احمد توکلی و نادر قاضی​پور از رفتار روز گذشته احمدی​نژاد در همراهی کردن با مشایی در زمان ثبت نام انتقاد کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اولین جلسه امروز مجلس در هفته جاری با انتقاد نمایندگان به رفتار روز گذشته رییس دولت در همراهی کردن با مشایی در زمان ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم همراه بود. چه آنکه نادر قاضی پور نماینده ارومیه در اخطاری با اشاره به اینکه رییس جمهور با این اقدام، سوگند ریاست جمهوری خود را نقض کرد، اظهار داشت: روز گذشته احمدی‌نژاد در ثبت‌نام یک کاندیدا برخوردی ناشایست و غیرعقلانی داشت. برای اولین بار بود که یک رئیس جمهور در انتخابات بعدی حضور یافت و شأن مقام ریاست جمهوری را زیر سؤال برد. آیا زمان آن نرسیده است که اعلام عدم کفایت رئیس جمهور را مطرح کنیم؟
وی با اشاره به تاخیر رییس جمهور در ارائه به موقع لایحه بودجه تاکید کرد: احمدی‌نژاد سه سال است که بودجه را عملا با تأخیر برای طی مراحل قانونی تقدیم مجلس می‌کند. روز گذشته با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام کرد که مرخصی گرفته است. باید پرسید آیا جنابعالی زمانی که 11 روز خانه‌نشین بودید، نمی‌گفتید که به مرخصی رفته‌اید؟! اگر مامور بوده از طرف چه کسی ماموریت داشته است؟
احمد توکلی نماینده تهران نیز از دیگر تذکر دهندگان به این اقدام رییس جمهور بود. وی با بیان اینکه احمدی نژاد با همراهی کرن یک کاندیدای ریاست جمهوری از دولت و جایگاه قوه مجریه خرج کرد، خطاب به رییس مجلس گفت: شما باید در نطق اول دستور خود درباره این رفتار دولت که خلاف رفتار روسای جمهور گذشته و نقض سوگند رییس جمهوری بود موضع گیری می کردید. خرج کردن دولت برای یک داوطلب ریاست جمهوری خیانت است.

وی تصریح کرد: دیروز آقای رئیس جمهور بر خلاف سوگند و برخلاف رفتار تمام روسای جمهور سابق ایران رفتاری شبیه پادشاهان مستبد داشتند که برای حفظ قدرتشان جانشین تعیین می کنند. اگر مجلس در قبال این بدعت موضع گیری نکند.

وی خطاب به رئیس مجلس ادامه داد: جنابعالی که سخنگوی رسمی مجلس هستید و در مقام ریاست مجلس در ابتدای نطق‌تان اگر در خصوص این بدعت گذاری ها موضع گیری نکنید در تاریخ ایران بد تلقی می شود.
توکلی تصریح کرد: رئیس جمهور در سفرهای استانی فرد مورد علاقه خود را همراه می برند و از وی تجلیل می کنند و دیروز نیز تمام قوه مجریه را به پای آن داوطلب مورد بحث ریختند و اعلام کردند تمام نقطه قوت قوه مجریه به پای این داوطلب است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: خرج کردن قوه مجریه برای این داوطلب خیانت و قدرت طلبی است شما باید در قبال این موضوع موضع گیری کنید. تذکر بنده به موضوع نطق جنابعالی است.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 292410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    24 6
    خدایا کمک کن! چه اصولگرایان رأی بیاورند و چه اصلاح طلبان، چندان فرقی نمیکند. چون هردو با افکاری متفاوت مایلند به کشور خدمت کنند، اما مطمئن باشید امثال انحرافییون که ۸ سال گذشته نحوه ی فعالیت آنها را دیده ایم، اصلا قصد خدمت ندارند.
  • ايراني IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    احسنت احسن به توكلي و توكليهاي شجاع و نترس ومسلمان تا كي بايد اين قانون گريزيها را و اين دهن كجيها را به ملت و رهبري عزيزمان را شاهد باشيم
  • بدون نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    247 9
    خودکرده راتدبیرنیست
  • مهدی_ معمار_ شیراز IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    8 سال است که اینگونه است........ ولی همه گویی خوابند. و امروز همه چیز روشن است. رای ما هاشمی = خاتمی
  • بدون نام IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    خود کرده راتدبیر نیست
  • بدون نام SE ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    نونیه که شما گذاشتی تو کاسه ملت اقای توکلی. حالا کی کی بود من نبودم؟!! دست پیش گرفتی که پس نیفتی؟!
  • محمد شیرازی EU ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    این حرفا خیلی خنده داره. هر ایرادی که وارد باشه ولی این ایراد خیلی بی مورد هست.در دموکرات ترین کشور های جهان هم رییس جمهور های اسبق از کاندید حزب خودشون حمایت می کنن .خبرآنلاین خواهشا این یکی نظر منو منتشر کن.10 تا نظر فرستادم یکیش تایید نشده.
  • فریبرز IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    کجای دنیا از ابتدا تا حال ، برای چانشین پادشاه مستبد صندوق رای گذاشته شده است . چرا تفسیر به رای می کنید مگه ما کوریم . چون رئیس جمهور جلوی قدرتمندان و زورمندان را گرفته ، حالا بد شده ؟؟ !!!
  • ياسر IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    152 6
    آقاي توكلي مردم دارن له ميشن زير فشار تورم به جاي اين حرفا شمايي كه نماينده مجلسي چي كار كردين واسه اين مردم؟؟ جواب بدين
  • جلیل IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    اینکه می گید الان وقت مطرح کردن عدم کفایت سیاسی هست اتفاقا اون کسی که باید عدم کفایت سیاسی بشه شما هستید نه رئیس مجمهور
  • hasan IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    147 7
    مرخصی آقای احمدی نژاد را چه کسی امضاء کرده است؟؟؟
  • علی رضا IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    8 57
    سلام مرسی فریبرز جان با نظرت کاملا موافقم یک نفر پیداشده جلو تمام قدرتها ایستاده حالا دارن خرابش میکنن اگرم الان تورم و بیکاری فشار وارد کرده بخاطر تحریم ها و مسائل دیگر است اگر احمدی نژاد نبود مطمئن باشید وضع خیلی خرابتر بود دکتر احمدی نژاد عزیز ما ایرانیها هیچوقت قدر دان نبودیم رئیس جمهور عزیزم دلم این روزا خیلی واسه مظلومیتت میسوزه
  • بهروز IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    27 16
    اقای توکلی بهتر است این شجاعتتون را برای فریاد رسی از مردم که زیر بار تورم وگرانی له میشوند بکار گیرین نه برای اهداف سیاسی
  • بدون نام TR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    12 53
    اگر جرم است پس رییس جمهوری هم که یک دور کاندیدا بوذه و برای دور دوم پیاپی شرکت می کند اگر تبلیغی در زمان مرخصی برای خود بنماید هم مرتکب جرم است, چون فرقی نمی کند برای خودش یا شخص دیگری تبلیغ نماید. بنابراین آقایان خاتمی و رفسنجانی هم موقعی که برای دور دوم پیاپی خود در زمان تصدی ریاست جمهوری تبلیغ نموده اند مرتکب جرم شده اند. با این ایرادهای بنی اسرائیلی محبوبیت رییس جمهور زحمتکش و محبوب مردم روزافزون میشود. پس ادامه دهید!
    • بدون نام EU ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
      7 11
      منطقی ترین کامنت بود.