مهر نوشت:

پدر مرحوم کامرانی از عذرخواهی مرتضوی و حیدری فر از وی در آخرین جلسه دادگاه کهریزک خبر داد.
پدر محمد کامرانی یکی از قربانیان کهریزک امروز در جمع خبرنگاران گفت: در دادگاه امروز اتفاق جدیدی افتاد و آقایان مرتضوی و حیدری فر با ابراز ندامت در مورد مرگ محمد من ابراز معذرت و پوزش کردند که ای کاش این اتفاق در جلسات قبل رخ می داد. امیدوارم این تصمیم به پشیمانی باز هم در آنها بیشتر دیده شود.

وی افزود: ما غیر از این چیز دیگری نمی خواهیم . در جلسه امروز قاضی ختم جلسه را اعلام کرد اما ختم دادرسی اعلام نشد.

وی در پاسخ به مهر در خصوص احتمال رضایت او با توجه به اظهار پشیمانی متهمان گفت: این موضوع مستلزم روندهای بعدی دادگاه می باشد. آقایان روح الامینی و جوادی فر نیز نسبت به اتهام معاونت در قتل از سوی مرتضوی در این پرونده اعتراضاتی داشتند که این موضوع در دادسرا در حال رسیدگی می باشد.

وی در خصوص علت عدم حضور روح الامینی در جلسه امروز اظهار داشت: وی به دلیل مسافرت نتوانست در جلسه امروز حاضر شود.

کامرانی همچنین در خصوص زمان صدور حکم نیز اظهار داشت: بر اساس قانون، حکم حداکثر تا 10 روز پس از ختم رسیدگی صادر می شود.

پدر محمد کامرانی گفت: در جلسه امروز مرتضوی و حیدری فر به خاطر مرگ پسرم اظهار پشیمانی و عذرخواهی کردند.

 

حیدری فر: از خانواده کامرانی معذرت خواهی کردم
حیدری فر از متهمان کهریزک با اشاره به اظهار پشیمانی از مرگ محمد کامرانی گفت: زمان کافی برای دفاع در جریان دادرسی به من داده نشد.
علی اکبر حیدری فر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز قرار من آخرین دفاعیاتم را مطرح کنم اما دادگاه زمان کافی برای دفاع را به من نداد و دفاعیات را قطع کرد.

وی افزود: به آقای روح الامینی یک تا یک و نیم ساعت زمان می دهند تا هر چه دلش می خواهد بگوید اما من ممنوع به دفاع از خود هستم.

این متهم کهریزک ادامه داد: نه در جریان دادرسی به ما وقت کافی برای دفاع داده شد و نه 21 شاهدی که به دادگاه معرفی کرده بودید احزار شدند. از سوی دیگر 5 شاهد را برخلاف ما آوردند که آنها جزء متهمانی بودند که من بازداشتشان کرده بودم. این افراد پیش از این از من شکایت کرده بودند که در خصوص شکایت آنها حکم تبرئه برای من صادر شده بود.

حیدری فر با اشاره به عذرخواهی از خانواده کامرانی در جلسه دادگاه اظهار داشت: با توجه به اینکه محمد کامرانی سنش نسبت به دیگر کشته شده ها کمتر بود امروز در جلسه دادگاه با اظهار پشیمانی از خانواده او معذرت خواهی کردم. بعد از مرگ محمد کامرانی آقای مرتضوی از این موضوع ناراحت و به من گفت: چرا او را به کهریزک فرستادم.

حیدری فر افزود: اگر 21 شاهد معرفی شده از سوی ما به دادگاه نیایند خیلی از زوایای پرونده روشن نمی شود. من مطمئن هستم در نظامی که ولی فقیه دارد به کسی ظلم نخواهد شد.

 

دستور وزارت اطلاعات برای انتقال بازداشت شدگان کهریزک
وکیل خانواده جوادی فر با اشاره به دستور وزارت اطلاعات و دبیر شورای امنیت برای انتقال بازداشت شدگان کهریزک به محل دیگری، گفت: اگر در انتقال آنها 38 ساعت تأخیر صورت نمی گرفت، هیچ قتلی اتفاق نمی افتاد.
صالح نیکبخت بعد از آخرین جلسه دادگاه کهریزک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اتهام معاونت در گزارش خلاف واقع و بازداشت غیرقانونی از جنبه عمومی جرم بررسی می شود. اما در خصوص اتهام معاونت در قتل که مربوط به آقای مرتضوی است در حالی که وی مدعی است در این کار هیچ مداخله ای نداشته اما طی این چند جلسه گذشته من بیشتر مطمئن شدم که وی در این اتهام مداخله داشته است.

وی افزود: مرتضوی مدعی است روز شنبه و یکشنبه مرخصی گرفته و این در حالی است که وی 21 تیر ماه سال 88 قبول کرده در جلسه کمیته سیاسی وزارت اطلاعات حضور داشته است. در این روز به وی اعلام شد که بازداشت شدگان را از کهریزک انتقال دهد و مرتضوی باید آنها را به اوین منتقل می کرد.

وکیل خانواده جوادی فر خاطرنشان کرد: صبح روز بعد نیز دبیر شورای امنیت بر انتقال بازداشت شدگان از کهریزک تأکید کرده بود اما ساعت 11 روز 23 تیر ماه 88 بازداشت شدگان از کهریزک منتقل شده اند یعنی در انتقال آنها 38 ساعت تأخیر وجود داشته است.

نیکبخت خاطرنشان کرد: 7 نفر از پزشکان نیز در دادسرای نظامی علت تامع قتل قربانیان را در اثر ضربات بر نسوج نرم بدن آنها اعلام کردند که این ضربات 72 ساعت قبل از فوت رخ داده بود. اگر این تأخیر در انتقال صورت نمی پذیرفت قتلی نیز رخ نمی داد.

وی افزود: تأخیر 38 ساعته علت مرگ قربانیان بوده است. حال آنکه براساس ماده 612 قانون مجازات اسلامی در صورت رضایت شاکی به اتهام قتل عمدی و معاونت در قتل از جنبه عمومی رسیدگی خواهد شد.

نیکبخت در پایان گفت: رئیس دادگاه امروز ختم جلسه را اعلام کرد اما هنوز ختم دادرسی را اعلام نکرده است.

 

متهمان 5 روز فرصت دارند لوایح خود را بدهند
وکیلی روح الامینی گفت: متهمان تا روز دوشبنه آینده فرصت دارند لوایح خود را به دادگاه ارایه دهند.
مجید طاهری پس از آخرین جلسه دادگاه کهریزک در جمع خبرنگاران گفت: امروز ختم رسیدگی به پرونده اعلام نشد و متهمان تا روز دوشنبه فرصت دارند لوایح خود را به دادگاه ارایه کنند

وی افزود: پس از ارائه لایحه متهمان ما نیز می توانیم در پاسخ به لایحه آنها لایحه ایی به دادگاه بدهیم که پس از این موضوع 5 قاضی می توانند ختم رسیدگی را اعلام و حکم را صادر کنند.

وی همچنین در خصوص اظهار پشیمانی مرتضوی و حیدری فر در آخرین جلسه دادگاه گفت: این موضوع در خصوص موکلم مصداق ندارد و موکل من همچنان پیگیری پرونده و شکایت خود است.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 294591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام EU ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    169 1
    یعنی تمام شد دیگه .............!!!!!!!!
    • بدون نام IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
      4 4
      نه دیگه هنوز حکم ندادن...
    • بدون نام US ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
      29 1
      چرا همه چیز داره برعکس میشه؟
    • بهرام IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
      1 61
      مهم این بود که فهمیدن کارشون درست نبود و پشیمون شدن... تازه عذر هم خواستن...دیگه چی میخوای
    • بدون نام IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
      37 0
      موکول شد به آخرت...
  • بدون نام IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    43 1
    خب مجازاتشون چی شد؟ خیلی راحت میرن سراغ پست های قبلیشون؟ معذرت خواهی اونا چیزی رو حل نمیکنه!
  • مهدی IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    50 2
    بچه مردم رو به کشتن دادن فقط معذرت خواهی کردن و تمام .....!!!
  • سلیمان IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    29 2
    هه هه چه شیک
  • بدون نام US ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    48 1
    یعنی یک عذر خواهی کافیه برای مرگ جوان های بی گناه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
  • بدون نام NO ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    37 2
    همین؟؟؟؟؟؟؟؟
  • رضا IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    43 1
    همين ؟عذرخواهي ؟؟؟؟
  • عدالت IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    1 43
    از اول هم مرتضوی مقصر نبود تو سال 88 فرزندان اقایون چکار داشتن تو اغتشاشات شرکت کنن تازه یکی دیگه کشته به مرتضوی چه ربطی داره
    • بی نام A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
      21 2
      آقای عدالت واقعا متاسفم برای شما سزای کسی که به اصطلاح شما تو اغتشاشات بودند مرگه؟ این آقایی که شما ازش دفاع میکنی یکی از افراد معلوم الحاله که ید طولایی در این گونه حوادث داره که به خاطر بعضی مسائل نمیشه اینجا گفت.لطفا چاپ کنید چندین بارنظر دادم چاپ نکردید.
  • بی عدالت IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
    8 1
    هر جرمی یه مجازات داره ولی مجازات شرکت در اغتشاشات مرگ نیست اونم بدون محاکمه .
  • مرتضی IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    9 17
    بعد از محاکمه مرتضوی منتظر محاکمه سرکرده بزرگ اغتشاشات مهدی هاشمی و فائزه هاشمی رفسنجانی هستیم