علی فتح الله زاده در گفت و گو با خبرآنلاین آخرین شرایط تیمش را تشریح می کند.

علی فتح الله زاده یک روز بعد از بیانیه توفانی باشگاه علیه مجتبی جباری آرامتر درباره او سخن می گوید و می گوید مجتبی برادر کوچکترش است. برادری که انتظار نداشته درد دل های برادر بزرگ را رسانه ای کند.
علی فتح الله زاده در گفت و گو با خبرآنلاین از شرایط استقلال می گوید . از بازخورد ناگهانی تیم با کاپیتانش و شرایط پیش روی پر افتخار ترین تیم ایران در رقابت های آسیایی در آستانه کسب سومین ستاره درخشان برای فوتبال ایران. او حالا آرام تر از زمانی است که احتمالا داشتند برایش بیانیه باشگاه علیه جباری را می خواندند چون راجع به مجتبی با آرامش بیشتری حرف می زند تا خیال هواداران این تیم راحت تر باشد که باز هم احتمال آشتی کنان میان شوالیه و شماره 8 زیاد است.
*حاج آقا آخرش هم شما ماندید و آقای رویانیان رفتنی شدند!
راستش این خبر را از مدت ها قبل شنیده بودم. از همان زمانی که نوشتند آقای مجید شایسته جای من می آیند. آن موقع می دانستم که قرار به رفتن رویانیان است اما این تصمیم درستی نیست. راستش من که از جدایی او خوشحال نیستم. رویانیان تازه در پرسپولیس جا افتاده بود و می توانست به این تیم کمک کند. امیدوارم او در این تیم بماند و مشکلات حل شود.
حالا این ماجرای آقای رویانیان به کنار. وایستا ببینم ، این همه ما 3 سال از آقای کروش حمایت کردیم ، یک بار وسط حرف هایم هم از آقای کروش انتقاد کردم ، حالا من را در جدول می گذارید بین دشمنان کروش؟ به بچه ها گفتم بروند تو حرف های همه اساتید بزرگ فوتبال مان که شما آنها را حامی مربی تیم ملی معرفی کردید ، در بیاورند تا ببینیم چند تای شان از کروش انتقاد کرده اند. حالا دیگر تو کار ما می گذارید؟ (با صدای بلند می خندد)
*بابا خب گفته بودید دیگر. مگر نگفتید؟
یعنی فقط من گفتم؟ تازه من اگر چیزی هم گفتم برایش راهکار دادم. حالا بگذار ما آن جدول مان را منتشر کنیم می بینید که من از همه کمتر انتقاد کردم . این را خود آقای کروش هم می داند.
*کلا وقتی عصبانی می شوید بدجوری شاکی هستید. مثلا همین ماجرای بیانیه تان علیه مجتبی جباری نمونه اش است.
حاجی جان از مجتبی دلگیرم. خودش می داند هیچ کس مثل من او را دوست ندارد. او تنها بازیکنی است که من می نشینم و برایش درد دل می کنم . بعد یک دفعه می بینم این حرف ها رسانه ای شدند. می دانم که او هم برای بقیه بازیکنان این حرف را زده اما او به عنوان بزرگتر باید حواسش بیشتر از همه جمع باشد. واژه« مسخره» که به کار برده بود دل خیلی از هواداران را به درد آورد و بخش زیادی از اعضای هیات مدیره تیم هم ناراضی بودند. شرایط طوری بود که ما ناچار به واکنش شدیم. مجتبی بازیکن عادی نیست . او کاپیتان استقلال است. خودش می داند در این چند سال ما همیشه سعی کردیم مشکلی نداشته باشد. سال اولی که من آمدم ، نیمی از پولش را طلب داشت اما الان چقدر طلب دارد؟ من حتی نیمی از پاداش قهرمانی شان را هم پرداخت کردم.
*اما به نظر می رسید حرف های جباری از این جهت بود که باید به استقلال کمک شود.
بله ولی باید در انتخاب واژه ها دقت کند. از روزی که او این حرف را زده ما در جذب دو بازیکن بزرگ به مشکل خوردیم. می گویند شما که کاپیتان تیم تان از شرایط ناراضی است ، چطور ما می توانیم اعتماد کنیم و به این تیم بیاییم. به هر حال مجتبی بعد از فرهاد مجیدی قدیمی ترین یار و کاپیتان دوم تیم ماست . او خودش می داند که چه رابطه ای همیشه بین ما بوده و چه کارهایی برای هم کردیم. من این انتظار را از او دارم. وقتی او شرایط تیم را مسخره می خواند ما هم ناچاریم یک چنین بیانیه ای صادر کنیم.
*این یعنی جدایی قطعی مجتبی از استقلال یا اینکه احتمال بازگشت او هست؟
ببینید ما می گوییم مجتبی باید بیش از بقیه به فکر استقلال باشد. او یکی از بزرگترهای تیم ماست. باید در انتخاب واژه هایش دقت کند. البته همان طور که امیرخان گفته شاید باید بنشینیم در ادامه رودررو صحبت کنیم. به هر خال همه باید یادشان باشد استقلال امسال شرایط ویژه ای دارد. ما 3 میلیارد پول دست مان است و باید تیمی را برای قهرمانی در آسیا ببندیم. اگر قرار به ضرر کردن باشد که من از همه بیشتر ضرر کردم. بالاخره بازیکن پولش را می گیرد اما من الان دسته چک هایم را بستند. جلوی وامم را گرفتند و هزار طور مشکل هم دارم. راستش خانواده ام می گویند چه فرقی دارد که ببازی یا ببری ؟ تو که در هر صودت داری حرص می خوری. شما هم که پدر ما را در می آورید . می گویم می روم ، می گویید کجا می خواهی در بروی بدهی های تیم را پس چه کسی می دهد؟ می گویم می مانم ، می نویسید از در می اندازندش بیرون ، از پنجره بر می گردد. باز هم با همه این مشکلات می گویم راه استقلال رسیدن به همدلی است. 5 ماه باید همه دندان روی جگر بگذاریم ، این ستاره قهرمانی آسیا را بگیریم و دل یک ملت را شاد کنیم. صبوری راه نجات مان است.
*برای همین ستاره بود که ساعت ها با نکونام حرف زدید؟
ساعت ها که فکر کنم 2 ساعتی شد حرف های مان. تقریبا گذاشتم هرچه در دلش مانده را بگوید و سبک شود. حالا این وسط ، 2 یا 3 نفر دیگر هم هستند که باید بنشینم پای درد دل های شان تا آنها هم سبک شوند بعد همه را کنار هم بنشانم و مشکل را حل کنیم تا بهترین تصمیم برای استقلال گرفته شود. مثلا درباره مسائل مالی اگر کسی قرار بود شاکی باشد باید نکونام انتقاد می کرد اما او صبوری داشت . مجتبی هم به عنوان بزرگتر تیم باید خیلی از بقیه تیم صبوری بیشتری به خرج بدهد.الان هم می گویم من با مجتبی قهر نیستم. انتظار دارم وقتی به او چیزی می گویم گوش کند. بالاخره من هم مدیرم. قهرمانی و کارنامه دارم. ما را با 3 میلیارد پول انداختند وسط این بازی.
*از بحث جواد نکونام فاصله گرفتیم گفتید باید دل چند نفر دیگر هم بدست بیاورید! این یعنی قلعه نویی و مهدی رحمتی ؟
به هر حال حرف هایی این وسط رد و بدل شده که شرایط را کمی پیچیده کرده است. این ها باید باری دیگر با هم همدل بشوند . من که با هر سه این ها ارتباط دارم می دانم همه ماجرا یک سوء تفاهم است که با حرف رودررو حل می شود. همان طور که فصل قبل توانستیم مشکل را به طور مقطعی حل کنیم و تیم قهرمان شود. هر سه نفر همدیگر را دوست دارند اما این رفت و برگشت حرف ها باعث دلخوری شان شده .البته این را هم بگویم که امیر بزرگ همه این هاست. من هم اجازه نمی دهم کسی باعث دلخوری سرمربی تیم شود. اتفاقا هر دو نفر دیگر هم امیر قلعه نویی را دوست دارند و احترامش را نگه می دارند اما این حرف بری ها مشکل ساز شده که باید خلش کنیم. من هم حیفم می آید وقتی امیرخان این ها را دوست دارد ، دست روی دست بگذارم و بگذارم اولا میان آنها فاصله ای بیفتد و بعد هم اینکه استقلال از حضور این بازیکنان محروم شود. می گویم ما نیاز به زمان داریم و با ایجاد همدلی این مشکل را هم حل می کنیم.
*پس هم جواد را می خواهید و هم مجتبی را؟ با آندو هم حرف زدید؟
من خیلی امیدوارم که این 3 تا را کنار هم بگذارم. تمام تلاشم را می کنم که آندو بیاید . آندو باید بداند که الان استقلال به او نیاز دارد. او باید برای استقلال از خودگذشتگی کند. هم او ، هم جواد و هم مجتبی. باید منیت را کنار بگذارند و همه در خدمت تیم باشند. ما در آستانه قهرمانی در آسیا هستیم. هیچ کس نباید الان به خودش فکر کند. حتی اگر لازم باشد ، باید مدیران دیگر هم به ما کمک کنند یک نیم فصل به ما کمک کنند و بازیکنانی که نیاز داریم را به ماقرض بدهند تا این جام را برای ایران بگیریم. ما خیلی به این خواسته مردم نزدیک هستیم ، نباید منیت های مان ما را از جان دورمان کند. حتی خواهشم از همه شما مطبوعات ایران هم کمک است. بیایید در راستای همدلی تیم بنویسید تا ما به این افتخار که همه انتظارش را می کشیم برسیم.
*با این حساب شما غیر از این بازیکنان ، خسرو حیدری را هم نگه می دارید؟
ببینید خسرو پیشنهاد های خوب خارجی دارد. ترجیح ما بر این است که او بماند. ایمان دارم حتی در شرایطی که قراردادش در استقلال نیمی از پولی که خارجی ها به او می دهند هم باز ما را انتخاب می کند اما به هر حال ما نمی توانیم باعث ضربه خوردن بازیکنان بشویم. آنها باید به فکر آتیه شان هم باشند. این بچه ها همه استقلالی هستند و حتی اگر بنا به رفتن شان هم باشد ، رفتن شان به استقلال سود می رساند اگرچه اگر بتوانند حتما برای مردم ، در تیم می مانند. بگذارید بار دیگر تاکید کنم امسال باید همه دور هم باشیم. راستشفکر می کنم خیلی تنها هستم برای همین نیاز به حمایت دارم . همه باید کمک کنند. باید همه تلاش کنیم که ما باشیم و این راه قهرمانی مان در آسیاست.
4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =