یک روز پس از آنکه علی اکبر ولایتی مذاکرات جلیلی را به «خواندن بیانیه» تشبیه کرد او با حضور در یک برنامه تلویزیونی پاسخ وی را داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسن روحانی و علی اکبر ولایتی در مناظره سیاسی روز گذشته سیما به مذاکرات جلیلی در موضوع مساله هسته​ای کشور انتقاد کردند.

سعید جلیلی که دیروز نتوانست با پاسخ هایش دو رقیب خود را قانع کند، امروز در برنامه گفت و گو با کارشناسان شبکه چهارم سیما، نسبت به اظهارات انها واکنشی دوباره نشان داد و بدون نام بردن از ولایتی گفت: برخی می گویند گفت و گوی ما با 1+5 چه فایده​ای دارد؟ باید بگویم که آنها در سال 88 به ما می گفتند که غنی سازی را به 20 درصد نرسانید و این کارها را که ما می گوییم هم انجام دهید. اما الان که ما هم سوخت 20 درصد دست یافته ایم آنها می گویند که از این بیشتر غنی سازی نکنید. این نشان دهنده تغییر در معادلات است. اما برخی می گویند که فقط ما می رویم و بیانیه خوانده و اعلام موضع می​کنیم! آیا این کار با بیانیه خواندن انجام شده است؟ چرا از قطعنامه 1929 در سال 87 تا کنون هیچ قطعنامه ای علیه ما صادر نشده است؟ آن قطعنامه هم پس از نشست تهران که آقایان برگزار کردند،صادر شد.

وی افزود: اگر ما فقط در مذاکراتمان بیانیه می خواندیم که طرف مقابل همان زمان پاسخ ما را می دادند نه اینکه بروند و 40 روز  بعد دوباره درخواست جلسه بکنند! من متاسفم که برخی می گویند ما فقط در مذاکراتمان بیانیه می​خوانیم!

او که می​گفت در راستای تهدید زدایی از طرف غربی خواسته است که برای ما به ازای آنچه که فراتر از ان پی تی از ایران می خواهند، باید امتیازهایی به ایران بدهند، گفت: این نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه در دولتتان از نیروهای هر دو جناح استفاده خواهید کرد یا نه؟، بار دیگر به انتقاد از این پرداخت که این روزها منظور از تیم، باند است و ادامه داد: هرکس که بتواند با تعهد و شایستگی کاری را انجام دهد باید به کار گرفته شود و مهم نیست که به چه کسی رای داده باشد.

وی در پاسخ به اینکه چه تضمینی وجود دارد که در عمل به این وعده خود پایبند باشید هم اظهار داشت: دولت مقتدر دولتی است که نیروهایی که دور هم جمع می​شوند، بتوانند با یکدیگر کار کنند. نه اینکه با یکدیگر کار نکنند. کابینه مقتدر زمانی تشکیل می شود که هر وزارتخانه منجر به هم افزایی دیگر وزارتخانه ها شود. نه اینکه دو وزارتخانه با هم همکار نباشند یا اینکه در دولت بگیر و ببند باشند و کسانی عزل و نصب شوند.

جلیلی در پاسخ به سوالی که به کاهش جمعیت روستایی در مقابل افزایش جمعیت شهری اشاره داشت، گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای ظرفیت های منحصر به فردی است. روستاها باید موتور حرکت و توسعه کشور باشند. کشوری با یک چهلم کشور ما صادراتی ده ها برابر ما در حوزه کشاورزی داشت . باید به سمت اشتغال پایدار در روستاها برویم. در این صورت سیل مهاجرت به شهرها کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه تمامی دولت ها می خواستند تورم را کاهش داده و به افزایش اشتغال و تولید بپردازند، گفت: اما چرا نتوانستند این کارها را بکنند؟ این به دلیل سازوکارهای درونی دستگاه هاست که باید اصلاح شود و من این کار را در اولویت خودم قرار داده ام.

جلیلی در پاسخ به سوالی که برنامه​های حمایتی وی از توسعه علمی و عملیاتی شدن کرسی های آزاد اندیشی را جویا می​شد، گفت: برخی به شوخی می گویند که من چقدر «ظرفیت» می​گویم! اما اگر ما ظرفیت​های بزرگ کشور را کشف کنیم منجر به شکوفایی کشور خواهد شد. بخشی از این ظرفیت ها در دانشگاه​ها است. ما هزینه زیادی برای دانشگاه ها می​کنیم. دانشجویان هم وقت و عمر خود را در دانشگاه​ها صرف می کنند اما مثلا با لیسانس فلسفه و تاریخ، هیچ کاری ندارند! باید برنامه ریزی علمی دقیقی در این زمینه داشته باشیم که جوانان ما بعد از فارغ التحصیلی بیکار نباشند.

وی در پاسخ به سوال دیگری گفت: در بررسی معوقات بانکی دیدیم که 6 نفر 5 هزار میلیارد تومان وام گرفته​اند و پرداخت نکرده اند. این شش نفر در کار تولید هم نبوده و دلال بوده اند. به آنها دو برابر یارانه 70 میلیون نفر وام داده شده است که هیچ تولیدی هم با آن نشده است. این ها حفره هایی است که من نمی خواهم کسی را برای ایجاد آن زیر سوال ببرم. اما اگر این پول صرف کمک به دانشجویان خلاق می​شد و در تولید به کار گرفته می​شد، چقدر تاثیر گذار می توانست باشد. این در گرو بها دادن به کارخانه​های دانش بنیان است که به صادرات ما هم کمک خواهد کرد.

/2929 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 38
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    این را نمی گوید اصرار ایشان باعث این همه نحریم شده درود بر ولایتی با تو میشود دل به دریا زد
    • عليرضا IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      50 7
      به نظر بنده یه رییس جمهور کاردان و لایق باید بداند که مناظره اصول دارد !!! مهمترین اصول مناظره این است که در همان لحظه پاسخ فرد انتقاد کننده داده شود بدون کمک گرفتن از مشاوران و با درایت و توانایی های خود فرد . نه اینکه شخص برود و فکر کند ، مشورت کند و بعد جواب دهد !!!
  • بی نام IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    آقاي جليلي سال است ميرويد و مي آييد . چه كرده ايد؟ آيا جز افزودن تحريم و گراني و فقر چيز ديگري عايد ملت كرده ايد ؟ من نميگويم حق با ديگران است ولي شما هم نگاه بياندازيد و ببينيد اوضاع را به كجا كشانده ايد ؟؟ برادر من شكم گرسنه ايمان را هم از دست ميدهد چه برسد به انرژي هسته اي .
    • saeid A1 ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
      اقا ما نفهمیدیم مقصر گرانی ها احمدی نژاده یا جلیلی؟؟؟ لطفا شفاف سازی کنید!
    • عليرضا IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      45 2
      مقصر گرانی ها کسیست که باعث تحریم میشود ! آقای جلیلی در بالا گفته که در مورد ایران قطعنامه صادر نشده ولی اینهمه تحریم را نمیبیند اگر ما بردیم چرا هر چیزی که میخواهد از در مملکت بیرون برود صبح همان روز تحریم میشود . جلیلی میگوید خام فروشی نکنیم !!!! جناب جلیلی پتروشیمی ایران هم تحریم شد. البته میتوان با نفت نمکدان ساخت و صادر کرد!! آنوقت ما در نشست 1+5 با افتخار میتوانیم بگوییم که اگر ما نبودیم باید نمک را کف دستهایتان میریختید . غنی سازی حق ایران است و من به آن پایبندم ولی تنها راه رسیدن به حقمون همین راه بود جناب جلیلی ؟؟؟؟ !!!!!!!!
  • بی نام IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    آقای جلیلی:قطع نامه ها رو دشمنی های بی دلیل دولت پیشین با همه ی کشورهای دنیا صادر کرد.شما هم اگه بخواین بی درایت فقط ظاهر قضایا رو ببینین من امید وارم که دراین صورت رای نیارین. دولت 84 پیش از موضوع هسته ای بی دلیل دشمنی با همه ی دنیا رو شروع کرد.طبیعیه که همه منتظر فرصت بودن تا رفتارای غیر درستش رو جواب بدن.
  • بی نام A1 ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    شما بگو چرا وقت خودتو خرج کردی تا پشت تریبون قرار نگیری؟!!....
    • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      49 10
      این هم از بی تدبیری آقای جلیلیه اگه تو مذاکرات هم اینجوری بازی رو باخته باشه که بدا به حال ملت ایران به قول خودش واویلا
  • بی نام A1 ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    پدر مروم تو گرونی در اومده. قیمت دلار سه برابر شده!!! حالا اقا میگه اقتدار!!! خدا بالا سر همه میبینه!
    • ایرانی شرمنده زن و بچه!! A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      23 3
      دکتر جلیلی به نظرت همون قدر که حفظ عزت جلوی غرب مهمه آیا حفظ عزت من جلوی زن و بچه و صاحبخونه و ضامن وامم هم مهمه؟!!!!!!!! شما یه جوری با افتخار حرف میزنی از اینکه اونا رفتن واسه جواب حرف شما 40 روز فکر کردن انگار ما اونا رو تحریم کردیم!!!!!!!!
  • سعید IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    ولایتی همون دیروز جواب جلیلی رو داد! خب اکر بیانیه نخوندین نتیجه مذاکرات چی شد؟ چرا هر دفعه تحریم ها بیشتر میشه؟
  • بی نام IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    وای خدا اینجا ظرفیت تلویزیون ظرفیت رادیو ظرفیت بابا یکی به آقای جلیلی یه کلمه دیگه معرفی کنه .
    • بی نام IR ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      0 1
      الان بهت میگه نکنه توهم زاویه داری ازاون زاویه های حادوخودش راتوجیح می کنه
  • بی نام A1 ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    از شما بعیده. این برنامه قبل مناظره ضبط شده و در این مورد شما اشتباه می کنید. البته من طرفدار جلیلی نیستم
    • بی نام IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
      121 7
      پس چطور درخصوص صحبتهای ولایتی جواب داده؟؟؟؟؟؟؟
  • ضد منافق A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    من نظرم رو ولایتی با صداقتی که به خرج داد واقعا" تغییر کرد برعکس اینکه میگویند حداد عادل با سخنان خود به حق توجه کرد و نه به ریزش آرای خود ولی صادقترین فرد مناظره ولایتی بود و پس از آن عارف. ای کاش یک نظرسنجی صداقت رو هم اضافه میکردید
  • بی نام IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    251 9
    توجه خوانندگان عزیز رو بهلینکی که در سایت لف قرار داره جلب می کنم. واقعاً دست آقی دکتر ولایتی درد نکنه که روشنگری کردند و نشون دادند مملکت داری بچه بازی نیست و الان این تحریمها نشان از سیاست گزاری غلط دولت احمدی نژاد است. با این تیم مذاکره کننده فعلی ایران داریم به کجا میریم خدا میدونه.http://alef.ir/vdccxoqsi2bq4p8.ala2.html?189502
  • احسان A1 ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    من خیلی خوشحالم که با این مناظره نهایت تدبیر آقایون مشخص شد. وقتی ولایتی رفته فرانسه اونجوری کردن و وقتی لاریجانی با سولانا توافق کرده از داخل اینجوری کردن... یعنی برای مردم مشخص شد که چه کسانی مملکت رو اداره میکردن. اما از نقش آقای جلیلی که از قرائت بیانیه در پایان هر مذاکره غافل نمیشه و در زمینه منطق هم کاری کرده که اونها موندن نباید غافل شد. خدایا شکرت که ما تو مملکتمون یه همچین ظرفیتهایی داریم
  • بی نام A1 ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    110 9
    ولايتي خيلي خوب جواب داد
  • بی نام IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    60 6
    بررسی شکوفا شدن ظرفیت پارادایمی جمهوری اسلامی در گفتمان هسته ای و تبدیل تهدید به فرصت با ایجاد سازوکار های هم آهنگ و تحول ساختاری منحصر به فرد با رویکرد هم افزایی
  • بی نام A1 ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    این مناظره اخر به ما دو انتخاب داد اقای ولایتی و روحانی ... هر دو با تدبیر باهوش و با تجربه هستند
  • بی نام A1 ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    115 5
    "بررسی شکوفا شدن ظرفیت پارادایمی جمهوری اسلامی در گفتمان هسته ای و تبدیل تهدید به فرصت با ایجاد سازوکار های هم آهنگ و تحول ساختاری منحصر به فرد با رویکرد هم افزایی" حالا فهمیدم منظور آقای ولایتی از مقاله خواندن جلیلی در مذاکرات چیست ؟
  • ايراني A1 ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    0 0
    آقا اين قطعنامه مال سال 89 است تازه در خرداد ماه 1390 قطعنامه 1984 شورای امنیت هم امد چه جوري روت ميشه دروغ بگي. خبر انلاين چند تا نظر دادم چاپ نكردي اينو ديگه بزار.
  • بی نام A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    10 1
    درود بر ولایتی
  • بی نام IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    17 1
    اقاي جليلي شما كه از عزت و افتخار حرف ميزنيد بريد يه سري به كشور هاي عربي خليج پارس بزنيد ببينيد چه تعداد زن ودختر ايراني روزانه به اين كشور ها قاچاق شده و مورد سوئ استفاده عربهاي حرام زاده قرار ميگيرن.شما به اين ميگيد اقتدار و عزت هيهات از شما و اون جاي سيب زميني داغ شده اي كه بر پيشاني شما بسته شده
  • بی نام IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    10 1
    جامعه مدرسین هم امروز از آقای ولایتی پشتیبانی کرد این نشانه آن است که روحانیت هم از دست ناکارامدی دولت و تیم هسته ای خسته شده است و بدنبال حرکت معتدل با یک رئیس جمهور باتجربه و عاقل است . آنچه واقعیت مشهود است اینکه دولت احمدی نژاد نه تنها در موضوع هسته ای بلکه در دیگر موارد بویژه اقتصاد و تنظیم معیشت مردم به سختی شکست خورده است و نارضایتی گسترده توده های مردم دلیل آن است که کشور دیگر توان ادامه این وضعیت ناهنجار را ندارد . شعارهای ساده زیستی و مخفی شدن پشت گفتمان انقلاب هم با توجه به اختلاس سه هزار میلیاردی و فسادهای مالی دولت موجود که با همین شعارها روی کار آمد دیگر کارایی ندارد و قدرت مردم فریبی خود را از دست داده است .
  • بی نام IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    11 1
    ولي جدي فكر نميكردم ولايتي اينطوري جواب ايشونو بده فكر ميكردم همفكر و همسو هستن ولي ولايتي جاي خودشو بدجور تو دل ملت باز كرده خود من طرفدارش شدم اما با اينحال بهترين گزينه عارف و بازگشت اصلاح طلبيه شك نكنين
  • بی نام A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    19 0
    آقای جلیلی طی این مدتی که شما بودید(تیم مذاکره کننده)کار مفیدتان چه بوده ؟!! صرف در نشست ها نماینده امریکا یا انگلیس در گفتار عقب نشینی کرده ، آیا نتیجه ای برای ممردم حاصل شده ؟!! به این نوع حرکات و ... میگویند اقتدار؟!! شما نماینده کشور در این نشست برای گرفتن نتیجه ای که مردم از این بدبختی و فلاکت خارج شوند ، نه اینکه دربعداز هر نشست چندین تحریم دیگر بر کشور زیاد شود . کلاه خود را قاضی کنید !حداقل در پیش وجدان خود شرمنده نمی شوید ؟!!!
  • اکبر IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    43 0
    درود بر صداقت و انصاف، اخلاق و عقلانیت بنظر بنده هر کسی رای میاره بیاره فقط آقای جلیلی نیاره چون نسخه ای پیچیده تر و چالشی تر از احمدی نژاده در اصل کپی برابر اصل و گزینه مثلا مخفی دولت در انتخاباته اگر برا رای خودتون ارزش قایل نیستین لااقا رحم کنین به اقشار ضعیف و بدبخت جامعه و نذارین کسی که هیچ توانایی نداره نه در اندیشه نه در اجرا و نه در اخلاق مدیریت جامعه را به عهده بگیره با تمام احترامی که به همه افکار قایلم معذرت میخوام فرهنگ لغت گفتمان این اقا جز ساختار - سازو کار - فرصت و ظرفیت هیچ کلمه دیگه ای نداره یکی به این اقا بیاد چند تا کلمه دیگه یاد بده
  • بینوا IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    8 0
    من نمی دونم دلار سیصد و هفتاد درصد رشد داشته است. تلاش برای چی؟ تلاش برای گرانی برای قعنامه. به هر کی بگی وضع مملکت را می دونه بدترین حالت خودشه. من به جای آقای جلیلی بودم شرکت نمی کردم در انتخابات.
  • بی نام A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    11 0
    ولايتي رو عشقه.
  • ناهید A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    25 34
    با سلام واقعا برایتان متاسفم پای گود نشسته ایم می گوییم لنگش کن چطور متوجه نمی شوید که غربی ها با کل جمهوری اسلامی مخالفند مگر از اول انقلاب ما موضوع هسته ای و آقای جلیلی بود که ما را تحریم کرده بودنداین بنده خدا آقای جلیلی باید آنجا جواب هر مکر و نیرنگ آنها را بدهد که الحق ریاست جمهوری برازنده ایشان است آقای جلیلی مصداق اشداء کفار و رحماء بینهم میباشد چرا باید بین دشمنان و کشورهایی که ادعای آقایی می کنند خود را که نماینده ملت است زبون نشان دهد مگر اینکه بگوییم ما برای روابط با این آقایان اصلا اسلام و آزادی و جمهوری کنونی را نمی خواهیم می خواهیم برای اینکه راحت تر زندگی کنیم ذلیل باشیم.
  • eli A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    20 0
    من اصلا فکر نمی کردم آقای ولایتی اینقدر واضح صحبت کنند چون ایشون را قبلا محافظه کار می دونستم ولی واقعا آفرین روی جلیلی کم شد
  • طاهر A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    26 1
    کسی که مدیریت وقتش رو تو مناظره بلد نیست چی جوری میخواد مملکت رو مدیریت کنه. کسی که تو یک جلسه مناظره ازش نقد بشه نمی تونه جواب بده بعد یک روز میره از مشاورشان میپرسه و میاد جواب میده چی جوری از پس مذکرات هسته ای که نیاز به توانایی در جواب دهی به خارجی ها داره بر اومده؟؟
    • بی نام IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      2 20
      این نظری که نوشتی دقیقا حرفی بود که گزارشگر بی بی سی روز مناظره گفت حداقل یه نظر جدید از خودت بنویس عزیز جون!
  • جواد EU ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    45 1
    جلیلی و احمدی نژاد زوج خوبی هستن برای زمین گیر کردن یه ملت.البته دیگرانی هم هستن که در این مسئله آقایون رو تنها نذارن.
  • بی نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    3 53
    فقط جانبازعزیز دکتر جلیلی شایستگی دارد که ما سکان کشتی انقلاب را به دست با کفایتش بسپاریم... یا ابوالفضل
  • بی نام A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    3 48
    زنده باشس جلیلی قهرمان وشجاع که خوب درسی به ولایتی دادی ومردم متوجه شدندکه ......