۰ نفر
۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۴:۰۶

شهرام شکیبا


نمی‌دانم چرا توی این کشور یک علاقه و کشش عجیب وجود دارد برای انجام یک کار دیگر. همه دوست دارند یک کار دیگر انجام دهند. مثلاً همین 8 کاندیدای ریاست جمهوری، همه‌شان پیشتر ده‌ها شغل داشته‌اند. همین الان هم هر کدامشان بین یک تا بیست و هشت شغل دیگر دارند ولی باز هم آمده‌اند کاندیدا شده‌اند که اگر مردم رأی بدهند، شغل‌شان را عوض کنند. جالب است که بینشان هیچ‌کس قبلاً رئیس‌جمهور نبوده است که بگوییم می‌خواهد برگردد سر شغل قبلی‌اش، بلکه همگی به فکر شغل جدیدند.
این فقط مربوط به شغل نیست. ماها کلاً دوست داریم اگر شرح وظایف و دلایل وجودی‌مان در هر موقعیتی مشخص باشد هم عوض آن کار، یک کار دیگر بکنیم. مثلاً به کاندیداها یک ساعت وقت داده‌اند که بیایند تلویزیون برنامه‌هایشان را اعلام کنند تا مردم خوششان بیاید و به آنها رأی بدهند، آن وقت آقایان می‌آیند عوض شرح برنامه‌هایشان، شعارهایشان را با ده، دوازده مدل جمله‌بندی هی تکرار می‌کنند. قرار است درباره کارهای آینده‌شان حرف بزنند، عوضش از کارهای گذشته‌شان حرف می‌زنند. قرار است از راه حل مشکلات مردم بگویند، می‌آیند هی مشکلات مردم را بازگو می‌کنند. مشکلاتمان را خودمان می‌دانیم، دیگر تکرارش برای چیست؟
این که کاندیدا باید در جریان مشکلات باشد که قدم اول است. دونده‌ها به گام‌های آخرشان افتخار می‌کنند نه به گرم کردن بدنشان قبل از شروع مسابقه.

مساوات


چون جماعت همگی یک جور حرف می‌زنند، کار سخت شده است. خب 8 نفر می‌آیند و یک چیز می‌گویند، من چطور می‌توانم یکی‌شان را انتخاب کنم؟ از طرفی سه‌نفرشان هم ائتلاف کرده‌اند و هیچ رقم به نفع هم کنار نمی‌روند. لذا برای این که دل هیچ‌کدام نشکند، تقاضا می‌کنم دست‌اندرکاران ترتیبی بدهند که هر هشت نفر با هم بشوند رئیس‌جمهور. لازم هم هست، اوضاعی که مملکت در این سال‌ها داشته، عوض کردن و سر و سامان دادنش کار یک نفر و دو نفر نیست.
آبروی درونی
گویا سازمان امور مالیاتی مقرر کرده است که بعد از این داروخانه‌ها کد ملی بیماران را یادداشت کنند، بعد دارو بدهند.
قبلاً از نظر بیرونی ممکن بود یک طورهایی بشود و آبروی کسی بریزد، اما حالا آبروی درونی هم در خطر است. کدملی یعنی همه مشخصات آدمیزاد به طور یکجا. خب این که نمی‌شود. چرا باید دیگران بفهمند که مثلاً چه کسی هموروئید دارد و چه کسی واریکوسل دارد و قس‌علی‌هذا؟ بعد از یک عمر آبروداری که نباید آبروی مردم بریزد. اگر قرار بود همه از بیماری‌های آدم مطلع شوند، خدا یک کاری می‌کرد که همه بیماری‌ها در پیشانی آدمیزاد بروز و ظهور پیدا کند. از قدیم گفته‌اند پزشک محرم است، سازمان امور مالیاتی که محرم نیست!
حالا آدم‌های عادی به کنار، سیاسیون و مدیران و بزرگان چه؟ آبروی مدیر، آبروی سازمان اوست. با این جو «بگم بگم» که در جامعه راه افتاده واقعاً باید مواظب بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 295890

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 31
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید_ح A1 ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    جز محسن رضایی که برنامه هاشو گفت همه از گذشتشون گفتن...چرا ؟ بعضیها که از تایید صلاحیت شدنشون حسابی غافلگیر شده بودن و به مرور برنامه هاشونو گفتن اونم با تقلب
    • بی نام IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      2 5
      محسن رضایی هم برنامه نداده. فقط شعار اقتصادی داده. ما که نفهمیدیم چطوری می خواد این اقتصاد رو درست کنه.
  • صدرا A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    110 5
    اگر برای خرید دارو پراکسی بزارند باید از فیلتر شکن استفاده کنیم. یعنی به یه نفر پول بدهیم برای ما دارو بخرد
  • بي نام A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    126 8
    از قدیم گفته‌اند پزشک محرم است، سازمان امور مالیاتی که محرم نیست!
  • بی نام A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    47 41
    خیلی خوب بود ولی بیمار بودن نه گناه است و نه جرم. پس مایه آبروریزی نیست.
    • بی نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
      17 3
      همورویید نداشتی بدونی چی میگه این اوس شهرا م
    • بی نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
      18 7
      همورویید نداشتی بدونی چی میگه این اوس شهرا م
    • بی نام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
      27 2
      بیماری نه گناه است نه جرم اما اگه شما ناتوانی جنسی داشته باشی بری داروخانه کد ملیت رو ثبت کنه بگه این برای ناتوانی جنسی اومده دارو گرفته بعد سازمان مالیاتی و برادران و همه بفهمند که شما ناتوانی داری این خوبه؟ به کسی چه که کسی مریضه و جه مریضی داره . این قانونی که گذاشتن تو بالا برره هم نمی ذارن . قوانینی که جدیدا گذاشته میشه نشون می ده که طالبان در افغانستان از ما پیشرفته تره
    • بی نام A1 ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
      8 2
      نه ! مگه خدا ستارالعیوب نیست! شاید کسی دلش نخواد کسی بفهمه همورویید داشته!! تصور کنید خانمی نامزد انتخاباتی شود و یا مدیری موفق آنوقت ....
    • محمد IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
      1 3
      سلام حالااصلا این اقای شکیباکی باشن؟!که هموروئیدراعامل ابروریزی میداننداگربیماری عامل ابروریزی باشدهریک ازانسانهانه هزاران باربلکه بیش ازتریلیاردهابارابرویشان رفته است ودیگرابی برایشان نمانده که اب روباشدیااب چاه یااب زیریااب چپ یااب راست یااب شرب یاانواع ابهای دیگرماننداب معدنی یااب جوش یااکسیژنه یااب کریااب میوه یااب مقطرویا...........اگرانسانهادراین دوره ابروداشتنددیگرخودکفامیشدندوکسی این همه پول قبض اب پرداخت نمی کردوهیچکس نیازبه استحمام و.............ای بابا!مادرکشوربابحران اب روبروهستیم انگاه ایشان به همین راحتی.............؟!
  • ناشناس A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    2 0
    واقعا جالب بود ممنون
  • مسعود FR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    2 0
    شاید برای قاچاق دارو این فکر رو کرده اند. به نظر من هم عجیبه. اما باید پرسید.
  • بی نام A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    2 0
    حالا آدم‌های عادی به کنار، سیاسیون و مدیران و بزرگان چه؟ آبروی مدیر، آبروی سازمان اوست. با این جو «بگم بگم» که در جامعه راه افتاده واقعاً باید مواظب بود. واقعا با این اوضاع بگم بگم چه میکند
  • بچه مشد A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    3 0
    "...دونده‌ها به گام‌های آخرشان افتخار می‌کنند نه به گرم کردن بدنشان قبل از شروع مسابقه." آفرين، لذت بردم. همش حرف و انتقاد، دريغ از دو جمله برنامه مدون و كارشناسي شده! كاش با هر نقدي در كنارش برنامه هاي خودشون رو براي حل اون مشكل تبيين كنن.
  • mohsen A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    23 3
    یه بنده خدائی هم هست که من اسمش رو نمیارم ولی خودتون میفهمید کیه کلا هر کاندیدائی یه نظر و ایده طرح جالب میده فرداش ایشون به نام خودش میاره توی برنامه های خودش! دقت کردین؟؟
  • بی نام IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    24 9
    دلت خوشه آقای شکیبا. دل خوش سیری چند. مردم نون خالی تو سفره ندارن شما از کد ملی میگید . از حونه بیاد بیرون فقط تا چهارراه اول دووم میارید مگه سنگ باشی بتونی دووم بیاری دومی رو ببینی . ادما برا نون شناسنامه می فروشن آقا
  • رها IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    25 3
    تقاضا می‌کنم دست‌اندرکاران ترتیبی بدهند که هر هشت نفر با هم بشوند رئیس‌جمهور. لازم هم هست، اوضاعی که مملکت در این سال‌ها داشته، عوض کردن و سر و سامان دادنش کار یک نفر و دو نفر نیست. حتی بهتر تر است برای هر بخش یک رئیس جمهور در نظر گرفته شود؛ مثلا: رئیس جمهور اقتصاد یا رئیس جمهور فرهنگ و.... اینطور شاید برای آنهایی که احساس مسئولیت کردند و ثبت نام کردند و احیانا رد صلاحیت هم شدند کاری پیدا شود و همگی با هم و دور همی مسائل و مشکلات را احاطه کنند تا پشه مشکلات عمرا بتواند از زیر دست این همه رئیس جمهور دربرود.
  • میم A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    74 3
    شهرام جان تو خود بهتر میدانی {کار} در فرهنگ ما چه معانیی که ندارد ...چون به خلوت میروند آن {کار } دیگر میکنند
  • مهدی A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    44 11
    کشور تنها در صورتی رنگ آرامش اقبصادی به خود خواهد دید که اطلاعات خرید و فروش بطور کامل شفاف و روشن شود و سازمان امور مالیاتی باید از خود آدم هم بر شرایط مالی و خرید و فروش ها محرم تر باشد. مشکل اساسی کشور عدم شفافیت درآمدهاست که بعضی ها به خود اجازه می دهند با هر روشی هر درآمدی داشته باشند و بعد به عنوان قهرمان اقتصادی معرفی می شوند و آخرش هم یه قسمت از دم خروس از یه جاییشون میزنه بیرون و به جرم همون تیکه ی دم مجازاتشون می کنند و خلاص. معلوم نمیشه این خروس اصولا از کجا اومده چی بهش دادن خورده و ... این توی تمام اصناف وجود داره داروخانه ها هم مستثنی نیستند.
    • 123 A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
      33 4
      آخی یعنی تو دلتو به این سازمان خوش کردی، واقعا آخیییییییییی
    • بی نام A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
      31 4
      حضرت عباسی فقط و فقط به این سئوال نه شما بلکه کل کشور و برای همه کشور جواب بدین : چرا و بچه حق سازمان امور مالیاتی (در این مورد خاص )و بقیه ، تیر و طایفه دولت را در بقیه موارد را " علیه السلام " میدانید که باید محرم همه چیز باشند؟
  • بی نام A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    93 4
    خدا از این پس بداد مریض هامون برسه ... امین
  • 2020 IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    4 0
    کار یه نفر دونفر و یک دوره دو دوره نیست!!!!
  • hadi.palad IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    12 0
    بگم واریکوسل داری؟ begaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam؟
  • بی نام A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    40 8
    70وچند مليون نفر سركاريم انگليس واقعا" كارت حرف نداره.هنوز آقايي مي كني خوش حلالت.نوش جان
    • دائی جان! A1 ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
      9 0
      دیدن سریال دائی جان ناپلئون یا خوندن کتابش می تونه براتون مفید باشه. یه جایی خوندم:جهان سوم جايي است كه مردمش به فکر "آمدن" یه روز خوب هستند نه "آوردنش"...! میشل فوکو
  • غافل A1 ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    2 0
    فقط خدا کنه قول آوردن پول نفت سر سفره ها رو ندن که در غیر این صورت کوه و بیابانم آرزست...
  • غافل A1 ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    13 0
    فقط خدا کنه قول آوردن پول نفت سرسفره ها رو ندن که در غیر این صورت کوه و بیابانم آرزوست...
  • حسن بک DE ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    16 0
    شهرام بدو مناظر را دریاب ، عقب افتادی سوژه به این با حالی
  • انتظار A1 ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    4 2
    این روزها اطلاعات داشتن ویا علم داشتن شرط نیست بلکه محرمانه نگه داشتنش اصله هیچکدوم از هفت نفرشون غیر از رضایی برنامه ندارند هی من من وما ما میکنند محسن رضایی برنامه هاشو لو نمیده مناظره یه تله است محسن به مناظره نیاد بهتره /چرا نظر منو ثبت نمیکنید این سایت خانوادگی شده دوستان وذی نفوذان فقط تو این سایت نظرشون پذیرفته میشه
  • حسین A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    2 0
    واقعاًلیاقت چنین ملتی این بود؟