ایسنا نوشت:

یک عضو ائتلاف پیشرفت گفت: ائتلاف پیشرفت همچنان برقرار است و تصمیمی برای نفی ائتلاف و کناره‌گیری به نفع جلیلی تاکنون گرفته نشده است.

غلامعلی حداد عادل در نشستی خبری با بیان این‌که اعضای ائتلاف پیشرفت تصمیم گرفته‌اند که از فرصت تبلیغات استفاده کنند تا نظرسنجی‌ها به واقعیت نزدیک‌تر باشد، گفت: براساس نظرسنجی و سایر عوامل، نتیجه ائتلاف مشخص می‌شود. اعضای ائتلاف براساس شخصیت حقیقی خود در انتخابات حضور یافته‌اند و تبلیغات را انجام می‌دهند.

وی افزود: استعفای مظفر به این دلیل بود که با شروع تبلیغات انتخاباتی، نامزدها به عنوان عضو ائتلاف نمی‌توانستند تبلیغات کنند و در واقع ماموریت ائتلاف با آغاز فعالیت تبلیغات انتخاباتی، پایان می‌یابد.

حدادعادل در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه شما برای اداره کشور تهیه شده است، پاسخ داد که از پنج ماه پیش تعدادی از اساتید دانشگاه و متخصصان انقلابی مطالعاتی را در حوزه مختلف آغاز کردند که حاصل این مطالعات در اختیار من است و فردا بعدازظهر این برنامه رونمایی می‌شود.

این عضو ائتلاف پیشرفت در پاسخ به این پرسش که آیا با رییس جمهور شدن شما مسیر پرونده هسته‌یی تغییر می‌کند یا خیر؟ اظهار کرد: پرونده هسته‌یی ایران از نظر ما ابهامی ندارد و در واقع مشکل از رییس جمهور آمریکاست، نه رییس جمهور ایران. رییس جمهور آمریکا مصداق این ضرب‌المثل است که کسی را که خوابیده است می‌توان از خواب بیدار کرد، اما کسی که خود را به خواب زده است، را نمی‌توان. آمریکا خود را به خواب زده است، اما ما سعی می‌کنیم صلح‌آمیز بودن فعالیت هسته‌یی خود را از هم از طریق سازمان‌های بین‌المللی و هم از طریق رسانه‌ها، ملت‌ها و دولت‌ها تبیین کنیم و امیدواریم مذاکرات به نتیجه برسد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این‌که آیا زمانی برای تعیین نامزد ائتلاف پیشرفت مشخص شده است، گفت: هنوز چنین زمانی مشخص نشده است و منتظریم از فرصت تبلیغات استفاده کنیم، زیرا نظرسنجی‌هایی که در دوره تبلیغات صورت می‌گیرد، به واقعیت نزدیک‌تر است.

در ادامه این نشست، خبرنگاری پرسید که آیا شما برای تبلیغات انتخابات از مجلس شورای اسلامی مرخصی گرفته‌اید که حداد عادل پاسخ داد: من وقتی که نامزد هم نبودم، برای انجام کارهایم مرخصی می‌گرفتم. اکنون هم قاعده همین است و مرخصی گرفتن من غیر از مرخصی گرفتن دیگران است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت کناره‌گیری دو نفر از این ائتلاف، نفر سوم می‌تواند آرای آنها را کسب کند، گفت: مردم آزادند و هیچ‌کس نمی‌تواند بعد از کناره‌گیری همه آرای خود را بدون اراده مردم به نامزد دیگری منتقل کند، اما مردمی که مایلند به اصولگرایان رای بدهند، با کناره‌گیری نامزد اصولگرای خود، به نامزد دیگری که به وی نزدیک‌تر باشد، رای می‌دهند، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که صددرصد آرای یک نامزد به نامزد دیگری منتقل شود.

حدادعادل در پاسخ به این پرسش که حالا که از دولت نامزدی در انتخابات حضور ندارد، آیا باز هم ائتلاف یک نفر را معرفی می‌کند، پاسخ داد: تاکنون تصمیمی گرفته نشده است اما اگر خواسته باشیم بمانیم، باید هر سه نفر بمانیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که تحلیل شما از حضور جریان فتنه و انحراف در انتخابات چیست، گفت: اکنون زمان مناسبی برای صحبت کردن درباره انحراف و فتنه نیست. امیدوارم که دیگر شاهد ظهور و بروز فتنه و انحراف در کشور نباشیم.

حداد عادل در ادامه و در پاسخ به این پرسش که نظر شما درباره سفرهای استانی چیست و آیا این سفرها را ادامه می‌دهید، گفت: سفرهای استانی را مفید می‌دانم، ولی به شرطی که سفرهای استانی آنقدر زیاد نشود که دولت نتواند به مسائل اصلی کشور رسیدگی کند.

وی در مورد فعالیت ستادهای انتخاباتی خود نیز گفت که ستاد انتخاباتی‌ام فعالیت خود را آغاز کرده است و مسوولان بخش‌های مختلف مشخص شده‌اند که آقای نجابت در مورد این ستاد به شما اطلاع‌رسانی می‌کند.

در ادامه این نشست خبری، حداد عادل در پاسخ به این سوال که آقای ولایتی بر نظر جامعتین تاکید دارند و شما بر نظرسنجی تاکید دارید و قالیباف هم در این زمینه مواضع خود را اعلام کرده است، آیا اختلافی در این ائتلاف وجود دارد، پاسخ داد که همه اعضای ائتلاف هم نظرسنجی را درست دانستند و در کنار نظرسنجی نظر جامعتین را هم مهم دانستند. این که این هماهنگی به چه صورت انجام بگیرد که هم نظرسنجی و هم نظر جامعتین مطرح باشد، در مذاکره با جامعتین مشخص می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد نامزد انتخابات ریاست مجلس هم بشوید، گفت: من در رای‌گیری هیات رییسه مجلس قصد شرکت ندارم و فراکسیون اصولگرایان نامزدی برای تعیین رییس مجلس معرفی نمی‌کند.

حدادعادل در پاسخ به این پرسش که منابع مالی شما و ائتلاف شما از کجا تامین می‌شود، گفت: من اهل اصراف و ریخت و پاش نیستم. تاکید و تکیه من بر برنامه‌های رادیو و تلویزیون است و تبلیغاتی هم خواهم داشت که هزینه زیادی نخواهد داشت. در مورد ائتلاف هم باید بگویم که ائتلاف تاکنون هزینه زیادی نداشته که نیاز به حامی مالی داشته باشد. هزینه‌ها توسط خود اعضای ائتلاف تامین شده است و اگر سندی وجود دارد که از بودجه شهرداری برای ائتلاف هزینه شده است، باید آن را بیان کنید.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش یک خبرنگار که گفت چرا تمرکز روی جلیلی است، گفت: طرفداران جلیلی برای حمایت از وی دلیل دارند، طرفداران من هم دلیل دارند. دلیل مطرح شدن این سوالات این است که جلیلی دیرهنگام و در دقیقه 90 در انتخابات حاضر شد که این امر موجب جلب توجه به جلیلی شد.

وی در مورد برنامه‌های فرهنگی خود هم گفت: هیچ تحولی بدون زمینه فرهنگی ممکن نمی‌شود. فرهنگ، نرم‌افزار هر تحول سخت‌افزاری است. من در ذهن خود برای هر فعالیت، یک پیوست فرهنگی هم خواهم داشت ولی به این معنا نیست که مسائل اقتصادی در اولویت من نباشد. شعار دولت من، شعار دولت تقوا و تدبیر است.

حداد عادل در پاسخ به این پرسش که جلیلی چه شرایطی باید داشته باشد که به ائتلاف شما بپیوند، گفت: تمایل خود وی بسیار مهم است که چنین تمایلی تاکنون از وی دیده نشده است.

این عضو ائتلاف پیشرفت همچنین در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین اولویت برنامه شما چیست، اظهار کرد: مهم‌ترین موضوع در دستور کار من، رسیدگی به مسائل اقتصادی است.

حدادعادل در پایان و در پاسخ به این پرسش که هدف از دیدار ائتلاف پیشرفت با آیت‌الله مهدوی‌کنی چیست، گفت: هدف این است که هماهنگی با آقای مهدوی‌کنی صورت بگیرد و ایشان را از کارهای انجام شده مطلع کنیم و نظراتشان را جویا شویم.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 295453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سارا CN ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    15 1
    رأی نداری عموجون