مسئول ستاد جوانان و دانشجویان حسن روحانی، شعار رییس‌جمهور منتخب را فراجناحی و موجب جلوگیری از تک‌صدایی دانست و با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های بزرگان کشور، وصول مطالبات حداکثری را نیازمند زمان، شکیبایی، تأمل و تدبیر دانست.

سعید الله‌بداشتی در جریان برگزاری مراسمی در کلاردشت به مناسبت پیروزی رییس‌جمهور منتخب در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، با ابلاغ پیام تشکر حسن روحانی به مردم غرب مازندران گفت: جناب دکتر روحانی در ابتدای راه کاندیداتوری برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، از سوی برخی متهم می‌شدند که در دوران نامناسب و بدخیم اقتصادی دم برنیاوردند و در برابر این همه نابسامانی سکوت اختیار کردند، در حالی که اینچنین نبود و ایشان در همان روزگار، نقد جامع و پیش‌بینی کاملا مشروحی را درباره وضعیتی که ممکن بود با توجه به مسیری که پیش گرفته‌ایم، اتفاق افتد، به حضور بزرگان نظام ارائه داده بودند.

وی اضافه کرد: حتی دکتر روحانی در همان زمان می‌گفتند، مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بخاطر نقدهای صریحی که اعلام داشته بودند، به مدت دو ماه امکان پرداخت حقوق کارمندانش را پیدا نکرده بود.

رییس سازمان جوانان مجمع نیروهای خط امام با بیان اینکه "توشه راه آقای روحانی طی 16 سال اخیر، فعالیت‌های مطالعاتی او در مرکز تحقیقات استراتژیک است"، افزود: مجموع دستاوردهای علمی و مطالعاتی، ایشان را به این جمع‌بندی رساند که وارد کارزار یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شوند. در ادامه نیز تأمل و تعمق فراوانی در میان جریان اصلاحات و اصولگرایان معتدل وجود داشت که بالاخره تکلیف کار چه می‌شود.

الله‌بداشتی ادامه داد: از همان ابتدا طی ارتباطات موجود، ما و مجموع جوانان تحول‌خواه و در واقع جوانانی که درد آینده را بیش از میانسالان و کهنسالان حس می‌کردند، به حضور بسیاری از شخصیت‌های انقلابی رفتیم تا از ایشان برای حضور در صحنه دعوت به عمل آورند؛ البته این ماجرا به ماه‌ها قبل و سال 91 بازمی‌گردد که بزرگان نظام همچون آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی بدون تردید اعلام می‌کردند که حضور دکتر روحانی در کارزار انتخابات یازدهم، بسیار مثبت و موثر خواهد بود.

مسئول ستاد جوانان حسن روحانی در ادامه یادآور شد: البته در ابتدا شرایط برای ورود ایشان میسر نبود، چراکه تخریب‌ها و تهمت‌های بسیاری به ایشان روا داشته شد ولی دکتر روحانی بسیار صبورانه، هجمه‌ها و حملات را تحمل کردند و با سعه صدر پاسخ می‌دادند، چون به راهی که انتخاب کرده بوند ایمان داشتند.

این فعال سیاسی، مراد و الگوی حسن روحانی را شهید بهشتی دانست و در ادامه با اشاره به نخستین نشست خبری حسن روحانی بعد از برگزیده شدن در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: در آن نشست خبرنگاری از دکتر روحانی پرسید اولین قفلی که شما در جامعه باز می‌کنید چه خواهد بود؟ که جناب دکتر در پاسخ گفتند، همین ایجاد نشاط و شور حال و در عین حال، حضور مردم در پای صندوق‌های رای، نخستین قفلی بود که باز شد. حتما تمامی ما در جای‌جای سرزمین عزیزمان شاهد این موج و شور و نشاط بوده‌ایم تا جایی که گویی ناامیدی‌ها و رخوت‌ها از این مرز و بوم رخت بربسته است و اسباب نشاط و شادمانی جملگی ما فراهم شده است.

وی همچنین، درباره برخی نگرانی‌های موجود در کشور تاکید کرد: باید توجه داشت که هنوز کار تمام نشده و نگرانی‌هایی وجود دارد؛ از این رو، نباید تنها به تمجیدهایی که امروزه از رئیس‌جمهور منتخب می‌شود، دل بست. من این نگرانی را از زبان بزرگان نظام و تحلیلگران عرض می‌کنم و آن اینکه، خطر افراط‌گرایی در جامعه بسیار و فراوان وجود دارد.

الله‌بداشتی با اشاره به شعار اعتدال، امید و عقلانیت از سوی حسن روحانی، تمامی جریانات سیاسی و هواداران رییس‌جمهور منتخب را به پایبندی به این شعار دعوت کرد و افزود: طرح مطالبات حداکثری، آفتی است که دولت تدبیر و امید را تهدید می‌کند. نباید انتظار داشته باشیم مطالباتمان بسیار سریع وصول شود بلکه باید مراقب باشیم و به ایشان فرصت بدهیم تا با تامل و تدبیر، مشکلات را یکی پس از دیگری از سر راه بردارند. چه بسا برخی مخالفان در پی این باشند که با طرح موضوعات حداکثری، احساس بن‌بست را در جامعه نسبت به ایشان ایجاد کنند و این نکته‌ای است که تمام ما باید به آن اهتمام بورزیم.

مسئول ستاد جوانان حسن روحانی با بیان اینکه "امیدواریم روزگار انزوای بزرگان انقلاب به پایان برسد"، گفت: امید می‌رود که تک‌صدایی نیز در این جامعه به پایان راه خود رسیده باشد. شعار رییس‌جمهور منتخب مردم، فراجناحی است و امیدواریم با حضور اعتدال، به پایان انحصارگرایی نزدیک و نزدیک‌تر شویم که ان‌شاءالله خواهیم شد.

وی با اشاره به این جمله امیرالمؤمنین(ع) مبنی بر اینکه "جامعه‌ای که در آن عالمانش در محدودیت باشند، انتظار رشد و نشاط در آن جامعه، بیهوده و عبث است"، تصریح کرد: وعده جناب دکتر حسن روحانی این است که ان‌شاءالله از ظرفیت تمامی نخبگان و بزرگان نظام و جامعه برای پیشبرد اهداف متعالی کشور و منافع به حق نظام و ملت استفاده خواهد شد. همچنین محدودیت‌های سیاسی و اجتماعی نیز به مرور زمان رنگ خواهند باخت. اما باز هم تاکید می‌کنم که حل و انجام همه این موارد و مسائل نیازمند صبر و زمان است.

الله‌بداشتی با بیان اینکه "شعار دکتر روحانی، تشکیل دولت راستگویان بود"، افزود: از این‌رو باید امیدوار باشیم تا در جامعه، یکبار دیگر صداقت ترمیم یابد و راستگویی جایگاه والای خود را بازیابد و پیرو راستگویی و صداقت، آمارها درست و صادقانه به جامعه داده شود. رای مردم به جناب روحانی نشان داد که مردم تفاوت شعار و عمل را به خوبی می‌دانند. امیدوارم نشاطی که در جای‌جای این کشور پهناور ایجاد شده، تداوم داشته باشد و همه، خودمان را در یاری رساندن به دکتر روحانی سهیم بدانیم.

وی با اشاره به نظر مثبت مراجع تقلید نسبت به حضور حسن روحانی در انتخابات و عرصه ریاست جمهوری اظهار کرد: امیدوارم وفاقی که بین نسل جوان، آیات عظام، رهبری معظم و همه مردم ایجاد شده، فضا را تغییر دهد و یاری‌رسان دولت تدبیر و امید باشد. ان‌شاءالله مشکلات به مرور زمان برطرف خواهد شد و در ادامه، آن تفاهم و همدلی بین تمامی اقشار و گروه‌های سیاسی بوجود آید.

الله‌بداشتی در پایان با ابلاغ پیام تشکر حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به اهالی کلاردشت، از امام جمعه این شهر، نمایندگان ادوار منطقه، فعالان سیاسی و اجتماعی، اعضای سابق شورای شهر و همه اعضای ستاد انتخاباتی روحانی تقدیر و تشکر به عمل آورد و ابراز امیدواری کرد که چنین جلساتی بصورت پربارتر ادامه یابد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =