مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران می گوید این سازمان و سایر نهادهای وابسته به شهرداری "بنا ندارند" از کاندیدای خاصی در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری حمایت کنند.

امید سلیمی بنی: شوشتری در نشست خبری خود با رسانه ها گفت: "در حال حاضر شاهدیم برخی از بزرگان که کاندیداهستند در کشورهای خارجی به ماموریت و سفر می روند و صدا و سیما نیز سخنان آنها را پخش می کند. این کار معمول است و موضوع خاصی قلمداد نمی شود. شهرداری تهران نیز بنای حمایت از کاندیدای خاصی را ندارد و عمده ترین کار تبلیغات فرهنگی ما نیز به افزایش حضور مردم در انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری اختصاص یافته است."
او درباره شایبه عملکرد تبلیغاتی شهرداری تهران در افتتاح برخی پروژه ها برای معرفی محمدباقر قالیباف، گفت: "ما درباره پروژه های شهرداری، مسیر معمول خود را پیش می رویم و حتی چون حجم کارها بالاست بسیاری از این پروژه ها را اطلاع رسانی نمی کنیم. تنها یک پروژه افتتاح رسمی در دستور کار است و تا قبل از تبلیغات رسمی و یا همزمان با شروع تبلیغات افتتاح می شود و آن نیز پروژه بزرگراه امام علی (ع) است. این افتتاح نیز از مدتها پیش در دستور کار شهرداری قرار گرفته و موضوع تازه ای نیست."
مدیرعامل سازمان زیباسازی تهران، همچنین از برنامه های این سازمان در روزهای تبلیغات انتخابات آینده خبر داد. شوشتری، درباره انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری و دوره چهارم شوراهای شهر، گفت: "در سال گذشته، انتخابات مجلس برگزار شد و سازه های کارتن پلاست و بنرهای تبلیغاتی مربوط به نامزدها را در سطح تهران نصب کردیم تا سایر سطوح شهر، الوده نشود. امسال نیز شهرداری تهران و شورای شهر مجوزی صادر کرده که سازمان زیباسازی را مجاز می کند ده هزار سازه کارتن پلاست را ساخته و در اختیار نامزدها قرار دهد."
به گفته او، این کارتن پلاستها، دو متر مربع وسعت دارند و بنرهایی نیز بر اساس ضرورت در معابر شهری نصب خواهد شد.
او در ادامه توضیح داد: "همزمانی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، باعث شده به صورت پله کانی و به مرور این تعداد کارتن پلاستها نصب خواهد شد تا آلودگی سطح شهر کمتر باشد."
وی از نامزدهای شورای شهر درخواست کرد در فضاهایی که شهرداری در نظر گرفته، پوسترهای خود را نصب کنند. او همچنین از ستادهای نامزدهای ریاست جمهوری خواست به فضاهای کارتن پلاستی که در اختیار تبلیغات ریاست جمهوری قرار گرفته است، توجه کنند و از آلوده کردن مناظر و معابر شهر، خودداری کنند.
شوشتری هزینه نصب بنرها و کارتن پلاستهای تبلیغاتی را 2 و نیم میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: "این هزینه را شورای شهر تصویب کرده تا از آلوده کردن شهر، جلوگیری شود و لازم است نامزدهای محترم توجه کنند تا در فضاهایی که شهرداری در نظر گرفته شده است، پوسترهای تبلیغاتی خود را نصب کنند."
وی همچنین به شهروندان توصیه کرد این را قبح بدانند که خارج از فضاهای در نظر گرفته شده، تبلیغات را نصب کنند. ما نیز قول می دهیم شبانه روز بررسی کنیم تا اگر جایی نیاز باشد، باز هم از سطوح تهیه شده کارتن پلاست اضافه کنیم.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، همچنین افزود: "عرف شده است برخی نامزدها پوستر خود را روی پوسترهای تبلیغاتی دیگران می چسبانند. خواهش می کنیم به همدیگر ظلم نکنید و این کارها را نباید انجام داد. همچنین ضوابطی را وزارت کشور برای نامزدها از لحاظ استفاده از بنر و ابعاد پوستر در نظر گرفته است که همه باید از آن پیروی کنند و نظارت بر این مسایل، بر عهده سازمان زیباسازی نیست و وزارت کشور مسئول رسیدگی به تخلفات احتمالی در این موارد است."
4545
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 294088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    9 0
    مگر ایشان مسءول ستاد دانشجویی قالیباف نیست؟!