دیدار دوباره با همسر ببر و آقاپری+ نسکافه با طعم کاهگل

چاپ دوم هشت عنوان از کتاب‌های دو سال اخیر نشر آموت شامل شش رمان، یک مجموعه داستان و یک اثر روانشناسی، روانه بازار شد.

به گزارش خبرآنلاین، با وجود رکود نسبی بازار کتاب بعد از پایان نمایشگاه و نزدیکی انتخابات، نشر آموت اما به عنوان یکی از ناشران پرمخاطب حوزه ادبیات چاپ تازه برخی آثار خود را روانه بازار نشر کرد. هشت عنوان از آثار منتشر شده توسط نشر آموت در دو سال گذشته شامل هفت عنوان اثر داستانی و یک اثر اجتماعی همزمان با آغاز خرداد ماه سال جاری به چاپ دوم رسیدند. این آثار شامل رمان‌های «همسر ببر، غزل شیرین عشق، پیله تنهایی عشق، رز مرا نگه دار، نسکافه با عطر کاهگل و اتاق» و مجموعه داستان آقا پری و کتاب زن، غذا و خدا هستند.

رمان «همسر ببر» نوشته نوشته‌ تئا آب‌رت و ترجمه‌ علی قانع، روایتی است از یک پزشک جوان در بالکان که پس از مرگ پدربزرگش، وارد ماجراهایی می‌شود که سراسر جادوست. وی در جستجوهایش به نسخه قدیمی «کتاب جنگل»‌ می‌رسد که همیشه همراه پدربزرگش بود و در بین همه داستان‌ها با افسانه همسر ببر مواجه می‌شود که او را وارد دنیایی جادویی می‌کند.

رمان «اتاق» نوشته اما دون اهو نیز یکی دیگر از ترجمه‌های علی قانع است که در آن داستان مادری جوان و پسر 5 ساله‌اش که در اتاق کوچکی زندانی شده و هیچ‌وقت اجازه خروج نداشته‌اند روایت می‌شود. آنها به‌مدت 7 سال در آلونکی پرت و دورافتاده در یک باغ اسیر بوده و فقط نورگیر سقف، روشنایی دنیای خارج را نشانشان می‌دهد ولی سرانجام قادر می‌شوند با دنیای بیرون ارتباط برقرار کنند و این سرآغاز یک تحول تازه برای آنهاست. این «اتاق» از زمان انتشار تاکنون در صدر کتاب‌های پرفروش انگلیسی قرار داشته وجوایز مختلفی را به دست آورده است؛ از جمله این جوایز می‌توان از جایزه «اورنج فیکشن انگلیس»، «جایزه گاورنر جنرال کانادا» و «جایزه رمان برتر ایرلند» نام برد. «اتاق» همچنین کاندیدای نهایی جایزه بوکر 2010 بوده است. چاپ دوم این رمان خواندنی در 360 صفحه و با قیمت 15000 تومان منتشر شده است.

رمان «نسکافه با طعم کاهگل» نوشته «م. آزاد» نیز از زبان مردی به نام شهریار روایت می‌شود که از گذشته خود چیزی نمی‌داند اما تصاویری مبهم، گاهی او را آزار می‌دهند و احساس می‌کند جایی که در آن زندگی می‌کند، خانه و زندگی اصلی او نیست. اغلب اوقات هنگام خوردن نوشیدنی همیشگی‌اش (نسکافه) احساس می‌کند عطر کاهگل در مشامش می‌پیچد و در ادامه همیشه یک دیوار کاهگلی در ذهنش زنده می‌شود. وی سرانجام با مشاهده یک صحنه تصادف، حافظه‌اش را به دست می‌آورد و یادش می‌افتد اسم اصلی او شهریار نیست و داستان در ادامه با رمزگشایی از گذشته او به جلو می‌رود. 

نسکافه با عطر کاهگل، تقابل دو نوع زندگی (پس رفته و ایده آل) در جامعه امروزی و تضاد کنش ها و واکنش ها، رویاها، دنیاها و امیدهاست. «م. آرام» برای نوشتن رمان «نسکافه با عطر کاهگل» برنده دومین دوره «جایزه رمان اول ماندگار» شده است. این رمان در 390 صفحه با قیمت 15500 تومان تجدید چاپ شده است.

رمان «غزل شیرین عشق» نیز داستانی است از «لیلا عباسعلیزاده» که در آن داستان زندگی زنی به نام شیرین روایت می‌شود که پس از مرگ همسرش آرش، با دختر کوچکش «غزل» در تهران زندگی می‌کند. دخترش غزل در کلاس نقاشی فرهنگسرا با مردی به نام «محمد» آشنا می‌شود و به اصرار، از مادرش می‌خواهد او نیز محمد را ببیند. شیرین با دیدن محمد، دهانش از حیرت باز می‌ماند. او نمی‌تواند باور کند که بازی عجیب روزگار دوباره محمد را سر راه او قرار داده است. این دیدار عجیب دوباره شیرین و محمد را به سال‌ها قبل برمی‌گردند. سال‌هایی که محمد در اوج اصرار برای ازدواج با شیرین، به‌طور ناگهانی او را در بی‌خبری رها کرده و برای همیشه از زندگی شیرین رفته‌است. محمد در این سال‌ها ازدواج نکرده است. ماجراهایی پیش می‌آید که آن دو را به هم نزدیک می‌کند و غزل در این میانه سهم بیشتری دارد. زندگی پر فراز و نشیب «شیرین» از این لحظه وارد ماجرایی دیگر می‌شود. این رمان نیز در 410 صفحه و با قیمت 15هزار تومان تجدید چاپ شده است.

رمان «پیله تنهایی عشق» نوشته فاطمه موسوی نیز از زبان دختری روایت می‌شود که به همراه چهار خواهر خود در شهرستانی در حومه تهران با پدری زندگی‌ می‌کند که آروزی داشتن یک پسر را داشته است. راوی در میان خانواده ‌خود تنها کسی است که موفق به تحصیل و پیدا کردن شغل می‌شود و از همین راه سعی در حمایت خود خواهران خود دارد.

مجموعه داستان «آقاپری» نوشته جمیله مُزدستان نیز مجموعه داستانی طنز است که شامل 12 داستان کوتاه طنز اجتماعی می‌شود. به گفته نویسنده مسایل روزمره جامعه امروز ایران و نگاه به مسایل زنان محور اغلب داستان‌های این کتابند. البته موضوعات داستان‌های این کتاب هیچ وابستگی محتوایی به یکدیگر ندارند و هر کدام به طور خاص به مساله‌ای اجتماعی و انسانی در نسبت با مشکلاتی که انسان امروز با آن مواجه است، نگاهی طنزگونه دارند. چاپ سوم این کتاب نیز در 160 صفحه و با قیمت 7هزار تومان منتشر شده است.

داستان «رُز مرا نگه‌دار» نوشته پری نرگسی نیز داستانی است از زبان یک گل رُز که ماجراهای عجیب و غریبی از سر می‌گذراند تا به دست صاحب خود برسد. «رز مرا نگه دار» نوشته »پری نرگسی» با نگاهی به دنیای جوانان، ‌دغدغه‌های امروز آنان در قالب رمان را مرور کرده است. نویسنده سعی داشته با تکیه بر مسایل عاطفی و نیز موضوعات اجتماعی روز دنیای جوانان را براساس دغدغه‌هایشان در قالب این رمان مرور کند. این رمان در 256 صفحه و به قیمت 9000 تومان منتشرشده است.

کتاب «زن، غذا و خدا» کتاب نیز ترکیبی از روان‌شناسی، فلسفه، داستان و عرفان شرقی است که حاصل تجربه‌ سی ساله نویسنده در زمینه‌ برگزاری دوره‌های بازپروری و کارگاه‌های عملی ترک عادت‌های نادرست غذایی و پُرخوری است. با این حال، «زن، غذا و خدا» یک کتاب رژیم نیست، رژیم‌درمانی یک صنعت است، صنعتی که طبق آمار، سالانه شصت میلیارد دلار پول مردم عادی را روانه‌ی جیب تولیدکنندگان محصولات و دست‌اندرکاران این صنعت می‌کند. از طرفی، ناتوانی عموم افراد در رژیم‌درمانی نتیجه‌ای غیر از خرد شدن اعتماد به نفس‌شان ندارد. رویکرد جِنین راس، بر عکسِ رژیم‌درمانی است؛ هر چیزی را که بدن‌تان می‌خواهد بخورید، طبیعت انسان طوری است که به طور غریزی نیازهای غذایی‌اش را نشان می‌دهد. گرچه ایده‌ی اصلی ساده‌انگارانه به نظر می‌آید ولی آمار، دلایل علمی، تجربیات نویسنده و گروه‌اش آن را ثابت می‌کند و راهکارهایی ساده ولی موثر پیش روی مخاطب می‌گذارد. این کتاب در 232 صفحه و با قیمت 9000 تومان منتشر شده است.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 296358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرسده A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    4 4
    من نسکافه با عطر کاهگل رو امسال از نمایشگاه خریدم. به زور تا اواسطش خوندم. جدید نبودن داستانش مهم نیست، مهم روایت داستانه که اصلا جذاب نیست.