ایسنا نوشت:

یک عضو ائتلاف پیشرفت با تاکید بر لزوم پرهیز از سیاست‌زدگی، گفت: رفتار سیاست‌زده یعنی اصلاح‌طلب‌ها در عزل و نصب‌ها فقط از اطرافیان و افراد خودشان استفاده کنند و متقابلا اصولگراها نیز همینطور عمل کنند و به قابلیت‌های افراد توجه نشود.

 

محمدباقر قالیباف در جمع مردم گیلان در مهدیه رشت با اشاره به مشکلات موجود در بخش کشاورزی استان گیلان اظهار کرد: در برخی مناطق کشور به دلیل وضعیت جغرافیایی و آب و هوایی، امکان زراعت و کشاورزی وجود ندارد اما امروز یک سوال کلی در ذهن همه اندیشمندان، مردم و جوانان مدیر و مدبر ما وجود دارد مبنی بر اینکه چرا با وجود تمام منابع، خاک و آب کافی، شرایط جوی مناسب و جوانان متخصص، هنوز هم در زمینه کشاورزی دچار مشکلات هستیم؟

وی ادامه داد: از جمله مشکلات ما در زمینه کشاورزی این است که بر اساس آمار سالیانه گمرک‌ها، بخش عظیمی از تولیدات کشاورزی ما به فروش نمی‌رسد، برخی از محصولات منهدم می‌شوند و در برخی موارد میزان تولید محصولات از نیاز موجود در کشور پایین‌تر است. در بحث واردات هم بالغ بر 40 درصد امکانات کشاورزی به کشور وارد می‌شود. این در حالی است که برخی اوقات امکانات وارد شده در کشور ما نیز تولید می‌شود.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: این بحث‌ها فقط در زمینه کشاورزی نیست بلکه در بخش‌های دیگر هم می‌توان این مشکلات را مشاهده کرد. اگر بخواهیم از حوزه عدالت اجتماعی به بحث کشاورزی نگاه کنیم و به رعایت کرامت در جامعه توجه داشته باشیم، در این مورد هم هنوز دارای مشکلاتی هستیم. برای مثال، یک کشاورز که 65 سال در زمین‌های کشاورزی فعالیت و جوانی خود را در این راه صرف کرده است و دیگر امکان کار کردن در زمین برای او فراهم نیست، بعد از این همه فعالیت زندگی خود را از کدام منبع باید تامین کند و از کدام بخش مورد حمایت قرار می‌گیرد و کدام ارگان او را بیمه می‌کند؟ نقش دولت در این بخش کجاست؟

شهردار تهران با بیان اینکه "با توجه به قانون اساسی، مردم دارای حقوقی هستند که باید به آن توجه شود"، تاکید کرد: دولت مکلف است حقوق ملت را پرداخت کند. یکی از این حقوق، آموزش است. بر اساس قانون، تحصیلات در کشور ما رایگان است اما در این میان خانواده‌هایی هستند که امکان تحصیل برای فرزندان آنها وجود ندارد. آیا نباید برای رفع مشکلات آنها تلاش کنیم؟

وی با بیان اینکه "قسمت اعظم بیکاران ما را جوانان تحصیلکرده تشکیل می‌دهند"، گفت: تقریبا در هر خانه‌ای یک جوان تحصیلکرده وجود دارد که انتظار دارد یک فرصت و راه نجات برای او فراهم شود.

قالیباف با اشاره به فعالیت‌های خود در شهرداری تهران اظهار کرد: دغدغه من دغدغه مردم بوده است. من برای حل مشکلات به جوانان نخبه مراجعه کردم و مشکلات موجود را با آنها در میان گذاشتم و جوانان مدیر و مدبر کشورمان نیز در حل این مشکلات ما را یاری کردند. من از جوانان استفاده ابزاری نمی‌کنم.

این عضو ائتلاف پیشرفت ادامه داد: تحول تهران دو دلیل داشته است؛ اول احترام به بزرگان و اندیشمندان در بحث نظریه و تنظیم برنامه و دوم، اعتماد به جوانان. معتقدم که کشور ما نیازمند یک تحول جدید است. باید خون تازه‌ای در رگهای مدیریتی کشور روان شود. منابع ما فقط نفت و آب و خاک نیست بلکه سرمایه اصلی ما جوانان ما هستند.

وی با بیان اینکه "در بحث استعداد، گیلان جزو رتبه‌های برتر کشور بوده است و هرجا که میدان برای آنها باز شده، به موفقیت دست یافته‌اند"، خاطرنشان کرد: امروزه عدالت اجتماعی مهمتر از عدالت اقتصادی است و در عدالت اجتماعی باید شرایط را برای همه شهروندان برابر کنیم.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه "نباید رفتار سیاست‌زده داشته باشیم"، تصریح کرد: رفتار سیاست‌زده یعنی اصلاح‌طلب‌ها در عزل و نصب‌ها فقط از اطرافیان و افراد خودشان استفاده کنند و متقابلا اصولگراها نیز همینطور عمل کنند و به قابلیت‌های افراد توجه نشود.

قالیباف خاطرنشان کرد: مدیر در جمهوری اسلامی باید باور داشته باشد که در یک نظام ولایی و دینی زندگی و انجام وظیفه می‌کند. حتما باید این باور و تعهد قلبی را نسبت به نظام اسلامی و دینی داشته باشد. مدیر باید فردی لایق، مفید و شایسته برای سمت خود باشد. من در مسئولیت‌های قبلی خود بویژه در شهرداری تهران، تحول را پیاده‌سازی کردم. در سیستم کاری من افرادی بوده‌اند که با من اختلاف سیاسی داشتند، اما آنها را حذف نکردم. همان افراد امروز جزو معاونان بنده در شهرداری تهران مشغول به فعالیت هستند. باید در کشور به این رفتارهای فرصت‌سوز پایان دهیم و دولت آینده را از مناقشات سیاسی نجات دهیم.

این عضو ائتلاف پیشرفت با تاکید بر لزوم توجه به حقوق مردم افزود: در دولت آینده حقوق مردم باید از اول مشخص شود. من تعهد می‌دهم که حقوق ملت را ادا کنم. تلاشم بر این خواهد بود که فضای کار و تلاش را تا دورترین نقاط کشور گسترش دهم.

وی خطاب به جوانان گفت: نگران مباحث اقتصادی نباشید. بعد از دو سال، آرامش روانی و اقتصادی را می‌توانید در هر شرایط و مکانی در کشور حس کنید و این ظرفیت وجود دارد. نکته دیگر در کنار سیاست زدگی، اصلاح ساختار اداری و اجرایی کشور است. برای مثال چرا گیلان باید برای تصمیم‌گیری در هر موضوع کوچک و بزرگی منتظر باشد تا تهران برایش تصمیم بگیرد؟ موضوع بحث من اول، ژئوپلتیک است که پایه و اساس سیاست خارجی بوده و دوم، بحث حکومت‌های محلی و توزیع قدرت است که به عنوان یک خدمتگذار مدت 20 سال است که در این زمینه تحقیق کرده‌ام. من بر این باورم که نظام اداری و اجرایی کشور باید به سرعت از یک حالت متمرکز به یک حالت نیمه‌متمرکز تبدیل شود و به استان‌ها هویت بدهیم و مردم در شهرستان‌ها برای امور خود تصمیم‌گیری کنند و به تهران وابسته نباشند.

قالیباف ادامه داد: این برنامه‌ها از نظر علمی قابلیت اجرا دارند و با سند چشم‌انداز بیست ساله نیز مطابقت دارد و می‌توانیم به سرعت آن را اجرا کنیم. همه این طرح‌ها منطبق با سند برنامه است اما برنامه‌ای که نوشته می‌شود ولی اجرا نمی‌شود. امروز برنامه سوم و چهارم توسعه چه میزان پیشرفت داشته است؟ برنامه پنچم به چه میزان رشد کرده است؟ کسی باید برنامه بدهد که با کارنامه عملی خود ضمانت اجرایی داشته باشد. ضمانت اجرایی فقط با حرف نیست. باید بگوییم قالیباف فرمانده نیروی انتظامی و شهردار تهران بوده و در جبهه و قرارگاه سازندگی نیز فعالیت داشته است و کارنامه او را در این مسئولیت‌ها بررسی کنیم و اگر توانست در این سمت‌ها با عمل خود ثابت کند، حرف‌های او را قبول می‌کنیم.

وی با بیان اینکه "همه منتقدان من می‌توانند مرا نقد کنند اما باید این اجازه را بدهند که من هم نقد کنم"، تصریح کرد: نقد من این است که وضعیت کشور نتیجه همه مدیریت‌های گذشته است. همه دولت‌ها تلاش خود را کردند ولی توان آنها همین اندازه بوده است. امیدوارم به کمک این ملت و جوانان عزیزمان بتوانیم خون جدیدی وارد رگهای اداری و اجرایی کشورمان کنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 294235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    17 60
    خداییش این دفعه نوبت قالیباف است ایران هم مثل تهران اباد کن دکتر7
  • بدون نام IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    24 14
    اگر رد صلاحیت نشدید باشه.
  • فرزاد IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    36 26
    آقاي قاليباف به خدا زشته اينقدر له له زدن برا قدرت به خدا مردم نميپسندن اين رفتار رو برادر يه خورده از جليلي ياد بگير هرچند شما ناراحت ميشي از اينكه اسم جليلي بياد