آمارهای دولتی از افزایش تعداد مقالات علمی ایران در ISI حکایت دارد. مقاله هایی که با یک تا چهار میلیون تومان در کشور خرید و فروش می شود.

4524

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    113 5
    برای همین است که اینهمه دکتر و مهندس بی سواد داریم دیگه
  • كاربر IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    107 7
    اكثر مقالات چاپ شده در ايران به درد شيشه پاك كردن هم نميخوره متاسفانه...!
  • فرخ IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    56 3
    در بعضی از مواقع چاپ یک مقاله ISI در یک ژورنال معتبر علمی 3 سال طول می‌کشد، انوقت قیمت آن 4 میلیون؟ پس ژورنال هایی که اینطور مقالات رو چاپ می‌کنند درپیتی است و این معضل فقط مخصوص ایران نیست... تازه هرساله وزارت علوم یک لیست سیاه از این ژورنال‌ها اعلام میکنه و کنترلش هم زیاد سخت نیست!
    • بدون نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
      24 2
      تعدادی از ژورنالهای با ایمپکت نسبتا بالا وقتی به قسمت ادیتینگ آنها مراجعه کنید و درخواست ویرایش مقاله خود را برای سابمیت دهید پس از پرداخت حدود 600 یورو در حدود 6 ماهه مقاله شما را چاپ میکنند!
    • بدون نام MY ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
      10 1
      بدون نام جان. میشه یک مثال بزنی؟ ممنون
    • بهرام IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
      2 1
      فرخ جان اگر ژورنال در پیت باشه ایمپکتش بالا نمیره و تند تند مقاله چاپ می کنه وقتی تعداد مقاله چاپ شده بالا بره و مجله در پیت باشه ارجاعات کاهش پیدا می کنه و ایمپکت پایین میاد. بعدش میشه اسم اون ژورنالی که سه سال داوریش طول میکشه را بگی. چون کلا مبنای محاسبه ایمپکت ارجاعات 2 ساله است...حالا فرض کن حرفت درست باشه یعنی برای ارجاعات دو ساله باید مقالات 5 سال پیش را لحاظ کنن؟؟؟؟ اصلا میشه اسم ژورنال را علمی گذاشت یا نه؟؟؟؟ بدون نام جان: همانطور که میدونی همیشه قابل از اینکه ادیتور ژورنال بخواد مقاله رو بده داوری، گروه های غیر تخصصی زبان مقاله رو بررسی می کنن ببینن در اون فرمت قابل قبول هست یا نه که بهش میگن Technical Check که اسمش معلوه علمی نیست. این بحث شما واسه ویرایش زبانی هست نه اکسپت
  • امین IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    18 4
    مقاله ای که مستخرج از پایان نامه نباشه و یا تعداد زیادی مقاله در یک زمینه تخصصی نباشه ارزشی نداره. بزار 4 میلیون بدن. تو مصاحبه دکترا برای اونور هیچ فایده ای نداره، برای اینور هم پارتی میخواد نه مقاله !
  • م ! IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    19 0
    دمتون گرم که همه شماره هارو و اسامی صاحب تبلیغ رو شطرنجی نکردین..!!!
  • تفنگ سرپر IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    24 0
    متاسفانه شما پرتید! ژورنال های ISI با Impact Factor بالا معمولا خیلی زود به مقالات جواب می دهندو چاپ یک مقاله بیش از 6 ماه در این ژورنال ها طول نمی کشد. می دانید چقدر دانشجوی بیکار دکتری و فوق لیسانسه بی کار داریم که حاضرند به خاطر همین چندر غاز! به قول شما، ماحصل زندگی علمی خود را بفروشند. متاسفانه این واقعیت دانشجویان و دانش آموختگان ماست. تخصص بالا ولی بی کار!
  • بدون نام US ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    8 2
    به این ها میگن مقالات رزومه خراب کن!!
  • بدون نام IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    30 0
    حالا شما فرض کن اصلا یک نفر بتونه مقاله بخره، این که سیستم آموزشی مقاله محور شده و ملاکهای با سواد بودن ، دانشجوی دکترا بودن، هیات علمی بودن و .... اینه که مقاله داشته باشی ،مشکل از ملاک هاست نه از خرید و فروش، شما برو ملاک ها رو درست کن، بازار به قول شما مکاره هم از بین میره، برو دنبال علت ، نه معلول
  • بدون نام IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    44 2
    وقتی معیار سنجش دانش میشه ISI همینه دیگه...!
  • خسرو IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    10 17
    من اصلا نمی فهمم این دوستانی که انتقاد می کنند اصلا تا حالا یک مقاله دادند که ایراد می گیرند چرا مقاله ISI چاپ می شه؟ تو این کشور روزانه هزاران میلیارد تومان در سازمان های دولتی و جاهای دیگه خرج همایش میشه حالا چاپ مقاله علمی که بخشی از اون هزینه ترجمه وبخشی هزینه ویرایش هست مشکلی ایجاد نمی کنه .برخی از این پول ها هم که پرداخت میشه به خاطر این است که به طور مثال من روی یک پروژه کار کردم نتایج خوبی گرفتم پس از ترجمه و آماده ارسال برای چاپ چون به پول برای امتحان زبان نیاز داشتم یکی از دوستانم در رشتم حاضر بود به عنوان نفر سوم اسمش اضافه بشه پول هم بده منم قبول کردم چون خیلی از دانشجویان برای افزایش تعداد مقالات اسم دوستانشون رو اضافه می کنند.
    • بدون نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
      6 4
      افتخار هم میکنی!
  • بدون نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    6 8
    فکر میکنم قبل از چاپ همچین تیتری بهتره یه کمی تحقیق کنید تا بدونید که اصلا امکان کپی مقالات isi وجود نداره چون با نرم افزارهای خاصی که حتی اگر دو یا چند کلمه پشت سرهم مشابه با مقاله دیگه پیدا کنن به عنوان متقلب شناخته میشید چک میشه . اونقدر دقیق بررسی میکنن که نمیتونین چیزی رو کپی کنید
    • بدون نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
      4 2
      دوسه کلمه! چرا اطلاعات غلط میدید. دو سه پاراگراف
    • بدون نام IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
      6 0
      مجلات معتبر با نرم افزارهای خاص که نتایج،متن و پاراگراف های یک مقاله را از نظر نوشتار دزدی علمی نباشد به طور دقیق چک می کنند در صورتی که شما اگر دزدی علمی کرده باشید راحت متوجه و شما محروم می شوید.البته بعضی از اساتید و پروفسورهایی! که وزیر شدند در این زمینه ید طولانی دارند و چند بار هم محروم شدند.تمام این گند کاری رو دانشجویان علم وصنعت و به خصوص دانشجویان عمران و مکانیک می دونند.(بیشتر نمی تونم آدرس بدم!!!)
    • فرخ IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
      0 0
      بخاطر همین هستش که ایمپک فکتور برخی مجلاا معتبر پایین است. اگر احیانا یک سری به asme یا asce بزنی میبینی که برخی مقالات هستند فقط 18ماهه طول میکشه که پذیرفته بشند. البته تعداد اینجور مقالات کم نیست.
  • محمود TR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    22 0
    البته اینجا تو ترکیه هم همین آش و کاسه است. این قضیه به یک بیزنس تبدیل شده
  • کاوه IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    24 0
    اشکال نه در isi نه کسانی که این مقالات رو تحویل می دن ، بلکه مشکل اصلی در سیستم آموزشی است نه اون بالا بالاهاش بلکه از همین پایین تا وقتی که به قول دوستان مدرکی که بیشتر اوقات به هیچ دردی نمی خوره و واسه استخدامم حتما سابقه کاری می خوان ، همین سابقه کار دلیل بی ارزشیه مدرکمونه ، پس افسوس که در دوران تحصیل فقط لحظات پر ارزش عمرمونه که بدونه اینکه متوجه بشیم هدر میره.....
  • عماد IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    27 3
    این که چیزی نیست ، از این وحشتناک تر اینه که دانشگاههای معتبر کشورمان بطور رسمی و قانونی اقدام به دادن مدرک کارشناسی ارشد و دکترای در ازای دریافت پول میکنند.اسمشان هم گذاشتن واحد بین الملل !! رسما حرمت مفاهیمی همچون "کارشناس ارشد" ، "دکترا" ، "دانشگاه معتبر" و در کل "علم" رو از بین بردند. با یک جستجوی ساده عبارت "واحد بین الملل" همه چیز دستتان می اید.
  • بدون نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    19 0
    وقتی کسی هزینه تحصیلش رو با اضافه کردن اسم آدمای مختلفی که به حسابش پول می ریزن در میاره و کسی که تا حالا تو عمرش یه مقاله هم ننوشته 10 تا مقاله به اسمش تو ISI ثبت شده رو 3 سال پیش دیدم ، تازه فهمیدم که باید فاتحه علم و دانش رو خوند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • خودمونی IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    6 12
    از دزدیدن مقاله و کار دیگران که بهتره !!!!حد اقل دستمزد طرف را می دهند. بیچاره انانی که کار میکنند ودسترنجشان بوسیله مدیران به تاراج می رود!!تند رفتم بیخود جو دادم در عالم علم که این حرفا نیست عالم ..........
  • دانشجوی کارشناسی ارشد US ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    5 1
    مشکل اساسی در سیستم و نظام آموزشی است. خصوصا در دانشگاه آزاد . برای مثال در یکی از واحدهای دانشگاه آزاد که مثلا در خراسان رضوی این واحد به عنوان یکی از واحدهای خوب منطقه نهم ( خراسان رضوی) محسوب می شود وقتی دیدند کار لیسانس بی سواد بیرون دادن دیگر صرفی ندارد مجبور شدند رو بیاورند به سرمایه گذاری روی کارشناسی ارشد. کارشناسی ارشد مترجمی زبان انگلیسی را ایجادکردند و شروع کردند به گرفتن دانشجو ، اما دریغ از یک گروه آموزشی که از رشته کارشناسی ارشد مترجمی سر در بیاورد... همه اساتید یا مدرک آموزش زبان دارند یا زبانشناسی خوانده اند. یک کلمه در سر کلاسها از ترجمه و مترجمی گفته نمی شود. تازه با همه این اوصاف این رشته پژوهش محور هم هست و باید دانشجو پایان نامه ارائه دهد که تازه اول بدبختی است...
  • بدون نام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    1 0
    دانشجوی دکتری بعد 5 سال میتونه یک ای اس اس بده خوب وقتی مدیران از همه مقاله میخان نتیجش همینه
  • بدون نام IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    5 0
    وقتی کار مملکت از جمله آموزش و آموزش عالی را به دست افرادی سپردیم که تخصص آن را ندارند و فقط به دنبال نمایش شو هستند و انتقاد منتقدین دلسوز را برنتافتیم چه انتظاری داریم؟
  • دانشجوی شریف IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    8 0
    اولا که چاپ مقاله در ژورنال های معتبر کار سخت و زمانبری هست. آخرین مقاله ISI بنده نزدیک به یک و نیم سال طول کشید تا نتیجه داوری بعد از چهار بار رفت و برگشت مثبت شد و مقاله چاپ شد. من علاوه بر پژوهش کار هم می کنم ولی الان با این وضعیت تورم، حاضرم پول بگیرم(البته پول خوب که ارزش داشته باشه) و اسم یک نفر را بالای جدیدترین کارم اضافه کنم. الان همه دانشجویان نخبه که توانایی چنین کاری دارند، اینجوری شدند و از فرط بی پولی دارند به این کار دست می زنند. یک عده هم که دنبال گرفتن مدرک هستند و نیازمند. تقاضا که باشه، عرضه هم میشه!!!