امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه حماسه سیاسی ملت ایران دشمن را مایوس کرد گفت: دشمنان فهمیدند که این حضور پرشور لبیک به ندای رهبری بود و اینکه رابطه مردم با ولایت ناگسستنی است.

امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران ضمن تبریک به مناسبت پیروزی تیم ملی ایران و صعود به جام جهانی اظهار داشت: این پیروزی را به مقام معظم رهبری و ملت ایران و به ویژه خود این ورزشکاران تبریک می‌گویم؛ عزتی آفریدند که خداوند عزت بیشتری به آنها عنایت فرماید.

امام جمعه موقت تهران همچنین به پیروزی عظیم حماسه سیاسی و حضور گسترده و چشمگیر مردم در انتخابات اشاره و تصریح کرد: از مردم خوب و ولایتمدار ایران اسلامی تشکر خاص دارم؛ البته نباید شکرگذاری تنها در زبان باشد بلکه باید به صورت عملی این کار را انجام داد و این به عهده مسئولان است که خادم اصلی مردم باشند و تا آنجا که می‌توانند خدمت کنند.

وی با تاکید بر اینکه حماسه سیاسی دشمن را مایوس کرد افزود: دشمن فهمید این انتخابات و حضور پرشور مردم لبیک به ندای مقام معظم رهبری بود چرا که ایشان به اصل حضور مردم تاکید داشتند و مردم هم به ایشان لبیک گفتند؛ دشمن فهمید مردم تابع ولی فقیه‌اند و رابطه آنها با ولایت ناگسستنی است؛ این پیروزی را به مقام معظم رهبری ملت ایران و رئیس‌جمهور منتخب تبریک می‌گویم.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری جمله‌ای قریب به این مضمون داشتند که خداوند دلها را به آنچه صلاح است هدایت فرمود گفت: حتما این عنایت شامل حال مردم شده است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی به حق شایسته این مقام بودند و از رجال سیاسی، دینی و مذهبی هستند و به حق مدیری قوی، مدبری شایسته، انسانی انقلابی و تابع ولایت فقیه چه در زمان امام (ره) و چه در زمان مقام معظم رهبری هستند.

وی بر همین اساس به مبارزات چشمگیر حجت‌الاسلام روحانی در دوران خفقان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: بعد از انقلاب هم ایشان همین مسیر را ادامه دادند و سخنرانی‌های انقلابی‌شان فراموش شدنی نیست؛ ایشان در سخنرانی خود در مسجد ارگ برای اولین بار بنیانگذار جمهوری اسلامی را امام خمینی (ره) خطاب کرد.

آیت‌الله موحدی کرمانی همچنین تصریح کرد: حجت‌الاسلام روحانی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، نماینده مجلس شورای اسلامی، عضو مجلس خبرگان رهبری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند و مسئولیت‌های متعددی داشته‌اند و آنچه که ما دیده‌ایم فردی موفق هستند. امیدواریم خداوند ایشان را یاری کند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه البته باید بدانیم این بار، بار سنگینی است اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم خطاب به رسول اکرم (ص) می‌فرمایند: اگر قرآن را توانستی با ترتیل بخوانی و درک کنی موفق هستی؛ بنده نیز به رئیس‌جمهور منتخب می‌گویم با خواندن آیه آیه قرآن و دقت در آن و آماده شدن برای اجرا می‌توان این بار سنگین را به خوبی به منزل رساند و راه حل این است که از طریق دستورات دینی اقدم کرد.

وی در ادامه به حکم حضرت علی (ع) به مالک اشتر اشاره و اضافه کرد: ایشان دستوراتی به عنوان عهد و پیمان به مالک اشتر دادند و معتقدم یک فرد مسئول و کارگزار در هر سطحی و هر مسئولیتی باید این عهد‌نامه را به دقت بخواند و عملی کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی در عین حال یکی از کارهای سنگین رئیس‌جمهور منتخب را انتخاب کارگزاران دانست و تصریح کرد: ایشان باید وزرا را انتخاب و برای سازمان‌ها رئیس تعیین کند و همچنین مشاوران و معاونانی برای خود برگزیند که این کار بسیار سختی است و دعا می‌کنیم خداوند وی را موفق کند و مردم را هم در این زمینه کمک نماید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه باید افراد امتحان‌داده و نخبه را انتخاب کرد یادآور شد: آنهایی که وفاداری به ولایت را اثبات کرده و علاقه به انقلاب را نشان دادند و در واقع برادرمان آقای روحانی باید چنین افرادی که دلسوز و خادم ملت هستند انتخاب کند و با این انتخاب صحیح موفق خواهد شد مشکلات کشور به ویژه مسائل اقتصادی را حل کند و یاری خداوند نیز دنبال این برنامه است.

وی با بیان اینکه ممکن است مردم چیز‌هایی بخواهند اما طبیب آنچه که مصلحت بیمار است انجام می‌دهد گفت: این مسئله از امتیاز‌های نظام جمهوری اسلامی است؛ مثلا در کشورهای اروپایی ممکن است مردم دنبال همجنس‌بازی باشند اما حکومت اسلامی ویژگی دلسوزی برای مردم را دارند و چنین مواردی را انجام نمی‌دهد.

آیت‌الله موحدی کرمانی در بخش پایانی سخنان خود به سفارش‌هایی که حضرت علی (ع) انجام داده است اشاره و خاطرنشان کرد: باید از شهدا، جانبازان و آزادگان در مجامع عمومی تعریف کرده و خدمات آنها مطرح شود؛ باید افراد گمنام که خدماتی انجام می‌دهند را مطرح کرد و تنها از دانه درشت‌ها سخن نگفت.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: اگر مسئولیتی به کسی داده می‌شود باید دید که وی چگونه با مردم برخورد می‌کند. باید هم راستگو باشد و هم وفادار و اینکه سوءاستفاده می‌کند یا خیر.

وی همچنین به مناسبت روز نیمه شعبان از سربازان گمنام امام زمان (عج) که خدمات چشمگیری انجام می‌دهند و دنبال اینکه نامشان برده شود نیستند تقدیر و تشکر کرد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 299820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفی IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    86 3
    چرا انقدر از قول مردم حرف میزنید. مردم برای تعیین سرنوشت و آسایش خودشون اومدن و رأی دادن
  • بی نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    66 2
    آیا وفاداری به ولایت و علاقه به انقلاب به تنهایی برای یک مسوول کافی است؟؟!! ایشان هیچ اشاره ای به تخصص و سواد و دانش و تجربه و کاردانی و کفایت نکردند!!
    • بی نام A1 ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
      23 2
      خب عزیزم از نظر ایشان و امثالهم فقط این موارد شرط لازم و کافی برای تصدی پست میباشد و لاغیر
    • محمد A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
      2 15
      خب قربون شکل ماهت!تخصص و کاردانی که جز بدیهیات است و کسی که اینها رو نداشته باشد که دعوت به کار نمیشه ولی باید گفت که باید ولایت پذیر باشد که اقای روحانی عزیز هست.
  • مسعود A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    100 5
    امیدوارم رییس جمهور مردمی افرادی را که در ادارات و وزارت خانه ها فن سالار (تکنوکرات) بوده و برای این میهن تلاش میکرده اند و بسیاری در دو سال اخیر خود را بازنشسته کرده اند بازگردانده و به جهت تربیت و هدایت نسل آینده از آنها استفاده شود .
  • بی نام A1 ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    31 1
    سهم خواهي؟
  • ایرانی IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    88 2
    من موندم چرا همه دارن میگن که از کیا استفاده بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
      43 2
      این کابینه سهم منه، عشقه منه ،مال منه...
  • بی نام A1 ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    19 5
    یه چیزی به نظرم اینکه بد نیست وزارت فرهنگ رو همون طور که خودش هم گفته بده دست فرهنگیان. پیشنهاد من مجید مجیدی است. 1. هم با توجه به موفقیت بچه های آسمان یه چهر جهانیه. . هم تعهدش به اسلام و کشور مشخصه. 3. اهل فرهنگه و درد شناسه.
    • بی نام IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
      11 5
      فرهنگ فقط سینما نیست که تا میگن وزرات فرهنگ یاد سینما می افتین. فرهنگ اسلامی و این چیزاهم هست. مثل وزارت ورزش و جوانان که تا می گی می گن یک ورزش کار باید وزیر بشه. بابا بخش دومم داره و اون جوانانه. چرا یک بعدی مبینین مسئله رو
  • بی نام A1 ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    57 2
    "امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی به حق شایسته این مقام بودند " يه ماه پيش هم نظر حاج آقا همين بود؟
    • ناشناس IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
      9 1
      قابل توجه اینکه فرهنگ فقط سینما نیست که مجید مجیدی رو وزیر قرار بده
  • بی نام A1 ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    43 4
    حاج آقا چرا براي رئيس جمهور قبلي اين نظر رو نداشتين؟
  • ع ر IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    27 0
    مطمئنيم اين كابينه كه متعلق به همه ما مي باشد از بهترين ها تشكيل خواهد شد
  • بی نام EU ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    24 0
    امتحان پیش شما پس داده باشند؟
  • بی نام IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    21 0
    کاش در مورد 2 دولت قبل هم همین حساسیتها را داشتید و در تریبون نماز جمعه "باید" ها و "نباید" ها را برای آقای احمدی نژاد مشخص میکردید ......
  • بی نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    0 0
    100درصد باید اینطور باشد دولت محل یادگیری باری کسانی که سواد سیاسی و درایت ندارند نیست متاسفانه کوتاهی هایی که در این چند سال شد و مسئولین دیگر هم اظهار نظری نکردند به کشور و مردم و نظام لطمه زد .
  • بی نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    0 0
    حتما و حتما باید نیروهایی متخصص غیر جناحی و وفادار به پیشرفت کشور و وفادار به مردم و به فکر مردم باشند نه خواسته های خود یا یک عده اقلیت را تحمیل کنند .