تابناک نوشت:

در نشست هیأت دولت که چهارشنبه به ریاست احمدی‌نژاد برگزار شد، در رخدادی جالب به دکتر احمدی‌نژاد از سوی دانشگاهی که ادعا شده بود توسط آیت الله سیستانی تأسیس شده، دکترای افتخاری اهدا شد؛ واقعه‌ای که با واکنش سریع دفتر اصلی این مرجع تقلید همراه گشت.

در حاشیه نشست هیأت وزیران از سوی دکتر علیرضا ابوالفضلی، مدیر شعبه دانشگاه دارالحکمه در ایران، دکترای افتخاری این دانشگاه در رشته مدیریت تحول به پاس خدمات و تلاش‌های دکتر احمدی‌نژاد در عرصه بین‌الملل و جهان اسلام به وی اعطا‌ ‌شد. مدیر شعبه دانشگاه دارالحکمه در ایران، همچنین از درخواست مسئولین ارشد دانشگاه بین‌المللی دارالحکمه برای عضویت دکتر احمدی نژاد در هیأت علمی این دانشگاه در ایران خبر داد. گفتنی است، دانشگاه دارالحکمه توسط آیت‌الله سیستانی تأسیس شده و در بیش از 85 کشور جهان نمایندگی دارد.

‌این خبری بود که روز چهارشنبه 29 خرداد ‌روی خروجی وب سایت رسمی ریاست جمهوری قرار گرفت و با بهت صاحب‌نظران همراه شد، چرا که اساساً مشخص نبود، دانشگاهی که آیت الله سیستانی مؤسس آن است، با چه انگیزه‌ای اعتبارش را در قالب یک دکترای افتخاری در اختیار رئیس دولت دهم ‌خواهد گذارد و همین مسأله، باعث ایجاد ابهام‌هایی نزد پیگیران افکار عمومی درباره کیفیت وقوع این مسأله شد تا انتشار فیلم این اتفاق، کنجکاوی‌ها را بیشتر برانگیزد.

به دنبال آن، پیگیری‌هایی در این باره از سوی دفتر قم و دفتر نجف آیت‌الله العظمی سیستانی انجام پذیرفت که در پایان، اصالت دانشگاه منتسب به این مرجع تقلید و طبیعتا اصالت مدرک صادره زیر سؤال رفت.

دفتر آیت الله سیستانی در نجف اشرف‌ در پاسخ به این پرسش وارده که «در اخبار آمده است که شعبه دانشگاه دارالحکمه در ایران به بعضی از رجال سیاست دکترای افتخاری در رشته مدیریت تحول! داده است و این دانشگاه به ریاست سیدقوام (زین العابدین) شهرستانی توسط آیت الله سیستانی تأسیس شده و در بیش از 85 کشور نمایندگی دارد. آیا این خبر صحیح است؟ متشکرم»، مرقومه این مرجع تقلید را ارائه نمود.

در پاسخ مکتوب آیت‌الله سیستانی که ممهور به مهر ایشان است و دیروز رسماً اعلام شده، چنین آمده: «بسمه تعالی. این دانشگاه ـ که از قرار اطلاع عنوانی بیش نیست ـ هیچ گونه ارتباطی با آقا ندارد و رئیس آن نیز مورد تأیید ایشان نمی‌باشد. 10 شعبان 1434» و با این اوصاف، عملاً این دانشگاه ارتباطی با این مرجع تقلید نداشته و همان دکترای اعتباری نیز محل چالش جدی است، به ویژه که در گرایش جالب و بدیعی به نام «دکترای تحول» اهدا‌ شده است.

.

به نظر می‌رسد، ضروری باشد تا نهادهای مسئول، پیش از درج اعلام رسمی و چنین اخباری و حتی پذیرش چنین مدارکی، اطلاعات ارائه شده را با دفتر مراجع اعظام چک کنند، تا در پایان چنین اتفاقی رخ ندهد و به شأن دکتر احمدی نژاد‌ ثلمه‌ای وارد نیاید.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 299721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    متاسفانه هیچ کس آن مدرک را ترجمه نکرده آن مدرک نسبت به دعوت از ایشان به هیئت علمی است نه مدرک دکترا لطفا از این جهت بررسی کنید
    • بی نام IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      127 5
      پس میشه بگی چرا خودنهاد ریاست جمهوری گفته اعطای مدرک وفیلمی هم که بیست وسی نشون داد همینه؟
    • سیدمحمد A1 ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      51 0
      متاسفانه بنده این خبر را از اخبار رسمی تلویزیون دیدم و آنچه گفته شد اعطای دکترای افتخاری در مدیریت تحول به این آقا بود. دیگه تموم شد، شما را به خدا دست از این ... بردارید و به چیزهای شاید مهمتر و حقیقی تری بپردازید.
  • بی نام A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    122 6
    ثلمه رو خوب اومدی
  • تفتر موسسه آموزش عالی دارالحکمه کانادا CA ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    52 10
    اطلاعیه روابط عمومی مؤسسه و مرکز آموزش عالی دارالحکمه بنام خدا درطی انتشار خبری در برخی رسانه ها، باطلاع عموم میرساند: مؤسسه و مرکز آموزش عالی دار الحکمه توسط آقای سید زین العابدین شهرستانی تاسیس گردیده و بهیچ دولت، حزب و مرجعیتی وابسته نیست. البته همواره به توجهات و رهنمودهای مراجع تقلید عظام نیازمند است. روابط عمومی مؤسسه و مرکز آموزش عالی دار الحکمه ادرس وبسایت موسسه www.canadianhw.ca
  • بی نام EU ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    69 62
    ترجمه لوح اهدايي به رئيس جمهور رو بخونيد، فقط دعوت به عضويت كرده، دكتراي مديريت تحولو از كجا در آوردن اين اصحاب رسانه، انصاف داشته باشيد لطفاً، اين طور كه ديدم مركزي مستقل بايد باشد!
    • بی نام A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      90 1
      این چیزی بود که در رسانه ملی بیان شد.از آقای ضرغامی بپرسید از کجا؟
  • رضا IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    76 7
    خدا انصاف بده !! عنوان معظم "دكتر" رو هم از چشممون انداختن...
  • مهرداد EU ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    146 9
    تا آخرین روز ریاست جمهوریش هم دست وردار نیست انگار!
  • بی نام IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    140 1
    دکتری اقتصاد میدادن بهتر بود
    • بی نام IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      68 0
      اقتصاد و خوب گفتی دکترای سیاست بین الملل هم اضافه کن
  • بی نام A1 ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    67 5
    دیگه مدرکه که از آسمون و زمین میباره...
    • بی نام IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      48 1
      مدرک از آسمون و زمین واسه بعضیا میباره نه واسه مردم عادی. ما اینجا میریم سر جلسه کنکور دکتری مدیریت با 15هزار نفر رقابت میکنیم بعد از یکسال شب بیداری و درس خوندن و بعدش واسه مصاحبه باید هفت خان رستم رو بگذرونیم ببینیم آیا قبول میشیم یا نه.
  • علي IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    117 3
    اصل دروغ نسبت دادن دانشگاه به آيت الله سيستاني است كه در همان جلسه هيئت دولت طرح شده. حالا چه دكترا باشه چه دعوت به عضويت. مهم نسبت دروغ به يك مرجع بزرگ شيعه است.
  • من IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    سلام آقای محمود احمدی نژاد از صمیم قلب دوستت دارم و سربلندی شما را از خدا خواستارم . به حرفهای دیگران اهمیت نده .رئیس جمهور کشور م آن دلاوری که اشکهای یتیمان را می فهمدو با آنان اشک می ریزد آن دلاوری که دست های پینه بسته را می بوسد و درک می کند آن عزیزی که قدر علم و عالم را میداند و برایش ارزش قائل است و کشور را با کمک عالمان به قله های افتخار می رساند سلام برتو که کار را خسته کردی و به صبر درس صبوری دادی سالها تهمت ها و بد زبانی هارا بجان خریدی و تحمل کردی و هنوز هم چون کوه در برابر مشکلات می ایستی و تحمل می کنی شاید برادر خوب اگر اوایل ریاست جمهوریت برایت می نوشتم فکر هایی می شد کارنامه کاری شما نسبت به دیگران 17 به بالاست . خدایا این محبوب مارا یاری رسان
    • م.ب EU ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      12 3
      خسته نباشيد يكم دير نيست ؟
    • بی نام IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      47 3
      اشک یتیم را فهمیدن احتیاجی به دکتر بودن یا رئیس جمهور بودن ندارد!از صبور ایشان هم هر چی بگم که اصلا صبور نبودند کم گفتم در مورد مشکلات هم ایشان عملکرد خودشان و در اکثر جاها طرز گفتارشان باعث دردسر برایشان شد و یک جو لمپنی را بوجود آوردند که اثرات بسیار منفی در رفتار و گفتار جامعه گذاشت شجاعت و هر جوری انسان دلش خواست عمل کند یک عمل انتخاری ست در مقامی که ایشان بودند نه یک تهور و شجاعت!انسان از ابراز حر حرفی باید نتیجه ای را بگیرد که ما جز متشنج کردن جو مجلس و اجتماع و...چیزی ستگیرمان نشد من این که حتما خدمات شایسته ای هم داشتند اما خیلی خیلی بهتر میتوانستند عمل کنند که متاسفانه از دست رفت!
    • تو A1 ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
      40 3
      جناب من - فکر کنم خیلی بهت خوش گذشته که این قد ر تعریف می کنی . . حالا چقدر می گرفتی . .
    • بی نام A1 ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
      3 58
      افرین بر این شما که قدردان زحمات احمدی نزاد هستید ایشون بقدری کار کرده که چشم دشمنان تحمل دیدن ندارند و به هرنحوی میخان ضایع کنند
    • بی نام IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
      65 2
      ازافزایش قیمت مرغ و گوشت و برنج و مسکن و همون یک دلاری که به قول دکتر یک سنت بیشتر نمی ارزد یادت رفت تشکر کنی
    • بی نام A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
      36 2
      ببين قله هاي افتخارو خوب اومدي.مرديم از اين همه افتخار تو اين ٨سال
  • ایرانی A1 ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    46 0
    اره عزیزم بایدم بوسه بر ان دست بزنی... دستی که 45 تومن داد و 450000 گرفت... این شاهکار از هر کسی بر نمیومد اما .... تویی که انقد سینه چاکی پس یا جزو همون دسته خونواده ها هستی که یهو 3تا برادرشون شدن شهردار و معاون فرماندار و .. یا که درکی از زندگی و تورم و .. نداری ... تو مثل اینکه شب عیدی آب جوش بار گذاشتی و فرداش به مهمونات پیشکش کردی... ظاهرا روزنامه پوشیدی که نفهمیدی مملکت به شاخ آهو بند شده بود از تورم .. تو مثل اینکه .. نه نه .. ظاهرا جزو همون خونواده هایی.. آره ... خود خودشونی ... دوستان دیگری که ازین خبر و ازین تکذیبیه ناراحتین .. بیخیال .. تموم شد .. گذشت .. اون ازون داستان هواپیماربایی اوایل کار و اینم ازین مدارک دکترا... چیکارشون دارین شما؟ بذارین واسه خودشون حال کنن این اواخر خب!
  • بی نام IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    2 36
    این دانشگاه وجود دارد حالا ممکن است مورد ارتباطی با آقای سیستانی نداشته باشد در ضمن می شود بگویید نماینده آقای سیستانی در ایران کیت؟؟ چرا از ایشان سئوال نشده است و از نجف سئوال شده است؟؟ مگر نه اینکه در ایران آقای شهرستانی نماینده آقای سیستانی می باشد. در ضمن می توانید برای اطلاع از این دانشگاه به این آدرس رجوع کنید: http://hekmeiran.blogfa.com/
  • بی نام IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    9 1
    بعد بعضی از آقایون میان از مدرک دکترای آقای روحانی ایراد میگیرن!
  • مردم IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    74 1
    میدونید بیشتر تعجبم از این قسمت است که واقعا ماندم:(مدیریت تحول) البته آقای احمدی نژاد واقعا تحول بوجود آوردند اما متاسفانه ثمره اش بسیار منفی برای مردم و کشور بود حالا دکترا را میتوانیم جور دیگری برداشت کرد!!! ضمنا یکی برای من بیسواد عامه توضیح دهد برای جهان اسلام ایشان چه تحولی بوجود آورد؟ دکترای افتخاری این دانشگاه در رشته مدیریت تحول به پاس خدمات و تلاش‌های دکتر احمدی‌نژاد در عرصه بین‌الملل و جهان اسلام به وی اعطا‌ ‌شد
  • بی نام IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    30 0
    آقا یک اس ام اس مدتی هست که برای موبایل ها میاد که نوشتن با 50هزارتومان مردک بگیرید و.....از 50 اومان برای دیپلم شروع میشه بعد میره تا 2 میلیون که اگر سابقه کار داشته باشی و مثلا یه فوق دیپلم یا 1200 ساعت اگر اداره ای باشی دوره دیده باشی از این مدرک های بالا بالا بهت میدن در واقع مدرک کیلویت دکتر و مهندس که 8 سالی هست باب شده!!!
  • بی نام IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    5 2
    اخباررا 2030 گقته نه دولت
  • شهروند ایرانی IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    5 70
    احمدی نژاد پاینده باشی قطعا امیر کبیر زمانی بخواهان تو نمی توانند تو را از میدان بیرون کنند
    • اردشير A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
      23 9
      اميركبير زمان كه هيچ . كوروش زمان هست . حيف شد كه مديريت جهان را به ايشون ندادند وگرنه همين دنيا مي شد بهشت و نياز نبود بميريم و بريم اون ور ديوار .
  • فرهاد A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    9 66
    جناب احمدی نژاد شجاع لطفی به این ملت کردند که در حالت عادی هیچ کس جسارتشو نداشت،نخندید ولی اولا ایشون خواسته یا ناخواسته قداست بعضی سیاسیون که در پشت ماسک اسلام رانتخواری و اهدافشون رو پیش میبردند رو از بین بردن دوما حقیقت اینه که یکی باید سوبسیت رو بر میداشت که ایشون این سختی رو به جون خرید این اوضاع سخت هم اجتناب ناپذیر بود با برداشتن سوبسیت ولی در صحنه بین المللی ایشون از ظاهر و ادبیات یک رییس جمهور برخوردار نبودند !!
    • بی نام A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
      36 8
      سوبسید رو از جیب من و تو برداشت و کا رو به جایی رسوند که بر سر در نانوایی ها هم نوشته: " لطفا تقاضای نسیه نفرمایید "
  • سید امیر IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    15 2
    جناب آقای دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور محترم 24 میلیون ایرانی! با این کارا قهرمان نمیشی و این 8 سال به دست فراموشی سپرده نخواهد شد. خراب کردی استاد، خرااااب!