مروری بر اخبار فناوری اطلاعات ایران در شامگاه یکشنبه 5 خرداد ماه 1392

 

 

 

  • رییس‌جمهور از سه پروژه ملی زیرساخت ارتباطات و فناروی اطلاعات رونمایی کرد. به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، صبح امروز (یکشنبه) محمود احمدی‌نژاد با حضور در شرکت ارتباطات زیرساخت، از پروژه‌های بزرگراه ارتباطی ایران - اروپا (EPEG)، پروژه پنج هزار کیلومتری شبکه فیبر نوری و سوئیچ VOIP بین‌الملل با ذکر یامهدی(عج) از طریق ویدئوکنفرانس و با ارتباط با استان‌های سیستان و بلوچستان و گیلان افتتاح کرد.

 

 

  • بزرگراه ارتباطی ایران و اروپا پنجم خردادماه جاری با حضور مقام‌های ارشد نظام افتتاح می شود. به گزارش ایسنا، محمود خسروی - مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت - با بیان این مطلب اظهار کرد: اجرای پروژه EPEG از سال گذشته و با سرمایه گذاری مشترک ایران، روسیه، عمان و CABLE&WIRLESS آغاز شد و بر اساس زمانبندی پیش‌بینی شده و به بهره برداری می رسد. وی افزود: بیشترین سهم در این کنسرسیوم متعلق به ایران بوده و بالاترین مسافت مسیر پروژه توسط ایران عملیاتی شده است. مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان این مطلب که با اجرای این پروژه، یکی دیگر از زیرساختهای تبدیل ایران به هاب منطقه‌ای اجرایی می شود، تصریح کرد: با اجرای این پروژه، مسیر جایگزین برای ارتباطات حساس دنیا تامین خواهد شد. محمود خسروی در خصوص مزایای اجرای این پروژه برای کشور تصریح کرد: یکی از اصلی ترین دستاوردهای اجرای پروژه EPEG، در آمدزایی است که به واسطه ترانزیت ارتباط میان ایران و اروپا برای کشور محقق می شود. وی ادامه داد: از دیگر مزایای اجرای این پروژه می توان به اشتغال زایی در حوزه ارتباطات و پایداری بیش از پیش ارتباطات و کاهش هزینه ها درون کشور اشاره کرد. مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص دیگر پروژه‌هایی که پنجم خردادماه افتتاح می شود اظهار داشت: بهره برداری از پنج هزار کیلومتر فیبر نوری که توسط متخصصان داخلی اجرایی شده از دیگر پروژه های آماده افتتاح است. وی افزود: با اجرای این پروژه مسیر پشتیبان برای شاهراه های ارتباطی آماده خواهد شد و از سوی دیگر مسیرهایی که پیش از این به دلیل عدم وجود فیبر نوری امکان دسترسی به ارتباطات اینترنتی را نداشته اند از این فناوری بهره مند خواهند شد. محمود خسروی با اشاره به ایجاد امکانات جدید برای برقراری ارتباط تلفنی به بستر اینترنت نیز گفت: بهره برداری از یک درگاه بین المللی جدید که به واسطه آن ظرفیت برقراری ارتباط تلفنی بر بستر اینترنت تا 400 درصد افزایش خواهد یافت نیز از دیگر پروژه هایی است که با حضور مقام‌های ارشد نظام به بهره برداری خواهد رسید.

 

 

 

  • در حالی که چندی پیش معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد که تاکنون هیچ برنامه‌ای برای افزایش تعرفه‌ی تلفن‌های همراه وجود ندارد اما امروز اخباری مبنی بر افزایش تعرفه مکالمه با سیم‌کارت دایمی همراه اول از اول خرداد به گوش می‌رسد. حسن رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اوایل اردیبهشت اظهار کرده بود: تنها تغییری که در زمینه‌ی تعرفه تلفن‌های همراه ایجاد شده آن است که به تازگی نرخ پایه دولتی برای اپراتور‌ها تعیین شد که این نرخ قبلا وجود نداشته است. معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این‌که چنین نرخی تاکنون به اپراتورها اعلام نشده و احتمالا هفته آینده ابلاغ خواهد شد، اظهار کرده بود: پس از تعیین این نرخ اپراتورها می‌توانند خدمات خود را تا 20 درصد بالای نرخ پایه ارائه کنند. رضوانی با تاکید بر این‌که این موضوع در پروانه اپراتور‌ها نیز ذکر شده است، خاطر نشان کرد: اگر اپراتوری تصمیم بر آن داشت که تعرفه‌های خود را تغییر دهد، قطعا باید این موضوع را از قبل به کاربران خود اطلاع‌رسانی کند. وی در عین حال خاطر نشان کرد: نرخ پایه دولتی به گونه‌ای تعریف شده که حتی با وجود افزایش 20 درصدی آن تغییر چشم‌گیری در قیمت‌ها حاصل نخواهد شد. او در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فلت‌کردن شماره‌های همراه اول اشاره کرد و گفته بود: پیش از این اپراتور اول برای تماس‌های بین‌شهری خود هزینه‌ی جابه‌جایی داشت که اگر این هزینه حذف شود، درآمد‌های این شرکت افزایشی نخواهد یافت اما به هرحال برای رقابت و حفظ شرایط رقابتی این اقدام می‌تواند گامی موثر باشد. معاون رگولاتوری در بخش پایانی صحبت‌های خود در ارتباط با تعرفه‌ تلفن ثابت اظهار کرد: تاکنون در زمینه‌ی تلفن ثابت افزایشی در تعرفه‌ها صورت نگرفته است. اما رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این باره اعلام کرده بود: تصویب پیشنهاد یکنواخت‌سازی تعرفه مکالمات تلفن همراه در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، به معنای افزایش هزینه‌ها نیست و افزایش یا کاهش هزینه تلفن همراه به رفتار مشترکین و شیوه عمل اپراتورها در فضای رقابتی بستگی دارد.

 

 

  • رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران از بی میلی مشتریان برای خرید انواع کالاهای کامپیوتری در سطح بازار دیجیتال تهران خبر داد. "سیدمهدی میرمهدی"  با اشاره به رکود ایجاد شده در بازار آی تی تهران، اظهار داشت: هم اکنون میزان مراجعه کنندگان برای خرید انواع کالاهای دیجیتالی به طور چشمگیری کاهش یافته که با استمرار این شرایط شاهد ضرر و زیان‌های بالایی به فعالان این حوزه خواهیم شد. وی با وضعیت واردکنندگان و فعالان این حوزه را نامناسب ارزیابی کرد و گفت: هم اکنون به دلیل قرار داشتن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بیشتر مشتریان خرید خود را به زمان بعد از انتخابات موکول کرده‌اند که این شرایط چندان برای فعالان این حوزه مناسب نیست.
     

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 295474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =