۰ نفر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷

مقامات ارشد دو کشور روسیه و بریتانیا روز چهارشنبه در دیداری به توافق رسیدند تا برای پایان درگیری ها و انتقال صلح آمیز قدرت در سوریه با یکدیگر توافق کنند.

به گزارش خبرآنلاین، این مذاکرات پیش از دیدار روز دوشنبه آتی نخست وزیر بریتانیا با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا صورت گرفت. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در نشست خبری پس از این مذاکرات اظهار داشت: ما در یک نکته مورد نظر به توافق رسیدیم و آن پایان خشونت ها در سوریه و آغاز مرحله ای صلح آمیز و تداوم استقلال و وحدت در این کشور است. همچنین ما در رابطه با تمامی راههای ممکن برای پیشروی ایده های خود در جهت توسعه صلح و ثبات در این کشور مذاکره کردیم.

در همین زمینه ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: کامرون در این نشست با اعلام اینکه هیچ مشکلی درخصوص این مساله وجود ندارد که لندن و مسکو در درگیری‌های سوریه نظرات مختلفی دارند، گفت: ما خواستار توقف عملیات نظامی، اجازه دادن به مردم سوریه برای انتخاب دولت و جلوگیری از رشد افراطی‌گرای هستند. در همین رابطه مهر به نقل از روزنامه گاردین گزارش داد: دیوید کامرون پس از دیدار با رئیس جمهور روسیه عنوان داشت که این دیدار یک پیشرفت واقعی برای حل بحران سوریه بود.

به نوشته این روزنامه، پوتین و کامرون در این دیدار در مورد تشکیل یک دولت انتقالی در سوریه و اینکه این کابینه موقت بحران در این کشور عربی را خاتمه دهد به توافق رسده اند. براساس این گزارش، گویا دو طرف در مورد نحوه شکل گیری این دولت انتقالی اختلاف عقیده دارند چون کشورهای غربی مخالف حضور اسد در این دولت هستند اما روسیه بر حضور اسد در آن تاکید دارد.

در همین رابطه طی روزهای گذشته جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، نیز مدعی شده بود که بشار اسد نمی تواند در دولت انتقالی حضور داشته باشد.

به گزارش خبرآنلاین، همزمان با این دیدار جان کری بار دگر مدعی شد ، شواهد مستدل و محکمی درخصوص استفاده رژیم دمشق از سلاح شیمیایی در دست است. لازم به ذکر است که در همین حال لاوروف، وزیر امور خارجه در روسیه در سفر به ورشو، لهستان که روز جمعه صورت گرفت، به صورت صریح ارسال سلاح‌های پیشرفته (سامانه موشکی اس 300) به سوریه را رد کرد و افزود: مسکو برنامه‌ای برای فروش این سلاح به سوریه ندارد.

52261

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 292197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =