدادی موتور در آن جان خودرا از دست ندهند نیز منظور نشده است
  • ماریا IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    3 6
    حق با شماست ما ادم نیستیم که پیشرفت کنیم تونل می خوایم چی کار ماشین چیه ما اسب و جاده خاکی واسمون کافیه
    • farshad SK ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      2 0
      برادرجان !! هر کاری حساب کتاب داره نمیشه به بهانه پیشرفت و اجرای پروژه عظیم ملت رو گاگول فرض کرد. باید در هر کاری شرافت داشت مخصوصاً آنچه در پیشگاه مردم است.
  • آنا IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    7 14
    شاید اینجا نیاز بیشتری داشته ایشون صلاح دیدند اینجا بیشتر خرج کنند و در جایی دیگر کمتر.بعد هم خیلیها همون زمان رو هم نمیتونند مدیریت کنند حتی با پول گزاف. بعد هم خبر باید معتبر باشه.و مشخصه خیلی از دوستان در تهران زندگی نمیکنند چون اگر زندگی میکردند متوجه میشدند که چقدر عدالت در این 8 سالی که دکتر قالیباف شهردار بودند رعایت شده و فاصله طبقاتی بین شمال و جنوب تهران کم شده.ایشون مدیر واقعیند.برخی از ملت نخواستند طعم شیرین مدیریتی رو که ما تهرانیها در این 8 سال چشیدیم رو بچشند.واقعا حیف.درود بر دکتر قالیباف
    • مجید IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      1 2
      ظاهرا شما دوست عزیز به این نکته توجه نکردی که آقای قالیباف آینده رو فدای زمان حال کرده.ایشان تا تونسته خیلی از زمین های متعلق به شهرداری رو فروختن تا خرج کارهای عمرانی و ... شهرداری کنن و این بد نیست ولی مشکل اینجاست که آیا این زمین ها نباید فردا روزی و برای نسل های بعد برای ساختن پارک ها و فضای سبز که حس نشاط رو وارد فضای شهری می کنه ، فدای بعضی پروژه هایی بشوند که الزام ساختن آن خیلی هم مهم نیست؟؟ من آقای قالیباف رو قبول دارم ولی گناه نسل بعدی چیه که توی شهر تهران به نسبت جمعیتش فضای سبز کمتر و کمتر داره میشه؟؟ راجب هزینه ساخت هم نهایت افزایش هزینه های شاید سه تا 4 برابر شده ولی الان تفاوت هزینه ها خیلی بیشتر از بودجه ی مورد نظر بوده.ان شاالله جواب معقولی برای این موضوع هم باشه.
  • مهتاب A1 ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    8 18
    دکتر قالیباف یکی از بهترین مدیران این کشور است.مهم کار و فعالیت ایشون در تهران و البته نتیجه کارهای هست که به نظرم مثبت بود تا به الان
    • reza RS ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
      6 2
      اخه کجایه دنیا یه نظامی میشه شهردار !!!؟
  • ایرانی IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    2 7
    سلام دوستان با عجله و احساسی نظر ندید! آقای دکتر قالیباف یک مدیر قوی و ارزشی‌اند. اول باید صحت و سقم خبر مشخص شود و بعدم بررسی کارشناسی بشه که آیا خلافی انجام شده یا نه. یکی از مشکلات اصلی در ایران این است که اجازه دفاع به اشخاص داده نمی‌شود. در مورد نظر دوست عزیزمون آنا هم باید بگم دلیل رای نیاوردن آقای قالیباف بعضی از گرایشات سیاسی ایشان و وجود یک شخصیت مطلوب‌تر به نام دکتر حسن روحانی بود. در باقی موارد با شما موافقم.
  • بی نام A1 ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    4 0
    مهم اینه بهره برداری شده بهتر از اینه که قرار بوده برای پارس جنوبی 40 هزار میلیارد خرج کنند کامل بهره برداری کنن ولی 46 هزار میلیارد خرج کردن یک قسمتش هم کامل بهره برداری نشده گزارش هفته قبل روزنامه ها بود نوشتم .
  • بی نام A1 ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    0 0
    امیدوارم در محاسبات اشتباهی رخ داده باشد.
  • بی نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 0
    پولی که صرف بلندپروازیهای قالیباف شد می شد صرف گسترش مترو شود ... با پول اتوبان دوطبقه و تونل نیایش و پروژه های منطقه 22 کلی کار میشد برای بهبود تراقیک کرد...