تسنیم نوشت:

طهماسب مظاهری رئیس بانک مرکزی دولت نهم پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری در نشست خبری با بیان اینکه حضورم در انتخابات اعلام آمادگی برای خدمت به مردم است، گفت: عمده‌ترین مسئله‌ای که مردم با آن مواجه هستند، بحث‌های اقتصادی، مشکلات تورم و اصلاح شاخص‌های اقتصادی است و معتقدم دولت آینده باید در چند سال آینده همت خود را بر بهبود شاخص‌های اقتصادی بگذارد.
وی در پاسخ به این سوال که شما در دولتی مسئولیت داشتید که ارزش پول ملی کاهش پیدا کرد، اظهارداشت: من در دولت نهم رئیس بانک مرکزی بودم و بحث آن زمان ما این بود که انتشار پول بیش از حد رشد اقتصادی، منجر به ایجاد تورم می‌شود. اما این حرف مورد قبول دولت نبود و چون نتوانستم حرف خود را جا بیندازم استعفا کردم. امروز که شاهد استمرار آن سیاست هستیم، نتیجه آن برای مردم ملموس است.
رئیس بانک مرکزی دولت نهم در پاسخ به این سوال که مهمترین برنامه شما در عرصه سیاست‌خارجی چیست؟ افزود: سیاست‌خارجی باید در مجموعه نظام حل شود، اما مهم این است که اقتصاد مملکت را از آثار منفی سیاست نجات دهیم. چرا که در حال حاضر اقتصاد درگیر بحث‌های سیاسی است و رنج آن به مردم می‌رسد.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 292241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    3 1
    حیف مردم عادی شما رو نمشناسن کاش اگه رئیس جمهور نشدی معاون اول بشی مملکت به امثال شما نیاز داره ولی خب منافع بعضی ها اجازه نمیده شما بیایید