+ A - جمعه 31 خرداد 1392 - 18:03:53 چاپ
امتیاز به مطلب 81 نفر

خاتمی و عارف با دولت روحانی همکاری می کنند؟/ خواسته رئیس دولت اصلاحات از منتخب ملت چیست؟

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - یک هفته از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نگذشته بازار شایعات درباره کابینه حجت الاسلام حسن روحانی داغ داغ است.

به گزارش خبرآنلاین، «روحانی از میان گروههای سیاسی چگونه یارگیری می کند؟!» یکی از پرسش هایی است که در چند روز اخیر برخی رسانه ها تلاش کرده اند با شایعه به آن پاسخ هایی بدهند.

این شایعات تا آنجا شدت یافت که عصر جمعه دفتر امور رسانه‌های دفتر رئیس‌جمهور منتخب با صدور اطلاعیه‌ای متذکر شد که گمانه‌زنی ها و پیش بینی های منتشر شده در مورد اعضای کابینه یازدهم و همچنین کارگروه‌ها و کمیته‌های مشورتی صحت ندارد و شایعه است. در این اطلاعیه آمده است: دولت یازدهم دولتی فراجناحی و بر مبنای شایسته‌سالاری است که با بهره‌گیری از نیروهای کارآمد تشکیل می‌شود. [ایــنـــجــا]
در این میان مواضع محمدرضا عارف و سید محمد خاتمی برای گروههای سیاسی مهم است. چرا که آنها به عنوان افرادی که در پیروزی مرحله اول روحانی سهم داشته اند شناخته می شوند.
محمدرضا عارف که گفته می شود پس از نامه ای که سید محمد خاتمی به او نوشت و از او خواست انصراف دهد از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری یازدهم کناره گیری کرد یکی از چهره هایی است که شایع شده است خیلی علاقه ای به حضور در کابینه روحانی ندارد. یکی از نشانه های این نظر پاسخ حسن روحانی به پرسشی درباره حضور روحانی در کابینه اش بود که او گفت از ایشان دعوت کرده ایم و تصمیم با خود ایشان است. سخنانی که از آن علاقه زیاد و شیفتگی روحانی به حضور رقیبت انتخاباتی اش در کابینه استنباط نمی شد.
در همین حال تعدادی از دانشجویان دانشگاه های کشور در دیدار با محمد رضا عارف، از اقدام وی که موجب پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات شد تشکر و قدردانی کردند و خواستار پذیرش مسئولیتی در دولت یازدهم از جانب وی شدند. این هم یکی دیگر از نشانه هایی است که او رغبتی برای حضور در دولت روحانی ندارد. در یک هفته اخیر محمدرضا عارف میزبان گروههای مختلف سیاسی اصلاح طلب بوده و چند روز دیگر هم حامیان او در اجتماعی بزرگ که در یکی از گران ترین سالن شهر تهران برگزار خواهد شد از او تقدیر خواهند پرداخت. جشنی که چاشنی آن دعوت مجدد از معاون اول دولت خاتمی است که هنوز از کناره گیزی اجباری از انتخابات مکدر است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع تعدادی از اعضای تشکل های دانشجویی دانشگاههای کشور در خصوص نحوه همکاری‌اش با دولت گفته است: در مورد همکاری من با دولت یازدهم هیچ شکی نداشته باشید، من بارها تاکید کردم آماده‌ام آنچه در توان دارم به مجموعه دولت کمک کنم و در گذشته هم به همین شکل اقدام کردم.

سید محمد خاتمی در جمع اعضای شورای مرکزی و هیأت رئیسه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران به بخشی از تلاش های انجام شده توسط اصلاح طلبان برای رئیس جمهور شدن روحانی اشاره کرد و با بیان اینکه «یکدفعه جریانی شکل گرفت که تا عمق روستاها هم رفت» افزود: آقای روحانی هم باید از تمام جریانات استفاده کند؛ امروز روز تقابل نیست، روز همدلی است. فقط و فقط ما باید سعی کنیم افراط گری و تنگ نظری-از هر طرف- میدان دار نباشد. همه در صحنه بیایند و کار و تلاش کنند؛ ما هم چیزی جز اجرای ضوابط قانونی برای مردم، کارآفرینان، طبقه متوسط و... نمی خواهیم.
وی یادآور شد: من نمی خواهم جامعه را به اصلاح طلب و غیر اصلاح طلب تقسیم کنم؛ اما گفتمان اصلاح طلبی واقعیتی است که بخصوص در این سالها بشدت مورد تخریب قرار گرفت؛ از طریق تخریب شخصیتهای اصلاح طلب یا افراد عاقل.
خاتمی به سال 87 و فرایندی که منجر به نامزدی مرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری شد اشاره کرد و افزود: من فکر می کنم در این دوره انتخابات از طریق اصلاح طلبان و آقای عارف به وضع بهتری رسیدیم. من فکر می کنم در دینی شدن سیاست -با دیدگاههای باز- می توانیم بحث های زیادی کنیم و خواهیم کرد و به موفقیت های بزرگی در این زمینه رسیدیم. آقای روحانی شخصیت شناخته شده، توانا، خوب، امتحان داده، مورد احترام و دارای مواضع روشن است که ما هم همین را می خواهیم. اگر یکی از کسانی که اصلاح امور را می خواست اما اصولگرا بود و می دانستیم اهداف ما را پیگری می کند؛ از او هم حمایت می کردیم. زیرا ما گفتمان مان را می خواهیم، ما می خواهیم مملکتمان نجات یاید، ما می خواهیم کشورمان در دنیا جایگاه خود را پیدا کند و جایگاه مردم ما در جهان ارتقاء یابد، فضای امنیتی در کشور به فضای سیاسی مطلوب تبدیل شود. به فضایی تبدیل شود که همه حرف بزنند و قانون اساسی بطور کامل اجرا شود که در این زمینه صحبت خواهم کرد.
خاتمی خطاب به دانشجویان ضمن یادآوری اینکه « آقای دکتر روحانی امروز با رأی قاطع شما و به رغم فضای رسمی توانسته است رأی مردم را بگیرد و حرف ایشان درست است» گفت: امروز آقای دکتر روحانی رئیس جمهور همه کشور است؛ حتی همه آنهایی که به او رأی نداده اند. اصلا جای نگرانی نیست! رئیس جمهوری می خواهیم که رئیس جمهور همه باشد و البته باید از همه نیروهای کاردان، عاقل، توانا و مورد اطمینان از هر جناح باید استفاده کند.

وی به طور ضمنی خواسته اش از دولت جدید را مطرح و تصریح کرد: ما چیزی جز آنچه آقای دکتر روحانی در اظهاراتشان گفتند نمی خواهیم. اما توقع داریم که با جدیت پیگیری شود و از ملت می خواهیم صبور و واقع بین باشند. در میان مطالباتی که هست اولویت ها را در نظر بگیرید. اگر دولت یک اولولیتی را تشخیص دهد، هماهنگی و همراهی کنید. انتظار نداشته باشید یک شبه تمام مطالبات ما تحقق یاید. همین که جو عوض شود و مردم بدانند در جهت مطالبات آنها گام برداشته می شود مردم صبر و همراهی می کنند.

/2727

 

مطالب مرتبط
نظرات 62
  • بی نام جمعه 31 خرداد 1392 - 18:12:14
    1101 354 پاسخ به این نظر
    زنده باد سید زنده باد عارف
    • تهی شنبه 1 تیر 1392 - 11:13:11
      183 5
      همه باید همکاری کنند...
  • بی نام جمعه 31 خرداد 1392 - 18:38:56
    882 102 پاسخ به این نظر
    درود بر خاتمی این ابر مرد محبوب ایران زمین و امید مردم ایران روحانی عزیز. امید به روزی که به جایگاه اصلی خودمان در جهان برسیم و همه درآمد کشورمان را خرج آبادی سرزمینمان ابران بزرگ کنیم
  • محمدرضا جمعه 31 خرداد 1392 - 19:45:59
    553 250 پاسخ به این نظر
    خبرآنلاین تبریک آقای خاتمی به روحانی رو که در سایت رسمی خود آقای خاتمی هستش رو پوشش بده تا اینقدر نگن چرا تبریک نگفته
    • بی نام شنبه 1 تیر 1392 - 15:04:16
      105 24
      مگه خبرآنلاین گفته خاتمی به روحانی تبریک نگفته؟!!!
  • امیر جمعه 31 خرداد 1392 - 19:46:46
    538 240 پاسخ به این نظر
    به خدا اعتقاد داشته باشین اگر زمان دولت اصلاحات ، اصول گرایانی چون احمدی نژاد و آقای جلیلی صاحب قدرت بودند ایران کنونی با چنین قدرتی وجود نداشت ....... دروود بر خاتمی روحانی و همه کسانی که عظمت ایران و ایرانی را می خواهند خبرآنلاین همون قدر که ,,,,, کیهانی ها رو منتشر می کنی از شما انتظار میره مواضع روشن اصلاح طلب ها رو منتشر کنی... بابت این مطلبم ممنون
  • ایرانی جمعه 31 خرداد 1392 - 19:50:12
    308 12 پاسخ به این نظر
    مهمترین چیز این وسط ایرانه نه اینکه ازکی استفاده میشه البته استفاده از این دو عزیز برای مملکت و مردم خوب خواهد بود نکته مهم اینکه 8سال گذشته کسی نمیگفت از کی باید استفاده بشه ولی حالا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام جمعه 31 خرداد 1392 - 19:50:54
    78 244 پاسخ به این نظر
    به شما چه ربطي داره؟
  • امیر جمعه 31 خرداد 1392 - 19:51:07
    116 6 پاسخ به این نظر
    نه تنها چاپ نکردی ... مطلب دوست قبلیمون هم پاک کردی دمت گرم خبرآنلاین به این بی طرفیت
    • بی نام شنبه 1 تیر 1392 - 03:16:36
      138 4
      خبرآنلاین جدیدا یه جوری شده ، نظر تایید نمیکنه ، نظر حذف میکنه ، چه جوریاست آقا؟ جریان چیه؟
  • امیر جمعه 31 خرداد 1392 - 19:57:41
    346 21 پاسخ به این نظر
    زنده باد خاتمی واصلاح طلبان- اقای روحانی باید ازاقای خاتمی درکابینه اش استفاده بکند حضور لقلی خاتمی در دولت برای مردم یک دلگرمی به حساب میاد
  • مائده جمعه 31 خرداد 1392 - 20:07:39
    66 368 پاسخ به این نظر
    برادرم به جلیلی رای داد، ولی من به روحانی، ولی فقط مشکلمون باهم وضع اقتصاد بود، ولی بدونید رای به عارف اشتباه بود،ایشون خیلی تندند و برای از بین بردن حریف باید آرام قدم برداشت. اندکی صبر سحر نزدیک است.
    • بی نام جمعه 31 خرداد 1392 - 23:39:13
      222 29
      چقدر سخته ادم تو یه خونه با کسی که تفکراتش اینقدر متفاوته زندگی کنه...
    • بی نام شنبه 1 تیر 1392 - 13:13:43
      28 81
      اصلا سخت نیست
    • بی نام شنبه 1 تیر 1392 - 18:40:02
      61 3
      دکتر عارف هم دوست دارن این کشور موفق شه . تو را بخدا دوباره دست به یقه هم نشید. الان اوضاع خیلی خرابه به خصوص در سوریه . ما بایست گفتمان خود را با همه کشورها به نفع خودمون را انجام دهیم حالا یه عده در اصلاح طلبان شایستگی و لیاقت این کار رو دارن که حتما آقای روحانی استفاده می کنه . بعدش در همه زمینه های دیگر هم در اصلاح و هم در اصول افراد خوبی هست ولی کاش همه با هم متحد باشن.
  • حامی جمعه 31 خرداد 1392 - 20:09:38
    314 12 پاسخ به این نظر
    درود خدا بر تو سید...
  • قاسم جمعه 31 خرداد 1392 - 20:27:35
    291 31 پاسخ به این نظر
    درود بر سید محمد خاتمی که همانا اخلاق که فلسفه ومحور همه انبیا الهی است ،محور رفتار سیاسی او است خداوند اینگونه روحانی ها را برای مملکت حفظ و دشمنانشان را اصلاح نماید.
  • مهران جمعه 31 خرداد 1392 - 20:33:58
    349 31 پاسخ به این نظر
    خدا کنه روحانی از اقای عارف و خاتمی و رفسنجانی استفاده کنه.اگر اینطور بشه مطمئن باشید ایران تا 8سال اینده جزو پنج قدرت برتر دنیا خواهد بود
    • بی نام یکشنبه 2 تیر 1392 - 01:15:25
      34 43
      حالا جو گیر نشو
    • نگار سه شنبه 4 تیر 1392 - 18:23:28
      2 2
      ایناکه گفتی که همشون قبلا بودن ؛همشووووون.ما قدرت برتر بودیم!!!!
  • علی ام جمعه 31 خرداد 1392 - 21:11:03
    25 598 پاسخ به این نظر
    دوستان دقت کنید: اگر یکی از کسانی که اصلاح امور را می خواست اما اصولگرا بود و می دانستیم اهداف ما را پیگری می کند؛ از او هم حمایت می کردیم. زیرا ما گفتمان مان را می خواهیم، ما می خواهیم مملکتمان نجات یاید!! نکته: آقای خاتمی آیا اقدامات شما در حمایت از فتنه برانداز سال 88 بر کسی پوشیده است؟! آیا هدف شما هم در حمایت از آن فتنه نجات کشور بود یا نابودی کشور؟!
    • بی نام جمعه 31 خرداد 1392 - 23:53:55
      383 29
      فتنه رو کسی کرد که مردم و خس و خاشاک نامید... توی صحبت هاش به کاندید مردم توهین کرد...سال 88 فتنه از جانب دو جناح تندرو رخ داد ...بله همه اشتباه می کنند حتی آقای خاتمی اما برای بررسی سال 88 باید همه حرفشونو بزنن ..چون اگه قرار بود قانون اجرا بشه انتخابات به خاطر عدم صلاحیت آقای احمدی نژاد و موسوی باطل میشد
    • بی نام شنبه 1 تیر 1392 - 03:37:00
      235 14
      نخیر این جماعت بیدارشدنی نیستند بازم فتنه بازم فتنه بابا4سال گفتید ومردم هم انتخاب کردند بسه دیگه
    • بی نام شنبه 1 تیر 1392 - 08:08:26
      134 12
      آفرین بی نام*جون. قربونه جوابت. خوب گفتی. هزار تا مثبت
    • حسن یکشنبه 2 تیر 1392 - 09:01:36
      96 4
      فتنه رو كساني انجام دادند كه بالاترين درآمدهاي نفتي كشور را هدر دادند و با اعتقادات مذهبي مردم بازي كردند و كشور رو به ورطه گرفتاريهاي بزرگ انداختند.
  • سجاد شنبه 1 تیر 1392 - 00:09:53
    227 11 پاسخ به این نظر
    ساختن پیروزی از مقوله ای مانند رد صلاحیت، هنری است که فقط از امثال هاشمی بر می آید.
  • مهدي شنبه 1 تیر 1392 - 00:14:44
    316 12 پاسخ به این نظر
    اصولگرايان فقط تزوير مي كنند زنده باد اصلاحات
  • بی نام شنبه 1 تیر 1392 - 00:18:12
    261 13 پاسخ به این نظر
    حتما درخواست داریم از اقای عارف اندیشه ها و سوادشون استفاده بشه رای ما اقای عارف بود که دادیم به اقای روحانی
  • محمد شنبه 1 تیر 1392 - 00:46:47
    168 7 پاسخ به این نظر
    بارها نوشته ام وخواهم نوشت که خاتمی مثل گاندی روح بزرگی دارد. ولی خبرانلاین انرا منتشر نمی کند؟؟؟؟؟؟
  • بی نام شنبه 1 تیر 1392 - 01:08:23
    73 48 پاسخ به این نظر
    عارف به نظرم مناسب رئیس جمهوری نمیخوره رئیس جمهوری بیشتر به همون روحانی میخوره و عارف وزیر علوم یا معاون اول
    • بی نام شنبه 1 تیر 1392 - 12:52:06
      73 5
      اگر عارف رئیس جمهور میشد ایران بعد از مدتها طعم یک رئیس جمهور نخبه با سواد و کار بلد و دموکرات را می چشید.عارف تعربفهای رئیس جمهور بودن را عوض می کرد و از این حالت 3 بعدی اش( شبیه هاشمی یا خاتمی یا اخمدی نژاد بودن) در می آورد و شبیه عارف بودن یک ویژگی میشد.
  • ویانا شنبه 1 تیر 1392 - 08:20:11
    124 2 پاسخ به این نظر
    سلام خدمت همه مسولین خبرآنلاین وهمه مخاطبینش دکتر عارف اعلام کردند که حتما در دولت یازدهم همکاری میکنند .. پس یعنی چی که نوشتید آقای عارف میلی به حضور در دولت یازدهم ندارد !!!! همه دست به دست هم ایرانی آباد میسازیم همراه با خرد جمعی و عقل گرایی .
  • توسی شنبه 1 تیر 1392 - 10:26:55
    128 2 پاسخ به این نظر
    افرین انشاا... اصلاحات با رهبری سیدخندان و محبوب خود در کنار ایت ا... هاشمی ودکتر روحانی در انتخابات بعدی جواب قاطع تری به تندرو های دو جناح خواهد داد به امید فردای بهتر برای همه ایران اسلامی
  • ع ر شنبه 1 تیر 1392 - 13:11:45
    20 48 پاسخ به این نظر
    به احتمال قريب به يقين اعضاي دولت ايشان را مديران ورزيده نزديك به هاشمي و نه اصلاح طلبان يا اصولگرايان تشكيل خواهند داد
  • بی نام شنبه 1 تیر 1392 - 13:27:05
    38 0 پاسخ به این نظر
    " امروز روز تقابل نیست، روز همدلی است. فقط و فقط ما باید سعی کنیم افراط گری و تنگ نظری-از هر طرف- میدان دار نباشد. همه در صحنه بیایند و کار و تلاش کنند؛ ما هم چیزی جز اجرای ضوابط قانونی برای مردم، کارآفرینان، طبقه متوسط و... نمی خواهیم. "
  • بی نام شنبه 1 تیر 1392 - 13:39:59
    94 4 پاسخ به این نظر
    درود بر سید محمد خاتمی، درود بر عارف، درود بر روحانی ، زنده باد ایران
  • محمد شنبه 1 تیر 1392 - 13:47:44
    185 53 پاسخ به این نظر
    اقایون اصولگرا من خودم قبول دارم که یک نامزد معتدل برنده شده ولی از شماها خیلی خیلی خیلی تعجب میکنم که شکست خودتون رو با وجود کاندیداهای متفاوتی که داشتید، قبول نمیکنید!!!!!!!!!!!!! یعنی اصلاً هنگ کردم از اضهارات عجیب شما! شما اصول گرای میانه رو معتدل داشتید: ولایتی چرا رای نیاورد؟ اصولگرای نظامی نسبتاً میانه رو داشتید: قالیباف اونم رای نیاورد! تندرو هم داشتید : جلیلی اونم رای نیاورد.. شخصی بود که از خاتمی و هاشمی میگفت و عارف اصلاح طلب (به درخواست خاتمی به عنوان رهبر اصلاحات) به نفعش کنار رفت و البته معتدل بود اما جزو جبهه شما نبود: "روحانی" و اون بود که رای اورد.. واقعاً خنده داره کمه میگید اصول گرایی شکست نخورده!!!!!!!!!!! :-) مادامی که شکستتون رو قبول نکنید راه پیروزی را نخوهید یافت..
    • بی نام شنبه 1 تیر 1392 - 14:19:41
      74 28
      احسنت! اگر می شد 1000 تا مثبت به نظر محمد می دادم. حقیقت محضه.
    • بی نام شنبه 1 تیر 1392 - 16:17:20
      12 131
      پیروری روحانی به دلیل عدم اجماع اصول گرایان بر سر یک نامزد بود اگر جلیلی به نفع قالیباف کنار می رفت الان اوضاع طور دیگری بود. پیروزی روحانی به معنی شکست اصو ل گرایی نیست چرا که روحانی خود اصول گرایی معتدل است و هیچگاه خود را متعلق به اصلاح طلبان نمی داند.ایشان به اصول گرایان نزدیکتر است اما متاسفانه شاید در اثر گذر زمان اصول خود و ملت را فراموش کند و همراه با جریانات بی هویت داخلی و خارجی از این حماسه بهره لازم را نبرد و فرصتها از بین بروند.
    • جواب به بی نام 16:18:20 یکشنبه 2 تیر 1392 - 02:48:15
      52 4
      آخه بی نام 16:18:20 قبولی رئیس جمهور 50% آرا + یک هستش خوب ، تا اینجاشو که فهمیدی ؟ وقتی کل کاندیدا رو هم رایشون رو روی هم بگذارید حتی کسی مثل رضایی که مستقل بود رو هم اضافه کنید ، بازم آقای روحانی بیشتر رای آورده و 50 درصد + یک رو کسب کرده. بابا اینقدر هم پیچیده نیست که نفهمی. پس چه اصول گراها اعتلاف میکردن چه نه بازم هیچ فرقی نداشت. البته ممکن بود رای روحانی در این صورت بازم بیشتر بشه.
    • بی نام یکشنبه 2 تیر 1392 - 10:09:46
      4 49
      در جواب شما دوست گرامی که جواب دادین. اولا بیشتر مطالعه کنید ائتلاف درست است نه اعتلاف. دوم اینکه بیشتر فکر کنید بعد بنویسید اگر همه همفکران شما مثل شما باشند که خدا به خیر کند بعد از این چهار سال را.اگر قالیباف و جلیلی و رضایی با هم ائتلاف می کردند انتخابات به دور دوم کشیده می شد و در مرحله دوم به دلایل مختلف که در اینجا محل بحث آن نیست روحانی رای لازم را کسب نمی کرد.به هر حال کار از کار گذشته است و باید رئیس جمهور جدید را تا رسیدن مجدد اصول گرایان به صحنه سیاست همراهی کرد.
    • به بی نام 10:10:46 یکشنبه 2 تیر 1392 - 14:20:32
      26 2
      اشتباه می کنی دوست عزیز. اولا که من بعید می دونم آقایان رضایی و قالیباف و جلیلی با هم ائتلاف می کردند. ولی به هر حال اگر هم می کردند دو تا نکته وجود داشن: 1. جز طرفداران آقای جلیلی، تضمینی وجود نداشت که همه طرفدارای باقی نامزدها به خروجی همچین ائتلافی رای بدن. بنابراین ممکن بخشی از آرای مثلا آقای رضایی هم بهره سمت روحانی 2. اگر هم کار انتخابات طبق پیش بینی شما به دور دوم کشیده می شد، شکست اصولگرایان در مقابل آقای روحانی حتمی بود چون بخشی از مردم هم که به خاطر عدم اطمینان به نامزد اصلاح طلبا رای نداده بودن دور اول، دور دوم رای می دادند و آرای آقای روحانی بالاتر هم می رفت.
  • بی نام شنبه 1 تیر 1392 - 14:42:18
    28 42 پاسخ به این نظر
    سلام :بهترین کار اینکه خاتمی وزیر امور خارجه شود 2- ولایتی حسب تجربه دبیر شورای امنیت بشود .3-محسن رضای وزیر اقتصاد بشود 4- عارف معاون اول رئیس جمهور 5-قالیبف وزیر مسکن و شهرسازی
    • بی نام یکشنبه 2 تیر 1392 - 08:45:06
      65 28
      شان خاتمی بالاتر از وزیر خارجه است او باید شان رهبریت خود را حفظ کند
  • بی نام شنبه 1 تیر 1392 - 20:12:36
    25 43 پاسخ به این نظر
    خدا کنه آقای روحانی بتونه کاری برای بهترشدن وضع مملکت بکنه نیاد اون روزی که ایشونم بعد از اتمام ریاست جمهوریش بگه میخواستم کارکنم اما نذاشتند:((
  • کیوان شنبه 1 تیر 1392 - 21:30:10
    37 57 پاسخ به این نظر
    واقعا حیف !!!!! همه خبر انلاین رو یک خبرنامه اصولگرا ولی به شدت راستگو و بیطرف میدانند. لطفا با این تحلیل ها و مقاله های جانبدارانه مسخره نه سابقه خودتون رو خدشه دار کنین نه بخواین اصلاح طلب ها رو به تمسخر بگیرین !!! با این که دوست ندارید باور کنید ولی این انها بودن که پیروز انتخابات شدن اونهم توی این روزگار که هیچ کدوم ار شما باور همجین مشارکتی را نداشتید بخاطر مصالح و نجات کشور که همفکرهای شما درست کردن و بزرگان اصلاحات (جناب آقای خاتمی و دکتر عارف) با حضور و اسمشون و اقای دکتر روحانی(البته با دکترای واقعی ومعتبر نه مثل دکتر شما) با سواد و متانت و قدرتشون بار دیگه ولی باعث اعتبار و مشروعیت نظام شدن. لظفاً با این ادبیات ما رو از یک خبرنامه خوب محروم نکنید التماس میکنم.
  • اصلاحاتی شنبه 1 تیر 1392 - 22:46:20
    60 80 پاسخ به این نظر
    پرفسور عارف دیوونتم به مولا
  • مسعود یکشنبه 2 تیر 1392 - 09:02:26
    11 61 پاسخ به این نظر
    معاون اول : عارف وزير صنعت معدن تجارت: اسحاق جهانگيري وزير جهاد كشاورزي: حجتي وزير اقتصاد: دانش جعفري وزير مسكن و شهرسازي: قاليباف وزير علوم: توفيقي- عباس پور تهراني وزير كشور: موسوي لاري وزير اطلاعات: يونسي وزير ارتباطات و فن اوري: معتمدي وزير امور خارجه: كمال خرازي- واعظي وزير نفت: زنگنه- تركان- وزيري هامانه وزير آموزش و پرورش: محمد علي نجفي وزير ورزش و جوانان : دادكان- صفايي فراهاني وزير دادگستري: شوشتري وزير دفاع: شمخاني وزير بهداشت: پزشكيان ... رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي: نوبخت - تاجگردون رييس سازمان انرژي اتمي: صالحي رييس شوراي عالي امنيت ملي : ولايتي رييس سازمان حفاظت محيط زيست: ابتكار رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري: بهشتي پور
    • بی نام یکشنبه 2 تیر 1392 - 14:16:02
      5 33
      وزیر فرهنگ و ارشاد چی پس؟
    • reza یکشنبه 2 تیر 1392 - 20:45:29
      10 1
      قاطی کردی . رییس شورای امنیت ملی خود رییس جمهوره.دبیر امنیت ملی با حکم رییس جمهور تعیین میشه.
  • ستایش یکشنبه 2 تیر 1392 - 20:39:44
    96 4 پاسخ به این نظر
    آمن شخصا به جلیلی رای دادم - ولی از الان، دیگه تمام تلاشم را می کنم تا ایران و رئیس جمهورم پیشرفت کنه - دوره رقابت را به رفاقت دادم
    • مجید سه شنبه 4 تیر 1392 - 10:05:49
      6 105
      میشه بگی هدفت از اینکه به جلیلی رای دادی چی بود؟ کسی که جلیلی رو به عنوان رایس جمهور انتخاب میکنه یعنی اینکه پیشرف کشور براش مهم نیست
  • قدیر دوشنبه 3 تیر 1392 - 01:37:39
    16 0 پاسخ به این نظر
    ایران آبادوآزادم آرزوست
  • علی دوشنبه 3 تیر 1392 - 08:48:36
    101 28 پاسخ به این نظر
    همان بهتر که ایشان کناره گیری کردوبهتراست که درکابینه دولت یازدهم هم نباشدچون کسی که ازخود اراده ای نداردوبه دستور می آید وبه دستور کنار میرود درصورت قبول مسئولیت هم بایدبنابدستورکارکند یااینکه عارف خاتمی راولی امر خودبداند و اطاعت از ایشان واجب
    • بی نام سه شنبه 4 تیر 1392 - 01:02:57
      18 1
      زشته : تمام این حرفا در مورد رابطه ی دکتر روحانی و رفسنجانی هم صادقه خوب یه تیم هستن و به حرف هم احترام می ذارن هم خاتمی به عارف،هم خاتمی به رفسنجانی،هم روحانی به رفسنجانی حالا اگه بخواین احترام گذاشتن به مردم و اعتقاداتشون و گذشتن از حق خودشونو این جور تحلیل کنین ...
  • سعید دوشنبه 3 تیر 1392 - 14:42:47
    20 50 پاسخ به این نظر
    تنها اصلاحات میتواند کشور را نجات دهد
  • بی نام دوشنبه 3 تیر 1392 - 19:08:34
    6 1 پاسخ به این نظر
    واقعا جای تاسف داره حامیان دکتر عارف به خوبی جواب این مطلب دادن در سایت پویش امید" انقدر عجله داشتین در تخریب و انحراف افکار خیلی گاف دادین مثلا:یکی از نشانه های این نظر پاسخ حسن روحانی به پرسشی درباره حضور روحانی در کابینه اش بود که او گفت از ایشان دعوت کرده ایم و تصمیم با خود ایشان است.(حضور روحانی در کابینه اش!!) خبـــرآنــــلاین اگه خداپرستی نمایش بده
    • بی نام سه شنبه 4 تیر 1392 - 01:21:49
      4 57
      حامیان دکتر عارف برای حرفهای دکتر روحانی بهش رای دادن چون می دیدن حرفای عارف و روحانی به هم نزدیکه و برنامه های بی نقص عارف کنار سیاست بی نقص روحانی خیلی خوب می شه وبا این دید می گن که اگه عارف معاون اول بشه خوب میشه. از لحاظ منطقی هم نگاه کنیم خوبه: چون عارف درسته که می گفت اصطاح طلب هستم ولی در عملش اعتدال گرا بود و قرار بود از تمامی جناحا استفاده کنه عارف اونقدر کارنامش قوی بود که اصول گرا ها هم کار عارف رو قبول داشتن و اینا هیچ کدوم با تفکر اعتدال گرای روحانی مغایرت نداره... الان مشکل روحانی اینه که یه سری بدون دونستن شرایط جامعه به ایشون رای دادن و حرفای این افراد از روی نا آگاهیه نیاز نیست حرفای این افراد رو به گروه خاصی وصل کنین از این حرفا فقط برای تفرقه انداختن استفاده می کنن
  • بی نام سه شنبه 8 مرداد 1392 - 11:20:55
    2 0 پاسخ به این نظر
    فقط عارف روحانی خاتمی و رفسنجانی
  • علی مقصود دوشنبه 14 مرداد 1392 - 10:01:01
    0 1 پاسخ به این نظر
    مافداییان روحانی هستیم
  • گمنام چهارشنبه 24 مهر 1392 - 01:37:28
    0 0 پاسخ به این نظر
    مرگ برمنافق
  • گمنام چهارشنبه 20 آذر 1392 - 20:47:42
    0 0 پاسخ به این نظر
    درود بر آقايان دكتر محمدرضا عارف و سيدمحمد غرضي و مسعود پزشكيان
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.