پایگاه اطلاع رسانی جامعه روحانیت مبارز نوشت:

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی در خصوص نحوه تصمیم گیری نهایی ائتلاف اکثریت اصولگرایان با اشاره به اینکه اعضاء در ائتلاف اکثریت اصولگرایان با نگاه به رسیدن به یک نقشه راه قابل قبول، در راستای رسیدن به انسجام جریان اصولگرا در کنار هم قرار گرفتند و برای هدف تعریف شده مدلی را ارائه دادند، گفت: ائتلاف بر اساس همین مدل حرکت کرد و با مشی مبتنی بر اخلاق و درک صحیح سیاسی بر اساس مدل قابل قبول و اتفاق به نتیجه مطلوبی دست یافت.

وی در خصوص ملاک ائتلاف اکثریت برای تعیین گزینه نهایی اظهار داشت: دوستان در ائتلاف اولا به این اعتقاد داشتند که بایستی مرجعیت جامعه روحانیت مبارز و شخص آیت الله مهدوی کنی به عنوان یک سیاستمدار سالخورده و هوشمند که در نیم قرن گذسته نقش کلیدی در عرصه و روند و استقرار نظام جمهوری اسلامی داشته اند و همینطور جامعه مدرسین حوزه علمیه و شخصیت حقیقی و حقوقی آیت الله یزدی به عنوان یک سیاستمدار هوشمند و تاثیر گذار و مسئولیت پذیر در عرصه سیاسی مسیر وفاق جریان اصولگرا را هموار کنند. ضمنا با توافقی که انجام شد نظرسنجی برای رسیدن به فرد مطلوب ابزار موثری عنوان شد.

ابوترابی افزود: در این چارچوب جلساتی را برگزار کردیم و بر این دو اصل تاکید داشتیم که اگر نظر سنجی ها توانست به صورت شفاف مسیر حرکت ما را برای رسیدن به فرد واحد تعریف کند بر همان اساس عمل کنیم وگر نه از جایگاه ایت الله مهدوی برای رسیدن به نظر صحیح بهره بگیریم. نهایتا با توجه به اینکه دوستان با اکثریت آرا نظرشان این بود که نظر سنجی ها اختلاف معناداری ندارد و سرعت رشد پایگاه اجتماعی افراد هم متفاوت است لذا در مجموع نظر سنجی را برای رسیدن به تصممیم ناکارآمد دیدند و با رایزنی ها و گفت وگو هایی که داشتیم اعضا به این نتیجه رسیدند که بنده در این راستا انجام وظیفه کنم. البته این نشانگر تقوای سیاسی و اعتقاد دوستان به مبانی تعریف شده است و بنده از دوستان تشکر و تقدیر دارم.

عضو جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد: بنده پس از انتخاب اصرار داشتم که فرد دیگری ورود پیدا کند. حتی وقتی دوستان نپذیرفتند بنده خدمت آیت الله مهدوی کنی رسیدم و از ایشان درخواست کردم که یکی دیگر از دوستان ورود پیدا کنند. با آقای پورمحمدی هم گفت و گو کردم و در خواست کردم ثبت نام نکنم. ولی ایشان هم قبول نکردند و تقاضا کردند این تصمیم شکسته نشود. همچنین با آقای باهنر رایزنی کردم. او هم توصیه کرد در چارچوبی که تصمیم گرفته شده عمل شود. لذا نهایتا بنده بنابر نظر دوستان در انتخابات شرکت کردم.

ابوترابی در پاسخ به اینکه آیا ممکن است ائتلاف جدید در میان اصولگرایان اتفاق بیفتد، گفت: زمانی برای ائتلاف جدید وجود ندارد، باید به این سمت برویم که اصولگرایان بتوانند با آرایش صحیحی در این عرصه ورود پیدا کنند و معتقدم باید راه برای رسیدن به یک انسجام معقول، در فضای سیاسی انتخابات فراهم شود و بنده هم در این راستا حرکت می کنم و از تمام ظرفیتم برای اینکه به یک تصمیم معقول در عرصه انتخابات برسیم و راه را برای موفقیت گفتمان انقلاب هموار کنیم استفاده خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه طبیعتا ورود آقای هاشمی به عرصه انتخابات می تواند در انسجام اصولگرایان و رسیدن به یک تصمیم درست تاثیر گذار باشد اضافه کرد: تا کنون درباره کناره گیری بنده به نفع نامزدی و یا پیوستن به ائتلافی دیگر صحبتی نشده است.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =