برد پرگل برابر لبنان ؛ واجبتر از نان شب برای ملی پوشان!

تیم ملی برای رسیدن به جام جهانی نیاز به بردی پر گل در سه شنبه آینده و برابر تیم ملی لبنان دارد.

مهدیه جباری :  ایران با بردن قطر بار دیگر صاحب شانس صعود مستقیم به جام جهانی شد. شاگردان کارلوس کروش که در بازی با قطر در هوای کشنده دوحه یکی از بهترین نمایش های فوتبال ایران از لحاظ تسلط بر توپ را داشتند ، حالا در دو سه شنبه متوالی باید برای حداقل 4 امتیاز بجنگند تا جهانی شوند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ تیم ملی که در بازی با قطر همچنان با بحران گلزنی روبرو بود و از 10 کرنری که روی دروازه حریف زد ، حتی یک موقعیت جدی هم ایجاد نکرد ، در بازی با لبنان باید به یک پیروزی پر گل بیاندیشد. لبنان با تساوی برابر کره از گردونه بازی ها حذف شد . البته حذف شان چندان تفاوتی را در شرایط فوتبال ایران ایجاد نمی کند. چون آنها به این بازی ها آمده اند تا به قول تئو بوکر سرمربی شان ، برای شادی دل و ایجاد حس غرور مردم لبنان بجنگند. بردن ایران و کره ، تساوی برابر تیم سوم المپیک و ... این ها همه سرگرمی و مایه غرور مردم لبنان است. به همین دلیل آنها برابر ایران هم کوتاه نمی آیند. هفته بعد اگرچه لبنان برابر ایران باید با حضور 100 هزار طرفدار بجنگد اما آنها برای دفاعی مطلق می آیند و این زمان علیه ماست که به سرعت پیش می رود. تیمی که در همه بازی هایش در مسابقات انتخابی فقط 3 گل زده است.3 امتیاز این بازی باید برای ایران همراه با گل های فراوان باشد تا اثرگذار شود.
از بازی های گروه اول انتخابی آسیا فقط 4 بازی دیگر باقی مانده و ایران برای رسیدن به جام جهانی از دو بازی 4 امتیاز می خواهد. بر این اساس اگر تیم ملی که حالا تفاضل گلش مثبت یک است و در فاصله یک امتیازی با ازبکستان ، یک گل زده هم از این تیم کمتر دارد ، برای رسیدن به جام جهانی باید حتما تمام امتیاز بازی لبنان را بگیرد.
بر این اساس احتمالات پیش روی فوتبال ایران ، به این صورت است:
1) برد ازبکستان برابر کره در سئول: با این برد ، ازبکستان 14 امتیازی می شود . کره ای ها در امتیاز 11 می مانند و برای بازی پایانی شان برابر ایران نیاز به بردن ایران دارند. تیم ملی اگر لبنان را برده باشد ، 13 امتیازی شده و باید هر طور هست از این بازی یک مساوی بگیرد چون ازبکستان با این نتیجه فارغ از نتیجه تیمش برابر قطر در روز آخر به جام جهانی می رسد.
2) مساوی کره و ازبکستان: با این اتفاق ازبک ها 12 امتیازی می شوند بازی خانگی شان برابر قطر این بخت را در اختیار آنها قرار می دهد که خیلی راحت به جام جهانی برسند. کره ای ها با این نتیجه هم چون صعودشان به اما و اگر می افتد با تمام توان به مصاف ایران می آیند و بازی دو تیم در اولسان یک جنگ تمام عیار می شود.
3) پیروزی کره برابر ازبکستان:پیروزی کره برابر ازبکستان این تیم را به امتیاز 14 می رساند. در این صورت کره ای ها فارغ از نتیجه بازی های هفته آخر به جام جهانی می رسند چون آنها در بازی مستقیم عملکرد بهتری برابر ازبک ها داشتند و حتی اگر به ایران ببازند و ازبک ها هم قطر را ببرند ، این کره ای ها هستند که جهانی می شوند چون بر اساس قانون بازی ها اولویت اول با نتیجه مستقیم است.
شکست ازبک ها در سئول این حسن را دارد که دردسرهای ایران برای جهانی شدن را کمتر می کند. ایران در بازی های مختلف سال های اخیر ، توانسته بارها در کره جنوبی ، بازی را در 90 دقیقه با تساوی به پایان برساند. ایران اما در صورت امتیاز برابر با ازبکستان نیاز به گل زده دارد. بازی های دو تیم نتایجی یکسان داشته و کار میان شان به تفاضل گل می رسد . ازبک ها که فیفا این دوره برای شان امتیازات ویژه ای در نظر گرفته و حتی برای مثال بلاتر در کتر از یکسال 3 بار به کشورشان رفته است ، در روز آخر بازی ها با قطر بازی دارند. قطری که در صورت هر نتیجه ای غیر از پیروزی لبنان برابر ایران در ورزشگاه آزادی از بازی ها حذف می شود. آنها آنجا شانس بالایی برای بالابردن آوراژ گل خود دارند پس بر این اساس ایران باید تا می تواند به لبنان گل بزند. ایران نیاز به بیش از 4 گل برابر لبنان دارد تا خیالی آسوده برابر کره جنوبی به دنبال تساوی باشد در غیر این صورت تیم ملی ممکن است در اولسان برای صود ناچار به شکست کره ای ها شود.
4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 296802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    به امید پیروزی پر گل جلوی لبنان و نگه داشتن قاطعانه بازی جلوی کره سه شنبه آزادی رو پر کنید یادتون نره
  • Saman IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    68 9
    متاسفانه ما وقتی تیم ملی میبره هواشو داریم ولی تا یک بازی نتیجه نمیگیره شروع به انتقاد و بد بدوبیراه به سرمربی میکنیم.یادتونه بعد بازی ازبکستان؟ این سرمربی کیه و همش میشه مرخصی و امثال اینا. تو این شرایط باید همیشه و در هرشرایطی حمایتشون کنیم و مطمئن باشیم که هم سرمربی هم بازیکنا دارن نهایت تلاششونو میکنن تا ایشالا به امید خدا بریم جام جهانی.
  • بی نام IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    20 6
    برد کره در سئول !!!!خیلی ام سخت ...اگه کره ای ها هم برد بخوان که خدایی این بازی هم میشه مثل استرالیا...ما باید از ریز ترین موقعیتها هم استفاده کنیم تا بازی با لبنان بیش از 3 گل داشته باشه اینجا دیگه ما دژآگه رو نداریم تا لبنانو 5 تایی کنیم باید مهاجمان قدر موقعیتهارو بدونن. به نظرم خسرو بره ی خط عقبتر خلعتبری بیاد تو جای بیک زاده و با ی 4_3_3شجاعانه میتونیم به این رویا واقعیت ببخشیم .امیدوارم آقای کیروش این ترکیب دفاعی رو بازی با لبنان نزاره ما برد پرگل میخواهیم...
  • ... A1 ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    22 4
    سلام خبرانلاین میشه از تیم و بچه ها بیشتر خبر و گزارش و مصاحبه بزاری؟؟ امیدوارم نبود رحمتی به تیم صدمه نزنه و تیم بازی بعد رو هم تهاجمهی بره جلو
  • بی نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    24 5
    الان که داشتم خبرها رو میدیدم وزیر ورزش پاداش 40 میلییونی به هریک از فوتبالیست ها رو فقط برای برد قطر وعده داد..... ببینید به کجا رسیدیم که برای برد 1-0 قطر اون هم با چاشنی شانس و اون هم در این اوضاع بد مردم از نظر اقتصادی نزدیک به یک ملیارد از جیب مردم به این ها داده شود.جناب عباسی به کجا چنین شتابان ... ما هنوز صعودمون در حالت ابهامه....