دانلود IE11 با ویندوز 8.1 / ویژگی جدید WebGL در اینترنت اکسپلورر 11

مایکروسافت درباره فیچر جدید "وب جی ال" در مرورگر اینترنت اکسپلورر 11 در کنفرانس Microsoft Build 2013 تبلیغ زیادی کرد.

 

این ویژگی به گفته مدیران فنی مایکروسافت، مرور اینترنت را امن تر و کاربر پسند تر از قبل می کند. هدف از نمایش جدیدترین مرورگر مایکروسافت، حرکت با دنیای لمسی و تاچ شدن سیستم عامل های مختلف از جمله ویندوز است که در آینده همه چیز را فرا می گیرد.

دین هاچامویچ قائم مقام بخش اینترنت اکسپلورر مایکروسافت ضمن نمایش برخی ویژگی های این مرورگر در کنفرانس Microsoft Buld 2013 گفت: مرورگر مایکروسافت دیگر یک کالا نخواهد بود. وی که همراه چهار عضو تیم مهندسی IE سخن می گفت تاکید کرد سه ویژگی تمرکز روی ویژگی های لمسی بودن، عملکرو و پرفورمنس بالاتر و نیز ایمنی بالاتر، سه بخش عمده ای هستند که در اینترنت اکسپلورر 11 به خوبی خود را نشان می دهند.

IE11

 

مهمترین ویژگی که در وهله اول در مرورگر جدید می توان مشاهده کرد، اپلیکیشن شدن IE است بدان معنا که بیشتر شبیه اپ روی ویندوز فون و ویندوز 8 ،جلوه گر شده و از حالت برنامه نرم افزاری دسکتاپ خارج شده است.

بهینه سازی کردن مرور گر اینترنت اکسپلورر 11 بر اساس نمایشگرهای صفحه لمسی این مرورگر را مانند صفحات کاشی کرده (tile style) کرده که مشابه دسکتاپ ویندوز 8 و ویندوز فون نمود عینی پیدا کرده است.با کاشی کاشی شدن مرورگر، کاربر می تواند آپدیت لحظه ای سایتهای پیش روی خود روی IE را دریافت کند و با یکپارچه سازی RSS ،آخرین اخبار و تحولات روی صفحات ست شده IE را مشاهده کند.

IE11

 

کاربر به اصطلاح فلان وب سایت را پین می کند (مانند سنجاق در یک قسمت از مرورگر خود می نشاند) و یا سایت دارای آر اس اس را پین می کند و اخبار و به روز شده های سایت مورد نظر را دریافت می کند.{لینک}

سایتهایی که کاربر بیشتر از سایرین می بیند و یا در Favorite خود قرار داده به صورت کاشی کاشی نمود پیدا می کند.

هر سایت همچنین می تواند یک عکس اختصاصی داشته باشد که کاربر می تواند عکس مورد نظر را ست کند، به آن اسم داده و در یک فولدر ذخیره کند. (مرورگر در این قسمت بسیار شبیه سافاری مکینتاش شده است)

همچنین مایکروسافت در مرورگرنسخه جدید خود، برای جلو و عقب کردن صفحات و نیز سوئیچ بین سایتهای مختلف امکانات تازه ای بر مبنای اچ تی ام ال 5 ، گذاشته است تا صفحات سهل الوصول تر گردند.

IE11

 

مرورگر IE11 که به صورت از قبل تعریف شده روی ویندزو 8.1 نصب خواهد بود، امکان سینک و سازگاری با انواع ابزارها و دستگاههایی که اکانت مایکروسافت را در خود به صورت باز شده دارند، یکپارچگی لحظه ای ایجاد خواهد کردو نام کاربری یا همان اکانت را در همه ابزارها یکدست و یکپارچه (در بخش ستینگز، هیستوری  و favorite) می کند.

سایر فیچرهای مایکروسافت با هدف ارتقاء امنیت و سریعتر شده مرورگر جلو برده شده است.مرورگر جدید اینترنت اکسپلورر11 برای رندر کردن تصویر، زوم کردن و swipe کردن از جی پی یوی دستگاه (رم گرافیکی) استفاده می کند و نه سی پی یو. در این حالت سی پی یو درگیر باز کردن کل صفحه و متن می شود و جی پی یو و رم گرافیکی نیز درگیر باز کردن تصاویر و سایر فرمتهای گرافیکی روی وب سایت می شود.با این کار در دستگاههایی مانند لپ تاپ فشار به باطری نیامده و سی پی یو نیز خود را بیخودی درگیر این بخش نمی کند تا پرفورمنس سیستم در مجموع بالاتر رود.

ویدئوهای مبتنی بر اچ تی ام ال 5 را مرورگر جدید پشتیبانی می کند و سایتهایی مانند نتفلیکس Netflix به راحتی باز می شود و نیازی به اپ جانبی یا پلاگین نیست.

 

وب جی ال/ WebGL

یکی از ویژگی های بزرگ و شاخص در مرورگر 11 ، پشتیبانی از وب جی ال / Web Graphics Library است. (اینترفیس تحت جاوا اسکریپت است که تصاویر سه بعدی و دو بعدی را بدون پلاگین درون مرورگر اجرا کرده و نمایش می دهد) هاچامویچ در پاسخ به این سوال که چرا دیر عرضه شده، گفت فقط بدلایل امنیتی است و اشاره وی به حفره موجود در موزیلا روی مک بود که چه مشکلاتی را بعد از کشف ، بوجود آورد. وی افزود سایتی را باز می کنید و آنچه روی ان وجود دارد را روی ورد Word کپی می کنید و در این نقل و انتقال

حفره های امنیتی پیدا می شوند و دقیقا این همان نکته ای است که ما روی آن حساسیت به خرج می دهیم. همان طور که استاندادرهای وب جی ال تغییر کردند، فناوریهای تصویری برای عکس نیز عوض شده اند که می توان از CORS یا cross -Origin Request Support یاد کرد که در مجموع مانع از حملات از طریق مرورگر شده و این موضوع به تیم اطمینان خاطر داد تا مطمئن تر وب جی ال را روی مرورگر پیاده سازی کنند.

نکته ای که در مورد وب جی ال در مرورگر اینترنت اکسپلورر 11 باید بگوییم فیچر Recovery است که در مواقعی که برای رندر کردن تصاویر جی پی یو دچار مشکل می شود، به صورت خودکار می تواند آنرا بازیابی کند.

دانلود نسخه بتای اکسپلورر 11 را می توانید از این لینک داشته باشید. (اینترنت اکسپلورر 11 روی ویندوز 8.1 قابل اجراست و برای داشتن نسخه بتای ویندوز 8.1 به این لینک مراجعه کنید)

 

در مجموع 7 ویژگی عمده در IE11 را می توان به شرح زیر مرتب کرد:

Live Tiles for Sites
Permanent Tabs
WebGL Support
Apps Play Nicer With Web Pages
Infinite Tabs
Multi-Window (Snap) Browsing
Favorites Center

IE11

 

 

منبع: ام اس دی ان، ارس تکنیکا

56502

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • pooya A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    14 6
    خیلی ممنون، عالی بود
  • بی نام A1 ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    21 25
    ie هیچ وقت مرورگر توانمند و با سرعت و دقیقی نبوده و نیست.نسخه های اخیر هم دقیقا مشابه نسخه های قبلی عملکرد کند و پاسخ دهی کندی دارن
  • دانیال A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
    17 4
    چرا هیج جا نمیتونم اینترنت اکسپلورر برای ویندوز 8 پیدا کنم؟؟؟؟؟؟؟؟