روزنامه کیهان نوشت:

اشکال بزرگی که در سخنان و مباحث اکثر نامزدها در مناظره دیروز وجود داشت؛ سیاه‌نمایی آنها از شرایط و موقعیت جامعه و کشور بود.
این در حالی است که انتظار می‌رفت نامزدها به بیان واقعیت‌ها پیرامون وضعیت کشور می‌پرداختند و بیشتر برنامه‌هایشان را به منظور رفع مشکلات اقتصادی مطرح می‌کردند.
گفتنی آن است که تمامی نامزدها خود در سال‌های گذشته مسئولیت‌های مختلفی را برعهده داشتند و به نظر می‌رسد سیاه‌نمایی از سوی اکثر آنها به دلیل فرار از مسئولیت‌پذیری در بروز و ظهور مشکلات کنونی در حوزه‌های مختلف است.

کیهان همچنین در ستون طنز خود نوشت:

گفت: اکثر نامزدهای ریاست جمهوری در مناظره تلویزیونی دیروز، تصویر سیاهی از موقعیت جمهوری اسلامی و عملکرد دولت کنونی ارائه دادند.
گفتم: خب! باید سیاه‌نمایی کنند تا بتوانند خودشان را به عنوان نجات دهنده جا بزنند!
گفت: مثلاً مجری، تصویری از یک بازار بسیار شلوغ و پرازدحام را نشان داد و نظر آنها را درباره آن پرسید، و هر یک از آنها با حمله به دولت کنونی درباره آن اظهارنظر کردند. یکی گفت؛ حیف که جیب آنها خالی است! دیگری گفت؛ صورت خود را با سیلی سرخ کرده‌اند، آن یکی گفت؛ نگاه مردم به مغازه‌ها نیست و معلوم است پول ندارند! و...
گفتم: هیچکس هم پیدا نشد که بگوید اگر اینطوری است که شما می‌گوئید، اینهمه جمعیت در بازار که یک مرکز خرید است چه می‌کنند؟!
گفت: یعنی دولت کنونی یک اقدام درخور تقدیر هم نداشته است؟
گفتم: چه عرض کنم؟! یارو می‌گفت؛ کتاب «پیرمرد و دریا» تنها کتاب خوبی است که مرحوم جلال آل احمد نوشته است! گفتند؛ ولی کتاب پیرمرد و دریا را ارنست همینگوی نوشته است و یارو بدون آن که به روی خودش بیاورد گفت؛ دیگه بدتر، یک کتاب خوب هم که دارد، ارنست همینگوی برایش نوشته است!

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 296154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پندار IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    307 9
    احتمالا اگر ستونِ طنزِ کیهان را بدهند به طراحِ مناظره ی کاندیداها، هم ستون طنز و هم طراح محترم بهبودی اساسی در وضعشان اتفاق می افتد . . .
  • ali IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    چرا داشت زیاد هم داشت... بنگاههای زود بازده!!! سفرهای استانی!!! کشف انرژی هسته ای در زیر زمین!!! برقراری روابط محکم و استوار با کشورهای ونزولا ، مالی و...!!! رشد عظیم اقتصادی به نحوی که طلا از گرمی 8900تومان ناقابل به 130هزار تومان رسید!!! دیگه چی می خواید؟؟؟؟؟
    • سعید A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
      57 5
      دمت گرم علی آقا
  • بی نام US ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    خدا را شکر کیهان حرف عارف را تأیید کرد که همه اصولگرایان در شرایط ایجاد شده در این 8 سال نقش داشتند.
  • بی نام IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    250 4
    خوب است همین شریعتمداری بره تو مناظره ها تا ببینه نظر کاندیداها درباره کارهاش در صحنه سیاسی کشور چقدره ،شاید ان وقت به عیب خودش پی ببره.
  • بی نام IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    1 1
    سياه نمايي واژه اي كه مدتها بود مغفول مانده بود.اين روزها كه به اصطلاح اصولگرايان عزيز خدمات ان دولت خدوم را ناديده گرفته و مشايي عارف مسلك را منحرف ميخوانند آيا سياه نمايي نيست
  • بی نام IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    239 6
    احمدي نژاد يه كار خوب داشت اونهم وقتي بود كه گفت كيهان نميخواند
  • بی نام A1 ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    نه نداشت !
  • بی نام IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    احمدی نژاد هیچ کار خوبی نداشت!!! اگر این همه پول در اختیار یک پیمانکار قرار می گرفت کشور را بهتر اداره می کرد.
  • hesam A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    136 4
    كيهان محترم آيا دوران رياست جمهوري هاشمي وخاتمي يك كار مثبت انجام نشده بود كه جناب آقاي احمدي نژاد همه رو نابود كرد ولجن مال كرد
  • arman A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    145 4
    چرا داشت زیاد هم داشت... بنگاههای زود بازده!!! سفرهای استانی!!! کشف انرژی هسته ای در زیر زمین!!! برقراری روابط محکم و استوار با کشورهای ونزولا ، مالی و...!!! رشد عظیم اقتصادی به نحوی که طلا از گرمی 8900تومان ناقابل به 130هزار تومان رسید!!! دیگه چی می خواید؟؟؟؟؟
  • بهنام IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    16 58
    توجه داشته باشید تا ابتدای سال 91 رشد قیمت ها مثل سال های قبل بود . یعنی تاهمین 10 ماه پیش پراید 7 ـ 8میلیون تومان بود. بعد از تحریم نفت بود که به علت گرانی قیمت ارز و... قیمت ها خیلی تغییر کردند. انصاف در اظهارنظرها خیلی خوب است. هیچ کس نمی تواند اجرای هدفمندی که خودش کار خیلی بزرگی بود، دوهزار جایگاه گاز و نزدیک به سه میلیون اتومبیل گازسوز در کشور، بیش از 4 میلیون مسکن مهر، پرداخت یک هفته ای وام ازدواج که برای خود من اتفاق افتاد... آقای احمدی نژاد یک عیب خیلی بزرگ داشت که قبل از این که حرف بزند جوانب آن را نمی سنجید مثل بی اعتنایی به تحریم ها و کاغذ پاره خواندن قطعنامه ها،انکار هولوکاست که هیچ نفعی برای ما نداشت و تصمیم گیری های لحظه ای مثل عوض کردن وزیران. خداوند همه ما را به راه راست هدایت فرماید.
  • بی نام IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    74 4
    من نفهمیدم چرا به جلال آل احمد توهین کردند
  • سينا A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    احمدي نژاد ايجاد كننده فاصله طبقاتي بسيار سهمگين بود احمدي نژاد با شعار حمايت از محرومان آمد ولي زندگي آنان را ويران كرد و رفت كاش احمدي نژاد در سال 1384 راي نمي آورد كاش احمدي نژادي نبود كاش...
  • محمد IN ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    79 1
    گفتم: چه عرض کنم؟! یارو می‌گفت؛ کتاب «پیرمرد و دریا» تنها کتاب خوبی است که مرحوم جلال آل احمد نوشته است! گفتند؛ ولی کتاب پیرمرد و دریا را ارنست همینگوی نوشته است و یارو بدون آن که به روی خودش بیاورد گفت؛ دیگه بدتر، یک کتاب خوب هم که دارد، ارنست همینگوی برایش نوشته است!...این قسمت با مقداری تغییر از فیسبوک کش رفته شده بود!
  • بی نام IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    8 138
    خوشم میاد کیهان جلز و ولز بعضی ها رو خوب در میاره
    • بی نام A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
      67 6
      جلز و ولز انحرافیون رو که خوب در اورد طوری در اورد که صداتون در نیومد از مشایی چه خبر ؟هنوز پرچم می گردونه یا دیگه سفر نمیره...؟
  • یک هموطن دلسوز IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    103 1
    به نظر من مناظره نبود وبسیاری از مردم ایران با این شیوه مناظره نمی توانند کاندید اصلح را انتخاب کنند
  • ناآشنا IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    85 12
    اتفاقا من خودم این سوال رو از کیهان دارم دولتهای قبلی یا شخصیت هایی مثل آقای هاشمی هیچ خدماتی به این نظام نکردند که همیشه تصویر سیاهی از عملکرد دولت های قبلی و شخصیت هایی مثل آقای هاشمی ارائه میدهند همین دولت وقتی سال 84 روی کار اومد بیشترین تخریب رو علیه دولت قبلی(اصلاحات) انجام داد اون موقع کیهان کجا بود؟ و چرا حرفی نزد؟
  • سهروند زنوزی IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    3 15
    احمدی نژاد محبوب القلوب مردم است این کاندیداها نصف ایشان توانمند باشند کافی است . اگر راه اورا ادامه دهند موفقند