فارس نوشت:

حجت‌الاسلام‌ حسین سبحانی‌نیا عضو هیئت رئیسه مجلس امروز با تاکید بر اینکه فقط شورای نگهبان می‌تواند در مورد احراز صلاحیت داوطلبان ثبت‌نام شده برای ریاست جمهوری اظهار نظر کنند، گفت: در مورد صلاحیت افرادی چون هاشمی و مشایی نظری ندارم چرا که آنان ثبت نام کرده‌اند و وظیفه احراز صلاحیت به عهده شورای نگهبان است.
وي با اظهار تأسف از عملکرد احمدی‌نژاد و همراهی وی با مشایی در وزارت کشور، اذعان داشت: این اقدام احمدی‌نژاد در شأن و جایگاه یک رئیس‌جمهور نبود و نباید از دید شورای نگهبان مورد غفلت واقع شود. حضور احمدی‌نژاد به نشانه حمایت در کنار مشایی برای ثبت نام وی در انتخابات به‌ویژه شرکت در کنفرانس مطبوعاتی با بهانه‌هایی چون مرخصی گرفتن و از این قبیل بازی‌های سیاسی توجیه نمی‌شود.
سبحانی‌نیا از ساختارشکنی احمدی‌نژاد در حمایتش از مشایی یاد کرد و افزود‌: دلیلی ندارد دولت با عنوان مجری انتخابات از جریان خاصی حمایت و کاندیدا معرفی کند.
وی خاطرنشان کرد: در جلسات متعددی که با احمدی‌نژاد داشتیم، قسم می‌خورد که هیچ کاندیدایی را نمی‌خواهد معرفی کند و به دنبال حمایت از جریان خاصی در انتخابات نیست. در عمر بیش از سه دهه انقلاب چنین مسئله‌ای سابقه نداشته و اگر دولت فرد خاصی را برای ریاست جمهوری مدنظر داشت به هیچ وجه به این صراحت حمایت خود را اعلام نمی‌کرد.
به گفته سبحانی‌نیا حضور احمدی‌نژاد در کنار مشایی در وزارت کشور و حمایت مستقیم از وی به منزله زیر پا گذاشتن آبرو، حرمت و اعتبار نظام است.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی حضور هاشمی در صحنه انتخابات را عامل تغییر آرایش انتخاباتی نامزدها توصیف کرد و اذعان داشت: حضور هاشمی علاوه بر ایجاد التهاب در فضای انتخابات سبب تغییر ترکیب زمین انتخاباتی می‌شود و این مسئله بیشتر متوجه جریان اصلاح طلب است.
سبحانی‌نیا یادآور شد: مسئله قابل توجه این است که برخی اصلاح‌طلبان پیش از حضور هاشمی ادعای کناره‌گیری به نفع وی می‌کردند اما تاکنون فقط زمزمه‌هایی از این کناره‌گیری شنیده می‌شود.
/2992
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 292851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    9 0
    مگر شما نماینده ها برای دفاع از حقوق مردم سوگند یاد نکردید مگر به آن عمل کردید حالا احمدی نژاد هم یکی مثل شما
  • بدون نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    4 0
    خود کرده را تدبیر چیست
  • بدون نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    3 0
    قسم مصلحتی بود ! ! !
  • بدون نام IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    11 3
    قسم خورده بود قول (شرف) که نداده بود!