اصلی ترین داروی بیماران تالاسمی بعد از مدت ها توزیع شد اما پولی!

بیماران تالاسمی بعد از وقفه ای طولانی در توزیع داروی حیاتی شان در حالی توزیع دارو را در روز پنج شنبه گذشته به هم اطلاع می دادند که مراجعان حضوری با یک غافلگیری بزرگ مواجه شدند.

مسعود میر: بیماران تالاسمی شهر تهران در اولین نوبت از دریافت داروی دسفرال سهمیه تابستان مجبور به پرداخت پول برای گرفتن دارو شدند.

این بیماران که مدت ها است دیگر در بخش داروهای خاص داروخانه 13 آبان موفق به دریافت سهمیه دارویی ماهیانه خود نمی شوند در داروخانه 29 فروردین و آنهم بطور غیر منظم می توانند داروی آهن زدای دفروکسامین با نام تجاری دسفرال را تهیه کنند.

جالب اینکه بیماران تالاسمی بعد از وقفه ای طولانی در توزیع داروی حیاتی شان در حالی توزیع دارو را در روز پنج شنبه گذشته به هم اطلاع می دادند که مراجعان حضوری با یک غافلگیری بزرگ مواجه شدند.

دریافت پول در قبال تحویل دارویی که سال ها است بصورت رایگان در اختیار بیماران قرار گرفته ،حیرت آنهایی را که به امید گرفتن دارو به داروخانه 29 فروردین آمده بودند را برانگیخت.

دسفرال بعنوان داروی حیاتی بیماران تالاسمی چند سالی است که به میزان لازم به بیماران نمی رسد و سهمیه بندی و توزیع آن در یکی دو داروخانه پایتخت بیماران را کلافه کرده است.

حالا اما دریافت پول برای تحویل دارویی که در لیست داروهای خاص و رایگان وزارت بهداشت قرار داشته و دارد دردسر جدیدی است که پیش پای بیماران و والدین آنها قرار گرفته است.

نکته مهم اینکه این دارو فقط در نسخ بیمه ای و تایید شده دفترچه های بیماران خاص تحویل می شود و همین موضوع دلیلی است بر اینکه دسفرال باید بصورت رایگان در اختیار بیماران قرار داده شود.

دریافت پول از بیماران تهرانی در قبال تحویل دارویی که توزیع به میزان لازم و به موقع آن حق بیماران تالاسمی است در حالی انجام می شود که انجمن تالاسمی ایران می توانسته با یک نامه نگاری ساده به وزارت بهداشت مانع بروز چنین دردسری برای بیماران شود

مدیران انجمن تالاسمی ایران اما باز هم دیر رسیدند و مال و جان و البته اعصاب بیماران همچنان سپر این بی تدبیری ها است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 301112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نسرین A1 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    27 2
    بیماران نقص ایمنی اولیه که هرماه داروی خودراازداروخانه 29 فروردین تهیه میکردندوقیمتش ماهیانه 126 هزارتومان بودبه یکباره دراواخرخردادماه به یک میلیون وششصدهزارتومن رسیده وازآنروزتقریباهیچکدام ازبیماران قادرنبوده انددارویشان راتهیه کننداین داروبرای بیماران نقص ایمنی حیاتی است مابیماران نقص ایمنی بااعصاب خردسرگردان شده ایم لطفااطلاع رسانی کنیدخواهش میکنم
    • بی نام IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
      11 0
      هیچکدام از مسئولین دلشون برای مردم این کشور نسوخته و نخواهد سوخت
    • arad A1 ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
      11 0
      مثل داروی ام اس که تو 2 ماه 8 برابر شده و کسی هم پاسخگو نیست ..وجدان و انسانیت دیگر در وزارت بهداشت نایاب شده ..ما ام اسی ها توان خرید دارو نداریم و اقایان فقط حرف رایگان!!صادر می کنند ...ما داریم فلج میشیم و ککشان نمی گزد
    • حمید A1 ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      11 0
      این دارو (بتافرون) با این قیمت هم فعلا در شیراز وجود ندارد و بیماران بلاتکلیف هستند
  • ر.لطفی EU ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    31 4
    آقای احمدی نژاد فرمودند که دولت من به اندازه 27 سال کار کردند. به نظر من به اندازه 40 سال کار کردند.یعنی کاری کردند که ما تا 40 سال (اگر به لطف کارهای ایشان نمیریم) بایستی از طرح ها و ثمره کارهای ایشان مستفیض شویم.
  • بی نام IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    30 1
    عیبی نداره!! مهم پورشه و ماشین های لوکس هست که با ارز مرجع وارد میشه!! جان مردم که ارزش نداره!! آقای احمدی نژاد دست مریزاد!! الحق که خاطرات خوبی توی ذهن مردم باقی گذاشتی!!! من بهتون توصیه میکنم که در برنامه تلویزیونی آخرتون فقط از مردم حلالیت بطلبید!!!
    • بی نام A1 ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      10 0
      بله واقعا چوب بستنی و غذای سگ و هزاران کالای غیراستراتژیک . ولی دارو که یک کالای استراتژیک هست باید اینجوری مردم دنبالش بدوان تازه اگر بتونن بخرن
  • ناشناس A1 ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    10 0
    گرانی و تورم کمر کارگران و قشر حقوق بگیر رو شکست
  • یک دردمند IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    4 0
    اصلا" ناراحت نشید پزشک خانواده داره یواش یواش وارد تهران میشه و بسته های دارویی اقای وزیر را رایگان میبره در خونه های مردم چون این دفعه به جای نفت قراره دارو بیاد سر سفره های مردم.