مروری بر اخبار فناوری اطلاعات ایران در شامگاه جمعه سوم خرداد ماه 1392

 

 

 

  • بزرگراه ارتباطی ایران و اروپا پنجم خردادماه جاری با حضور مقام‌های ارشد نظام افتتاح می‌شود. به گزارش ایسنا، مهندس محمود خسروی - مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت - اظهار کرد: اجرای پروژه EPEG از سال گذشته و با سرمایه گذاری مشترک ایران، روسیه، عمان و CABLE&WIRLESS آغاز شد و بر اساس زمانبندی پیش بینی شده به بهره برداری می رسد. وی افزود: بیشترین سهم در این کنسرسیوم متعلق به ایران بوده و بالاترین مسافت مسیر پروژه توسط ایران عملیاتی شده است. مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان این مطلب که با اجرای این پروژه، یکی دیگر از زیرساخت های تبدیل ایران به هاب منطقه‌ای اجرایی می‌شود، تصریح کرد: با اجرای این پروژه، مسیر جایگزین برای ارتباطات حساس دنیا تامین خواهد شد. خسروی در خصوص مزایای اجرای این پروژه برای کشور تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین دستاوردهای اجرای پروژه EPEG، درآمدزایی است که به واسطه ترانزیت ارتباط میان ایران و اروپا برای کشور محقق می شود. وی ادامه داد : از دیگر مزایای اجرای این پروژه می‌توان به اشتغال زایی در حوزه ارتباطات و پایداری بیش از پیش ارتباطات و کاهش هزینه‌ها درون کشور اشاره کرد. مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص دیگر پروژه‌هایی که پنجم خردادماه افتتاح می شود اظهار کرد: بهره‌برداری از پنج هزار کیلومتر فیبر نوری که توسط متخصصان داخلی اجرایی شده از دیگر پروژه‌های آماده افتتاح است. وی افزود: با اجرای این پروژه مسیر پشتیبان برای شاهراه‌های ارتباطی آماده خواهد شد و از سوی دیگر مسیرهایی که پیش از این به دلیل عدم وجود فیبر نوری امکان دسترسی به ارتباطات اینترنتی را نداشته‌اند از این فناوری بهره‌مند خواهند شد.خسروی با اشاره به ایجاد امکانات جدید برای برقراری ارتباط تلفنی به بستر اینترنت نیز گفت: بهره‌برداری از یک درگاه بین‌المللی جدید که به واسطه آن ظرفیت برقراری ارتباط تلفنی بر بستر اینترنت تا 400 درصد افزایش خواهد یافت نیز از دیگر پروژه‌هایی است که با حضور مقام‌های ارشد نظام به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

 

 

  • ارسال پیامک‌های انبوه به هیچ عنوان متوقف نشده و تنها در شیوه‌ی اجرای این کار تغییراتی صورت گرفته و پس از این به صورت متمرکز ارسال می‌شود.به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به گفته مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در گذشته پیامک‌های انبوه از طریق شرکت ارتباطات سیار و یا برخی از شرکت‌های CP که طرف قرار‌داد مخابرات هستند، ارسال می‌شد اما از این پس قرار بر آن است که شرکت‌های CP مطابق گذشته کار خود را انجام داده و پس از جذب و آماده‌سازی پیامک‌ها برای ارسال آنها را به شرکت ارتباطات سیار بفرستند تا دیگر شاهد ارسال پیامک‌های تبلیغاتی برای شماره‌هایی که اعلام کرده‌اند علاقه‌ای به دریافت این پیامک‌ها ندارند، نباشیم. زارعیان با تاکید بر این‌که در شیوه‌ی جدید تغییری از نظر هزینه‌ها ایجاد نمی‌شود، اظهار کرده است: تنها تفاوتی که میان این دو شیوه وجود دارد آن است که از این پس مشترکان به جای ‌آن‌که از چند مرجع پیامک تبلیغی دریافت کنند، تنها از یک منبع پیامک می‌گیرند. براساس اطلاعات نشریه ارتباطات، او درباره‌ی دلیل چنین اقدامی توضیح داد: حدود 13 درصد از مشترکان خواسته بودند که پیامک‌های تبلیغاتی برای آنها ارسال نشود، اما با این وجود گاه این اتفاق رخ می‌داد و موجب نارضایتی برخی از آنان شده بود. وی هم‌چنین یادآور شد: در این زمینه پیش از این نظرسنجی صورت گرفته بود تا براساس آن هر یک از کاربران که علاقه‌ای به دریافت پیامک تبلیغاتی ندارند این موضوع را اطلاع دهند. اکنون هم شماره تماس 9990 آماده پذیرش دیدگاه کاربران مبنی بر این موضوع است.

 

 

  • در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر، بازار تبلیغات شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پیامکی و تخفیف‌های جدید پیامک‌های انبوه نیز داغ شده و قیمت هر پیامک از 66 ریال تا 75 ریال متفاوت است. به گزارش فارس کسب‌وکارهای نوین الکترونیکی مدتی است جای خود را بین بازارهای سنتی پیدا کرده‌اند. توسعه وسایل ارتباطی و پررنگ شدن نقش فضای مجازی، باعث تقویت کسب‌وکارهای وابسته شده و در نتیجه امروز شاهد افزایش حضور تجارت‌هایی از جمله ارائه‌کنندگان خدمات‌ارزش‌افزوده موبایل، فروشگاه‌های اینترنتی و خدمات آن‌لاین هستیم. این کسب‌وکارها نیز مانند بازار سنتی متاثر از شرایط جامعه بوده و هم‌سو با اقتضای روز حرکت می‌کنند. یکی از این موارد تبلیغات پیامکی است؛ اکنون در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر، بازار تبلیغات شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پیامکی و تخفیف‌های جدید پیامک‌های انبوه داغ شده است. خدمات این شرکت‌ها در ارائه پنل کاربری برای ارسال پیامک از اپراتور 1000، 2000 یا 3000 یا هر سه، ارسال پیامک به صورت منطقه‌ای و کشوری و از طریق کد پستی تقریبا مشابه است. در لیست قیمت‌های این شرکت‌ها می‌توان قیمت ارسال هر پیامک تبلیغی را از 66 ریال تا 75 ریال دید که با افزایش تعداد پیامک‌های ارسالی قیمت کاهش می‌یابد. در خدماتی که این شرکت‌ها ارائه می‌دهند خدمات از جمله «بازگشت هزینه پیامک‌های ارسال نشده» و «دلیوری رسمی مخابرات» مزیت محسوب می‌شوند. اکنون و در آستانه انتخابات تبلیغات شرکت‌های ارائه‌دهنده پیامک‌های تبلیغاتی نیز آغاز شده و به زودی با آغاز مهلت قانونی تبلیغات ریاست‌جمهوری، شمار زیادی از این دست پیامک‌ها به دست مردم خواهد رسید.

 

 

  • فعالیت سومین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران (ICTINQA)آغاز شد. براین اساس شرایط برای ثبت نام متقاضیان در سومین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران می توانند از اول خرداد ماه جاری آغاز شده است. انتقال دانش و نهادینه سازی فرهنگ مدیریت کیفیت و خود ارزیابی به واحدهای متقاضی از برنامه های دبیرخانه جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. دکتر زارع مجری جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در این باره تاکید کرد: جایزه ملی کیفیت ICT در سطح گسترده ابزاری برای ارتقای کیفیت و در نتیجه توسعه اقتصادی در سال حماسه سیاسی اقتصادی است و برهمین اساس تلاش می شود در مسیر تعالی و اعتلاء با استفاده از الگو های موفق کیفیت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات حرکت شود. به گزارش مهر، متقاضیان شرکت در این جایزه، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی WWW.ICTINQA.IR مراجعه کنند. جایزه ملی کیفیت ICT توسط شرکت ارتباطات زیرساخت - زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات - به برگزیدگان اعطا می شود.

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 294969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =