اعتراض کارگروه تخصصی پخش اتحادیه ویدئو رسانه  به سازمان سینمایی

کارگروه تخصصی پخش اتحادیه شرکتهای ویدئو رسانه (سینمای خانگی) ایران اعتراض خود را از تدوین آیین نامه شورای صنفی پخش نمایش خانگی و آنچه که دخالت سازمان سینمایی در مسائل کاری و تخصصی شبکه سینمای خانگی نامید اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه شرکتهای ویدئو رسانه (سینمای خانگی) ایران، مصطفی محمودی دبیر اتحادیه با اعلام این خبر افزود:  «جلسه کارگروه تخصصی پخش اتحادیه با حضور تمام اعضای کارگروه متشکل از نمایندگان و مدیران شرکت‌های تخصصی پخش مویرگی عضو اتحادیه برگزار شد. در این جلسه مباحث مختلفی در خصوص آیین نامه ابداعی معاونت فعالیت های سازمان سینمایی و دفتر نمایش خانگی تحت عنوان "آیین نامه شورای صنفی نمایش خانگی"  مطرح و از آنجائی که نتیجه دخالت این شورا در کار پخش، چیزی جز ورشکستگی موسسات ویدئورسانه و پخش نیست،در نهایت مقرر شد تا این کارگروه به شکل رسمی اعتراض خود را از تدوین آیین نامه مذکور و آنچه دخالت سازمان سینمایی در مسائل تخصصی شبکه سینمای خانگی می‌نامد به سازمان سینمایی اعلام کند.»

محمودی افزود: «همچنین این کارگروه به هیات مدیره اتحادیه پیشنهاد کرد تا از مراجع قانونی نسبت به  پیگیری های رسمی  به جهت غیر قانونی بودن آیین نامه مذکور اقدام نماید. کارگروه تخصصی پخش همچنین به اجرای آیین نامه مصوب این کارگروه در اتحادیه برای ساماندهی پخش در سال 92 بدون هرگونه دخالت سازمان سینمایی تاکید کرد.»

به گفته دبیر اتحادیه همچنین مقرر شد تا برای پرهیز از موازی کاری فعلی در خصوص صدور مجوز اقلام تبلیغاتی محصولات شبکه نمایش خانگی در اداره کل تبلیغات و اطلاع رسانی دولت، حداقل یک نماینده دارای اختیار تام در سازمان سینمایی مستقر شود تا هزینه های اداری، نیروی انسانی و مالی موسسات جهت پیگیری دریافت مجوز اقلام مذکور به حداقل کاهش یابد.

مصطفی محمودی خاطرنشان ساخت:  «با تصویب کارگروه مذکور مقرر شد حق عضویت ماهانه موسسات پخش در سال 92 به دلیل وضعیت نامساعد مالی که ناشی از عملکرد مبهم سازمان سینمایی در خصوص شبکه سینمای خانگی است، کاهش یابد. این شورا همچنین مواقت خود را با صدور مجوز رسمی فعالیت برای شرکت پخش" سیما پخش شهر" و پخش "سینما رسانه آسیا" (به شرط رفع برخی نقایص و عمل به پیشنهادات شورا)  اعلام کرد.

دبیر اتحادیه شرکتهای ویدئو رسانه (سینمای خانگی) ایران اعلام کرد: نشست بعدی کارگروه پخش حداکثر تا یک‌ماه دیگر برگزار  می شود. 

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 299923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مردم24خردادی IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    0 0
    تا این به اصطلاح ویدئو رسانه ها دست از انجام کارهای غیر قانونی برندارند( از پخش فیلم در سوپرمارکتها گرفته تا نخریدن کپی رایت ، گران فروشی ،وغیره ) این شبکه نمایش خانگی درست نمیشه من ازهمه اون عزیزانی که در امور سینمایی هستند تقاضا میکنم ترمز این ویدئو رسانه ها رابکشند ویک خانه تکانی حسابی بکنند وجلوی این همه پولهای باد آورده برای این شرکتها روبگیرند وشبکه نمایش خانگی رو نجات بدهند.(ممنون ومتشکر)
  • ناشناس IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    0 0
    جانا که سخن از دل ما میگویی
  • ایرانی IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    0 0
    عوض دعوا کردن با هم که هیچ سودی نداره به مقدار کیفیت محصولات نمایش خانگی رو اضافه کنید ، می ریم دی وی دی می خریم اندازه وی سی دی واقعی کیفیت نداره(متشکر)