ایسنا نوشت:

دبیرکل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رأی خود را به صندوق سیار شماره 472 یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا انداخت.

آیت‌الله محمد یزدی پس از انداختن رأی خود به صندوق در جمع خبرنگاران گفت: تصور می‌کنم تقریبا همه کسانی که واجد شرایط رأی دادن هستند در انتخابات شرکت می‌کنند، چراکه هیچ‌کسی عذری را نمی‌پذیرد.

وی با اشاره به وجود همه سلایق در کاندیداها اظهار کرد: شرایط به گونه‌ای فراهم شده است که مردم می‌توانند فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند. حضور حداکثری مردم علاوه بر شرکت در انتخابات، پایبندی آنها را به نظام جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که در رأس آن ولی فقیه جامع‌الشرایط و ممتازی حضور دارد که رهبری می‌کند.

یزدی علاقه‌مندی عامه مردم به بقای نظام را پیام دیگر حضور گسترده در انتخابات دانست و افزود: این حضور باشکوه پاسخی به یاوه‌گویی غرب، آمریکا و دشمنان اسلام است.

دبیرکل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به پیام دوم انتخابات اظهار کرد: مردم به دلیل احساس درونی و مذهبی خود حضوری گسترده در انتخابات دارند، چراکه در ایران مساله ملی‌گرایی و ناسیونالیستی مطرح نیست و این دین و اعتقادات به مقدسات است که حضور مردم را گسترده‌تر می‌کند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «ملت ایران در این دوره از انتخابات نیز حماسه‌ای فوق‌العاده خلق می‌کند» گفت: در دوره‌های گذشته نیز شاهد حضور پرشور مردم در انتخابات بوده‌ایم ولی من مطمئن هستم که مردم بار دیگر به رهبر خود لبیک گفته و حضوری گسترده دارند.

یزدی همچنین درباره برندگان این دوره از انتخابات تأکید کرد: مساله قانون‌گرایی در کشور حرف اول را می‌زند، چراکه همانطور که شاهد بودید کاندیداهای این دوره با آزادی کامل به تبلیغات پرداخته و این بیانگر اعتقاد همه به قانون است.

وی در ادامه با توصیه به کاندیداهایی که برگزیده نمی‌شوند گفت: آنها باید بپذیرند که مردم آنها را انتخاب می‌کنند و باید به قوانین احترام بگذارند و بر اساس همان قوانین و با اکثریت مردم تأیید نشده‌اند. من مطمئن هستم آنهایی که رأی نمی‌آورند از اولین کسانی خواهند بود که به رئیس‌جمهور آینده تبریک می‌گویند. اگر کاندیدایی رأی نیاورد و خارج از قانون اقدامی کند، دیگر اعتبار مردمی ندارد.

یزدی با تأکید بر اینکه در کشور ایران هیچ قانون خلاف شرعی نیست، تصریح کرد: امام راحل نیز در اولین تنفیذ خود خطاب به دولت بیان کردند «تا جایی که با اسلام همراه هستید، من این دولت را تنفیذ می‌کنم».

دبیرکل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: طبق قوانین کشور و مبانی شرعی، معنی تنفیذ رهبری به این معناست که رهبری مقید به رعایت دستورات اسلام است و این اقدام از هر خودکامگی و هرج و مرج جلوگیری خواهد کرد.

آیت‌الله مصباح یزدی: مردم، وظیفه ملی و دینی خود را با انتخاب اصلح به انجام رسانند

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) روز جمعه رأی خود را به صندوق سیار اخذ رأی شماره 473 یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا انداخت.

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی پس از انداختن رأی خود به صندوق در جمع خبرنگاران با بیان این‌که از همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات تشکر می‌کنم گفت: از خداوند می‌خواهم این پدیده انتخابات را موجب سربلندی و سرافرازی ملت ایران در برابر استکبار جهانی قرار دهد.

وی ابراز امیدواری کرد: ملت ایران از این امتحان سربلند بیرون بیایند و با حضور گسترده خود در انتخابات موجب رضایت قلبی امام زمان (عج) و نائب ایشان رهبر معظم انقلاب شوند.

مصباح یزدی تصریح کرد: مردم، وظیفه ملی، دینی و اسلامی خود را با انتخاب اصلح به انجام رسانند و با حضور گسترده شان نقش مهمی در تقویت نظامی جمهوری اسلامی ایفا نمایند.
/29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 298399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میلاد IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۴
    2 56
    فقط جلیلی
  • بی نام A1 ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۴
    0 0
    مردم حرف برای گفتن زیاد دارن اما گوش شنوا نیست ؟ روز واقعه رو یادتونه ؟ آیا کسی هست مرا یاری کند؟
  • بی نام DE ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۴
    3 0
    فقط روحانی