ایسنا نوشت:

آیت‌الله جوادی آملی با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه (س) رای خود را به صندوق سیار شماره 473 در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر انداخت و در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا شرکت کرد.

 این مرجع تقلید پس از انداختن رأی خود به صندوق در جمع خبرنگاران گفت: ملت بزرگ ایران پیرو قرآن، عترت و اهل عصمت و طهارت است.

این مرجع تقلید به دو جنبه شرعی و سیاسی انتخابات اشاره کرد و گفت: بر اساس پیام شریعت اسلام نماز ستون دین است و بر اساس پیام سیاست مردم ستون نظام هستند.

وی با تاکید بر این‌که «حق مردم است که رییس جمهور خود را انتخاب کنند» گفت: رییس جمهور باید خدمت‌گزار مردم باشد و این ستون را پذیرفته و حق مسلم مردم را رعایت کند.

آیت‌الله جوادی آملی ادامه داد: رییس جمهور منتخب مردم باید بداند که در عرصه خدمت مردم حقوق آنان را رعایت کند و به نظام اسلامی و اصول دیانت توجه کند.

دری‌نجف‌آبادی: حضور 80 درصدی مردم در این دوره از انتخابات پیش‌بینی می‌شود

آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی روز جمعه پس از رای دادن، درجمع خبرنگاران، اظهار کرد: عزم و اراده ملت ایران در فتح قله‌های بلند، همواره موفق و سربلند بوده است.

وی با بیان این‌که «در بخش‌های مختلف زندگی از فردی و خانوادگی گرفته تا اجتماعی و ملی، وحدت و یکپارچگی سبب پیروزی و سرافرازی می‌شود» افزود: ملتی، همچون ملت تاریخ‌ساز ایران اسلامی در طول دوره‌های مختلف تاریخ پر افتخار خود فراز و نشیب‌های فراوانی را پشت سر گذاشته است.

وی ادامه داد: این ملت فهیم و بصیر گردنه‌های سهمگین همچون جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، تهدیدها و تحریم را به آسانی پشت سر گذاشته و با عزم و اراده ملی در برابر دشمنان ایستادگی کرده است.

این عضو مجلس خبرگان با بیان این‌که «ملت ایران در عرصه‌های مختلف گذشته همچون راهپیمایی 22 بهمن و روز قدس حضور گسترده خود را به نمایش گذاشته است» ادامه داد: این مل امروز با مهر و امضاء به میدان آمده و به جهانیان اعلام می‌کند که ما حق امضا داریم و اجازه نمی‌دهیم که بیگانگان برای ما تصمیم‌گیری کنند.

وی با اشاره به این‌که «هم‌اکنون قریب به 50 میلیون نفر از ملت ایران حق رای دارند» تصریح کرد: پیش‌بینی من حضور بیش از 80 درصد ملت فهیم ایران در انتخابات و تعیین سکان‌دار اصلح برای اداره ایران اسلامی در چهار سال آینده است

/29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 298422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =