فارس نوشت:

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: نمایندگان مردم در مجلس در نامه‌ای به قوه قضاییه و دادستانی خواستار رسیدگی قانونی به تخلف آشکار رئیس جمهور در حمایت از یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری به هنگام ثبت‌نام در وزارت کشور شدند.
منصور حقیقت‌پور اظهار داشت: با ورود هاشمی در صحنه انتخابات شرایط پیچیده‌تر شده است و به نظر می‌رسد مردم با رأی ندادن به او برای همیشه هاشمی را رد صلاحیت کرده و حتی خانه‌نشین می‌کنند.

وی با بیان اینکه احتمال رد صلاحیت هاشمی به خاطر کهولت سن نیز وجود دارد، تصریح کرد: احتمالاً شورای نگهبان همین کهولت سن را جز موارد بررسی خود قرار دهد و به همین دلیل در تأیید نکردن صلاحیت او ورود پیدا کند.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس خاطر نشان کرد: البته کنار کشیدن او بعید به نظر می‌رسد و هاشمی با خیزی که برای انتخابات برداشته است مصمم‌تر از هر زمان دیگر آماده حضور و رقابت می‌باشد.

حقیقت‌پور در ادامه اضافه کرد: با وجود احترامی که به افراد با تجربه قائل هستم ولی مطمئن هستم که مردم دیگر به افراد سالخورده و آزمون پس داده، رأی نمی‌دهند چرا که اداره کشور نیرویی پرتوان، شاداب و با نشاط نیاز دارد که در کنار کار و تلاش شبانه‌روزی از تجربیات افراد با سابقه نیز استفاده کند.

شکایت نمایندگان از احمدی‌نژاد به دادستانی ارسال می‌شود

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه تاکنون 150 نفر نامه اعتراض‌آمیز به احمدی‌نژاد را امضا کردند، ادامه داد: این نمایندگان در نامه‌ای به قوه قضاییه و دادستانی خواستار رسیدگی قانونی به تخلف آشکار رئیس جمهور در حمایت از یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری به هنگام ثبت‌نام در وزارت کشور شدند.

وی بیان کرد: در شأن رئیس جمهور یک کشور نبود که با کاندیدایی همچون مشایی وارد وزارت کشور شود و بخواهد در امر اجرا و نظارت بر انتخابات خدشه و سوء ذهنیت به وجود آورد.

حقیقت‌پور گفت: ‌150 نماینده این نامه اعتراض‌آمیز را امضا کردند که از طیف‌های مختلف سیاسی می‌باشند و خواستار رسیدگی به این اقدام غیرقانونی شخص اول اجرای کشور هستند.

وی در پاسخ به این سئوال که در مجلس عدم کفایت رئیس جمهور مطرح است یا نه افزود: با توجه به فرصت دو سه ماهه فکر نکنم این موضوع مطرح باشد چرا که مردم عدم کفایت رئیس جمهور را امضا کردند و در انتخابات به آن صحه می‌گذارند.

تسنیم نوشت:

نماینده مردم مراغه در مجلس با انتقاد از اظهارات تبلیغاتی رییس‌جمهور در حمایت از مشایی، گفت: اقدامی که رئیس جمهور در روزهای اخیر انجام داد، نقض آشکار اصل 121 قانون اساسی بود و رییس‌جمهور برخلاف سوگند خود عمل کرده است.
مهدی دواتگری نماینده مردم مراغه و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی عصر امروز مجلس در تذکری شفاهی اظهار داشت: رئیس جمهور در نخستین جلسه حضور خود در مجلس شورای اسلامی در پیشگاه قرآن و ملت، به خداوند سوگند می‌خورد که پاسدار مذهب رسمی و قانون اساسی باشد و از هرگونه خودکامگی بپرهیزد.
وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: اقدامی که رئیس جمهور در ادامه اقدامات غیرقانونی خود در روزهای اخیر انجام داد، نقض آشکار اصل 121 قانون اساسی بود. در حالیکه این اصل حرمت شرعی دارد و رئیس جمهور حق نداشته است بر خلاف سوگند خود عمل کرده و از یک نامزد خاص که به جای مکتب اسلامی و پاسداری از مذهب رسمی کشور دم از مکتب ایرانی می‌زند، حمایت کرده و با او همراهی کند.
این نماینده مجلس ادامه داد: رئیس جمهور نباید با این فرد همراهی کرده و برای او تبلیغ کند و با این اقدامات اذهان عمومی را ملتهب کند.
دوادگری بر همین اساس تاکید کرد: ما به رئیس‌جمهور تذکر می‌دهیم که بیش از این جامعه را ملتهب نکند و به قانون اساسی وفادار باشد تا انشاءالله شاهد برگزاری انتخاباتی پر شور و حماسی باشیم.
نماینده مردم مراغه در پایان سخنان خود تصریح کرد: رئیس جمهور بهتر است به جای اینکه برای یک نامزد خاص تبلیغ کند به حل مشکلات کشاورزان اهتمام داشته باشد.
/27212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 292749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    15 1
    خواهش میکنم اگر مثل همه کارهای آقای رئیس جمهور که همه جا قانون را دور میزند و کسی جلودارش نیست به بهانه این که دیگه آخر کارشانه این دفعه جلوی ایشان گرفته شود چون تخلف محض است و مردم شورای نگهبان را نخواهند بخشید اگر تائید صلاحیت کاندیدای همراه ایشان را بکند واقعا دیگر خسته شدیم از این 2 یار دبستانی م....
  • علی کچویی IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    16 0
    آقای حقیقت پور سکوت دیوار محکمی است که در این برهه حساس می توان به آن تکیه داد. در دولت نهم و دهم سیاستهای کودکانه مسئولین را دیدیم که افراد بی لیاقت را که اتفاقا جوان و قبراق هم بودند به کار می گماردندو پس از چند ماه او را معزول میکردند . بعنوان مثال فرمانداری شهرستان ری که شده بود شهرک آزمایش و در عرض 8 سال 5 فرماندار عوض کردندو ...
  • بدون نام IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    18 0
    آقا چرا حرف در دهان مردم میگذارید شسما نظرتان را برای خودتان نگه داریت آقای هاشمی حداقل ریشه و اصل و نسب دارد اشتباهاتی هم داشته اما اشتباهاتی که در این 8 سال شد تیشه به ریشه همه زده است این اظهار نظرتان مغرضانه است آقای منصور حقیقت‌پور
  • بدون نام IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    22 0
    نمیدانم از چه جهت از هاشمی رفسنجانی میترسند که همه با هم دست به تخریب ایشان زدند بعضی از آقایان ظاهر نمیدانند مردم خودشان دارای عقل و شعور هستند و نیاز به قیم ندارند اشتباهتان تا اینجا همین بوده که مردم را بچه میپندارید که نیاز به قیم دارند!
  • بدون نام IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    4 7
    اصل 121: رييس جمهور در مجلس شوراي اسلامي در جلسه اي كه با حضور رئيس قوه قضاييه و اعضاي شوراي نگهبان تشكيل مي شود به ترتيب زير سوگند ياد مي كند و سوگندنامه را امضا مي نمايد:بسم الله الرحمن الرحيم"من به عنوان رييس جمهور در پيشگاه قرآن كريم و در برابر ملت ايران به خداوند قادر متعال سوگند ياد مي كنم كه پاسدار مذهب رسمي و نظام جمهوري اسلامي و قانون اساسي كشور باشم و همه استعداد و صلاحيت خويش را در راه ايفاي مسئوليتهايي كه بر عهده گرفته ام بكار گيرم و خود را وقف خدمت به مردم و اعلاي كشور ، ترويج دين اخلاق ، پشتيباني از حق و گسترش عدالت سازم و از هر گونه خودكامگي بپرهيزم و از آزادي و حرمت اشخاص و حقوقي كه قانون اساسي براي ملت شناخته است حمايت كنم .. راستی این کجایش نافی همراهی در ثبت نام است؟؟
  • civil IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    با اینکه رییس جمهور آشکارا تخلف کرده حرفی نیست طرف حرفم با آقای حقیقت پور هستش زمانی که استاندار اردبیل بودند چه تلاشها نشد که آقای احمدی نژاد انتخاب بشند اون موقع چرا تریبونی به این شدت و حدت نبود که ندای حق بر سر دهد حالا چی شده که شما از جانب ملت حرف میزنید؟ مطمئن باشید که هرچی شماها تخریب کنید ملت عکسشو جواب میده پس بهتر اینه که طرف هاشمی رو بگیرید که نیاد بالا ....