مهر نوشت:

مصطفی کواکبیان بعد از ظهر امروز در نشستی با عنوان زن و خانواده از دیدگاه کاندیداهای ریاست جمهوری که در دانشگاه الزهرا برگزار شد گفت: موافق اینکه در دانشگاه​های موجود کشور بین دختران و پسران تیغه کشیده شود نیستم، این کار مطلوب نیست اما با این کار که دانشگاه ویژه تک جنسیتی خانمها ایجاد شود موافقم.
وی افزود: از دیدگاه اسلام در بعد حقوق اجتماعی، و سیاسی هیچ تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد از این رو معتقدم که زنان باید در عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی آموزش و... فعال باشند؛ مجاهدت و تلاش زنان در عرصه های اجتماعی برای ما مهم است.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در 50 برنامه​ایی که برای ریاست جمهوری در نظر گرفته ام سه برنامه عبارتند از حضور سه زن در کابینه به عنوان اعضا دولت، تسهیل ازدواج جوانان و ارتقای جایگاه زنان را به عنوان برنامه های حوزه زنان و خانواده در نظر گرفته ایم.
کواکبیان با بیان اینکه براساس آخرین آمار به دست آمده 2.7 از مدیران اجرایی ما را زنان تشکیل داده و در مقابل 97.3 درصد را آقایان تشکیل می دهند، عنوان کرد: این تناسب درست نیست، ما می توانیم از ظرفیت های خانم​ها بیشتر استفاده کرده و حضور فعال آنها را درعرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی افزایش دهیم؛ البته در بسیاری از موارد خانم​ها خودشان از اینکه وارد عرصه های اجتماعی و سیاسی شوند خودداری می کنند اما ما وظیفه داریم شرایط را برای کسانی که داوطلبانه آمادگی پذیرش مسوولیت را دارند بستر مناسب فراهم کنیم.
این کاندیدای ریاست جمهوری گفت: تفسیر از رجال سیاسی با شورای نگهبان است، اما دیدیم که تعدادی از خانم​ها نیز برای انتخابات ثبت نام کرده اند، البته باید توجه کنیم که واژه رجال به عنوان فعالان سیاسی و مردمان سیاسی معنا پیدا می کند و در این واژه جنس مردان مورد توجه نیست.
وی در پاسخ به اینکه از نظر شما چه ضرورتی دارد که تعداد خانم ها در کابینه دولت بعدی افزایش پیدا کند گفت: معتقدم کابینه یکی از مکان هایی است که در مساله حضور فعال زنان در عرصه سیاسی و اجتماعی می تواند مفید باشد، حضور خانم ها در کابینه در ارتقای جایگاه زنان در عرصه سیاسی مفید خواهد بود. کواکبیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه تسهیلاتی را برای زنان خانه دار در نظر خواهید گرفت گفت: بیمه همگانی یکی از موضوعات اصلی ماست زنان خانه دار و کسانی که کار مشخص هم ندارند باید امکان بیمه شدن و برخورداری از تامین اجتماعی را داشته باشند. بیمه حق زنان و مردان است.
وی درباره طرح حجاب و عفاف عنوان کرد: جامعه اسلامی باید به سمت فرهنگ حجاب و عفاف برود، اما برخورد انتظامی با افرادی که غافل یا بی توجه هستند از سوی گشت ثارالله و بگیر و ببندها را قبول ندارم، شاید باندهای مافیایی هم که موجب فروپاشی جامعه می شوند وجود داشته باشد. که باید با آنها برخورد انتظامی کرد. یعنی باید مشخص شود که این افراد قصد دارند جامعه را به فساد بکشند.
کواکبیان ادامه داد: باید نظارت جمعی در جامعه ارتقاء پیدا کند؛ ما دیوان محاسبات و قوه قضاییه داشتیم اما 3 هزار میلیارد دلار اختلاس شد. اما اگر نظارت جمعی را بالا ببریم یک رئیس بانک جرات نمی کند که خلاف قانون عمل کند.
این کاندیدای ریاست جمهور ادامه داد: ما در نحوه اعمال نظارت اجتماعی مشکل داریم نمی شود یک گروه خود سر بیاید و بگوید می خواهیم نظارت کنیم و مثلا بگوید در فلان جا چند خانم بدحجاب پیدا شده باید با آنها برخورد کنیم.
/2929
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    16 1
    اصلاح طلب چینی!
  • ارش IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    10 0
    اقای کواکبیان یادتون باشه احمدی نژاد هم تو انتخابات دور نهم جلوی دوربین گفت ما باید به مشکلات مردم برسیم چیکار به مدل موی جوا نها داریم .حالا شما هم با همون شهارها پا به عرصه گذاشتین آیا فکر میکنین مردم بهتون رای میدن ؟یا اصلا شورای نگهبان تاییدتون میکنه؟سالی که نکوست از بهارش پیداست..
    • بدون نام IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
      1 0
      مرسی. گل گفتی.
  • علیرضا احمدی IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    1 0
    کی گفته این اقای کواکبیان اصلاح طلبه؟!
  • سید IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    0 0
    اول موافق تیغه کشیدن نیستید . اما اشکالی ندارد تک جنسی د÷اشته باشیم بعدا می گویید دانشگاه های یک جنسی فقط باید باشد . این شیوه به تدریج اتفاق می افتد نه یک دفعه . این شیوه کهنه ای هست که سالیان سال است در ایران اجرا/ئ می شود.
  • بهار IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    2 3
    اخه جناب کواکبیان دانشگاهی که تک جنسیتی باشد که اسم دانشگاه روی ان نمیگذارند بلکه به ان میگویند فوق دبیرستان
  • بدون نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    3 1
    هر وقت تونستی رای مردم سمنان نو بیاری اونوقت بیا ادعای رئیس جمهوری کن لوتی...!!