مهر نوشت:

یازدهمین جلسه دادگاه کهریزک در سالن اجتماعات دادگستری استان تهران آغاز شد.
این دادگاه با حضور قاضی مدیرخراسانی رئیس شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران و 4 قاضی مستشار در محل برگزاری جلسات محاکمه قضات تعلیق شده کهریزک آغاز شده است.
در این جلسه اولیای دم قربانیان همراه وکلای خود و همچنین متهمان حضور دارند.
در ابتدای جلسه امروز قرار است سعید مرتضوی به ادامه دفاع خود از اتهاماتش بپردازد. در حالی که قرار بود جلسه قبل آخرین دفاعیات متهم اخذ و رسیدگی به پایان برسد طولانی شدن دفاعیات سعید مرتضوی و درخواست 48 ساعت زمان برای دفاع و درخواست فاصله 48 ساعتی بین دفاع هایش ادامه رسیدگی به امروز موکول شد.
با توجه به بحث هایی که مرتضوی مدنظر دارد به نظر می رسد امروز نیز دادگاه به پایان نرسد و دفاعیات دو متهم دیگر پرونده به جلسه دوازدهم موکول شود.

 

رضایت جوادی فر تأثیری در روند دادگاه ندارد
وکیل خانواده یکی از قربانیان کهریزک گفت: رضایت آقای جوادی فر هیچ تأثیری در روند دادگاه ندارد و این موضوع در دادسرای در حال رسیدگی بود.
کمالی اظهار داشت: نظر آقای جوادی فر درباره اعلام رضایت از سعید مرتضوی محترم است و ممکن است در جریان رسیدگی به این پرونده همه شکات به نتیجه واحدی نرسند.
وی افزود: در موضوع اتهام معاونت در قتل در کیفرخواست صادر شده از سوی دادسرا فقط به قتل مرحوم کامرانی اشاره شده است و اتهام معاونت در قتل آقایان روح الامین و جوادی فر در دادسرا مطرح بود. به همین خاطر اعلام رضایت آقای جوادی فر در رسیدگی در دادسرا مطرح می شود و تأثیری در روند دادگاه ندارد.
کمالی در خصوص دفاعیات مرتضوی نیز گفت: شاید آقای مرتضوی دلش بخواهد خیلی صحبت کند اما اگر دادگاه دفاعیات او را کافی بداند کفایت به دفاع را اعلام کرده و متهم دیگر برای آخرین دفاع در جایگاه حاضر می شود.
وکیلی خانوادگی کامرانی خاطرنشان کرد: روند رسیدگی به پرونده خوب بوده و نمی توان گفت جلسات دادگاه طولانی شده است.
کمالی در خصوص زمان صدور حکمی اظهار داشت: وقتی رئیس دادگاه ختم رسیدگی را اعلام کند موظف است براساس قانون طی مدت یک هفته رأی خود را صادر کند.
وی درباره آخرین دفاعیات مرتضوی نیز گفت: آقای مرتضوی تاکنون در آخرین دفاعیات خود به موضوع جدیدی که در روند رسیدگی تأثیر داشته باشد اشاره نکرده و همچنان هیچ مسئولیتی را به گردن نمی گیرد.

 

بازداشتگاه کهریزک قانونی بود
یکی از قضات متهم در پرونده کهریزک گفت: پرونده ام در خصوص افشای مباحث دادگاه به دادسرا ارجاع شده و من برای آخرین دفاعیات خود نیاز به دو جلسه صحبت دارم.
علی اکبر حیدری فر در پاسخ به پرسشی در خصوص ارجاع پرونده اش برای افشای اتفاقات دادگاه به دادسرا اظهار داشت: بله پرونده ام در این خصوص از سوی دادگاه به دادسرا ارجاع شده است. من فقط پاسخ آقای کامرانی را داده بودم.

وی افزود: آقای کامرانی اتفاقات دادگاه را افشا کرده و مدعی بود که مدیرکل سازمان زندان ها اعلام کرده بازداشتگاه کهریزک غیرقانونی است. در حالی که آقای سلیمانی مدیرکل زندان های استان تهران در جلسه دادگاه اعلام کرده بود بازداشتگاه قانونی بوده اما نظارتی بر روی آن انجام نمی شده است.

حیدری فر ادامه داد: ما با رئیس دادگاه توافق کرده بودیم اگر یکی از طرفین مصاحبه ای در خصوص اتفاقات دادگاه انجام دهد ما نیز 5 دقیقه بعد در جواب مصاحبه خواهیم کرد. صحبت های آقای کامرانی نشر اکاذیب بود.

این متهم دادگاه کهریزک در پاسخ به پرسش دیگر در خصوص دفاعیاتش نیز گفت: من بخشی از دفاعیه خود را در قالب لایحه به دادگاه تقدیم می کنم اما برای آخرین دفاع نیاز به دو جلسه صحبت دارم. تصور می کنم امروز دفاعیات آقای مرتضوی پایان یابد و نوبت به دفاعیات من برسد.

وی همچنین در خصوص اظهار شهود نیز گفت: ما از دادگاه درخواست کرده بودیم شهود مورد نظر ما را ارسال کند که دادگاه این موضوع را نپذیرفت.
47301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 294476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =