مسعود آب‌پرور: «هوش سیاه 2» نشان داد می‌توان مخاطبان را پای تلویزیون کشاند

کارگردان مجموعه تلویزیونی «هوش سیاه 2» می‌گوید از زمان آغاز تولید این سریال دیگر مجموعه «فرار از زندان»‌ را ندیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست نقد و بررسی مجموعه تلویزیونی «هوش سیاه 2» روز سه‌شنبه با حضور مسعود آب‌پرور کارگردان، آرش قادری نویسنده، سیدمرتضی فاطمی تهیه‌کننده، آرمان موسی‌پور آهنگساز و مجید واشقانی بازیگر و حسین سلطان‌محمدی منتقد در کافه خبر برگزار شد.

در ابتدای این نشست  حسن سلطان‌محمدی منتقد با اشاره به ویژگی‌های سری دوم سریال «هوش سیاه» گفت: «این سریال با بسیاری از مجموعه‌های پلیسی که در ایران ساخته می‌شود، متفاوت است.»

او ادامه داد: «می‌شود تصور کرد ساخت چنین مجموعه‌ای با توجه به امکانات چقدر سخت است. با این حال ریتم سریال تند و متناسب با قصه است  و برش‌های تصویری خوبی در کار دیده می‌شود. در دیالوگ و حرکت‌ها کمترین نقص را  شاهد هستیم.»

مسعود آب‌پرور کارگردان «هوش سیاه 2» با اشاره به بحث‌ها درباره شباهت این سریال با «24» و «فرار از زندان»، گفت: «من سریال‌های «24» و «فرار از زندان» را دیده‌ام و دوستش دارم. اواسط تولید «هوش سیاه» وقتی به قطعیت رسیدیم که «هوش سیاه 2» را شروع کنیم و داستان می‌تواند از زندان آغاز شود، دیگر سریال «فرار از زندان را ندیدیم و تا به امروز هم فرصت نشده این سریال را کامل ببینیم.»

او افزود: «به نظر من «هوش سیاه 2» نشان داد که می‌توان مخاطبان را پای تلویزیون کشاند.»

آرش قادری نویسنده نیز افزود: «چیزی که در «هوش سیاه 2 »اتفاق افتاد، دقیقا زاییده ذهن فیلمنامه‌نویس بود»

او ادامه داد: «دو راه برای نوشتن فیلمنامه داشتیم؛ اول اینکه شرایط موجود را تعریف کنیم، به این صورت که پلیس همانطور که هست تصویر شود و دومین راه این بود که شرایط مطلوب را بیان کنیم. ما تلاش کردیم بر اساس شرایط مطلوب داستان بنویسیم، چیزی که در حال حاضر در این سریال به لحاظ حضور پلیس، قوه قضاییه و... می‌بینید، شرایط آرمانی ما است.»

مجید واشقانی از بازیگران سریال«هوش سیاه 2» درباره سختی‌های بیان اصطلاحات کامپیوتری در سریال گفت: «وقتی «هوش سیاه»را بازی می‌کردم، پیش خودم فکر می‌کردم شاید تماشاگران بسیاری اصطلاحات مطرح‌شده را درک نکنند. وقتی در سری دوم این سریال بازی کردم به حدی حجم این اصطلاحات زیاد بود که گاهی نمی‌توانستم برخی از دیالوگ‌ها را بیان کنم.»

سیدمرتضی فاطمی تهیه‌کننده در ادامه نشست گفت: «سریال «هوش سیاه 2» کار کاملا تیمی و جمعی است و جای بسیاری از افراد گروه اینجا خالی است. کار طاقت‌فرسایی بود، اما چیزی که رخ داد فصل بد شروع این کار بود. تصور نمی‌کردیم سال گذشته سال بدی در تولید در همه حوزه‌ها باشد، اما به لطف خدا کار به نتیجه رسید.»

او ادامه داد: «سریال «هوش سیاه» که تمام شد، دوستان در کنار تقدیرها بحث مشارکت‌های میلیاردی را مطرح کردند، چون نتیجه کار قرار بود بحث امنیت ملی کشور ما را تقویت کند. پیشنهاد یک و نیم میلیارد مطرح شد و بعد به وام گرفتن رسید که چند ماه دنبالش هستیم که هنوز میسر نشده است.»

آرمان موسی‌پور آهنگساز نیز گفت: «برای آهنگسازی این مجموعه دوست داشتم یک موسیقی لامکان بسازم، برای همین فکر می‌کنم این موسیقی سال‌های بعد هم قابل شنیدن باشد. در نهایت  کار را خیلی دوست دارم.»

مشروح نشست عوامل سریال «هوش سیاه 2» به زودی در خبرآنلاین منتشر خواهد شد.

58247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 36
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رز A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    امیدوارم آقای آب پرور، به نظرات مخاطبان این سریال اهمیت بدن، به خصوص اینکه در فکر سری سوم این سریال جذاب هم باشند، دلم نمیاد"هوش سیاه" تموم بشه.
    • فائزه IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
      30 5
      مگه خبر ندارین سری 3 در راهه.تازه آخر فیلم جمشید خانواده حسین یاری رو گروگان میگیره
    • آب پرور A1 ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      29 2
      من هم به کارم و هم به ملتم متعهدم. اگر شرایط لازم وجود داشته باشد حتما ادامه خواهم داد. اما اگر قرار باشد شرایطم احراز نشود و این امر منجر به ضعیف شدن هوش شود این کار را نمی کنم. در آن شرایط خود شما اولین معترض من خواهید بود!
  • گرگ IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    37 47
    من كه نديدم
  • ایلیا IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    65 94
    واقعا آقای آب پرور ملت را با این سریال مسخره کرده است. اولش به این سریال علاقه داشتم ولی داره اعصابم خراب میشه. این نشون میده که با بکاربردن مشتی لب تاپ اپل و تاچ اسکرین و تبلت و ماهواره و خلاصه سمشتی سیستمهای الکترونیکی که همش هم وارداتی اند نمیشه پیشرفت کشور را نشان داد. جاهای حساس که میرسه میانبر میزنه و یهو بدون هیچ اتفاقی سر از جایی دیگه درمیاره. دو نمونش مربوط به دزدیدن یکی از سرشاخه های باند هستش که بعدا با جریان و شوک الکتریکی کشته میشه که نحوه دزدیه شدنو نشون نمیده و دیگه چگونگی کشته شدن زن عموی کامران و... اگه توان تکمیل این قسمتها را ندارند چرا میرن سراغ این سوژه ها. روی خط آتش کلینت ایستوود را ببینید که چه غوغا میکنه و آدمو میخکوب میکنه بدون یه ذره نقطه ضعف. بیچار اسبهای سریال
    • رضا شامير كلايي A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
      16 19
      موافقم
    • maziar IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
      17 11
      دقیقا فقط نتیجه رو نشون میداد
    • بی نام IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
      22 38
      والا به خدا . هیچ خوشم نیومد از سریال
    • tiana A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      5 3
      معلومه اصلا فیلم نمیفهمی .... چه برسه به نقد ایستود
  • رضا شامير كلايي A1 ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    49 17
    سريال در مجموع خوب هست ولي صداي آهنگ متن فيلم بسيار بلند هست و گوش خراش يعني حتما بايد صداي تلويزيون در زمان پخش آهنگ كم شود و در زمان ديالوگ دوباره صدا بالا رود .
    • ن.م A1 ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
      23 2
      دقیقا درست گفتید ما هم این مشکل رو داریم
  • بی نام IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    37 69
    برداشتی فیلم فرار از زندانو کپی کردی حالا تعریفم میکنی! سطح این فیلم در مقایل اون فیلم 1 به 100000است!!!! در ضمن توصیه دارم اصلا به نظرسنجی های صدا و سیما اعتماد نکنید چون از همون کارمندان خوب خودشون گزارش میگیرن! بزار خبر جان!
  • بی نام A1 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    33 22
    من که این سریال رو ندیدم و به نظرم تلویزیون مدت هاست که جایگاه خودش رو ازدست داده و با ساخت یک سریال هرچند قوی هم نمیتونه این قضیه رو جبران کنه.
  • فائزه IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    21 25
    هوش سیاه عالیه 1و2 فرقی نمیکنه
  • س A1 ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    29 25
    خیلی دوست دارند شبیه خارجی ها فیلم درست کنند ولی اونا کجا ما کجا
    • 00 IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      3 0
      وبازهم مرغ همسایه غازه...خواهشا دست از این افکار بردارین ...چرا الکی با فیلمای پرهزینه و گرانقیمت 24 و فرار از زندان مقایسه میکنید در حالی که خودتان هم میدانید که در ایران چنین امکاناتی نمیدهند و پشتیبانی نمیکنند نمونه اش هم همین کسانی که با تلاش زیاد این مجموعه و زیبایی اش دارند این اشتباهات جزئی و سطحی را میگیرند در حالی که اصلا نیاز به این همه سخت گیری نیست
  • بی نام EU ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    59 7
    در مورد کوله پشتی جمشید هم توضیح بده این همه وسایل چطور توش جاسازی کرده!
  • بی نام IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    21 8
    چی هست؟
    • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
      13 4
      ظاهراا اسم یه سریاله !
  • نفهم (بلا نسبت بزرگترام) A1 ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    10 9
    با سلام خدمت همه این همه سریال و فیلم ایرانی نگاه کردم، به جز فیلم ها و سریال های طنز آقایان مهران مدیری، رضا عطاران، سعید آقا خانی، مهران غفوریان و دیگر طنزپردازان عزیز، در بین سریالها و فیلمهای پلیسی و جنایی، فقط و فقط از دو تا سریال خوشم اومده، اولیش سریال «مزد ترس» که در دو قسمت «مزد ترس» و «بازی با مرگ» پخش شد. دلیلش هم اینه که نشون میداد که پلیس هم میتونه خلافکار باشه. مثلاً نقش «سروان شکیبا»، معتاد از آب دراومد، یا اینکه «سروان مختاری» دستش با عوامل جاسوسی و ضدانقلاب (آزاد آزادی که یه تروریست و خلافکار بود و جناب آقای صالح کرمزی نقشش رو بازی کرده بود) تو یه کاسه بود. یعنی اینکه پلیس هم میتونه خلافکار باشه. دومین سریال هم سریال هوش مشکی هستش که به نسبت سریالهای دیگه بدک نیست
  • محمد IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    24 9
    این فیلم اگه ادامه پیدا کنه و سریال هایی از این قبیل ساخته بشه در آینده در حد سریال های بسیار خوب قرار میگیره..الان خوبه ولی به نظرم تجربه اول هست.
  • رهگذر A1 ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    16 3
    اونجایی تو دندون ایمان رد یاب مذارن چرا پلیس بلافاصله بعدش میریزه توباشگاه بدون اینک ایمان اطلاعات جدیدی رو بدست بیاره
    • ... IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
      2 0
      چون با پلیس قرار گذاشته بود اگه24ساعت ازش خبری نبود پلیس وارد عمل بشه و به باشگاه بیاد. لطفا با دقت ببینید
  • فرزانه A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    15 10
    سلام دوستان نظراتی متفاوتی دادن ولی به نظر من این سریال خیلی خوبه ومیتونست عالی تر هم بشه
  • باربارا IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    35 21
    من خیلی وقته تلویزیزیون ایران رو تماشا نمی کنم! خوش باشین.
  • بی نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    18 18
    من که ندیدم . یعنی اصلا تلویزیون نمیبینم
    • ... IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      12 11
      تو كه نديدى جرا واسه خودت نظر ميدى؟؟؟؟
  • وطن پرست IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    22 10
    با سلام ، بسیار برای دوستانی که به جای حمایت از این سریال او را مسخره کرده و می گویند فیلم های خارجی بسیار برتر و بهتر هستند افسوس می خورم . هم وطن گرامی همان سریال فرار از زندان که شما می گویی می دانی با چه امکانات و سرمایه های کلانی ساخته شده است ؟ من پیشنهاد می کنم شما 1 بار پشت صحنه این سریال رو ببین و بعد نظر بده . من خیلی وقت بود که دیگر رسانه ملی را نگاه نمی کردم البته به جز فوتبال ها ولی این سریال با بقیه سریال هایی که از رسانه ملی پخش می شود متفاوت است. اکثر فیلم ها و سریال های ایرانی یا در آن کسی می میرد یا به پلیس می روند و مسخره بازی در میاورند. ما ایرانیان باید این خصلت بد را که فکر می کنیم همه چیه ایراننیان بد است و همه جیه خارجی ها خوب است را کنار بگذاریم خواهش می کنم
  • سعید IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    17 16
    این سریال کپی خیلی ناشیانه از دو سریال پرطرفدار آمریکاییه فرار از زندان و بیست و چهاره...جمشید در نقش مایکل اسکوفیلد و سرگرد در نقش جک باور ظاهر شدند...به قول مهران مدیری به به !!!
  • علی IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    20 31
    کپی ناشیانه از سریال های خارجی که انگار فقط آقایان تهیه کننده و کارگردان از کار خودشون خوششون آمده.بیشتر میشه گفت علمی تخیلی تا پلیسی
  • شفیع CN ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    14 12
    خدایی محشره حداقل از سریال های دیگه سرتره دستش درد نکنه
  • بی نام A1 ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    21 6
    من این سریالو دوست دارم ولی...عالی شاید نباشه...ولی در حد خودش خیلیم خوبه
  • شادی A1 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    6 4
    چرا واقعا مردم ما به جای تشویق و قدردانی اینقدر تند انتقاد می کنن؟! البته می دونم هنوز فرهنگ انتقاد درست در کشورمون جا نیفتاده !! من نمی گم که این سریال ضعف نداشته ولی به نظر من خیــــــــــــــــــلی قوی تر از سایر سریال های ایرانی بوده ... چرا ما نباید مثل اونوری ها امکانات و پیشرفت هایی رو که داشتیم به رخ بکشیم ... یه ذره انصاف هم خوب چیزیه !! در ضمن به نظر من اصلا هوش سیاه شبیه فرار از زندان نیســـت ! درسته ما هم اگه اونقدر بودجه برای ساخت این فیلم داشتیم صدر در صد کار قوی تری از آب در میومد ولی در کل سریال عــــالی بود دست همشون درد نکنه!
  • امیر حسین RS ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    9 7
    من نمیدونم کجای این سریال به فرار از زندان شباهت داشت!مگه تو هر سریالی یکی میخواد از زندان فرار کنه یعنی سریال فرار از زندان؟؟ به نظر من سریال هوش سیاه خیلی عالی بود هم سری اول هم سری دوم البته خب کاستی هایی هم داشت ولی نسبت به سریال های ساخته شده اخیر خیلی عالی بود.امیدوارم سری سوم هنوز بهتر باشه. متاسفانه بعضیا هر چی خارجی باشه میگن به به عالی بود.واقعا برای کسایی که قدر نمیدونن و سریال هایی مثل سریال های ترکی که از نظر فرهنگی زیر صفر دسته بندی میشن رو براش وقت میذارن و به به و چه چه میکنن ولی وقتی یه سریال ایرانی پخش میشه زبونشون درازه متاسفم...
  • مطهره A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    4 0
    من كه كاملا با نظر آقاي امير حسين موافقم.هر چقدر هم فيلم ها وسريال هاي ايراني بيخود و بس محتوا باشه ولي درباره اين سريال ديگه ديگه.......... به نظر من كه نهايت تلاش رو كردن وتقريبا بي نقص ساختن و در باره نظر آقاي ايليا بايد بگم كه اشكال اين در سريال چيه؟ تخلفات اينترنتي زياد ديده ميشه و كسايي كه از دنياي كامپيوتر سر در ميارن هم كم نيستن.به نظر من كه سريال اصلا بد تموم نشد ونويسنده با اين كار دستشو براي ساخت سري سوم باز گذاشت.معمولا اكثر سريال هايي كه به سري دوم يا سوم ميكشن طرفدارانشون رو ازدست ميدن ولي اين سريال نه تنها كه ضعيف نشده بلكه ارزش ساخت سري سوم رو هم داره.
  • امیر حسین A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    3 0
    یه نکته دیگه هم که خیلی راجع به اون بحث میکنن پایان بندی این فصل از سریاله. سریال که هنوز تمام نشده،سریال جا برای فصل های بعدی هم داره و نمیشه گفت آخرش خوب تموم شد یا بد! آخرش همه فهمیدن که جمشید نمرده و فرار کرده حالا این همه مخاطبا میگن نه بد بود و دور از انتظار بود و... پایان این فصل فرار جمشید بود مثل بقیه فرار هاش!!!