به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی اکونومیمتن، طبق طبقهبندی منتشر شده از سوی موسسۀ مطالعاتی "میلوارد براون آپتیمر" شرکتهایی که اعتبار و ارزش غیرمادی بیشتری در میان مصرفکنندگان دارند، آمریکایی هستند. 9 برند برتر در این رتبهبندی آمریکایی هستند و البته شرکت چاینا موبایل در رتبۀ دهم قرار دارد. نکتۀ جالب توجه در این طبقهبندی در اینست که اقتصادهای نوظهور موفق نشدهاند به رغم رشد اقتصادی بالای خود، شرکتهای چندملیتیشان را تا اندازهای به سطح رشدشان نزدیک کنند.
در این ردهبندی آمده است که تنها 17% از مارکها و برندهای قدرتمند جهان در رشد اقتصادی تأثیر داشتهاند. 90% از قدرتمندترین برندهای جهان در آمریکا تولید میشود که در رأُس آن شرکت اپل قرار دارد (با 185 میلیارد دلار) گوگل با 113.7 میلیارد، آبیام با 112.5 در رتبههای بعدی قرار دارند. مک دونالد، کوکاکولا، مایکروسافت و ویزا در نیز در رتبههای پائین هستند.
در اروپا مارک انگلیسی وادوفن(Vodafone) بیشترین اعتبار و دارایی را دارد. این گروه انگلیسی در بسیاری از زمینهها اعم از نفتی و بانکی فعالیت دارد. آلمانها نیز در صنعت اتومبیلسازی و تکنولوژی (با برندهای SAP, BMW, Deutsche Telekom ) در رأس هستند. فرانسه نیز با تولیدات لوکس و زیبایی و آرایشی در رتبۀ قرار دارد.
3152
نظر شما