واحد مرکزی خبر نوشت:

گزارش سالانه سازمان رصد اروپایی مواد مخدر و اعتیاد حاکی است مصرف مواد مخدر صنعتی به شدت روبه افزایش است.
به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز، به گفته کارشناسان هشتاد و پنج میلیون نفر در اروپا یک یکبار در طول عمرشان مواد مخدر مصرف کرده اند. بیست میلیون نفر در سال دوهزار ودوازده در اروپا مواد مخدر مصرف کردند. دست کم سه میلیون نفر در اروپا می گویند هر روز ماریجوانا مصرف می کنند.

این گزارش همچنین تاکید می کند اعتیاد به مواد مخدر سنتی نظیر هروئین و کوکائین و ماریجوانا افزایش چشمگیری نداشته است.

برخی از انواع جدید مواد مخدر در بازارهای اینترنتی به فروش می رسد.

در یک سال گذشته هفتاد و سه نوع مواد جدید در بازار مواد مخدر ثبت شده است.

شناخته شده ترین مواد اکستازی و آمفتامین هستند. این یافته ها برخی از نهادها را متقاعد کرده ادامه با گسترش مصرف مواد مخدر به شیوه ها و شگردهای جدید نیاز دارد.

لوران لانیل کارشناس فرانسوی و پژوهشگر در آزمایشگاه سازمان رصد اروپایی مواد مخدر و اعتیاد در لیسبون می گوید: «در شهرهای بزرگ اروپا انواع جدید مواد مخدر شیمیایی رایج شده که بیشترشان تحریک کننده اند. این نوع مواد بسیار مسئله ساز است و اعتیاد زیادی می آورد. این مواد پیامدهای بسیار بدی برای خانواده ها و جامعه در پی دارد. این مواد دقیقا همان عواقبی را دارد که معتادان به هروئین تجربه کرده اند.»

بر اساس همین گزارش اروپا انواع جدید داروهای محرک مخدر شیمیایی اغلب خارج از اتحادیه اروپا تولید می شود و اکنون در همه کشورهای اروپایی مشتریانی دارد.

خبرنگار یورونیوز در لیسبون می گوید آثار قاچاق و مصرف مواد مخدر را می شود در زمینه های مختلف بررسی و ارزیابی کرد. در این زمینه ، مسئله بهداشت عمومی بیشتر از دیگر زمینه ها مطرح است. کارشناسان عقیده دارند در اوج بحران اقتصادی، خطر اصلی این است که همه تلاشها برای پیشگیری به علت کاهش قابل توجه بودجه های درمانی و بهداشتی، نقش بر آب شود.
301282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 295769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =