زنان در حال پیشروی به سمت کسب کرسی های دانشگاهی کارشناسی ارشد و دکترا هستند، با این حال نسبت در مقایسه با مردان در تدریس بسیار کم تر است.

محمد حسین نجاتی: امروز ماراتن کنکور در سال 92 با برگزاری کامل آن به نیمه های راه رسید تا داوطلبان در شهریور ماه امسال سودای نشستن بر کرسی های دانشگاهی را محقق کنند. با این حال نگاهی اجمالی به وضعیت دختران و زنان در سیستم آموزش عالی نشان می دهد زنان در حال پیشروی به سمت کسب، مدارج علمی بالاتر هستند.
در دهه80، ایران شاهد افزایش میزان حضور زنان در دوره های کارشناسی بود. اما به نظر می رسد زنان در دهه کنونی سعی در افزایش سهم خود در دوره کارشناسی ارشد و دکترا را دارند.
هم اکنون به گفته رییس سازمان سنجش و آموزش کشور، سهم زنان در کنکور دکترا 40درصد و مردان 60درصد است. از طرف دیگر روز گذشته مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تا پیش از این سهم زنان در پذیرش کنکور دکترا 15درصد و مردان 75درصد بود که نشان از افزایش میزان حضور آنان در دوره دکترا و کارشناسی ارشد است.
زنان در بستر فرهنگی کشور به رغم محدودیت ها در ابتدا، در دوره کارشناسی، اواخر دهه 80 در دوره کارشناسی ارشد و در مقطع کنونی در دوره دکترا سعی در افزایش سهم خود دارند. موجی که از دوره کارشناسی در دانشگاه ها، آغاز شد و امروز با افزایش 25درصدی سهم خود در کنکور دکترا نسبت به سال 88، هنوز ادامه دارد. 

هم اکنون نسبت دختر و پسر در کلیت نظام آموزشی کشور، نسبت خاصی است. نسبت دختران و پسران در مدارس کشور، 51درصد پسران و 49درصد دختران است، در دوره کارشناسی این میزان با سهم 60درصدی دختران به نفع دختران است و در دوره کارشناسی ارشد، نسبت دختران و پسران مساوی است.

اما اختلاف در میزان سهم زنان و مردان در نظام آموزشی کشور از دوره دکترا و سهم آنان در هیات علمی دانشگاه ها، آغاز می شود. هم اکنون از میان کل اعضای هیات علمی دانشگاه های کشور تنها 20درصد سهم زنان است که به نظر می رسد موج افزایش سهم زنان در دوره های کارشناسی به کارشناسی ارشد و به دوره دکترا هم رسیده است و در آینده افزایش بیشتری داشته باشد.

 

در نمودارهای زیر نسبت دختران به پسران از کنکور سراسری تا هیات علمی دانشگاه ها را به تفکیک بخوانید؛

نمودار زنان

 

نمودار زنان

نمودار زنان

نمودار زنان

47237

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 107
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    خدا آخر وعاقبتمون رو بخیر کنه!!
    • سامان IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      بابا پسر بنده خدا میره سربازی و برمیگرده ،دختره شده ترم 4.اما واسه فوق لیسانس دیگه سربازی که نداره.دخترم میره شوهر میکنه یا نمیکنه تو این بی شوهری و تمااااااااام. مهم نیس کار کنه یا نکنه.اگرم کار میکنه با یک سوم حقوق کار میکنه که فقط هزینه مانتو لوازم آرایشو ... خودشو در بیاره. معلومه اینجوری تو مقطع لیسانس دخترا بیشترن :)
    • بی نام A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      44 62
      ياد بگير نظر الكي ندي. احتمالا خيلي فرهيخته اي
    • سامان IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      55 53
      احتمالا شمام یه دختری که رفتی دانشگاه و شوهر پیدا نکردی که اینجوری واسه نطرم گر گرفتی. دروغه؟از تعداد منفیا معلومه.هرکسی نطری داره و نظرش محترم
    • کرجی IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      57 42
      گل گفتی سامان جوووووووووون
    • سامان IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      38 42
      حالا من بهن میگم که نظر بیفکر نده.منفیاتو نگاه کن و یه نیم نگاهی هم به امتیاز من بنداز.حقیقت به شدت تلخه خانوووووووووووووم. حرصم نخور ایشالا توام ازدواج میکنی
    • بی نام A1 ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      45 44
      نه آقا سامان بنده اگه بگم موقعیتم چیه تو مخیلت نمی گنجه پسر جان. بنده دختری هستم که همیشه خواستگاران بسیاری داشته ام اما خودم اهل ازدواج و دوستی نیستم. سطح تحصیلاتم بالاترین حده و شغل بسیار خوبی هم دارم. اما یه خانمی اینجا کامنت گذاشته راست می گه شماها نمی فهمید پس من هم خون خودم رو برای بحث با امثال شما کثیف نمی کنم. کاش شما پسرها حداقل بعد از اتمام تحصیلات دانشگاه کمی بزرگ و مودب می شدید. باید بگم به نظر من هم تو آدم خوش شانسی در ازدواج نخواهی بود با روجیه ای که داری. شما هم همینطور آقای کرجی ...
    • سامان IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      26 36
      منم پسری هستم از ازدواج به شدت متنفر. وااااااااااااای پس چی هستی که به قوووووووووووووووووووووووول خودت اینهمه درس خوندی اما هنوز موفق نشدی کسی رو پیدا کنی.اما پشتکارت خوبه .به این بهونم که شده تحصیلاتت اجبارا میره بالا.خیلی هم مودبم.میگم با این همه کمالات چرا..............؟ تو خود حدیث مفصل ازین مجمل بخوان
    • م.ن IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      28 15
      من از پسرا حمایت نمیکنم ام بی نام جان همه دخترا میگن من خواستگازان بیشماری داشتمو..... آقا سامانم حرف بدی نزد به نظرم.به نظرم درست نیس واسه کسی آرزوی بدکنی.انشاالله همه خوشبخت شن از جمله آقا سامان و اون همشهری کرجیم
    • کرجی IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      21 18
      همشهری ممنون.خانوم جون با تحصیلات و دارای تعداد بیشماری خواستگار و شاغل ...... سامان جونم که گفت هنوز نتونستی ازدواج کنی.همین بنده خدا بد نگفته.اما اینقد نبند.
    • بی نام A1 ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
      25 18
      ايشالا خدا همه مرداي خشك مغز رو شفا بده كه چي باهاش كل افتادي مرد باش قبول كن نمي كني همينه كه هست اوضاع عوض نمي شه اقا
    • بی نام A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
      25 27
      برات متاسفم يه بار اشتباه كردم با مرد جماعت بحث كردم شما مردا اگه تحصيلات و ثروت و هم چيز داشته باشين بازم بچه اين من احتياج به توفيق ندارم فقط كافي بخوام ديگه برات كامنت نمي ذارم و سراغ اين صفحه نمي يام حدم با امثال تو و كرجي خيلي فرق مي كنه كبوتر با كبوتر باز با باز برو به سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااامت
    • سامان IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
      24 23
      خب نذار. برو به خواستگارات برس.خالی بند
    • بی نام A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
      24 21
      ايول خانمي خوشم اومد حرفتو مودبانه مي زني و جواب توهيناشونو باحال مي دي
    • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
      21 19
      اين خانم مگه چي گفته شما ها اينقدر پرخاش مي كنين و طلبكارين؟؟؟ خودتونو نشون بدين به دكتر
    • بی نام A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
      23 18
      خجالت بكش لوازم آرايش و ... يعني چي؟ چقدر بي كلاسي
    • بی نام A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
      27 22
      خدايا عاقبت ما رو با اين دسته از مردان بخير كن
    • كوروش A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
      21 16
      نه بابا انصافا زياده روي شد يه جايي به اسم سامان گفته فوق ليسانسم آخه با اين مدرك آدم اينطوري حرف مي زنه برادر؟
    • بانوی آریایی IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
      21 25
      واااااااااای .چه خبره این بالا .آقا سامان کوتاه بیا.خانوما کوتاه بیاین.چقد تحملتون کمه. از یه نظر آقا سامانو بقیه درست میگن از یه نظرم خانوما. حقیقتو گفتن .من خودم مشاورم .بیشترین علت ازدواج نکردن خانوما نداشتن خواستگار با وجود کمالات و بی اعتمای به جو ناامن جامعس. آقایونم جو بد جامعه و صد البته معضل اقتصادی رو بهونه میکنن. اینم بگم تا حالا خیلی پیش اومده دختر خانوم بخاطر همین یه کلمه که (معمولا واسه کلاس گذاشتن و غیره) من خواسگار زیادی دارم آقای خواسگارشو پرونده و پشیمونیش واسش مونده. ضمنا خانومی جون هیچوقت هیچوقت واسه کسسی آرزوی بدبختی نکن.خدا قهرش میگیره ممکنه برگرده طرف خودتون
    • سامان IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
      22 11
      بابا اون سامان با من فرق میکنه. البته من همیشه به اسم ایرانی معرفی میکنم که قاطی نشه.اما لیسانس مکانیکم. بابا من حرفی نزدم.دلیل بیشتر بودن دخترا رو توی دوره لیسانیس گفتم.خانوما شروع کردن به توهین. هنوز یاد نگرفتن احترام به نظر یعنی چی.:) :) :)
    • کرجی IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
      10 11
      کوروش جان به نظرم حق با آقا سامانه.اون خانوم اول توهین کردن. ضمنا اون سامان که شما میفرمایین داداش منه که با لب تاپش کامنت میذاره.اون واسه سربازیش نظر گذاشته. خانوما کاری میکنن آدم دست بذاره رو نقطه ضعفاشون.آقایون خانوما صلوات بفرستین. اللهم صل علی محمدو آل محمد
    • دختر ايراني A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
      22 8
      بانوي آريايي من نيز مخم سوت كشيد نظراتو خوندم اما آقايون براشون سخته وقتي خانمها از خواستگاراشون مي گن اينم كه شما مي گي براي كلاس گذاشتن درست نيست شايد بعضي اينزوري باشن اما خيلي ها هم نيستند تازشم در پسر ها هم همينه خيلياشون شونصد بار جواب رد مي شون بعد مي گن اولين باره مي ريم خواستگاري يا ما نخواستيم همه چيز دوطرفس
    • بانوی ایرانی IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
      13 13
      دختر ایرانی عزیز به دور از هر طرفداری یا تعصب یا هر چیز دیگه عرض کردم.اما این یه واقعیته که خدا تو وجود مردا گذاشته که یکی از دلایل طلاق همینه.خانوما فکر میکنن که مرداشون بیخیالنو همه چیو به مسخره میگیرن یا توهین میکنن. درحالیکه این اقتضای طبیعتشه.چون مرد تو خودش میریزه اما زن با گریه و پرخاش و قهر و یا مثل این دخترمون فکر میکنه بهش توهین شده و یا مثل آقا سامان عزیز که کاملا داره مودب حرف میزنه اما اقتضای طبیعت مرد اینه که لحن حرفاش فرق کنه.به نظرم حق با آقا سامان باشه و تا حدودی هم مقصر.خداوند خلقت زنو مرد رو یکی قرار نداده.اما به زن تحمل داده و به مرد محکمی.
    • بانوی ایرانی IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
      3 21
      دختر ایرانی شاید تاحدودی بشه استثنا قائل شد اما بیشتر دخترای عزیزمون این مسائلو راجع آقایون رعایت نمیکننو یه مقدر کم تحملی و عجله ممکنه خدایی ناکرده باعث مشکلات و یا حتی منجر به طلاق بشه. مرد رح خشنی داره که نیاز اونه برای مبارزه با مشکلات اما زن روح لطیفی داره که زیبنده اونه. یعنی سنگ و شیشه کنار هم. این بیشتر هنر زنه که چطور شیشه رو کنار سنگ نگه داره.اما هیچوقت حرف آقا سامانم کامل تایید نمیکنم.ولی بیشترین حقو بهشون میدم. موفق باشین دخترا و پسرای ایرونی
    • نگار IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
      6 4
      من يك دخترم ولي نسبت به نظر سامان اصلاً گر نگرفتم و كلي هم خنديدم....
  • مهدی A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    130 2
    به این همه فارغ التحصیل بیکار در مقاطع کاردانی کارشناسی و کارشناسی ارشد ، چه فرقی می کند که دختران از پسران پیشی بگیرند و یا بر عکس ؟ باید مشکل استخدام جوانان به صورت ریشه ای حل شود !!!!!!!!! متاسفانه طرح های دولت نهم و دهم در ایجاد بنگاه های زود بازده و ایجاد شرکت های تعاونی هم مشکلات اشتغال جوانان را حل نکرد !!!!!!!!! حالا همه چشم امید به دوات یازدهم دارند ......................
    • بهنام A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      54 31
      یک زن سربازی نداره،خرج خانه و نفقه نداره، قسط مهریه نداره،نگرانی نداره..فقط میخونه
    • سعید IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      44 27
      اقای کمی تا قسمتی محترم: وقتی دختر بیکار و دور از هر مشکلی که از طرف همه اعضای خانواده همه جوره ساپورت میشه ، میاد ارشد و بعدش دکترا میگیره به خیال خودش، سهم خواهی میکنه و میخواد چشم هرچی مرده تو زندگی و مخصوصا سر کار و اشتغالش از کاسه دربیاره. اینقدر پرتوقع هستن اینا. اینقدر دماغ شون باد داره اینا.
  • popo IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    هر چی میکشیم از دسته همین خانما هست که حقوق پایین سره هر کاری حاضر میشن
    • بی نام A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
      12 12
      اينو نگي چي بگي شما كه اينقدر هاي كلاسي چرا بايد برات مهم باشه كار بي كلاس خانما؟ اگه هم بي كلاسي ديگه نظر نده
  • ابی IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    89 14
    ما که نتونستیم از عهده زندگی بر بیایم . بزار خانما بیان ببینیم اونا چکار می کنن
  • میلاد حمیدی A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    70 2
    مدتی است که از پیشرفت زنان صحبت می شود اما باید دید این پیشرفت تا چه حد واقعبت دارد؟ امروزه رفتن به دانشگاه در اغلب مقاطع امکان پذیر برای هر کسی است و رفتن به دانشگاه امتیازی حساب نمی شود و همین امر سبب شده تحت تاثیر فرهنگ غلط ایرانیان مدرک گرایی رواج یابد , به همین علت تنها نتیجه در سیستم مسموم آموزشی مهم است و کیفیت مسیر اهمیتی ندارد و امروزه به دلیل حجم بالای ظرفیت دانشگاهها بسیاری از پایان نامه ها و مقالات و ... با عددسازی و تقلب درست شوند و انگیزه ای برای کار خوب نباشد که این خود نشان دهنده استعداد کشی است. متاسفانه امروزه نه تنها کسب علمی در دانشگاهها صورت نمی گیرد بلکه تقدس علم شکسته شده است.ادارات هم که نیم ساعت در روز کار مفید دارن
  • مجید US ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    44 31
    کی گفته نسبت دختر و پسر در کارشناسی ارشد 51 به 49 هستش من قبلا هم در این مورد گفته بودم ما الان تو کلاسمون 22 دختر با 4 مرد هستیم تازه 2 تا از4 تامون معلم هستن !!!
    • حسین A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      64 4
      رشته با رشته فرق میکنه این میانگیت کل رشته هاست
    • وحید IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      32 3
      شما یه کتاب مقدماتی آمار هم بخونی بدک نیست.
  • محمد IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    75 0
    دخترا چند سال دیگه تو کارشناسی ارشد هم جلو میفتن...ما میریم سربازی 2 سال و اونا میرن کارشناسی ارشد میگیرن.
  • بی نام A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    25 81
    بهتر قدم برای اسلامی کردن دانشگاه ها جدا کردن پسرها و دخترها نیست، بهتر است در کلاس هایی که بیش از نیمی از جمعیت آنها را دخترها تشکیل می دهند، اساتید زن سر کلاس بروند.
    • بی نام A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      49 8
      استاد زن پیدا کردی حتماً این کار رو انجام بده.
    • بی نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      30 3
      نه بهتر نیست!
    • ایرانی A1 ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      21 6
      چرا استادان زن نباشند. هستند. تجربه نزدیک به فرایند استخدام نشان می دهد که پرونده های هیات علمی خانم ها کنار گذاشته می شوند و آقایان به عنوان هیات علمی استخدام می شوند . مثال هایی دارم که زنان دکترا گرفته را استخدام نکرده اند و به جابشان از آقایان فوق لیسانس استخدام کرده اند !!!! یا شفاها اعلام سیاست و موضع کرده و گفته اند که هیات علمی زن نمی گیریم اما جالب است که همین خانم دکترها را به عنوان حق التدریس دعوت به کار می کنند اما استخدام خیر.
  • بی نام IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    72 37
    تو باشگاه ما واسه يه سري مسابقه بين المللي با هزينه شخصي خواستن چند نفرو اعزام كنن خارج. فقط خانوما متقاضي شدن و رفتن! كلا تو جامعه تو همه چيز خانمها هستن كه از مردا پيشي گرفتن علتش هم فراغت خيال بيشتر و مسووليت كمترشون در همه چيزه كه جامعه براشون ايجاد كرده. اونوقت نداي تبعيض جنسيتي شون گوش فلك رو كر كرده. هرجا ميري 20 تا خانومه 2 تا آقا هم مظلوم يه گوشه اي نشستن! بچاپ اين نظرو خبر آنلاين!
  • احسان A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    26 36
    آخه تعداد دخترا از نظر جمعیتی یه کم بیشتره خب دیگه
    • سامان IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      30 18
      واسه همینم سن ازدواج رسیده به 40 سال.چون هم جمعیتشون بیشتره و هم با حقوق کم هرکاری میکنن و پسرا بیکار میمونن. خب حالا اگه من بیکار باشم دیوونم برم با حداقل یکیشون ازدواج کنم؟؟؟؟ اما وقتی کار داشته باشم ازدواج می کنم
  • بی نام IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    47 4
    به نظرم بلایی که سر کارشناسی و کارشناسی ارشد اومد با پذیرش بی رویه حالا داره سر دکتری میاد. دولت برای این دکترهای 4 سال دیگه جایی داره؟؟ واقعا میشه به یه نفر که تمام عمرش درس خونده و دکتر شده گفت بنشین تا صبح دولتت بدمد؟؟
  • احمد A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    63 18
    یه نظر میدم امیدوارم قبول کنین ولی دخترا بیشتر برای افزایش منزلت اجتماعی و افزایش مهریه و کلاس رشته و ... درس میخونن البته نه همشون
  • بی نام IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    58 25
    كلا تو هر جمعي (حالا فرقي نميكنه دانشگاه باشه محل كار باشه يا هرجا!) تعداد خانمها هشت برابره آقايونه. معمولا دو سه تا آقا يه گوشه مظلوم نشستن بقيه همه خانومن!. و جالبه كه نداي تبعيض همين خانمها هم گوش فلك رو كر كرده!!
    • بی نام A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      32 48
      ده بار گفي اينقدر زياده روي نكن چرا چرند مي گي ؟ همين امثال شما هستن كه هيچوقت خانمها نمي تونن باهاشون كنار بيان بس كه مه چيزو اغراق آميز و مسخره جلوه ميدن
    • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      38 19
      حالا چرا ميزني؟! حقيقته ديگه يه نگاه به دور و بر خودت بنداز!
    • بی نام A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      39 32
      نمي زنم چرا بزنم؟ آخه شما آقايون چرا نمي خواين منصف باشين و عادلانه به اين واقعيت نگاه كنين؟ مي دونين مردي كه جانب انصاف و حق رو در اين موضوع بخصوص نگه مي داره براي خانمها هميشه مورد تحسينه و براي خيلي از آقايون هم الكو هست چرا مي گي صداي تبعيضشون بلنده؟ نيست؟ واقعا نيست؟ يه زن چه حق و حقوق داره خوش انصاف؟ خواهر مادر و دختري داري؟ انصاف چطور ؟
    • بی نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      28 16
      يه ليوان آب خنك بخور بعد يه مثال از تبعيض بزن (خبر ممنون بابت فراهم كردن امكان گفتگو با هموطنان عزيز!)
    • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      42 30
      بذار برات بگم. يه دختر با كلي سختي توي يه خانواده مردسالار با كلي باورهاي ديني و فرهنگي غلط درس مي خونه و تلاش مي كنه شغل آبرومندي پيدا كنه ( به كلي دليل) وقتي مي خواد ازدواج كنه مي دونه كه حق طلاق نداره وقتي مادر شد مي دونه كه اگه شوهر طلاقش بده فرزندش رو بي چون و چرا ميدن به مرد. اگه شوهرش بخواد صد تا صيغه مي كنه ازدواج مجدد مي كنه و اون بايد فقط خون گريه كنه.اگه درخواست طلاق بده هزارو يك جور مي پيچوننش. اگه تصادف كنه بميره يا بكشنش، ديه اش نصف مرده. اگه يه بار خطا كنه كلي اسم روش ميذارن توي خيابون يه دوجين متلك ناموسي از اراذل و اوباش مي شنوه و يه خيابون 100 متري براش دست كم 10 تا ماشين بوق مي زنن و بي وجدانها قربون صدقه اش مي رن تا ... مي خواستم بيشتر بنويسم اما ظاهرا محدوديت كلمات داره
    • میلاد حمیدی IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      33 17
      یک زن سربازی نداره،خرج خانه و نفقه نداره، قسط مهریه نداره،نگرانی نداره! اینها خیلی چیزهای مهمی هستند که آقایون دارن ولی خانمها ندارن. به نظر من خانمها باید دنبال این باشند تا در تصاحب این چیزها هم با آقایون رقابت کنند. البته موارد دیگری هم هست ولی نخواستم خیلی مبسوطش کنم
    • بی نام A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      16 12
      اينايي كه مطرح كردي براي جند درصد از خانمهاي جامعه اتفاق ميفته؟؟ خودت هم همش از احتمالات صحبت كردي اما غم نان و سربازي و اشتغال و مسووليت براي جند درصد از مردان اتفاق ميفته؟.يه مقايسه بكن،. ضمنا جامعه ما مردسالار نيست
    • بی نام A1 ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
      23 6
      بي انصافيه اينكه بگي احتماله و توي چند درصد خانمها اين اتفاق مي افته. شايدم شما خيلي مرفهي يا ايران زندگي نمي كني! فقط يه سري به دادگاه هاي خانواده بزن خيلي از اينا واقعيت هاي اتفاق افتاده در بستگان و دوستان منه. من اصلا اهل خودآرايي نيستم هميشه هم ايران نيستم اما امكان نداره يه روز كه از خونه خارج مي شم كلي بوق و متلك و ... نداشته باشم. بارها براي پيگيري كارهام به ادارات مختلف مراجعه كردم و خدا مي دونه طرف با چه هيبت مذهبي چه جوري تو گلوش گير ميكني. آخه اين عطش مردانه تا كجا و تا كي؟ به چه حقي؟ زن يك انسانه و حق تصميم گيري و زندگي داره درست مثل مرد. اگه يه روزي دختر داشته باشي يا دختر دار بشي به خدا اون روز مي فهمي چي مي گم و اون روز ديگه حرفاي امروزتو نمي زني
    • بی نام IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
      13 4
      من نميگم اينايي كه شما ميگين نيست. از خيلي جهات حق داري. اما لازمه خيلي قوانين كه به ضرر زنهاست تغيير پيدا كنه و خيلي قوانين هم كه به ضرر مرداست تغيير پيدا كنه. ضمنا خيلي جاها هم هست (بخصوص دانشگاهها)‌ كه به خانمها بيشتر كمك ميكنن و آوانس ميدن.
    • بی نام A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
      16 3
      دوست داشتم به همين جا برسيم دوست عزيز منم باهات موافقم اگه نگاهمون عادلانه باشه امكان نداره زن و مرد به يكديگر توهين كنند يا فخر بفروشند يك انسان تحصيلكرده با فكر سالم حق رو مي پذيره و واقعيات رو اونجوري كه هست مي بينه اين توي فطرت ماست برات آرزوي موفقيت مي كنم و اميدوارم در ا زدواجت موفق باشي اما اينو بگم هرچقدر به خانمها ارزش بدي ارزش خودت خيلي بيشتر بالا مي ره
  • می IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    42 9
    کم کم باید کالسکه ها رو سپرد به دست آقایون و به داشتن چنین مردان موفقی در خانه افتخار کرد ! بابا همه چی لازمه ولی اولویتهای جامعه یادتون رفته آقایون مسئول ، به خدا پدر ما در اومد ! بفهمین !
  • ليسانس بيكار A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    52 1
    واس من كه با ليسانس بايد برم راننده نيسان بشم اين حرفا ديگه مسخرست با نهايت احترام به تمام رانندگان عزيز
  • مانا IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    36 25
    تعداد دانشجویان خانم زیاده، اما در محیط کار آن هم اگر کار پیدا کنند، با سقف شیشه ای موجهند و از سطح منشی و کارشناس بالاتر نمیروند. به این جهت خانمها تنها راه پیشرفت را پیدا کردن همسری ثروتمند میبینند.
    • بی نام A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      29 36
      مردا هميشه نگرانن به خانمها اجازه پيشرفت داده بشه چون واقعا ديگه حرفي براي گفتن ندارن الان خيلي از خانمها ديگه به مرد پولدار فكر نمي كنن به خودشون و استقلالشون فكر مي كنن
    • میلاد حمیدی به بی نام IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      24 54
      خوب بزنید سقف شیشه ای را بشکنید و به مدارج بالا دست پیدا کنید و مستقل بشید. آخرش می خواد بشه سوئد که نسلشون در حال انقراض است و خشونت علیه زنان دارد بیداد می کند. این هم بگم همین قدر هم که زنان بالا آمدند چه در ایران و چه در جاهای مختلف دنیا به دلیل حمایت های نظام سرمایه داری است. چون سیستمشون سیستم بهره کشی است. و شما زنان توهم استقلال داریدو مثل کسی که قرص روانگردان خورده و خبر نداره با چاقو زده چند نفر رو کشته ! عاقبت هم با توهم پرواز از پشت بام می افتند و مغزشان بیرون می ریزد. تمام این مصیبت ها و طلاقها از استقلال زنان ناشی شد. در متمدن ترین کشورها هنوز مردان استقلال زنان را نمی پذیرندو زنان بی تکیه گاهی را احساس می کنند چون خلاف فطرتشان عمل می کنند
  • بی نام IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    22 16
    نسبت ها تو دوره دکترا و هیات علمی جالبه! یعنی نصف خانم ها رو به خاطر آقایون میذارن کنار.
  • بی نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    50 8
    شب امتحان تو خوابگاه دخترا: واي مهسا جون من فقط شصت و هشت بار مرور كردم! مهسا(با اشك تو چشم): وااااي منو بگو كه فقط سي و دو بار خوندم كه دوبارشم روزنامه وار بود!!! خوابگاه پسرا (در حال قليون كشيدن): نيما ديوونه خوندي واسه فردا؟ نيما (اشك تو چشاش از فرط خنده): آره حتما! هاهاهاها!! اينه دليل پيشرفت دخترها. خبر بچاپ شايد ملت كمي شاد شن!
    • سامان IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      27 4
      دمت گرم .من و داداشم از خنده ریسه رفتیم. بخدا زدی توخال. دقیقا ما دوره دانشگامون همینجوری بودیم.فقط خونه مجردی بودیم نه خوابگاه. دیگه خودت حساب کن:)
    • بی نام A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      0 1
      دقیقا همین طوره که میگی . تو ارشد تنها پسر کلاس موقع امتحان از من میپرسید که سوال اول که ما صفحه 8 کتاب بود جوابش چیه. بعدش من شدم 14 ایشون شدند 20
  • بی نام A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    44 12
    يه مقدار منطقي و عميق به اين قضيه نگاه كنيد خانمها به خاطر محدوديت ها و محروميت هاشون در ايران قدر خيلي چيزا رو بهتر از آقايان مي دونن. توي درس خوندن دقيقتر و بهترن هرچند رشته ها با هم متفاوتند. در محل كار من واقعا دلسوزانه تر كارو انجام مي دن و دقيقند هر چند براي ارتقاي شغلي واقعا دست و پاشون رو بستن اما همت بالايي دارند. آقايان مجرد دنبال يه دختر پول دار و شاغلند چرا چون اين دوره آقايان خيلي با نسل قبل مسوليت پذيريشون كمتر شده خداييش در جامعه ما چه حقوقي خانمها دارند؟ بازم آفرين به غيرتشون خيلي هاشون شريف و زحمت كشند. به نظرم اگه قبول نداريد حتما حسودين و با وجدانتون روراست نيستين خبرآنلاين خواهش مي كنم اين نظرمو لااقل بذار
  • بی نام A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    28 12
    خب بیشتر دخترا توی 4 سال اول شوهراشون رو پیدا می کنند و میرن سر خونه و زندگیشون.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    30 11
    در بيشتر كشورهاي دنيا مسله زن و مرد تا حد زيادي حل شده اما نمي دونم چرا توي كشور ما حل نشدنيه باورهاي ديني و فرهنگ مرد سالاري ايران گره خورده با واقعيت هاي اجتماعي و بين المللي در مورد خانمها و براي همين دو طرف حرف همو نمي فهمن. نظرات منشر شده نشون مي ده مردا با خيلي چيزا كنار نيومدن و نمي تونن بيان الان مردا كمتر زير بار مسوليت هاي زندگي ميرن و اين در مورد خانمها هم صدق مي كنه من جايي كار مي كنم كه تعداد زيادي خانم و آقاي تحصيل كرده و مجرد داره و جالب اينه كه هيچكدوم رقبتي براي ازدواج ندارن مگر در صورت پولدار بودن طرف مقابل
    • بی نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      12 14
      كاملا موافقم خانم هاي دور و ورم خيلي به استقلال اهميت مي دن چون نه از ضريب هوشي چيزي كم دارن نه استعداد و اين خيلي طبيعيه البته يه حقيقتي هم هست جدا از اينكه فيلتر براي ارتقاي شغلي خانمها در كشور ما زياده اما خودشون هم بيشتر ترجيح مي دن درامد ثابت داشته باشن و مستقل باشن يعني در اين زمينه روحيات بلند پروازي و جاه طلبي آقايون رو خانمها به خاطر طبيعت خلقتشون كمتر دارن
    • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      30 26
      کدوم مرد سالاری؟! زن ذلیلی داره بیداد میکنه. خانواده کم جمعیتی میشناسم که مرد در بانک کار میکنه و خانم در یک مکان دولتی. به نظر شما من بیکار با مدرک لیسانس و با زن و بچه بهتر نیست جای اون خانم برم سرکار؟
    • حسین IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      12 2
      من نمیدونم کلا شما زنها دیگه چی میخاین!!! تا یه حرفی بهتون زده میشه سریع داد از حقوق زنان میزنید!!! بابا پدرمون رو در اوردید!!! مرد سالاری کدوم کشکه !! الان جرات داری به یه زن بگو بالا چشمت ابرویه!!!
  • بی نام A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    34 44
    دخترها به خودتون افتخار كنين كه با اين غل و زنجير مردان بازم روشون رو كم مي كنين و شدين دغدغه براشون
    • میلاد حمیدی IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      31 19
      من فکر کنم شما عربستان تشریف دارید!!!
    • بی نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      17 16
      کلا خاصیتتون اینه که اگر کل دنیا هم به پاتون ریخته بشه بازم طلبکارید!
    • وطن IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
      5 5
      خوبه غل و نجیر داری.نداشتی چی میگفتی
  • امیر IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    62 48
    اصلا دخترا برا پیدا کردن شوهر میرن دانشگاه و اگه موفق نشن همین جور ادامه تحصیل میدن
    • دختر IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      29 41
      فقط تونستم به نظرتون بخندم.
    • بی نام A1 ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      29 22
      دقیقا به محض پیدا شدن شوهر تحصیلات تمام میشود.
    • امیر A1 ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      12 8
      خدا رو شکر امروز تونستم دل یه نفر رو شاد کنم خدایا شکرت
  • امیر IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    79 6
    پسرا برا نرفتن به سربازی حاضرند هر کاری بکنن حتی ادامه تحصیل تا پروفسورا خیلی بد چیزیه این سربازی خدا قسمت هیچ کس نکنه
    • سامان IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      18 57
      بامدرک فوق لیسانی رفتم سربازی.3تا ستاره رو شونم بود .کسی نمیتونس بهم بگه بالا چشمت ابرو.بابا مردی. سربازی از دوره دانشجویی هم بیشتر خوش میگذره. بخدا حال میده
  • معین IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    23 19
    والا در دانشگاه ما و تمام دانشگاه هایی که دوستان ما حضور دارند این قضیع برعکس صدق می کنه. حالا من شک دارم بشه به این حرف ها و اعداد و ارقامی که شما ارائه دادین اعتماد کرد. کلا نمی دونم چرا تمام این آمارهایی که برخی از سایت ها منتشر می کنند در جهت پرتوقع کردن دخترها و عقب نشاندن پسرهاست؟ به نظرم همین تعداد دختر هم که دانشجو هستن زیاده. چون بازار کار الآن فرصت های شغلی محدودی داره و نباید همه به سمت دانشگاه برن. همچنین رسالت زن در جامعه بازی در نقش مرد نیست. اما متاسفانه شما دوستان به این موضوع کاملا به دید نادرست می پردازید.
  • ناشناس IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    44 19
    مردای ایرانی فقط سه تصور از زن دارند: خونه داری، شوهر داری، بچه داری. چیز دیگه ای تو مخیله شون نمیگنجه! عین کسانی که از قرون وسطی پرتاب شده باشن به 2013. کلا بحث باهاشون بیفایده است. خانمهای محترم خون خودتونو کثیف نکنید. بحث نکنید شما کاری رو انجام بدید که بهش علاقه دارید.
    • بی نام IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      36 32
      مسئله اینجاست که همین سه تا قلم رو هم درست نمی تونید انجام بدید!
    • بی نام A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      23 21
      بنده در برخورد با شما خانمها در دانشگاه جز بی جنبه بودن ازتون چیزی ندیدم همین کارهایی رو که گفتین هم نمیتونین انجام بدین فقط طلبکارید.
    • خانم IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      25 21
      انجام نمیدیم چون وظیفه مون نیست چون تحمیلیه!
    • بی نام IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      22 24
      اول و آخرش بالاخره مجبور میشید انجام بدید! به قول معروف دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره!
    • بی نام IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
      11 15
      خیلی از خانم ها می خوان با طبیعت خودشون بجنگن ... یه تعدادشون این جنگ رو خیلی کش می دن یه تعداد هم که باهوش ترن سریع این جنگ کودکانه رو رها می کنن و می چسبن به زندگی طبیعی شون ... مدرک لیسانس و این حرفا نیازهای طبیعی و بنیادی بشر رو راه نمی اندازه ... کاش این خانم ها برای علم و دانش می رفتن دانشگاه ... وقتی چشم بسته تعیین رشته می کنن خب معلومه برای مدرک می رن ... مدرک هم که نمی تونه به اندازه شوهر و خونه و زندگی و بچه دل آدمو شاد کنه ... برای همین هی حرص می خورن مثل این خانم که فکر می کنه خیلی متجدده
  • بی نام A1 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    14 16
    خانه داري و شوهرداري و بجه داري تحميليه؟! افتخاره!
    • بی نام IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
      22 9
      افتخار شوهر کرد رفت ... افتخار الان یعنی مدرک ... یعنی لیسانس ... یعنی ماشین ... یعنی پول و منزلت اجتماعی ... یعنی خوش هیکلی ... یعنی دماغ عمل شده ... اینا افتخاره ... بچه و شوهر و خونه و زندگی و مادرانه گی و صفا و وفا اینا همه ش مال عهد بوقه ... الان ما یه آدمای پیشرفته ایم ... پیشرفت ... پیشرفت ... ÷یشرفت ... عین خارج ! ... ما داریم خارجی می شیم ... ما از خارجی ها هم خارجی تریم ... آخ جون ما خارجی داریم می شیم ...
  • یه خانوم متاهل و درس خونده A1 ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    27 5
    ‍نمیدونم بخندم یا گریه کنم برای این کامنتهایی که خوندم. از آقایون اونم بیشتر نسل جوون و امروزی و تحصیلکرده بعیده انقدر متعصبانه و بد در مورد خانومها قضاوت میکنن. اینکه الان وضعیت ازدواج به هم ریخته است و سن ازدواج رفته بالا.این به معظلیه برای هر دو جنس.هممون میدونیم مشکلات اقتصادی این سالها باعث شده دخترا از بیکاری و تو خونه موندن فقط درس میخونن و پسرا تو بازار کار محدود که کلی هم خانوم بهش اضافه شده نمیتونن کار مناسب داشته باشن و ازدواج نمیکنن..یه دور باطل ایجاد شده. راه حلش اما این نیست که در دانشگاه یا محیط کار رو روی یه جنسیت ببندیم.یا انقدر ظالمانه در موردشون قضاوت کنیم.شوهر پیدا کنن یعنی چی؟مگه اون مرد نمیخواسته زن بگیره؟اجباریه مگه؟نگاهمون رو عوض کنیم.
    • بی نام IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
      14 14
      خواهر عزیز شما مدرکتو گرفتی و احتمالا دانشگاه رفتنتون هم نقشی در ازدواجتون نداشته ... شما بهتون برنخوره ... واقعیت همینه ... خیلی از دخترا می رن دانشگاه برای ازدواج ... انکار واقعیت های دردناک هیچ کمکی به درمان نمی کنه ...
  • علیرضا IR ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    20 5
    دخترا سربازی ندارن. امسال قبول نشن سال دیگه کنکور میدن. سال دیگه قبول نشن سال دیگه و همینجور سال دیگه و .... برید یه آمار بگیرین از دخترایی که هرسال تو کنکور قبول میشن ببینید چند درصدشون سال اولشونه که کنکور میدن.
  • بی نام IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    20 19
    دختر هر چه بیشتر درس بخونه 1- پیر تر و زشت تر میشود 2- شانس ازدواج کمتر و به همین نسبت تو خونه موندن نزدیک تر میشود 3- هیچ پسری دوست نداره که زنش بهش پز مدرکش رو بده 4- اخر سر هم مجبوری با یه پیرمرد که دو تا زنش رو طلاق داده و 4 تا زنش مردند ازدواج کنه نتیجه: دخترا نهایتا باید تا حسنک کجایی بخونند
  • کرجی IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    7 12
    واااااااااااای چقد گیرین شماها. خبر بخدا همشون که نه.... اما بیشترشون انقد حرف میزنن مخ آدم میره.بابا برید بخونید،آرایش کنید،سربازی برید،خواستگاراتونو که دم در قطااااااااااااااااااااااااری واسادن بکوبید به طاق، کار کنید میلیونی حقوق بگیریر،آپلون هوا کنید و..... و..... و.... ووووووووو... اما واسه قاضی و ملق بازی:)
  • متهم A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    13 5
    اگه قاضيش تو باشي با اين چشاي بسته چي ميشه اين شهر كرج !
  • بی نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    14 12
    می رن دانشگا که بشن : "ی دختر لیسانسه "
  • زهرا A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    13 8
    به نظر من بیشترین مسولیت رو خانم ها دارا هستند.اگر یه خانم شاغل باشه مسولیتش در خانه زیادتر میشه چرا؟چون باید ب تمام امور منزل رسیدگی کنه و هم چنین اموزش و تربیت فرزندان بیشتر بر عهده ی خانم هاست.پس اقایون در هر کاری میتونن موفقیت بالایی داشته باشند چون هدف و مسولیت اقایون فقط شغلشون هست.پس اینقدر در مورد خانم ها بد قضاوت نکنید.اگر بعضی ها مسولیت پذیر نیستند ب حساب همه خانم ها نزارید.و این رو هم بگم ک استادهای مرد موفق ترند.
    • بی نام IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
      2 4
      برید یه آمار بگیرید خلاف کاری های نوجوانان و جوانان چقدر نتیجه شاغل بودن مادر خانواده هست؟ البته اگه آمار گرفتن تون درست باشه!!
  • بی نام IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    6 14
    مردا اگه نترسن و زود ازدواج کنن و مهربون تر و مردتر باشن و زن داری بلد باشن اونا اصلا به فکر دانشگاه رفتن و این بساطا نمی افتن... این داستانا از روزی شروع شد که زنا رو مردا حساب نکردن ... بذار یه جوالدوز هم به خودمون بزنیم ... والللا
  • بی نام A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    7 5
    اون بخش آخر هیئت علمی تنها یک دلیل داره و اونم فیلترهای سخت گیرانه برای هیئت علمی شدن خانم هاست ... برای مثال مرد مجرد قبول میکنن زن مجرد خیر !!!!! مگر اینکه پارتی داشته باشی البته! تازه تفاوت حقوق خانم ها و آقایون هیئت علمی در شرایط کاملا برابر خیلی دیدنیه !!! امیدوارم روحانی پای قولش بایسته
    • هیئت علمی خانم A1 ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      8 2
      به عنوان یک هیئت علمی خانم باید بگویم که هیچ تفاوتی بین حقوق یک خانم یا آقای هیئت علمی مجرد وجود ندارد. حق عائله و فرزندان هم که برای همکاران مرد در نظر گرفته می شود آنقدر نیست که تفاوت فاحشی به وجود بیاید. علت سخت قبول کردن خانمهای مجرد به عنوان هیئت علمی،این است که انتقال هیئت علمی از دانشگاهی به دانشگاه دیگر تقریبا ناممکن است و درصورت ازدواج آن خانم و قرارداشتن محل سکونت یا شغل همسر در یک شهر یا استان دیگر امکان تبعیت از همسر و انتقالی وجود ندارد. اما در مورد خانمهای متاهل، چون وضعیت اسکان و تاهل او مشخص است، در صورت داشتن شایستگیهای علمی و .. سختگیری چندانی در استخدام به عمل نمی آید.
  • بی نام A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    10 2
    متاسفانه فرهنگ و عرف جامعه در ایران بسیار به هم ریخته و پیچیده ست و پیچیدگی قانون هم بهش اضافه شده و شده پیچ در پیچ !!! فقط یه نگاهی به همین خبر بندازید ((نسبت اعضای هیئت علمی آقایون بیشتر از خانوماست با این حال پذیرش مقطع کارشناسی خانوما بیشتره)) متوجه پیچیدگی شدید؟؟ نه؟؟!! پیچیدگی بیشتر در جاهایی مثل خواستگاریه که آقایون باید تحصیلات، کار و پول و... داشته باشن ولی خانوما نه و از طرفی تلاش خانوما برای درس خوندن و پیدا کردن کار بسیار زیاد ولی نهایتا این مردان که باید تشکیل خونواده بدن و خرج و مخارجو تامین کنند!!! از طرفی هرکدوم استعدادهای متفاوتی دارن ولی این استعدادها درست جهت دهی نمیشه و نمونشم پراکندگی جنسیتی در رشته های دانشگاهیه !! البته پیچیدگی ها بسیار بیشتر از اینه ....
  • امیر IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    11 0
    والا جدیدا مد شده همیشه دور و بر کنکور این امارها رو میذارن.منتها هیچ رسانه ای به این امر توجه نمی کنه که تعداد شرکت کنندگان توی کنکور ها هم همین نسبت رو داره.یعنی دخترها الان شصت درصد شرکت کنندگان تو کنکور کهست و پسرها چهل درصد. خوب وقتی درصد شرکت کنندگان توی کنکور این طوری باشه.خواه ناخواه درصد قبولی ها هم همین طور میشه.پس خیلی چیز خاصی نیست.حالا من دقیق نمی دونم این درصد به خاطر جمعیت بیشتر دخترها توی مملکت هست یا اینکه پسرها ترجیح میدن توی سایر رشته ها مثل رشته های فنی هنرساتی شرکت کنن
  • گل پسر IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    8 1
    چقدر اين دخترها نظراتشون احساساتي و بي منطقه
  • دخترگیلانی IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    0 7
    چون واسه فوق لیسانس دیگه کسی نیست خرج دانشگاه شون رو بده ترک تحصیل میکنند مثل من.
  • مردددددددددددددددددددددددد IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    2 1
    اخه ببینید چند نفر مرد شرکت کننده هستند چند نفر زن...مردها تو کدوم رشته ها و زنها تو کدوم....2 تا جراح مغز زن اسم ببرین تو ایران