خاتمی و عارف با دولت روحانی همکاری می کنند؟/ خواسته رئیس دولت اصلاحات از منتخب ملت چیست؟

یک هفته از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نگذشته بازار شایعات درباره کابینه حجت الاسلام حسن روحانی داغ داغ است.

به گزارش خبرآنلاین، «روحانی از میان گروههای سیاسی چگونه یارگیری می کند؟!» یکی از پرسش هایی است که در چند روز اخیر برخی رسانه ها تلاش کرده اند با شایعه به آن پاسخ هایی بدهند.

این شایعات تا آنجا شدت یافت که عصر جمعه دفتر امور رسانه‌های دفتر رئیس‌جمهور منتخب با صدور اطلاعیه‌ای متذکر شد که گمانه‌زنی ها و پیش بینی های منتشر شده در مورد اعضای کابینه یازدهم و همچنین کارگروه‌ها و کمیته‌های مشورتی صحت ندارد و شایعه است. در این اطلاعیه آمده است: دولت یازدهم دولتی فراجناحی و بر مبنای شایسته‌سالاری است که با بهره‌گیری از نیروهای کارآمد تشکیل می‌شود. [ایــنـــجــا]
در این میان مواضع محمدرضا عارف و سید محمد خاتمی برای گروههای سیاسی مهم است. چرا که آنها به عنوان افرادی که در پیروزی مرحله اول روحانی سهم داشته اند شناخته می شوند.
محمدرضا عارف که گفته می شود پس از نامه ای که سید محمد خاتمی به او نوشت و از او خواست انصراف دهد از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری یازدهم کناره گیری کرد یکی از چهره هایی است که شایع شده است خیلی علاقه ای به حضور در کابینه روحانی ندارد. یکی از نشانه های این نظر پاسخ حسن روحانی به پرسشی درباره حضور روحانی در کابینه اش بود که او گفت از ایشان دعوت کرده ایم و تصمیم با خود ایشان است. سخنانی که از آن علاقه زیاد و شیفتگی روحانی به حضور رقیبت انتخاباتی اش در کابینه استنباط نمی شد.
در همین حال تعدادی از دانشجویان دانشگاه های کشور در دیدار با محمد رضا عارف، از اقدام وی که موجب پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات شد تشکر و قدردانی کردند و خواستار پذیرش مسئولیتی در دولت یازدهم از جانب وی شدند. این هم یکی دیگر از نشانه هایی است که او رغبتی برای حضور در دولت روحانی ندارد. در یک هفته اخیر محمدرضا عارف میزبان گروههای مختلف سیاسی اصلاح طلب بوده و چند روز دیگر هم حامیان او در اجتماعی بزرگ که در یکی از گران ترین سالن شهر تهران برگزار خواهد شد از او تقدیر خواهند پرداخت. جشنی که چاشنی آن دعوت مجدد از معاون اول دولت خاتمی است که هنوز از کناره گیزی اجباری از انتخابات مکدر است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع تعدادی از اعضای تشکل های دانشجویی دانشگاههای کشور در خصوص نحوه همکاری‌اش با دولت گفته است: در مورد همکاری من با دولت یازدهم هیچ شکی نداشته باشید، من بارها تاکید کردم آماده‌ام آنچه در توان دارم به مجموعه دولت کمک کنم و در گذشته هم به همین شکل اقدام کردم.

سید محمد خاتمی در جمع اعضای شورای مرکزی و هیأت رئیسه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران به بخشی از تلاش های انجام شده توسط اصلاح طلبان برای رئیس جمهور شدن روحانی اشاره کرد و با بیان اینکه «یکدفعه جریانی شکل گرفت که تا عمق روستاها هم رفت» افزود: آقای روحانی هم باید از تمام جریانات استفاده کند؛ امروز روز تقابل نیست، روز همدلی است. فقط و فقط ما باید سعی کنیم افراط گری و تنگ نظری-از هر طرف- میدان دار نباشد. همه در صحنه بیایند و کار و تلاش کنند؛ ما هم چیزی جز اجرای ضوابط قانونی برای مردم، کارآفرینان، طبقه متوسط و... نمی خواهیم.
وی یادآور شد: من نمی خواهم جامعه را به اصلاح طلب و غیر اصلاح طلب تقسیم کنم؛ اما گفتمان اصلاح طلبی واقعیتی است که بخصوص در این سالها بشدت مورد تخریب قرار گرفت؛ از طریق تخریب شخصیتهای اصلاح طلب یا افراد عاقل.
خاتمی به سال 87 و فرایندی که منجر به نامزدی مرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری شد اشاره کرد و افزود: من فکر می کنم در این دوره انتخابات از طریق اصلاح طلبان و آقای عارف به وضع بهتری رسیدیم. من فکر می کنم در دینی شدن سیاست -با دیدگاههای باز- می توانیم بحث های زیادی کنیم و خواهیم کرد و به موفقیت های بزرگی در این زمینه رسیدیم. آقای روحانی شخصیت شناخته شده، توانا، خوب، امتحان داده، مورد احترام و دارای مواضع روشن است که ما هم همین را می خواهیم. اگر یکی از کسانی که اصلاح امور را می خواست اما اصولگرا بود و می دانستیم اهداف ما را پیگری می کند؛ از او هم حمایت می کردیم. زیرا ما گفتمان مان را می خواهیم، ما می خواهیم مملکتمان نجات یاید، ما می خواهیم کشورمان در دنیا جایگاه خود را پیدا کند و جایگاه مردم ما در جهان ارتقاء یابد، فضای امنیتی در کشور به فضای سیاسی مطلوب تبدیل شود. به فضایی تبدیل شود که همه حرف بزنند و قانون اساسی بطور کامل اجرا شود که در این زمینه صحبت خواهم کرد.
خاتمی خطاب به دانشجویان ضمن یادآوری اینکه « آقای دکتر روحانی امروز با رأی قاطع شما و به رغم فضای رسمی توانسته است رأی مردم را بگیرد و حرف ایشان درست است» گفت: امروز آقای دکتر روحانی رئیس جمهور همه کشور است؛ حتی همه آنهایی که به او رأی نداده اند. اصلا جای نگرانی نیست! رئیس جمهوری می خواهیم که رئیس جمهور همه باشد و البته باید از همه نیروهای کاردان، عاقل، توانا و مورد اطمینان از هر جناح باید استفاده کند.

وی به طور ضمنی خواسته اش از دولت جدید را مطرح و تصریح کرد: ما چیزی جز آنچه آقای دکتر روحانی در اظهاراتشان گفتند نمی خواهیم. اما توقع داریم که با جدیت پیگیری شود و از ملت می خواهیم صبور و واقع بین باشند. در میان مطالباتی که هست اولویت ها را در نظر بگیرید. اگر دولت یک اولولیتی را تشخیص دهد، هماهنگی و همراهی کنید. انتظار نداشته باشید یک شبه تمام مطالبات ما تحقق یاید. همین که جو عوض شود و مردم بدانند در جهت مطالبات آنها گام برداشته می شود مردم صبر و همراهی می کنند.

/2727

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 299847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 62
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    زنده باد سید زنده باد عارف
    • تهی IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
      183 5
      همه باید همکاری کنند...
  • بی نام A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    درود بر خاتمی این ابر مرد محبوب ایران زمین و امید مردم ایران روحانی عزیز. امید به روزی که به جایگاه اصلی خودمان در جهان برسیم و همه درآمد کشورمان را خرج آبادی سرزمینمان ابران بزرگ کنیم
  • محمدرضا IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    خبرآنلاین تبریک آقای خاتمی به روحانی رو که در سایت رسمی خود آقای خاتمی هستش رو پوشش بده تا اینقدر نگن چرا تبریک نگفته
    • بی نام A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
      مگه خبرآنلاین گفته خاتمی به روحانی تبریک نگفته؟!!!
  • امیر IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    به خدا اعتقاد داشته باشین اگر زمان دولت اصلاحات ، اصول گرایانی چون احمدی نژاد و آقای جلیلی صاحب قدرت بودند ایران کنونی با چنین قدرتی وجود نداشت ....... دروود بر خاتمی روحانی و همه کسانی که عظمت ایران و ایرانی را می خواهند خبرآنلاین همون قدر که ,,,,, کیهانی ها رو منتشر می کنی از شما انتظار میره مواضع روشن اصلاح طلب ها رو منتشر کنی... بابت این مطلبم ممنون
  • ایرانی IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    مهمترین چیز این وسط ایرانه نه اینکه ازکی استفاده میشه البته استفاده از این دو عزیز برای مملکت و مردم خوب خواهد بود نکته مهم اینکه 8سال گذشته کسی نمیگفت از کی باید استفاده بشه ولی حالا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    به شما چه ربطي داره؟
  • امیر IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    116 6
    نه تنها چاپ نکردی ... مطلب دوست قبلیمون هم پاک کردی دمت گرم خبرآنلاین به این بی طرفیت
    • بی نام IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
      138 4
      خبرآنلاین جدیدا یه جوری شده ، نظر تایید نمیکنه ، نظر حذف میکنه ، چه جوریاست آقا؟ جریان چیه؟
  • امیر A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    زنده باد خاتمی واصلاح طلبان- اقای روحانی باید ازاقای خاتمی درکابینه اش استفاده بکند حضور لقلی خاتمی در دولت برای مردم یک دلگرمی به حساب میاد
  • مائده IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    برادرم به جلیلی رای داد، ولی من به روحانی، ولی فقط مشکلمون باهم وضع اقتصاد بود، ولی بدونید رای به عارف اشتباه بود،ایشون خیلی تندند و برای از بین بردن حریف باید آرام قدم برداشت. اندکی صبر سحر نزدیک است.
    • بی نام A1 ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
      چقدر سخته ادم تو یه خونه با کسی که تفکراتش اینقدر متفاوته زندگی کنه...
    • بی نام A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
      28 81
      اصلا سخت نیست
    • بی نام A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
      61 3
      دکتر عارف هم دوست دارن این کشور موفق شه . تو را بخدا دوباره دست به یقه هم نشید. الان اوضاع خیلی خرابه به خصوص در سوریه . ما بایست گفتمان خود را با همه کشورها به نفع خودمون را انجام دهیم حالا یه عده در اصلاح طلبان شایستگی و لیاقت این کار رو دارن که حتما آقای روحانی استفاده می کنه . بعدش در همه زمینه های دیگر هم در اصلاح و هم در اصول افراد خوبی هست ولی کاش همه با هم متحد باشن.
  • حامی IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    درود خدا بر تو سید...
  • قاسم IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    درود بر سید محمد خاتمی که همانا اخلاق که فلسفه ومحور همه انبیا الهی است ،محور رفتار سیاسی او است خداوند اینگونه روحانی ها را برای مملکت حفظ و دشمنانشان را اصلاح نماید.
  • مهران A1 ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    خدا کنه روحانی از اقای عارف و خاتمی و رفسنجانی استفاده کنه.اگر اینطور بشه مطمئن باشید ایران تا 8سال اینده جزو پنج قدرت برتر دنیا خواهد بود
    • بی نام IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
      34 43
      حالا جو گیر نشو
    • نگار IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
      2 2
      ایناکه گفتی که همشون قبلا بودن ؛همشووووون.ما قدرت برتر بودیم!!!!
  • علی ام A1 ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    دوستان دقت کنید: اگر یکی از کسانی که اصلاح امور را می خواست اما اصولگرا بود و می دانستیم اهداف ما را پیگری می کند؛ از او هم حمایت می کردیم. زیرا ما گفتمان مان را می خواهیم، ما می خواهیم مملکتمان نجات یاید!! نکته: آقای خاتمی آیا اقدامات شما در حمایت از فتنه برانداز سال 88 بر کسی پوشیده است؟! آیا هدف شما هم در حمایت از آن فتنه نجات کشور بود یا نابودی کشور؟!
    • بی نام IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
      فتنه رو کسی کرد که مردم و خس و خاشاک نامید... توی صحبت هاش به کاندید مردم توهین کرد...سال 88 فتنه از جانب دو جناح تندرو رخ داد ...بله همه اشتباه می کنند حتی آقای خاتمی اما برای بررسی سال 88 باید همه حرفشونو بزنن ..چون اگه قرار بود قانون اجرا بشه انتخابات به خاطر عدم صلاحیت آقای احمدی نژاد و موسوی باطل میشد
    • بی نام A1 ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
      نخیر این جماعت بیدارشدنی نیستند بازم فتنه بازم فتنه بابا4سال گفتید ومردم هم انتخاب کردند بسه دیگه
    • بی نام IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
      آفرین بی نام*جون. قربونه جوابت. خوب گفتی. هزار تا مثبت
    • حسن IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
      96 4
      فتنه رو كساني انجام دادند كه بالاترين درآمدهاي نفتي كشور را هدر دادند و با اعتقادات مذهبي مردم بازي كردند و كشور رو به ورطه گرفتاريهاي بزرگ انداختند.
  • سجاد IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    ساختن پیروزی از مقوله ای مانند رد صلاحیت، هنری است که فقط از امثال هاشمی بر می آید.
  • مهدي IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    اصولگرايان فقط تزوير مي كنند زنده باد اصلاحات
  • بی نام A1 ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    حتما درخواست داریم از اقای عارف اندیشه ها و سوادشون استفاده بشه رای ما اقای عارف بود که دادیم به اقای روحانی
  • محمد A1 ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    168 7
    بارها نوشته ام وخواهم نوشت که خاتمی مثل گاندی روح بزرگی دارد. ولی خبرانلاین انرا منتشر نمی کند؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    73 48
    عارف به نظرم مناسب رئیس جمهوری نمیخوره رئیس جمهوری بیشتر به همون روحانی میخوره و عارف وزیر علوم یا معاون اول
    • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
      73 5
      اگر عارف رئیس جمهور میشد ایران بعد از مدتها طعم یک رئیس جمهور نخبه با سواد و کار بلد و دموکرات را می چشید.عارف تعربفهای رئیس جمهور بودن را عوض می کرد و از این حالت 3 بعدی اش( شبیه هاشمی یا خاتمی یا اخمدی نژاد بودن) در می آورد و شبیه عارف بودن یک ویژگی میشد.
  • ویانا IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    124 2
    سلام خدمت همه مسولین خبرآنلاین وهمه مخاطبینش دکتر عارف اعلام کردند که حتما در دولت یازدهم همکاری میکنند .. پس یعنی چی که نوشتید آقای عارف میلی به حضور در دولت یازدهم ندارد !!!! همه دست به دست هم ایرانی آباد میسازیم همراه با خرد جمعی و عقل گرایی .
  • توسی A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    128 2
    افرین انشاا... اصلاحات با رهبری سیدخندان و محبوب خود در کنار ایت ا... هاشمی ودکتر روحانی در انتخابات بعدی جواب قاطع تری به تندرو های دو جناح خواهد داد به امید فردای بهتر برای همه ایران اسلامی
  • ع ر IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    20 48
    به احتمال قريب به يقين اعضاي دولت ايشان را مديران ورزيده نزديك به هاشمي و نه اصلاح طلبان يا اصولگرايان تشكيل خواهند داد
  • بی نام A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    38 0
    " امروز روز تقابل نیست، روز همدلی است. فقط و فقط ما باید سعی کنیم افراط گری و تنگ نظری-از هر طرف- میدان دار نباشد. همه در صحنه بیایند و کار و تلاش کنند؛ ما هم چیزی جز اجرای ضوابط قانونی برای مردم، کارآفرینان، طبقه متوسط و... نمی خواهیم. "
  • بی نام A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    94 4
    درود بر سید محمد خاتمی، درود بر عارف، درود بر روحانی ، زنده باد ایران
  • محمد IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    اقایون اصولگرا من خودم قبول دارم که یک نامزد معتدل برنده شده ولی از شماها خیلی خیلی خیلی تعجب میکنم که شکست خودتون رو با وجود کاندیداهای متفاوتی که داشتید، قبول نمیکنید!!!!!!!!!!!!! یعنی اصلاً هنگ کردم از اضهارات عجیب شما! شما اصول گرای میانه رو معتدل داشتید: ولایتی چرا رای نیاورد؟ اصولگرای نظامی نسبتاً میانه رو داشتید: قالیباف اونم رای نیاورد! تندرو هم داشتید : جلیلی اونم رای نیاورد.. شخصی بود که از خاتمی و هاشمی میگفت و عارف اصلاح طلب (به درخواست خاتمی به عنوان رهبر اصلاحات) به نفعش کنار رفت و البته معتدل بود اما جزو جبهه شما نبود: "روحانی" و اون بود که رای اورد.. واقعاً خنده داره کمه میگید اصول گرایی شکست نخورده!!!!!!!!!!! :-) مادامی که شکستتون رو قبول نکنید راه پیروزی را نخوهید یافت..
    • بی نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
      74 28
      احسنت! اگر می شد 1000 تا مثبت به نظر محمد می دادم. حقیقت محضه.
    • بی نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
      پیروری روحانی به دلیل عدم اجماع اصول گرایان بر سر یک نامزد بود اگر جلیلی به نفع قالیباف کنار می رفت الان اوضاع طور دیگری بود. پیروزی روحانی به معنی شکست اصو ل گرایی نیست چرا که روحانی خود اصول گرایی معتدل است و هیچگاه خود را متعلق به اصلاح طلبان نمی داند.ایشان به اصول گرایان نزدیکتر است اما متاسفانه شاید در اثر گذر زمان اصول خود و ملت را فراموش کند و همراه با جریانات بی هویت داخلی و خارجی از این حماسه بهره لازم را نبرد و فرصتها از بین بروند.
    • جواب به بی نام 16:18:20 IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
      52 4
      آخه بی نام 16:18:20 قبولی رئیس جمهور 50% آرا + یک هستش خوب ، تا اینجاشو که فهمیدی ؟ وقتی کل کاندیدا رو هم رایشون رو روی هم بگذارید حتی کسی مثل رضایی که مستقل بود رو هم اضافه کنید ، بازم آقای روحانی بیشتر رای آورده و 50 درصد + یک رو کسب کرده. بابا اینقدر هم پیچیده نیست که نفهمی. پس چه اصول گراها اعتلاف میکردن چه نه بازم هیچ فرقی نداشت. البته ممکن بود رای روحانی در این صورت بازم بیشتر بشه.
    • بی نام IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
      4 49
      در جواب شما دوست گرامی که جواب دادین. اولا بیشتر مطالعه کنید ائتلاف درست است نه اعتلاف. دوم اینکه بیشتر فکر کنید بعد بنویسید اگر همه همفکران شما مثل شما باشند که خدا به خیر کند بعد از این چهار سال را.اگر قالیباف و جلیلی و رضایی با هم ائتلاف می کردند انتخابات به دور دوم کشیده می شد و در مرحله دوم به دلایل مختلف که در اینجا محل بحث آن نیست روحانی رای لازم را کسب نمی کرد.به هر حال کار از کار گذشته است و باید رئیس جمهور جدید را تا رسیدن مجدد اصول گرایان به صحنه سیاست همراهی کرد.
    • به بی نام 10:10:46 KR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
      26 2
      اشتباه می کنی دوست عزیز. اولا که من بعید می دونم آقایان رضایی و قالیباف و جلیلی با هم ائتلاف می کردند. ولی به هر حال اگر هم می کردند دو تا نکته وجود داشن: 1. جز طرفداران آقای جلیلی، تضمینی وجود نداشت که همه طرفدارای باقی نامزدها به خروجی همچین ائتلافی رای بدن. بنابراین ممکن بخشی از آرای مثلا آقای رضایی هم بهره سمت روحانی 2. اگر هم کار انتخابات طبق پیش بینی شما به دور دوم کشیده می شد، شکست اصولگرایان در مقابل آقای روحانی حتمی بود چون بخشی از مردم هم که به خاطر عدم اطمینان به نامزد اصلاح طلبا رای نداده بودن دور اول، دور دوم رای می دادند و آرای آقای روحانی بالاتر هم می رفت.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    28 42
    سلام :بهترین کار اینکه خاتمی وزیر امور خارجه شود 2- ولایتی حسب تجربه دبیر شورای امنیت بشود .3-محسن رضای وزیر اقتصاد بشود 4- عارف معاون اول رئیس جمهور 5-قالیبف وزیر مسکن و شهرسازی
    • بی نام IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
      65 28
      شان خاتمی بالاتر از وزیر خارجه است او باید شان رهبریت خود را حفظ کند
  • بی نام IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    25 43
    خدا کنه آقای روحانی بتونه کاری برای بهترشدن وضع مملکت بکنه نیاد اون روزی که ایشونم بعد از اتمام ریاست جمهوریش بگه میخواستم کارکنم اما نذاشتند:((
  • کیوان EU ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    37 57
    واقعا حیف !!!!! همه خبر انلاین رو یک خبرنامه اصولگرا ولی به شدت راستگو و بیطرف میدانند. لطفا با این تحلیل ها و مقاله های جانبدارانه مسخره نه سابقه خودتون رو خدشه دار کنین نه بخواین اصلاح طلب ها رو به تمسخر بگیرین !!! با این که دوست ندارید باور کنید ولی این انها بودن که پیروز انتخابات شدن اونهم توی این روزگار که هیچ کدوم ار شما باور همجین مشارکتی را نداشتید بخاطر مصالح و نجات کشور که همفکرهای شما درست کردن و بزرگان اصلاحات (جناب آقای خاتمی و دکتر عارف) با حضور و اسمشون و اقای دکتر روحانی(البته با دکترای واقعی ومعتبر نه مثل دکتر شما) با سواد و متانت و قدرتشون بار دیگه ولی باعث اعتبار و مشروعیت نظام شدن. لظفاً با این ادبیات ما رو از یک خبرنامه خوب محروم نکنید التماس میکنم.
  • اصلاحاتی IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    60 80
    پرفسور عارف دیوونتم به مولا
  • مسعود IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    11 61
    معاون اول : عارف وزير صنعت معدن تجارت: اسحاق جهانگيري وزير جهاد كشاورزي: حجتي وزير اقتصاد: دانش جعفري وزير مسكن و شهرسازي: قاليباف وزير علوم: توفيقي- عباس پور تهراني وزير كشور: موسوي لاري وزير اطلاعات: يونسي وزير ارتباطات و فن اوري: معتمدي وزير امور خارجه: كمال خرازي- واعظي وزير نفت: زنگنه- تركان- وزيري هامانه وزير آموزش و پرورش: محمد علي نجفي وزير ورزش و جوانان : دادكان- صفايي فراهاني وزير دادگستري: شوشتري وزير دفاع: شمخاني وزير بهداشت: پزشكيان ... رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي: نوبخت - تاجگردون رييس سازمان انرژي اتمي: صالحي رييس شوراي عالي امنيت ملي : ولايتي رييس سازمان حفاظت محيط زيست: ابتكار رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري: بهشتي پور
    • بی نام A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
      5 33
      وزیر فرهنگ و ارشاد چی پس؟
    • reza IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
      10 1
      قاطی کردی . رییس شورای امنیت ملی خود رییس جمهوره.دبیر امنیت ملی با حکم رییس جمهور تعیین میشه.
  • ستایش A1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    96 4
    آمن شخصا به جلیلی رای دادم - ولی از الان، دیگه تمام تلاشم را می کنم تا ایران و رئیس جمهورم پیشرفت کنه - دوره رقابت را به رفاقت دادم
    • مجید A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
      6 105
      میشه بگی هدفت از اینکه به جلیلی رای دادی چی بود؟ کسی که جلیلی رو به عنوان رایس جمهور انتخاب میکنه یعنی اینکه پیشرف کشور براش مهم نیست
  • قدیر A1 ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    16 0
    ایران آبادوآزادم آرزوست
  • علی A1 ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    همان بهتر که ایشان کناره گیری کردوبهتراست که درکابینه دولت یازدهم هم نباشدچون کسی که ازخود اراده ای نداردوبه دستور می آید وبه دستور کنار میرود درصورت قبول مسئولیت هم بایدبنابدستورکارکند یااینکه عارف خاتمی راولی امر خودبداند و اطاعت از ایشان واجب
    • بی نام A1 ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
      18 1
      زشته : تمام این حرفا در مورد رابطه ی دکتر روحانی و رفسنجانی هم صادقه خوب یه تیم هستن و به حرف هم احترام می ذارن هم خاتمی به عارف،هم خاتمی به رفسنجانی،هم روحانی به رفسنجانی حالا اگه بخواین احترام گذاشتن به مردم و اعتقاداتشون و گذشتن از حق خودشونو این جور تحلیل کنین ...
  • سعید A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    20 50
    تنها اصلاحات میتواند کشور را نجات دهد
  • بی نام IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    6 1
    واقعا جای تاسف داره حامیان دکتر عارف به خوبی جواب این مطلب دادن در سایت پویش امید" انقدر عجله داشتین در تخریب و انحراف افکار خیلی گاف دادین مثلا:یکی از نشانه های این نظر پاسخ حسن روحانی به پرسشی درباره حضور روحانی در کابینه اش بود که او گفت از ایشان دعوت کرده ایم و تصمیم با خود ایشان است.(حضور روحانی در کابینه اش!!) خبـــرآنــــلاین اگه خداپرستی نمایش بده
    • بی نام A1 ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
      4 57
      حامیان دکتر عارف برای حرفهای دکتر روحانی بهش رای دادن چون می دیدن حرفای عارف و روحانی به هم نزدیکه و برنامه های بی نقص عارف کنار سیاست بی نقص روحانی خیلی خوب می شه وبا این دید می گن که اگه عارف معاون اول بشه خوب میشه. از لحاظ منطقی هم نگاه کنیم خوبه: چون عارف درسته که می گفت اصطاح طلب هستم ولی در عملش اعتدال گرا بود و قرار بود از تمامی جناحا استفاده کنه عارف اونقدر کارنامش قوی بود که اصول گرا ها هم کار عارف رو قبول داشتن و اینا هیچ کدوم با تفکر اعتدال گرای روحانی مغایرت نداره... الان مشکل روحانی اینه که یه سری بدون دونستن شرایط جامعه به ایشون رای دادن و حرفای این افراد از روی نا آگاهیه نیاز نیست حرفای این افراد رو به گروه خاصی وصل کنین از این حرفا فقط برای تفرقه انداختن استفاده می کنن
  • بی نام A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    2 0
    فقط عارف روحانی خاتمی و رفسنجانی
  • علی مقصود A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 1
    مافداییان روحانی هستیم
  • گمنام IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    مرگ برمنافق
  • گمنام A1 ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    0 0
    درود بر آقايان دكتر محمدرضا عارف و سيدمحمد غرضي و مسعود پزشكيان