دسترسی مستقیم FBIوNSA به اطلاعات کاربران مایکروسافت،یاهو،گوگل،فیس بوک،پالتاک،AOL،اسکایپ،یوتیوب و اپل

اف بی آی و آژانس امنیت ملی امریکا به طور مستقیم به سرورهای 9 کمپانی اینترنتی دسترسی مستقیم داشته و همه نوع دیتایی را ضبط و مانیتور می کنند.

 

واشنگتن پست با فاش نمودن نام کمپانی هایی که سرورهایشان در اختیار اف بی آی و آژانس امنیت ملی قرار گرفته، شوک بزرگی را به کاربران  اینترنت وارد ساخت.

بر اساس اسناد فاش شده، کاربران مایکروسافت، یاهو،گوگل،فیس بوک،پال تاک،AOL،اسکایپ،یوتیوب و اپل به صورت 24 ساعته توسط اف بی آی و آژانس امنیت ملی کنترل می شوند و اطلاعات روی سرورهای اصلی این وب سایتها در سراسر جهان ضبط و ردیابی می شود.

به نوشته واشنگتن پست، برنامه ای تحت نام PRISM اجازه می دهد تا هر نوع صوت، ویدئو، عکس، ایمیل، اسناد و لاگ فایل اتصالات از روی سرورهای مرکزی 9 کمپانی مذکور ضبط و ردیابی شود. با برنامه دیگری بنام BLARNEY ابردیتا یا همان متادیتا روی سرورهای مرکزی  به اصطلاح بو کشیده می شوند.(sniffing)

با یک روش جستجوی هوشمند تعریف شده بعد از جستجوی اطلاعات کاربران، موارد تعریف شده بیرون کشیده می شوند و نام کاربران در باکس و جعبه مخصوص مظنونان قرار داده می شود و از آن به بعد، این نام در لیست ردیابی های جدید در سطحی بالاتر قرار می گیرد.

همچنین هر نوع ویدئو کنفرانسینگ، هر نوع نقل و انتقال فایل از طریق اف تی پی ، VOIP و جزییات کاربران در شبکه های اجتماعی در برنامه PRISM طبق تصویری که در زیر می بینید، کنترل می شود.

فیس بوک و مایکروسافت و سایر کمپانی هایی که نامشان در لیست آمده به صورت جداگانه گفته اند اطلاعات کاربران را به صورت مستقیم در اختیار آژانس های اطلاعاتی قرار نمی دهند.

همچنین جیمز کلاپر مدیر آژانس امنیت اطلاعات NSA گفت گزارشهای منتشره در گاردین و واشنگتن پست مرتبط با بخش 702 قانون موسوم به Foreign Intelligence Surveillance  است و این قانون هدف خاصی از کاربران را برای ردیابی دنبال نمی کند.

فاش شدن داستان ردیابی و ضبط مکالمات کاربران کمپانی ورایزون توسط روزنامه گاردین شروع ماجرای لو رفتن کنترل اطلاعات کاربران امریکایی و غیر امریکایی بود که با خبر واشنگتن پست و کنترل و ردیابی اطلاعات کاربران 9 سایت اینترنتی ، پیچیده تر شده است.

هر چند جوئل سولیوان رییس امنیتی فیس بوک گفته اطلاعات کاربران فیس بوک به مقامات امریکایی داده نمی شود، اما کاملا مشخص است که در موضع انفعالی بوده و برای جلوگیری از ضرر و زیان شرکت در بورس بوده است.

گوگل نیز گفته ما به دقت مواظب حریم خصوصی کاربران خود هستیم!!

مایکروسافت نیر گفته کاری که منجر به لو رفتن اطلاعات شخصی کاربرانش شود، انجام نداده است.

شتابزدگی کمپانی هایی که از آنها نام برده شده با هدف کم رنگ نشان دادن این موضوع، نشان می دهد که چالش بزرگ نقض حریم خصوصی کاربران اینترنت توسط حکومت امریکا را باید جدی گرفت.

 

.

 

منبع: انگجت

5656

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • . A1 ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    10 4
    هم شرکتا همnsa شدیدا تکذیب کردن
    • بی نام IR ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
      7 15
      NSA آژاس امنیت ملی ابالات متحده آمریکا داداش گلم نمیشناسی حرف مفت نزن کل دنیای اینترنت در یه ورزشگاه فوتبال در نظر بگیریم NSA به مشابه بازی گردان اصلی ابن ورزشگاهست تو اگر یه لپ تاپ اکبند بخری و روشنش کنی به محض بالا اومدن ویندوز اولین کارش با وبکم نصب شده بر روی خودش یه عکس از چهره مبارکت می گیره و برات ایپی تشکیل میده و نمودار برات ترسیم میکنه به محض رفتن به سایت ها هرگونه اطلاعات نسخه برداری وبه سرور خودش ارسال برا همین یه کاربر با یک لپتاپ در بازه زمانی هفتگی ماهانه سالانه روحیات و خلقیاتش توسط ابزارهای جاسوسی امنیت ملی امریکاNSA شناخته شده و خواهد شد. برادر من خبر میدن امریکا تحریم موبایل لپ تاپ فلان بهمان رو برداشته برا چیه..خبرانلاین نظرات دکتر حسن عباسی رو در این ضمینه جویا شوید
    • سعید A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
      16 4
      آره شما دانشمندی و این آرزانس ها میخوان چهره مبارکتان را ببینن. آرزانس هایی از این قبیل فقط بعضی آی پی ها و موارد مشخص که از قبل تعیین شده را هدف قرار میدهند نه اطلاعات یک فرد عادی را.
  • saeid IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    16 0
    این طبیعی است الان مگه کلوب توسط ......بررسی نمیشه ؟
  • habiballah SE ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    7 12
    هر سازمان امنیتی می خواد باشه باشه ,نباید به اطلاعات مخفی من دسترسی داشته باشه این شرکت هایی که این اطلاعات را قرار می دهند دیگع اغتبار خودشون را در دنیا از دست دادند من که دیگه هیچ وقت این اطلاعات را بر روی سرور های این شرکت ها قرار نمی دم .
  • حنجره گرگ IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    1 0
    ههههههه... بشین باوو نیاز نیست امریکا و یه جایی دیگه بخوان اطلاعات مشتی اش پت رو ذخیره کنند..اونقدر اونا پخمه نیستند که بخوان دنبال عکس از چهره مبارکتون باشند اگر اینجوریه روزی میلیون ها عکس گرفته میشه مگه میخوان سقف اسمون رو عکس کاری کنند. در مورد اون سعید که بالا نوشته بود عرض میکنم .سرور ها که اطلاعات عمومی ماها روش ذخیره میشه کدومش از بن و ریشه تو ایران هست.همش خارج دیتابیس ها رو بک اپ گرفتن شاخ فیل شکستن نیست پس زیادی دور برندار.. بمب بای
  • افشین جوبه IR ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 6
    اگر در facebook به وجود شبکه اخاذی از کاربران پی برده باشیم به کجا باید اطلاع داد؟
  • بی نام JP ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    0 0
    دقيقا اين خبر صحيح است،براي من كه اتفاق افتاده كه برام خيلي ملموس بود اول در مورد فيس بوك دوم در مورد يرتوب