۰ نفر
۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰

باشگاه خبرنگاران نوشت:

«شیخ احمد الصباح» وزیر امور خارجه کویت با تأکید بر این نکته که ایران نقش مهمی در منطقه دارد برگزاری انتخابات مهم و باشکوه ریاست جمهوری در ایران با مشارکت ٧٢ درصد واجدین شرایط و انتخاب "حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی" را تبریک گفت.

وی بر اهمیت دیدار روحانی از کویت و کشورهای حوزه خلیج فارس تاکید و اظهار داشت: انشالله سفر امیر کویت به تهران در اولین فرصت انجام خواهد شد.

شیخ احمد الصباح وزیرخارجه کویت روابط موجود دوکشور را ممتاز خواند و خواهان توسعه و تعمیق هرچه بیشتر روابط شد.

در دیدار شیخ احمد الصباح وزیر خارجه کویت و حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و افریقای وزارت امور خارجه کشورمان راههای توسعه و تحکیم روابط و نیز مسائل منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.

امیر عبداللهیان در این دیدار با اشاره به روابط دو جانبه و تحولات منطقه از جمله در سوریه بر نقش کشورمان در برقراری و حفظ صلح و ثبات و امنیت منطقه تأکید کرد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص تحولات بحرین ، راه حل نظامی و امنیتی برای حل مشکل این کشور را مردود دانست و اظهار داشت مشکل بحرین از طریق سیاسی قابل حل است. وی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران هیچ دخالتی در بحرین ندارد. در عین حال جمهوری اسلامی ایران بر حفظ حرمت علما و رهبران دینی جهان اسلام تاکید جدی دارد.

وی با تشریح مواضع کشورمان نسبت به تحولات در سوریه اهمیت توقف فوری خشونت ها ، گفتگو میان نمایندگان آحاد مردم و دولت سوریه و عدم اجازه به مداخله خارجی را مورد تأکید قرار داد.

وی نشست بین المللی سوریه در ژنو را بعنوان گامی مثبت در راستای حل سیاسی بحران دانست و بر حمایت های بین المللی و منطقه ای از توقف خشونت و گفتگوی ملی در این کشور تاکید و اضافه نمود که مردم سوریه باید در مورد اینده کشورمان تصمیم بگیرند.

وزیرخارجه کویت نیز با طرح مسائل منطقه، درک مشترک دو کشور نسبت به روابط دو جانبه و شرایط منطقه را مورد توجه قرار داد و رایزنی و تماسهای منطقه ای را ضروری دانست.

امیرعبداللهیان در سفر منطقه ای به خلیج فارس با وزیر امورخارجه سلطنت عمان و وزیر مشاور در امور خارجی امارات متحده عربی و همتای خود دیدار و گفتگو کرد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 299855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =