ایسنا نوشت:

سران گروه هشت از حسن روحانی، رییس‌جمهور منتخب ایران خواستند روابط ایران با جامعه جهانی را بهبود بخشد.

خبرگزاری نووستی گزارش داد: در بیانیه پایانی نشست سران گروه هشت که در ایرلند شمالی برگزار شد، آمده است: انتخاب رییس‌جمهور روحانی را گرامی می‌داریم و از ایران می‌خواهیم از این فرصت برای غلبه بر اختلافات با جامعه جهانی استفاده کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری ترند، در این بیانیه آمده است: ما بار دیگر از ایران می‌خواهیم به طور کامل و با سرعت عمل تعهدات بین المللی‌اش را آغاز کند و ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم اجرای کامل تحریم‌های سازمان ملل را تضمین کند.

بنا بر این گزارش، سران گروه هشت از ایران خواستند به همه سوالات درباره برنامه هسته‌یی‌اش پاسخ دهد و وضعیت حقوق بشر را بهبود بخشد. آنها به علاوه از دولت ایران خواستند مذاکرات در چارچوب گروه شش را جدی بگیرد.

ابراز امیدواری روسیه به ازسرگیری مذاکرات 1+5 و ایران در دولت روحانی

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو امیدوار است دولت جدید ایران برای ازسرگیری هرچه سریعتر مذاکرات با گروه موسوم به "1+5" تلاش کند.

خبرگزاری "نووستی" به نقل از سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه که روز سه‌شنبه صحبت می‌کرد، گزارش داد: امیدواریم ایران به زودی پس از آغاز به کار رییس جمهور منتخب، در مورد دعوت به ادامه مذاکرات واکنش نشان دهد.

بنا بر این گزارش، حسن روحانی، رییس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در نخستین نشست خبری خود اعلام کرد که ایران قصد دارد مذاکرات خود با گروه موسوم به "1+5" متشکل از آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه، چین و آلمان را فعال تر کند.

آخرین دور مذاکرات ایران و "1+5" در روزهای 5 و 6 ماه آوریل (16 و 17 فروردین ماه) در آلماتی پایتخت قزاقستان برگزار شد. زمان و مکان دور بعدی این مذاکرات هنوز اعلام نشده است.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 299494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کیمیا IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    20 1
    فرض کنین که ما دوباره با جامعه جهانی ارتباط برقرار می کنیم.چه قدر عالییییییییی می شه.