طنز/ گفت و شنودهای بعد انتخاباتی: از صدای قوطی تا توهم سونامی

با توجه به پایان رقابت‌های انتخاباتی و نتیجه‌ای که خیلی‌ها را در داخل و خارج شگفت‌زده کرد، چند قطعه گفت و شنود از نوع مشهور آن را در ادامه نوش جان کنید:

گفت: این جماعتی که از یک ماه قبل از انتخابات برای یک نامزد خاص تیترهای «سونامی راه افتاد» می‌زدند و هر روز هم می‌نوشتند سونامی در مشهد، سونامی در یزد، سونامی در اردبیل...بعد از انتخابات چی‌شدند؟
گفتم: خب به هر حال تبلیغات انتخاباتی بوده و جو گیر شدن.
گفت: آخه هنوز هم می‌گن سونامی ادامه داره و ما برنده شدیم ولی کلا یک دهم آراء ملت رو هم بدست نیاوردن.
گفتم: چه عرض کنم، طرف داشت وضو می‌گرفت، یه قطره آب از دستش چکید روی زمین؛ مورچه‌ای که اون اطراف بود شروع کرد به دویدن و سروصدا راه انداختن که «فرار...فرار...سیل اومد..سونامی اومد...»

**
گفت: داستان چیه که قبل انتخابات بعضی اصلاح طلبا می‌گفتن رای نمی‌دیم و روحانی نامزد ما نیست اما الان می‌گن اصلاحات برنده شد جونمی جون!
گفتم: چه عرض کنم؟! یارو بی‌بلیت سوار اتوبوس شده بود، راننده گفت بلیت! و یارو گفت من ایستگاه قبلی سوار شده بودم! راننده گفت مرد حسابی! ما ایستگاه قبلی توقف نکرده بودیم و یارو با عصبانیت گف؛ چرا توقف نکردید، من می‌خواستم سوار شم!

**
گفت: اینایی که تا روز قبل از انتخابات می‌گفتن اصلاح طلبان رای ندارن و اصولگراها با رای بالا برنده می‌شن و نهایت انتخابات می‌ره مرحله دوم، چطوریاس که بعد از انتخابات هنوز هم می‌گن اصلاح‌طلبا رای نداشته و ندارن، این رای دکتر روحانی هم برای اصولگراهاست؟!
گفتم: چی بگم والا! طرف داشت تو خیابون رجز می‌خوند و نفس کش می‌طلبید پاش سر خورد افتاد تو جوب(!)، واسه اینکه ضایع نشه تا خونه صدای قوطی دراورد!

**
گفت: داستان چیه بعضیا هی می‌گن این رای دکتر روحانی رای به اصولگرایی مد نظر ماست و در واقع رای به ماست. و ما برنده شدیم و ما برنده انتخاباتیم و ما خیلی باحالیم.
گفتم: عیبی نداره، بذار همه توی شادی بعد از انتخابات شریک باشن.
گفت: آخه تا روز قبل از انتخابات می‌گفتن، اونطرفی ها رای ندارن و شکست خورده‌ن. حالا دائم دکتر دکتر می‌کنن و خودشون رو می‌چسبونن به دکتر روحانی، انگار که تو ستاد دکتر روحانی کار می‌کردن!
گفتم: چه عرض کنم؟! یارو رفت توی کابین خلبان و گفت برو لندن! خلبان گفت نمی‌رم! یارو گفت برو پاریس... اما پاسخ خلبان همان بود. یارو چند تا شهر دیگه رو هم اسم برد و به شاه‌عبدالعظیم راضی شد اما جوابش منفی بود. یارو که ناامید شده بود، گفت پس لااقل بده یه بوق بزنیم!

**
گفت: همه دنیا فهمیدن که حمایت هاشمی و خاتمی، معادله انتخابات رو عوض کرد، پس چرا بعضیا هنوز می‌گن این دونفر تاثیری در آرای روحانی نداشتند؟
گفتم: دیوانه‌ای به آسمان سنگ می‌پراند، پرسیدند چه می‌کنی؟! گفت دارم به ستاره‌ها حمله می‌کنم! گفتند به کارت ادامه بده، این اعتماد به نفس تو را اگر صندوق صدقات سر کوچه ما داشت، تا حالا شده بود بانک مرکزی!

** 
گفت: دکتر روحانی مگه نگفته من فراجناحی هستم ولی از حمایت آقایان هاشمی و خاتمی و عارف ممنونم.
گفتم: درسته، که چی؟
گفت: آخه بعضیا دائم می‌گن دکتر روحانی یک اصولگرای تمام عیار است و ما هم اصولگراییم و ما هم دکتر روحانی رو به عنوان یک اصولگرا قبول داریم!
گفتم: چی بگم والا! یه روز عزت الله انتظامی و پرویز پرستویی داشتن تو خیابون قدم می‌زدن، یهو یه نفر پرید وسطشون و گفت: ما سه تا کجا می‌رفتیم؟!

**

گفت: تا همین هفته پیش بعضی از این اصلاح‌طلبا می‌گفتن ما اصلا رای نمی‌دیم و اگر هم بدیم رای سفید می‌دیم، چون اصلاح طلبی تو انتخابات نمونده.
گفتم: خب حالا مگه چی شده؟
گفت: هیچی دائم اینور و اونور میتینگ می‌دن و گفتگو و یادداشت که ما انتخابات رو بردیم! منظورشون از ما دقیقا کیه؟ اینا که به قول خودشون یا رای ندادن یا سفید انداختن؟ 
گفتم: یارو جلوی یک تاکسی رو گرفت و گفت 2 نفر تجریش! راننده گفت ولی تو که یک نفر هستی! طرف درو باز کرد و با تعجب پرسید مگه خودت نمیای؟! 

 

 

 

 

محسن حدادی

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    29 1
    اولش در لفافه بود ولی از وسطاش لفافه درش بود
  • میثاق A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    40 1
    روی بعضی ها سنگ پای قزوین رو هم از رو برده
  • بی نام IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    28 2
    عالي بود...اگه اون بعضيا بخونن و عبرت بگيرن!
  • كاوه IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    47 3
    طنز خوبيه. از ابزار اون بعضيا عليه همون بعضيا استفاده كرد. دمتون گرم
  • ... IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    13 26
    زنده باد روحاني هر كي مي گفت راي نميده و راي سفيد داده الان خدايي حق اظهار نظر نداره..يا بهتره صداي قوطي در بياره.
    • فرهاد IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
      89 2
      دوست عزیز هرکی میگفت رای نمیده یا رای سفید میده در روزهای آخر به خاطر حمایت علنی (چون تا قبلش علنی نشده بود) هاشمی و خاتمی به روحانی رای داد صدای قوطی رو هم روزنامه (...) باید دربیاره که تا روز آخر روحانی رو نه اصلاح طلب بلکه عامل رنگ شده فتنه گران میدونست الان کردتش اوصول گرای اصل
    • leila A1 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      1 1
      شما واقعا فكر مي كني اگه آقايان هاشمي و خاتمي از روحاني حمايت نمي كردن بيشتر از سي درصد واجدين شرايط رأي مي دادن؟ ببدار شو دوست عزيز! اصلاح طلب ها پاي صندوق ها ريختن كه مشاركت مردم بالاي هفتاددرصد شد.
  • A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    32 2
    خب اصلاح طلب ها هفته آخر رسما اعلام کردن نماینده طیفشون کیه حالا اونا خودشون پتجشنبه می گفنت روحانی کاندید اصول گرا نیست حالا اینطوری می گن...
  • 2020 IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    8 0
    عالی بود مخصوصاً اینکه تمام این جک های تکراری رو این هفته در گفت و شنود های بیمزه شون استفاده کرده بودن!
  • هموطن IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    6 1
    میشه بگذارید ؛ رییس جمهور کارش را بکنه ؛ گرهی از مشکلات مردم وا کنه ؛ همتون دنبال سهم خواهی خودتون هستید؛ بابا خجالت بکشید از مردم ؛ اگر واقعا ایرانی هستید و دلتون برای ملتتون میسوزه به رییس جمهور کمک کنید تا از این وضعیت اسفناک در بیاییم تا کی سرتان را مثل کبک می کنید توی برف؛ مالزی طی 30 سال به کشوری ثروتمند تبدیل شده و حالا ما باید افتخار کنیم که اقامت مالزی را بگیریم