شرق در گفت و گویی با اسدالله بادامچیان نوشت:

  • انتخاب روحانی را باید اتفاقی غافلگیرکننده دانست، اما باید این را در نظر داشته باشیم که همیشه در ایران انتخابات در شرایطی آزاد و رقابتی برگزار شده است و به همین دلیل در یک روز آقای «خاتمی» با نتیجه‌ای غافلگیر‌کننده «ناطق» را شکست دادند و در سال 84 هم احمدی‌نژاد با اینکه چندان شناخته شده نبود مقابل هاشمی‌رفسنجانی، برنده شد و حالا هم حسن روحانی با 18میلیون رای، توانست به‌عنوان رییس‌جمهوری، دولت یازدهم را در اختیار خود بگیرد. روحانی نتیجه تصمیم توده مردم است، آن هم در شرایطی که تا روزهای آخر همه تحلیل‌ها و نظرسنجی‌ها حکم به انتخاب آقای «قالیباف» داشتند.
  • ‌حمایت مستقیم هاشمی و خاتمی از روحانی تحلیلی است که اصلاح‌طلبان برای فرار از شکست عنوان می‌کنند. هاشمی با شکستی که از احمدی‌نژاد خورد، چطور می‌توانست به رای‌آوری روحانی کمک کند. گروهی که حاشیه‌نشین شده و با بی‌توجهی مردم مواجه است، سعی می‌کنند تا با طرح این موضوع، اینطور القا کنند که همچنان حیات سیاسی‌اش ادامه دارد.
  • شما در روزنامه «شرق» سعی می‌کنید، این ذهنیت را به جامعه تزریق کنید که رای‌آوری روحانی، رای‌آوری اصلاح‌طلبان بود. در حالی که مردم روحانی را گزینه آنها نمی‌دانستند.
  • رای روحانی، نتیجه اجماع اصلاح‌طلبان با طیف نزدیک به هاشمی هم نبود. من دلم می‌خواست آقای عارف در صحنه بماند تا مشخص شود که چقدر رای داشتند. اگر آنها می‌توانستند رای داشته باشند، هیچ وقت با اصولگرایان اعتدالی به قول شما، همدست نمی‌شدند. آقای دکتر روحانی یک اصولگرا و عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز است.
  • روحانی مجتهدی است که خبره ملت است و به همین دلیل نمی‌توان او را اصلاح‌طلب خواند. نگاه شما با آنچه مردم می‌پندارند، فرق می‌کند و به همین دلیل است که مردم روزنامه «شرق» را نمی‌خوانند و روشنفکران و سیاسیون شما را می‌خوانند. واقعا روزنامه «شرق» تصمیم ندارد تغییر رویه بدهد تا بلکه مورد توجه توده‌های مختلف مردم قرار بگیرد؟
  • ‌جریان اصلاحات از همان ابتدا تاکید داشت که دستش خالی است و گزینه حداکثری ندارند که بتوانند به‌طور جدی وارد صحنه انتخابات شوند. حتی آقای عارف هم تاکید داشت که نامزد اصلاحات نیست، چون می‌دانست که آن گروه، جایگاهی در جامعه ندارد. سوال من این است که چرا روحانی در کنفرانس خبری اشاره‌ای به این مسایلی که شما عنوان می‌کنید، نکردند.
  • ‌من با آقای خاتمی رفیق هستم و احترام او را همیشه نگه داشته‌ام. پس بدانید که افراطی نیستم و اگر نظری دارم حتما به آن اعتقاد دارم. همچنین باید گفت هاشمی هم اصولگراست و اگر نقشی هم در پیروزی داشت، باید به حساب اصولگرایان نوشت. تحلیل واقعی این است که اکثریت مردم بین شش نفر با تصمیم شخصی، ترجیح دادند که رای خود را به نام حسن روحانی بنویسند.

 

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 299877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 96
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • توسی A1 ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    مخالفم
  • بی نام A1 ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    آقای بادامچیان حرفهای خنده داری می زنند! خود آقای روحانی در لفافه میگویند که بخش بالایی از رأیشان را مدیون خاتمی و هاشمی اند اما آقای بادامچیان فقط بخشی از واقعیت را می بینند.
  • بی نام IR ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    آقاي بادامچيان ، صبح بخير....
  • ali A1 ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    شما میخواهید خودتان را گول بزنید؟ مردم دیگه این مساییل را فهمیدند.
  • سینا A1 ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    1 - دیدگاهی که امروز مردم به هاشمی دارن با دیدگاه 84 شون خیلی فرق کرده 2 - عارف هیچ وقت منکر اصلاح طلب بودنش نشد و بارها از خاتمی اسم برد در تبلیغاتش 3 - حسن روحانی سالهاست که در جلسات جامعه روحانیت مبارز شرکت نمی کنه 4 - حسن روحانی بیشتر از اینکه خودش رو به قول شما "روحانی مجتهد" بدونه، خودش رو یه تکنوکرات میدونه. دلیل استفاده از "دکتر روحانی" در تبلیغات به جای "حجه الله اسلام روحانی" همینه خیلی جالبه آدمهایی که تا دیروز حسن روحانی رو می کوبیدن الان برد حسن روحانی رو به اسم خودشون می نویسن
  • بی نام A1 ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    آقای بادامچیان، وقتی شما و دیگر اصولگرایان این همه از نقش نداشتن آقای هاشمی و خاتمی و اصولگرایان در انتخاب آقای روحانی حرف می زنید، مردم می فهمند که حتما نقشی بوده.
  • r IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    کاش بین مردم بودی میدیدی چی میگفتند ؟
  • بی نام IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    اگه رای اصلاح طلبان به روحانی نبود به قول شما و نظرسنجیهاتون قالیباف باید رییس جمهور می شد پس ....البته گلایه ای از شما نیست خودتان را اینجوری دلگرم کنید ااااا . اصلاح طلبان این مردانگی را کردند و از روحانی حمایت کردند اگه اصولگرای شما هست چرا ازش حمایت نکردید ؟؟؟اا از اونی که حمایت کردید چقدر رای اورد ؟؟؟ااا
  • بی نام A1 ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    اقای بادامچیان با کیهان هماهنگ شده ودرجهت لاپوشانی شکست خود این مطالب را میگوید. داستان 8 سال قبل و شرایط آن زمان باامروز و خرابکاریهای رئیس جمهور منتخب اصولگرایان ازسال 84 تاکنون و برخوردهای نامتعارف با هاشکی و خاتمی مردم رابه سمت این دونفرسوق داد تا بتوانند مردی میانه روراباشعار اصلاح طلبانه به ریاست جمهوری بفرستند.آقای بادامچیان " ان لم یکن لکم دین فکونوا احرارا فی دنیاکم"
  • بی نام A1 ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    من فکر می کنم اصلا به خاطر آقای بادامچیان. مردم به آقای روحانی رای دادند.. واقعا
  • بی نام IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    اصلاً شما خوبی. مملکت هم مال شماست. اصلاً هرکی پیروز شه اصول گراست. بارسلون هم اصول گراست. اسپانیا هم همینطور. اگه برزیل هم در جام کنفدراسیون ها اول بشه، برزیل هم اصول گراست.
  • بی نام A1 ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    زهي انصاف
  • محمد A1 ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    آقای بادامچیان خیلی برات متاسف هستم که هاشمی را اینقدر کوچک می شمارید ؟ بله احمدی نژاد با افترا و تهمت و بداخلاقی به ریاست جمهوری رسید ، شما و انسانهای به اصلاح متدین هم در قبال این بد اخلاقی سکوت کردید که شک نکن فردا قیامت پاسخگو خواهید بود . درضمن شما شک نکن هرکس بجز دکتر روحانی مورد حمایت آقایان هاشمی و خاتمی قرار می گرفت و از او حمایت می کردنند حتما" ملت به او رای می دادنند ، می دانی چرا، چون مورد قبول ملت هستند منافقین چشمشان کور هاشمی زنده است تا این نهضت زنده است . امام خمینی ره
  • بی نام US ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    ما اطرفدار اصلاحات بودیم و به روحانی رأی دادیم ولی ظاهراً شما سرتان را زیر برف کرده اید و نمی خواهید ببینید.
  • بی نام IR ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    عجب!!؟ اول صبح روز شنبه ببینم می تونی کاری کنی صد تا حرف ناجور بشنوی؟
  • بی نام A1 ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    اتفاقاً این نگاه شما است که با آنچه مردم می‌پندارند، فرق می‌کند . خیلی وقته که با مردم فاصله گرفته اید و خبر ندارید .
  • ایرانی IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    هاشمی خدا و مردم را دارد !!!! والسلام
  • بی نام IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    آقا رای آوردن روحانی به خاطر 1- حمایت هاشمی 2- حمایت خاتمی(دلیل خودم برای رای دادن به او) 3- عملکرد جالب احمدی نژاد به عنوان یک اصول گراست حالا هی این در و آن در بزنید تا مثل همیشه ازواقعیت جامعه فاصله تان را حفظ کنید نظر مردم عوض می شود اگر هاشمی تایید شده بود راه بر همه ان حرفها بسته می شد مردم طعم اصولگرایان را در اولین دوره آنها بعد از انقلاب در 8 سال گذشته چشیده اند چشمتان را باز کنید
  • سورج IR ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    هرچی باشه اصولگرا نیست
  • صدرا A1 ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    كم كم دارم به اين نتجه ميرسم كه اينا به روحاني راي دادن و ما اصلاح طلبا به جليلي!!!!!!!!!!
  • علی IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    شکست برای انسانهای کوچک بسیار سخت است و برای انسانهای بزرگ نوید موفقیت و پیروزهای بزرگتر است .
  • پدرام IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    آره تو درست میگه مردم بخاطر حمایت موتلفه به آقای روحانی رای دادند دل خوش یاش
  • علی A1 ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    عملکرد ۸ ساله احمدی نژاد کمک کرد.
  • بی نام A1 ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    خود مي گوييد نظرسنجي ها پيروزي قاليباف را نشان مي داد و درست هم مي گوييد. اما در دو روز آخر با انصراف آقاي عارف به پيشنهاد آقاي خاتمي و حمايت هاشمي و و خاتمي نظرسنجي ها شكل ديگري به خود گرفت. پذيرش شكست بسيار محترمانه تر از انكار حقيقت است.
  • بی نام A1 ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    ای کاش بادامچیا ن اینقدر خودش را به خواب نزند و بیدار شود و چشم هایش را بشورد
  • رضا IR ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    تا وقتي تحليلگرهاي جناح اصولگرا امثال آقايان حسين شريعتمداري و بادامچيان هستند، حكومت دست اصلاح طلاب ها مي مونه. خوبه راحت باشيد!!!
  • محمد سلیمان A1 ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    با سلام آقای بادامچیان عزیز تفاوت هاشمی رقیب احمدی نژاد با هاشمی الان در ذهن مردم از زمین تا آسمان است .. موضع گیری های آقای هاشمی رفسنجانی در وقایع اخیر و منطقی رفتار کردن ایشون هنگام دستگیری فرزندانشان و مسائل دیگر باعث شد که نظر عموم مردم نسبت به ایشان کاملاً تغییر کند و به همین دلیل حمایت ایشان از فردی باعث رای آوری قطعی وی می شد ...... حتی کاندید شدن ایشان چه شور و شوقی بین مردم ایجاد کرد ؟؟ و ........................................
  • بی نام IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    چرا دوست دارید کام مردم رو تلخ کنید . مگه اصلاح طلبی کفره . مگه شما اصول گرا هستید والا اصلا نمیدونید الف بای اصول گرایی چی هست شما اصول گرایان امروز قدرت گرا شده اید بزارید مردم خودشون میدونن چرا و به کی و برای چی رای دادن اینقدر نخواهید چیز جدیدی را در مغز مردم جای کنید .
  • فرهاد IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    در انتخابات مجلس خبرگان بعد از انتخابات ریاست جمهوری احمدی نژاد هاشمی رای اورد یعنی هاشمی مجددا مورد اعتماد و اقبال مردم شد.
  • بی نام IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    شما هم مي داني كه هاشمي شكست نخورد اورا شكستند تا اين "معجزه" را شاخص كنند ،شما هم تشريف ببريد كمي مطالعه بفرمائيد كه مردم فكر نكنند بي سواديد
  • مج A1 ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    آقای بادامچیان از یک طرف میگید شکست خوردید از طرف دیگه میگید اصلاح طلب ها شکست خوردند اتفاقا اگر اجماع اصلاح طلب ها نبود روحانی پیروز نمیشد
  • بی نام IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    هر شوری ،شعوری هم می خواهد .همین که طرفدار جمهوری اسلامی هستی کافی نیست ،اگر در بین مردم بودی و مردمی فکر می کردید می فهمیدید که پیروزی روحانی دور از ذهن نبود . مردم از دست شما خسته شدند ،فقط شعار احتیاجات ملتی را نمی چرخاند .در حالی که ملت زجر می کشد اقایان در رفاه زندگی می کنند و شعار می دهند ،باید هم مثل شما فکر کنند.
  • بی نام IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    کافی بود آقایی هاشمی تائید صلاحیت بشه ببین چطور 25 میلیون رای می آورد
  • حسن A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    34 77
    یکی نیست بیادبگه آخه تاکی دعوای حزبی این همه سال دعوای شمافقط دودش به چشم مردم رفته باباتوروخدااجازه بدین این مملکت یه نفسی ازدست شمادوتاحزب بکشه
  • محمد IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    همينجوري که ديديد.
  • رضا IR ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    31 94
    لطفاً يكم و فقط يكم فكر كنيد ،بپرسيد ، تحقيق كنيد بعد زحمت نوشتن مطلب بكشيد ترو خدا بسه ديگه همه خسته شدن از اين همه حرف و مطلب بي پايه و اساس مردم ما با فهم ترين مردم جهانند شما هم خودتونو از مردم جدا نكنيد
  • منصور A1 ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    به نظر من مقايسه هاشمي 84 با هاشمي 92 اشتباه است
  • ناشناس A1 ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    پس چرا کلا در سخنرانب ها از هاشمی و خاتمی تشکر میکند و یک بار هم از جامعه روحانیت تشکر نکرد اقای روشنفکر سیاستمدار .
  • بی نام IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    ان مع العسر يسرا !!!! در هميشه رو يه پاشنه نمي چرخه !!!!خدايي هم هست !!!!
  • بی نام A1 ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    اينچيزها رو نگيد چي مي خواهيد بگيد.
  • بی نام A1 ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    حرف هاي شما وقتي درست خواهد بود كه كابينه مملو از اطرافيان أمثال شما شوند مردم به اعتدال رأي دادند به دولت إصلاح طلبان و اصولكرايان معتدل. شما با همين حرف هاي كيهان ، افراطي محسوب مي شويد
  • بی نام IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    حالا که کمک کرد
  • حسين A1 ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    بابا ايشون مثل اينكه توي يك كشور ديگه زندگي مي كنه . بيدارشين جناب بادامچيان . از مردم عقب افتادين
  • ع IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    آقایان لطفن چشمتان را باز کنید و به رای مردم و نظر مردم احترام بگذارید ش.ر . هیجانی که از آمدن هاشمی ایجاد شد قابل انکار نیست و شما برای فرار از شکست صورت مسئله را پاک می کنید البته در تمام سالهای بعد از انقلاب جریان اصولگرا هیچگاه نخواسته شکستش را بپذیرد و همیشه از روش حذف صورت مسئله استفاده کرده و این واقعن جای تاسف دارد
  • بی نام A1 ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    شما هنوز نمی توانید مرزهای فکری و مفهمومی اصول گرایی و اصلاح طلبی را مشخص کنید برای همین هم همواره درگیرید اما بدانید این مرزها برای مردم مشخص است مردم خوب تشخیص دادند که در اصول و مبانی فکری و هم در عملکرد فردی را می خواهند که هم در راستای اهدافی که امام تبیین کرده است و سعادتی که در اول انقلاب برایش تلاش کردند تلاش کند حالا این هم راستایی در هر کس باشد می پذیرند اما شما برعکس تلاش می کنید که همه اصول و مبانی انقلاب را در خود خلاصه کنید این است که شکست می خورید
  • بی نام A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    آره برای همین که می‌دونستید کسی به هاشمی رأی نمی‌ده رد صلاحیت‌اش کردید که آبروش نره؟ بابا شماها دیگه چه دایه‌های مهربان‌تر از مادری هستید! واقعاً برای سؤاله که آیا خودتون هم به این به اصطلاح حرف‌هایی که می‌زنید اعتقاد دارید یا صرفاً برای این‌که آتش افتاده به جان اعضای بدن‌تان را کم‌تر کنید این به اصطلاح سخنان را می‌گویید؟
  • بی نام A1 ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    رای به روحانی نه بزرگ به گفتمان اصولگرایی بود ولاغیر
  • بی نام A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    کیهان چی ؟؟؟
  • بی نام IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    تحلیلتون کاملا اشتباه است
  • علی IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    من طرفدار آقای هاشمی نیستم ولی آقای بادامچیان! مطرح کردن ادعاهای بدون سند آن هم در جایی غیر از دادگاه اسمش شکست دادن طرف نیست.
  • بی نام A1 ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    "بادامچیان: هاشمی با شکستی که از احمدی‌نژاد خورد، چطور می‌توانست به رای‌آوری روحانی کمک کند؟" خيلي ساده است آقاي هاشمي با بصيرت فوق العاده اي كه داشت از همان اول احمدي نژاد را شناخت و مردم هم از روي عملكرد احندي نژاد و با كمك امثال هاشمي در اين 8 سال افراد و گروه ها را شناختند و به انتخاب دست زدند
  • عظیم A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    آقای محترم خواهشمندم شکست قبول کنید واینقدر خود را بیخود به آب وآتش نزنید اگر حمایت آقایان هاشمی وخاتمی نبود وآقای عارف هم کنار نمیرفت الان جناب عالی از شکست اصلاحات جشن میگرفتید
  • بی نام A1 ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    به همین خیال باش
  • بی نام IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    همان گونه که اصولگرایان در سال 84 و 88 باعث رای آوری احمدی نژاد شدند و سال 92 شکست سنگین خوردند یعنی شما درک نمی کنید که رفتار انسان متاثر از محیط بیرون خود است
  • بی نام IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    حالا خوبه کاندیداهای مشخص اصولگرایی رأی نیاوردند، والا خدا باید به فریاد ما می رسید! به هر صورت خوبه دوستان اصولگرا شکست خودشان را بپذیرند و از شکست پلی برای پیروزی بسازند. چه بخواهید و چه نخواهید بخش وسیعی از آرای دکتر روحانی در پاسخ به دعوت رهبر خاتمی و آیت ا.. هاشمی به ایشان داده شد. انشاءا... که دکتر روحانی هم قدردان حمایت های این بزرگواران باشد.
  • بی نام IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    همونطور که دیدین تونست
  • بی نام IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    آقای بادامچیان شما حالت خوبه؟! در سلامت کامل به سر می بری؟؟!!
  • بی نام IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    آنها هیچ وقت حاشیه نشین نبوده اند . این خوش خیالی شماست که اینطور فکر می کنید . من از انتخاب آقای روحانی خیلی خوشحالم ولی به آقای قالیباف رای دادم .در واقع رایی که قالیباف به دست آورد رای خودش و عملکردش بود اما سایر کاندیداها رای جناحی گرفتند . قبول کنید حمایت هاشمی و خاتمی عزیز بود که باعث افزایش رای روحانی شد وگرنه برای مردم بین روحانی و رضایی و ولایتی و . . . چه فرقی است ؟ شکست خورده اید و نمیخواهید قبول کنید . اگر ملاکتان پیروزی احدی نژاد بر هاشمی است و اینکه مردم هنوز همان طرز تفکر را دارند ، پس چطور رای جلیلی 4 میلیون بیشتر نبود ؟؟؟؟
  • مهدي A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    بابا شما راست ميگي .اصلا همه مردم به شما راي دادن .بسه ديگه خجالت خوب چيزيه
  • صبا A1 ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    من شخصا با تایید و خواست آیت اله هاشمی رفسنجانی به آقای روحانی رای دادم.
  • علیرضا IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    بعضی وقتا فکر میکنم یا من از فضا اومدم یا اقایون اینا تو دوم خرداد هم میگفتن برنده شدن ادمی که خوابیده رو میشه بیدار کرد اما کسی که خودشو به خواب زده رو ........
  • بی نام A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    بنده شخصا به خاطر هاشمی و خاتمی به روحانی رای دادم و روحانی در حدی نبود که بدون حمایت بزرگان رای بگیرد
  • بی نام IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    ......حتی آقای عارف هم تاکید داشت که نامزد اصلاحات نیست، چون می‌دانست که آن گروه، جایگاهی در جامعه ندارد..... کلی خندیدیم.....با دوستان مردیم از خنده....بابا باختن که گریه نداره! دفعه بعد هم شما می برید.
  • ahi A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    جرا شما فکر میکنید عقل کل هستید خوب به قول خودتون انتخاب روحانی غافلگیر شدید پس معلوم هست تو باغ نیستید
  • اشکان IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    اگه راست میگید میذاشتید هاشمی رو تایید صلاحیت کنن ، بعدش میدید که چه رای بالایی داره.اما از ترستون . . .
  • بی نام IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    به خدا این اقایان تو خوابند یه سر به کوچه وخیابونا بزنید واز مردم بپرسید ببینید اقای هاشمی چقدر طرفدار داشت اونوقت حرف بزنید
  • صادق A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    ""روحانی مجتهدی است که خبره ملت است و به همین دلیل نمی‌توان او را اصلاح‌طلب خواند."" من که متوجه نشدم این چطور دلیلی میشه؟ فارغ از اینکه روحانی اصلاح طلبه یا محافظه کار، این یعنی از اصلاح طلبان کسی مجتهد و خبره ی ملت نیست. آیا واقعا اینگونه است؟!
  • زهرا IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    پس چرا هاشمی رو رد صلاحیت کردید اگر از رای بالای آنها نمی ترسیدید ما فقط به خاطر خاتمی عزیز و هاشمی به آقای روحانی رای دادیم تا امثال شما دستشون از قیمومیت مردم کوتاه شود که خدا را شکر شد
  • حسین IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    یعنی این آقا خوب میشه؟ :(( همه رو کرد اصولگرا. حتی هاشمی رو. فقط احمدی نژاد اصول گرا نبود :))
  • بی نام A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    ایشون هم یکی به نعل میزنه یکی به پاشنه ... اقای محترم و برادر عزیز اگه عارف کناره گیری نمیکرد و هاشمی از روحانی حمایت نمیکرد بنده خودم به اقای روحانی نمیخواستم رای بدم . قاطبه اصلاح طلبان از ایشون حمایت کردن چی میگی شما واسه خودت ؟؟؟؟ از شما که کهنه کار سیاستی بعیده
  • امیر IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    آقای بادامچیان ! همون قدری که شما سیاست حالیت میشه ملت هم حالی شون میشه ؛ چه بسا بیشتر اصلاح طلبان اگه میخواستن به دلخواه شما رفتار کنن که با شما محافظه کارا فرقی نداشتن
  • آرش IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    بنظرشما اصلاحات که مرده است نه آقای دکتر
  • بی نام A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    ظاهرا" 8 سال آشفته باز اقتصادی کشور به نفع آقای بادامچیان و دوستان بازاریشان بوده که اینگونه از شکست اصولگرایان عصبانی شده و از کوره در رفته اند .
  • بی نام A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    مطابق همین استدلال آقای بادامچیان می شود گفت که بعد شکست در انتخابات دوم خرداد 76دوباره چطور در انتخابات بعدی ادعای پیروزیمی کنید؟
  • بی نام A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    اقای روحانی با اختلاف زیر یک میلیون رای اکثریت رو اورد یعنی عارف ان قدر هم رای نداشته که باعث بشه انتخابات به دور دوم کشیده نشه
  • بی نام IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    بالاخره یه جور باید خودتون رو آروم کنید دیگه
  • بی نام IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    خیلی جالبه همین شماها بودید که این همه به آقایان هاشمی و خاتمی بد می گفتید، حالا یکیشون شده رفیقتون اون یکی هم اصولگراست ؟!!؟!؟!؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! از خواب بیدارشین .....
  • بی نام IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    من که به آقای روحانی رای ندادم ، اما با غالب هواداران آقای روحانی که صحبت می کردم ایشان را به عنوان یک اعتدال گرا و نزدیک به اصلاح طلب ها معرفی می کردند . که موازعش صد درصد عکس جهت جناح تند رو است.
  • میثم A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    12 85
    به نظر من حدود 7 میلیون رای خود جناب روحانی داشت،8 میلیون هاشمی رای ها را کشاند و 3 میلیون هم خاتمی.البته هرشخصی بیشترین رای همان رای خودش است و یک امر منطقی هم هست ولی خب هرشخصی خودش کاندیدا شود بیشتر رای می آورد و حمایت او تنها بخشی از آرا را به سمت او می کشاند.دید اه های آیت الله هاشمی هم میانه روی است و این خود باعث سرازیر شدن آرای بیشتری به سمت آقای روحانی شد ولی خاتمی فقط رای اصلاح طلابان را داشت و تفکراتش با روحانی تفاوت بسیاری دارد.من خودم به آقای روحانی رای دادم و یکی از دلایلش میانه روی ایشون بود.
  • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    خبر آن لاين ميشه لطفا پرينت نظرات مردم رو براي آقاي بادامچيان بفرستي تا حداقل از نظر مردم مطلع بشه واينقدر تافته جدا بافته نباشه
  • بی نام A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    بسم الله اين گوي و اين ميدان ، اگر اصلاح طلبان دور دوم از اقاي روحاني حمايت نكنند ببين ايشان راي مياورد يا نه؟
  • رسا KW ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    12 75
    من می خوام بدونم نظر شما ارزشمند ولی چقدر باواقعیت تطابق دارد وقتی احمدی نژاد رفسنجانی را شکست داد مردم ترسیده شده بودند و فکر می کردند دوران دو ساله رفسنجانی مجددا تکرار می شود ولی نمی دانستند که اوضاع بدتر می شود به نظر من مردم در چهار سال آخر دولت احمدی نژاد به این نتیجه دست یافتند که حمایت از مردی که نامش بر بازار ایران تسلط دارد بروند تا فردی که در همه عرصه ها مخالف دارند و فقط عده ای تند رو پیرو او هستند . این را می توان از تعداد رای سعید جلیلی نسبت به رضایی نیز متوجه شد رضایی که فردی خنثی است در رقابت با جلیلی بود .
  • بی نام IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    12 65
    آقای بادامچیان فکر کنم مدتی است کهین مردم درنیومده وشور وهیجان مردم پس از ثبت نام آقای هاشمی وانتخاب دکتر روحانی رو ندیدند وهنوز در خواب زمستانی اند درود خدا بر خاتمی وهاشمی وروحانی
  • بی نام IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    16 73
    با استقبال عمومی که از ثبت نام آیت ا... شد چه در بازار چه در محافل عمومی. ما که ندیدیم آیت ا.. هاشمی شکستی خورده باشد که مردم ایشان را نخواهند. بیشتر مردم جامعه و حتی رسانه ها منتظر بودن تا ببینند آیت ا.. از چه کسی حمایت می کنند تا رای بدهند. فیلم های تبلیغاتی دکتر روحانی نشان دهنده این واقعیت می باشد. زنده باد هاشمی .
  • بی نام A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    اگه راست می گی و هاشمی هیچ اقبالی نداشت، چرا از ترس رد صلاحیتش کردن؟
  • رضا A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    11 64
    لطفا این سوال را در نظر سنجی قرار دهید: حمایت آیت الله رفسنجانی و سید محمد خاتمی در رای شما نسبت به دکتر حسن روحانی تاثیر داشت؟ گزینه یک اری گزینه دو . خیر تا بعضی ها متوجه شوند که نظر این بزرگواران بی تاثیر نبوده است
  • محمد از کرمان A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    12 98
    نمیدونم دیوار حاشای این اقایون چه قدر بلنده؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
  • بی نام US ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    13 73
    زورتون میاد قبول کنید که این رای رای هاشمی وخاتمی است ؟
  • محمد از کرمان A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    13 91
    خبر تایید کن دیگه...بیکار نیستیم کلی بنویسیم بعد تایید نشه؟؟؟؟؟ من پرسیدم و می خواستم بدونم دیوار حاشای این اقایون تا کجاست و چه قدر بلنده؟؟؟؟!!!!!!
  • ناشناس IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    16 92
    پس روحانی روی چه حسابی رای آورد؟ ایشان که به قول اصول گرایان در قضیه هسته ای مرعوب غرب شد. از هاشمی و خاتمی هم نه تنها به عنوان فتنه گر یاد نکرد بلکه به خوبی از آنها یاد کرد و به صدا وسیما هم که ایرادهای بنیادی گرفت و ... ظاهرا" امروزه بعضی از سیاست مداران بهتره بروند به زندگی خودشان برسند چون بدرد تحلیل سیاست و جامعه نمی خورند
  • بی نام IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    10 92
    مثل اینکه صبح و شبتون یکی شده.
  • مهدی A1 ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    10 64
    اصلا دیگه چرا قبل انتخابات نظر سنجی می کنید نتیجه ها که دو روز مونده به انتخابات خود به خود عوض میشه !! صبح انتخابات این اکثریت مردمی که می گید تصمیم می گیرند اسم یه بنده خدا دیگه رو بنویسند :)))))
  • بی نام IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    آقای بادامچیان انصراف آقای عارف به نفع آقای روحانی(به گفته شما اصولگرا !!!!!!) بیش از پیش حقانیت جناح اصلاح طلب را نشان می دهد آنها به دنبال مردم فریبی، قدرت طلبی و در دست داشتن حاکمیت به هر قیمتی نبودند. آنها حاضر نشدند حقیقت را پای منفعت قربانی کنند. آیا بهتر نیست کمی زبان به کام بگیرید و بگذارید مردم اندکی آرامش داشته باشند؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    به نظر من در همه انتخاباتها تاحالا اصولگراها برنده شده اند حتی در آمریکا اوبامای اصولگرا برنده شد چون اسم اصلیش "حسین باراک اوباما" است.
  • بی نام A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    6 0
    خبر آنلاین چی شده اینهمه منفی ها بعد از گذشت مدت طولانی اینهمه زیاد شده یه چیزی مشکوکه.
  • علی IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    0 0
    اصلاح طلبان میخ آخر را بر تابوت افراطیون کوبیدند دمشان گرم