فروش میلیاردی آثار هنری در تهران / سپهری با 700 میلیون تومان رکورد شکست

دومین حراج تهران با فروش 6 میلیارد و 545 میلیون تومانی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عصر جمعه هفتم تیر ماه 1392، هتل پارسیان آزادی تهران، میزبان این حراجی بود که در آن 82 نقاشی ،مجسمه و عکس از 79 هنرمند ایران  ارائه شد.

این حراجی البته رکورد شکن هم بود باعث شد که چند رکورد در بازار داخلی هنر ایران پدید آید؛ فروش یک اثر هنری به مبلغ 700 میلیون تومان (اثری متعلق به سهراب سپهری از مجموعه تنه درختان ) فروش 100 در صدی همه آثار ، فروش 16 اثر بالای یکصد میلیون تومان و از آن مهمتر مجموع فروش 5/6 میلیارد تومانی.

علیرضا سمیع‌آذر، مدیر حراج تهران با نام بردن از هنرمندان بزرگی که در یک‌سال اخیر دار فانی را وداع گفتند و نیز اعلان شرایط و مقررات این حراج به طور رسمی این رویداد سالانه را آغاز کرد و چونان سال گذشته چکش «حراج تهران» را به رضا کیانیان، بازیگر و عکاس سپرد .


دومین حراج بزرگ تهران
استقبال خوبی از این حراج به عمل آمد

در این حراج سه ساعته، بالاترین رکورد فروش به نقاشی زنده یاد سهراب سپهری تعلق گرفت، اثری 80در 90 سانتی متری از مجموعه «تنه درختان » او که سال 1349 با رنگ روغن روی بوم خلق شده است. این تابلو 700 میلیون تومان، دو برابر تخمین اولیه به فروش رسید.

دومین رکورد این شب به طور مشترک به اثر دیگری ازسپهری و مجسمه «هیچ » برنزی پرویز تناولی رسید که هریک 560 میلیون تومان فروخته شد ؛ اثر سپهری نمونه تحسین برانگیز از نقاشی های این هنرمند در استفاده از فضاهای خالی ست که در ابعاد 80 در 120 با رنگ روغن روی بوم خلق شده اما نکته جالب توجه درباره «هیچ » برنزی تناولی، این است که این مجسمه که در اندازه 25 در 30 در 100 در سال 1384 خلق شده اولین اثر از شش نسخه است .

رضاکیانیان: خوشحالم
رضا کیانیان هم که برای دومین سال پیاپی اجرای حراج تهران را به عهده داشت، در پایان این رویداد در سخنان کوتاهی گفت :«تصور نمی کردم 100 در صد آثار به فروش برسد اما میل مضاعف خریداران آثار هنری مرا هم به سر ذوق آورد و خوشحالم که به این رکورد چشمگیر دست یافتیم.»

او با اشاره به دو بار حضورش در حراج کریستیز و رصد چگونگی برگزاری حراج از سوی آن حراج گذاران گفت: «اجرای حراج را نوعی پرفورمنس دیدم و چون تجربه تئاتر خیابانی داشتم با علاقه جدی تری به اجرای آن در ایران تمایل پیدا کردم. دورانی که دانشجوی تئاتر بودم همیشه بین دانشجویان تجسمی می پلکیدم، حتی آقای تناولی همیشه فکر می کردند، من دانشجوی تجسمی‌ام .از آن موقع علاقه ام به این عرصه بسیاربود و از این رو با بسیاری از آرتیست های این حوزه آشنایی دارم،اجرای حراج تهران پاسخ به یک علاقه شخصی ست و آن را نوعی همراهی برای توسعه هنری می بینم که خودم هم در آن فعالیت می کنم.»

دومین حراج بزرگ تهران

کیانیان به حضور بسیار پررنگ چهره های تاثیر گذار در دومین «حراج تهران » اشاره کرد و گفت :« ورود آنها به این عرصه خیرمقدم می گویم و خواهان مشارکت فعالانه آنان در توسعه هنر هستم. تاکید می‌کنم، خرید آثار هنری، وظیفه ذاتی دولت‌هاست، اما در سال‌های اخیر، دولت این وظیفه را فراموش کرده است، لذا بخش خصوصی به خوبی از عهده این مسئولیت برآمده است، حالا درستی انتظارات از دولت در زمینه رشد هنرهای تجسمی بسیار بالا رفته است و دیگر محدود به خرید آثار هنری نیست .»

دومین حراج تهران با حضور بسیار پر رنگ چهره های شاخصی نظیر احمد مسجد جامعی،مرتضی کاظمی، سید محمد بهشتی، حجج الاسلام زم وشاهمرادی ،شهرام ناظری، پرویز کلانتری، خسروسینایی، کوروش شیشه‌گران،کتایون ریاحی، تهمینه میلانی، محمد نیک‌بین، لیلی گلستان و... همراه بود.

سمیع‌آذر:اتفاق خوبی بود‌
علیرضا سمیع‌آذر مدیر حراج تهران در پایان این رویداد در گفت و گوی کوتاهی درباره ارزیابی اش از این اتفاق گفت : «پیش بینی چنین موفقیتی را نداشتم، من فکر می‌کردم، اگر حراج تهران دو برابر سال پیش یعنی حدود 4 میلیارد تومان بفروشد، موفقیت بزرگی خواهد بود و هر عددی بالای این عدد دستاورد درخشانی محسوب می‌شود، لذا رویای من رسیدن به عدد 5 میلیارد تومان بود، اما امشب با نائل آمدن به عدد 5/6 میلیارد تومان اعلام می کنم که خودم هم از میزان اقبال قابل توجه خریداران آثار هنری به وجد آمده ام و با یقین اعلام می کنم که چنین موفقیتی حتی در معتبرترین حراج‌های بین المللی نیز بسیار کم سابقه است. البته فروش 100 درصدی همه آثار را هم باید در نظر بگیرد، خصوصا آن که این اتفاق دومین سال پیاپی است که رخ می‌دهد.»

وی حضور مجموعه‌داران تازه و جوان را بیانگر ترویج فرهنگ نوظهور خرید آثار هنری دانست و یکی از بارز ترین ویژگی های دومین حراج تهران را حضور توامان پیشکسوتان و جوانانی بیان کرد که حتی زیر 30 سال سن دارند . او گفت :«در این حراج یکی از آرزوهای جامعه تجسمی تحقق یافت و آن حضور آثار بزرگانی ست که به رغم کیفیت ممتاز هنری تا به حال امکان ارایه آثارشان در مارکت های هنری فراهم نشده بود . اساتیدی نظیر جوادی پور، حمیدی، اسفندیاری، ممیز، منصوره حسینی، هانیبال الخاص و ... که حضور یک یک آن‌ها با استقبال شایان توجه خریداران هنری مواجه شد.»

دومین حراج بزرگ تهران
علیرضا سمیع‌آذر (راست) و رضا کیانیان (چپ)

سمیع آذر در پایان با اشاره به خلق این اتفاق بزرگ در زمینه اقتصاد هنر در آستانه دولت جدید، گفت: « این فروش قابل ملاحظه را یک نوید بزرگ می‌دانم. این فروش ثابت می‌کند افکار عمومی نسبت به گسترش و توسعه هنر، اطمینان خاطر بسیاری دارد و پذیرفته اثر هنری تنها یک کالای تزئینی نیست و قابلیت سرمایه گذاری بر روی آن را به چشم دیده است، امشب صحنه بسیار زیبایی از حضور داوطلبانه بخش خصوصی برای رشد هنر ایران و توانمندی آن‌ها بود که از این پس نقش دولت را در مسیر ترغیب، تشویق و تسهیل این سرمایه بزرگ ملی حساس‌تر از همیشه بیان می‌سازد، انتظارها از دولت در عرصه هنرهای تجسمی با  دیگر هنرها بسیار متفاوت است و امیدواریم این نکته مهم به درستی درک شود.»

فروش آثار
«آن» سری تازه‌ای از سید محمد احصایی 400 میلیون تومان، حسین زنده‌رودی 300 میلیون تومان، رضا درخشانی 270 میلیون تومان، کوروش شیشه گران 220 میلیون تومان، نقاشی خط «طره» اثر نصرالله افجه‌ای 190 میلیون تومان، اثری از«مسعود عربشاهی » 170 میلیون تومان، نقاشی از بهمن محصص 160 میلیون تومان، زنده یاد «فریده لاشایی» 150 میلیون تومان، اثری دیگری از مسعود عربشاهی 140 میلیون تومان، نقاشی از «مجموعه خاطرات انهدام» آیدین آغداشلو و نیز یک نقاشی خط از صداقت جباری هر یک به مبلغ 130 میلیون تومان، زنده یاد منصوره حسینی  110 میلیون تومان و «هیچ» فایبرگلاس آبی رنگ پرویز تناولی 100 میلیون تومان دیگر آثار بالای یکصد میلیون تومان دومین حراج تهران بودند.

در این شب چکش «رضا کیانیان» برای 15 نقاشی و عکس رکورد بالای 50 میلیون تومان را به ثبت رساند که نقاشی «ژاندارک» اثرافشین پیرهاشمی یکی از این آثار بود. این تابلوی 100 در 150 سانتی متری دو سال پیش خلق شده 95 میلیون تومان فروخته شد.


دومین حراج بزرگ تهران
احمد مسجدجامعی عضور شورای شهر تهران هم یکی از مهمانان این حراج بود

همچنین اثری از زنده‌یاد حسین کاظمی به رقم 95 میلیون تومان دست یافت که تمامی عواید حاصل از فروش آن به بنیاد بیماری های خاص اهداء شد . اثری از زنده یاد رضا مافی  و محسن وزیری مقدم هر یک 90 میلیون تومان،نقاشی خط سرخ رنگی از علی شیرازی با عنوان وصل و هجران به مبلغ 75 میلیون تومان اثر حجمی از محمود بخشی به عنوان «تهران از خرم ـ شهر» به مبلغ 72 میلیون تومان، عکس «گاو گریان » اثر عباس کیارستمی 70 میلیون تومان، نقاشی‌های واحد خاکدان، سیراک ملکونیان و جعفر روحبخش  هر یک 65 میلیون تومان ،آثار زنده یادان جواد حمیدی و بهجت صدر هر یک 60 میلیون تومان ،مجسمه های زنده یادان ژازه تباتبایی  و مش اسماعیل هر یک 55 میلیون تومان و یک عکس سه قطعه ای از خود رضا کیانیان با عنوان «او می رود دامن کشان، من زهر تنهایی چشان» به مبلغ 50 میلیون تومان دیگر آثاری بودند که در این رتبه قرار گرفتند .

در دومین «حراج تهران » اثری از نصرت الله مسلمیان  48 میلیون تومان ،زنده یاد هانیبال الخاص، گلناز فتحی و شهریار احمدی هر یک 46 میلیون تومان، نقاشی از کیخسرو خروش،  40 میلیون تومان، سیمین اکرامی 38 میلیون تومان ،آثاری از زنده یاد محمود جوادی پور، ناصر اویسی و مجسمه‌ای از کامبیز صبری هر یک 36 میلیون تومان ، نقاشی از دانا نهداران 34 میلیون تومان، نقاشی‌هایی از دو استاد پیشکسوت پرویز کلانتری و عبدالرضا دریابیگی  هر یک 32 میلیون تومان، اثر زنده یاد احمد اسفندیاری 30 میلیون تومان ،مجسمه‌ای از مونا پاد  28 میلیون تومان، آثار بهداد لاهوتی و احمد مرشدلو هر یک 26 میلیون تومان، قاسم حاجی زاده 25 میلیون تومان، نقاشی‌هایی از طاهره صمدی‌طاری، ناصرپلنگی و عادل یونسی هر یک 24 میلیون تومان، امیر صادق تهرانی 23 میلیون تومان، آثاری ازبیتا وکیلی، وحید چمانی، پویا آریان‌پور، بهروز دارش و عکسی از زنده یاد بهمن جلالی هر یک 22 میلیون تومان، آثاری از عنایت‌الله نظری نوری  ، آرمان استپانیان و مصطفی دره‌باغی هر یک 20 میلیون تومان به فروش رسیدند .

در ادامه حراج تهران، 22 نقاشی و عکس زیر 20 میلیون تومان به فروش رسیدند که البته برخی از آن‌ها نسبت به تخمین اولیه رشدی دو تا سه برابر هم داشته‌اند؛ آثار حسین محجوبی، منوچهر نیازی، جمشید بایرامی و عذرا عقیقی بخشایشی هر یک 18 میلیون تومان ، علیرضا آستانه  و حامد رشتیان  هر یک 17 میلیون تومان، زنده یاد مرتضی ممیز  ،کاظم چلیپا، شادی قدیریان و هنگامه صدری هر یک 16 میلیون تومان، نقاشی‌هایی از بهنوش فروتن، جلال شباهنگی و سعید احمد‌زاده هر یک 15 میلیون تومان، سمیرا علیخانزاده 14 میلیون تومان، حبیب‌الله صادقی  و هادی روشن ضمیر هر یک 13 میلیون تومان، آثاری از محمد طباطبایی، بهرام دبیری و احمد محمدپور هر یک 12 میلیون تومان، عکس‌های مجید کورنگ بهشتی  و سیامک عزمی هر یک 11 میلیون تومان و مجتبی تاجیک  10 میلیون تومان در این زمره قرار گرفتند .

5757

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 301111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 52
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    مردم پول ندارن زندگی کنند بعداینا ........
    • بی نام IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
      69 70
      همانطور که جسم انسان به غذا نیاز دارد روانش نیز مجتاج غذاست.
    • بی نام A1 ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      58 4
      همیشه یه جوری باید پول از دست ثروتمندا گرفته بشه و چه خوب که به دست یک هنرمند برسه
    • بابك A1 ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      28 16
      يه حرفي بزن كه منطق داشته باشه دوست عزيز مردم پول ندارن يعني چي منم مثل شما قشر ضعيف جامعه هستم ولي اين چيزا نياز اينو بفهم
    • بی نام A1 ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      32 11
      از اینا مالیات ام میگیرن یا فقط از حقوق ما کارمندا مالیات کم میشه ؟
  • بی نام IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    90 41
    خبر خوشحال کننده ای بود :)
  • بابک A1 ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    84 16
    افرین .ایشالله یه روز شاهد فروش فرش های گرانقیمت ایرونی و اثار فرهیختگان خارجیم باشیم
  • وحيد IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    125 2
    آقا از خدا كه پنهون نيست از شما چه پنهون، يجا اينهمه مايه دار نديده بودم كه ديدم
  • بی نام A1 ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    62 20
    جامعه بي طبقه توحيدى
  • بی نام IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    75 31
    من فکر میکردم این سوسول بازی ها ماله اروپایهاست
  • بی نام IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    89 50
    ما کجایم اینا کجان واسه یه تابلو پول میلیونی میدن انوقت تو این مملکت این همه بیکاری و فقر و گرسنگی داریم
    • بی نام IR ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      35 5
      پس چطور باید از فرهنگ و هنر یک کشور حمایت کرد، اگر چنین مراسمی نباشه یا آثار هنری به فروش نرسند باید با باقیمانده هنرمندان کشورمون هم خداحافظی کنیم
    • نازنین A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
      21 0
      این مراسم در همه دجای دنیا هست اگر آثار هنری نخرند پولشون رو ثروتمندان به بنده و شما نمیدهند. کمی منطق هم خوب چیزی است.
  • بي كس A1 ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    61 43
    كاش درصدي از اين پول به ماهايي تعلق ميگرفت كه واقعا محتاجيم
  • بی نام A1 ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    80 22
    بابا طرف پول داره دلش هم میخواد صرف این جور کارها بکنه. کاری از دست کسی بر می‌ آد؟
  • اميد IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    51 8
    مى بينم و آرزو مى كنم روزى به اينجا برسم ، با اينكه با همه تلاشم خدا به من نبخشيد ، ازش ممنونم كه به اين دوستان بخشيد ، چون با ديدن آنها اميد همچنان زنده است براى پيشرفت
  • بی نام US ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    74 8
    وقتی رقابت از املاک و ماشین و لباس بگذره....ناچار برای تفاخر سراغ گونه ای دیگه از آثار تجملاتی میروند که اونم آثار هنریه!!.....خوبی آثار هنری گرون اینه که توامان با حس ثروتمندی حس روشنفکری بودن این قضیه که پول کلانی بابت یک اثر هنری پرداخت می کنند مالکو از سایر ثروتمندان جدا میکنه و اعتبار بشتری برای او به ارمغان می اورد........البته نباید این گونه افراد را با شیفته های آثار هنری که واقعا دغدغه نگهداری از این آثار را دارن (و خب پول خریداری آنها رو) همسنگ قرار داد
    • بی نام IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
      28 2
      کاملا با این نظر موافقم چه از دید اجتماعی و چه اقتصادی!
  • میلاد IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    43 19
    دارندگی وبرا..زندگی ..درود به اونهای که هنر رو میفهمن
    • بی نام A1 ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      9 1
      درود بر فکر روشنت
  • ازاده A1 ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    46 16
    عجب کاشکی به جای اینها یه کارای خیریه ای برگزار میشد برای مستمندا فقیرا بد سرپرستا مریضا....
    • بی نام IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
      33 23
      آزاده خانم هر کاری در هر زمینه ای ویژگی هاب خودش را دارد کمک به نیازمندان سر جای خود خرید آثار هنری هنرمندان به عنوان پشتوانه های فرهنگی این سرزمین هم سر جای خود.
  • بی نام IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    43 7
    چند روزه با شوهرم دعوام سر اینه پول بده یه تابلو برا خونه بخرم(همون تابلوهایی که پوسترن) میگه پول نونتونو زورکی ییرون میارم، اونوقت اینا...
  • هنر A1 ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    26 7
    امیدوارم در مورد فرش و تابلو فرشهای ایرانی هم شاهد این حراجها باشیم...باید در ایران که مهد هنر هست به هنرمندانمون بیشتر بها بدیم.
  • بی نام A1 ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    24 11
    خیلی دوس دارم بدونم کسایی که اینهمه پول رو برای خرید یه اثر هنری میدن واقعا چیزی ازش درک کردن که میخرن یا همینجوری پولشون زیادی کرده....
    • سهند IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
      44 29
      خانم یا آقای بدون نام کسی که ۷۰۰ میلیون تومان می ده کار سهراب سپهری رو می خره حتما درکش از هنر خیلی بالاتر از حد تصو من و شماست وگرنه می توانست راحت با این پول هزار و یک کار پر سود و در آمد تر انجام بدهد. بهتر است به جای قضاوت کردن در مورد دیگران ببینیم که خودمان اگر این پول را داشتیم چه رفتاری انجام می دادیم
    • مهدی IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      16 4
      برو تهش رو در بیار. اونی که 700میلیون پول پای اثر سپهری داده، داره روح خودش رو ارضا می‌کنه و با داشتن یک اثر اصل، بخشی از خلاء روحیش رو جبران می‌کنه. هر چیزی باید در مدار عقلانیت خودش حرکت کنه. با قیمت‌هایی متعادل‌تر برای آثار و خرج کردن پول در راه درست اوضاع خیلی بیشتری داشتیم. اگر روح هنر برای خریدار خیلی مهم است، 500میلیون سرمایه بگذارد و در تولید 50 فیلم کوتاه مشارکت کند. مطمئن باشید استعدادهای برتری در سینمای کوتاه ظهور می‌کند.
    • ع.ک A1 ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      14 1
      اشتباه نکنید، سرمایه گذاری روی آثار هنری نفیس از ملک و طلا بیشتر جواب میده. مخصوصاً در مورد هنرمندانی که دیگر در بین ما نیستند.
  • سید مهدی A1 ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    30 3
    کلن با تعطیل کردن یه بخش یا یه اتفاق در جامعه نمیتونیم باعث پیشرفت و صعود بخش دیگه ای بشیم! به علاوه هرجا بحث یه پول کلان میشه سریع میریم سراغ فقرا، خب فقرا علاوه بر خوراک و پوشاک و مسکن و قس علی هذا چیزای دیگه ای هم میخوان دیگه! اگه زندگی فقط اینا بود که دیگه این همه مشکلات دیگه نبود!! به شخصه لذت بردم اگرچه خودم قدرت چنین هزینه هایی ندارم از اینکه دیگران داشته باشن نه حسادت میکنم نه سریع یاد فقرا میفتم!!
  • مهدی IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    28 15
    تو اسم اینارو میذاری هنرمند کلا تو دوران بازیگریش چه فیلم فاخری داشته والا من الان ایرومن دیدم تفاوت و احساس کردم :)
  • غ.د. IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    34 23
    مرفهین بی درد .
  • بی نام A1 ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    16 11
    خدابهتون عقل داده.....توکزمحنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی... هنروندان مردمی اند مثلا
  • بی نام A1 ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    11 11
    از آراء منفی به نظرات بر میاد که الحمدلله آمار مایه دارا و پولدارای کشور بالا رفته . . .
    • بی نام ES ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      4 1
      خير بنده هم ثروتمند نيستم اما همينقدر مي فهمم جامعه مرفه جامعه ايست كه ثروت را تقسيم ميكند نه فقر را يكي از مشكلات ما اين است كه هميشه فكر ميكنيم ثروتمندان جامعه الزاما پول باداورده دارند و نسبت به انها تنفر داريم. درحالي كه شخصا از ثروتمند شدن يك هنرمند، يك فرد مولد، يك پزشك و غيره به وجد مي آيم چون به مراتب سالمتر از ثروتهايي است كه از طريق رانت و وام و غيره به واسطه ها و بي مايه ها در يك اقتصاد ناسالم و ناشفاف مي رسد
  • باران پاييزي A1 ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    7 11
    تا كي بايد اينهمه فاصله طبقاتي وجود داشته باشه .... مردم عادي دارن به زحمت خرج و مخارج زندگي رو در ميارن آقايون مرفح دارن تابلوهاي بالاي 100 ميليوني ميخرن
  • کشکول EU ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    2 12
    این فقط نشانه افزایش تاریخی نقدینگی در کشور و فاصله طبقاتی است متاسفانه !!!!
  • يک حسابدار A1 ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    27 0
    دوستان توسيه اکيد مي کنم کمي هم درباره اقتصاد هنر مطالعه بفرماييد،چه بهتر که پول هاي کلان به جاي روانه شدن به بازار ارز و سکه و مسکن که نتيجه اش خانمان سوز است،کمي هم به اين سمت و سو گردش داشته باشد،وجود طبقه ثروتمند چه در ايران و چه در ساير جوامع غير قابل انکار است،وجود نقدينگي وحشتناک و سرگردان غير قابل انکار است،توجه داشته باشيد با تشکيل بازار نظام يافته و متشکل هنر،مي توان شاهد روانه شدن تعداد زيادي از جوانان با استعداد و با ذوق ايراني به سمت اين بازار با هدف کسب درآمد مناسب شد،نتيجه اش هم مي شود اشتغال جوانان با استعداد،هم رشد و تعالي هنر در جامعه،بر همگان مسلم است که يکي از مهمترين ارکان تعالي هر جامعه اي هنرآن جامعه است.با پوزش بيکران بابت زياده گويي.
  • بی نام A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    16 1
    اولا" كه بايد همانطور كه به قشر فرودست جامعه احترام مي گذاريم ، جرمت ثروتمندان را هم بايد نگه داشت ، چون خيلي راحت مي توانند از ايران بروند ، ضمنا" من به شخصه خوشحالم كه اين پولها به جاي اينكه در حراجهاي بيم المللي خرج شود به هنرمندان خودمان برسد ، خسته شديم از بس كار هنري مساوي با بي پولي دانسته شده ، اين حراج ها باعث به وجود آوردن انگيزه بيشتر براي دانشجوين رشته هنر و فعالان اين عرصه مي شود
  • بی نام A1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    11 2
    این روزا در تمام دنیا کمتر کسی هست بابت کار هنری فقط بخاطر هنرش پول بده. اینا همه ش سرمایه گذاریه
  • بی نام IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    3 9
    لطفا نگذارید این خبرها در جامعه پخش شود. زیرا دیگر نه کشاورزی روی زمین کار خواهد کرد نه کارگری به خود زحمت کار و تلاش خواهد داد نه استاد دانشگاه فکر خواهد کرد. این اخلاق آماده خوری از راه سرمایه گذاری کاذب است.
    • بی نام A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
      5 0
      اگه اون کشاورز قدر کارشو ندونه و اون استاد دانشگاه هم ایضا همون بهتر که زودتر بی خیال بشن!!
  • بی نام IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    12 1
    مشخصه که هنوز جامعه بسمت عقلانیت نرفته.ما همه چیز رو صفر ویک میبینیم.الان چون قشر عظیمی از جامعه کم درامده سمت فکریش ثروتمند ستیزیه.فکر کنید اگه همین پولها میرفت برا دلالی سکه وارز ومسکن خوب بود؟تورم بیشتر نمیشد. خلاصه بزارید ثروتمند ها پولشون رو همینجا خرج کنند واین کار فراگیر بشه.تازه اگه دارا های با وجدان بخوان از پولشون لذت ببرن بزارید همینجا لذتش رو ببرن وکم کم هم سرمایه گذاری کنند واینجوریه که تولید گسترش پیدا میکنه.خود من هم کارمند جزء هستم یهو جو ورتون نداره که....
    • بی نام US ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      7 0
      متاسفانه الان طوری شده که بیشتر قشر کم درآمد و متوسط به سمت بازارهای طلا و سکه و ارز کشیده شدند نه قشر مرفه!!!!...البته نگران از دست دادن ارزش سرمایع خودشون هستند ولی نمیدونن که با این کارشون فرصت استفاده تولید کنندگان داخلی از ارز رو که برای مواد وتجیزات نیاز به واردات دارند رو میگیرند و بالطبع با افزایش قیمت کالاهاشون در آخر سر دود به چشم مردم وهم تولید کننده میرود....
  • بی نام A1 ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    7 2
    چقدر بدبخت شدیم بجایی که اثار سهراب رو چشمامون بذاریم توی موزه ها حراج میذاریم
  • msaeid22 EU ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    4 1
    تاشقایق هست زندگی باید کرد .
  • بی نام A1 ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 3
    من یک سری تابلو نفیس معرق دارم، کسی نیست بخره ....
  • منا IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    9 0
    من حدود 18 سال نقاشی میکشم سبک رئال و امپرسیون رنگ روغن ،آبرنگ،کنته تابلوهام خیلیی قشنگن چون خیلی وقت براشون میزارم، همه کلی تعریف میکنن از کارهام ولی تا حالا 2 تابلو بیشتر نفروختم یعنی تو ایران اصلا تابلو نمی خرن همه دنبال پوستر هستن یا توقع دارن تابلو هارو به قیمت پوستر بفروشی فکر کن 6 ماه رو تابلو کار کنی بعد ...........برای همین من همیشه تابلو هام رو کادو میدم چون اینجوری لااقل ارزششون حفظ می شه،امروز خیلی خوشحال شدم وقتی دیدم تابلو ها با این قیمتها فروخته شده،امیدوارم منم زود تر بمیرم تا شاید تابلوهام رو بخرن..............
    • بی نام IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
      1 0
      100 سال زنده باش . هزاران تابلو خلق کن .اما فقط به دنیای دور و برت نگاه کن که به تو با شادی می خندد
  • سینا0 A1 ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    2 0
    سلام میشه بگید آدرس این حراجی کجاست هر سال ؟ یه جای ثابته یا هرسال یه جا هست ؟ هر چن وقت برگزار میشه ؟ شرایط فروش تابلو تو این حراجی چیه؟ کسی اطلاعی داره ؟ ممنون
  • بی نام A1 ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    4 0
    بدبخت ترین قشر ایران نقاشها هستن متاسفانه در ایران به این حرفه بها نمیدهند
  • فراز A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    1 0
    هنر را باید از مدارس به کودکان اصولی بیاموزیم. اگه از پایه کار درست انجام بشه شاید چند ده سال آینده ایران نیز هنر را پذیرا باشه.
  • مهدی راه پیما A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    چگونه میتوان یک اثر هنری را به حراج گذاشت