ابوترابی فرد برای ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شد.

نایب رییس مجلس صبح امروز در آخرین روز ثبت‌نام از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد تا مراحل ثبت‌نام خود را انجام دهد.

ابوترابی فرد به عنوان نامزد منتخب ائتلاف اکثریت اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده است.

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم، ابوترابی فرد را در هنگام ورود به وزارت کشور همراهی می‌کرد.

ابوترابی‌فرد در واکنش به وجود اختلاف در ائتلاف اکثریت اصولگرایان، گفت: اختلافی وجود ندارد.

ابوترابی‌فرد که برای ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم در ستاد انتخابات کشور حضور یافته بود، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این‌که خروجی ائتلاف چیست و آیا اختلافی در میان اعضای ائتلاف اکثریت اصولگرایان وجود ندارد؟ اظهار کرد: اختلافی نیست و دبیر ائتلاف نیز به طور شفاف نتیجه را اعلام کرده است.

وی در پاسخ به این‌که آیا دیگر اعضای ائتلاف اکثریت اصولگرایان ثبت‌نام نخواهند کرد؟ تصریح کرد: اعضا نظرشان را اعلام کردند.

 

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در سال 1332 در شهر قم به دنیا آمد و در سال 1344 به همراه برادر بزرگترش سید علی‌اکبر برای تحصیل به نجف اشرف رفت.
او پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مسئولیت عقیدتی و سیاسی وزارت دفاع را بر عهده گرفت.
ابوترابی‌فرد در سال 1372 به عنوان نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه امام خمینی (ره) منصوب شد و پس از آن نیز مسئولیت نهاد نمایندگی مقا معظم رهبری در دانشگاه تهران را بر عهده گرفت. وی همچنین در سال 1384 به عضویت جامعه روحانیت مبارز تهران درآمد.
این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سه دوره اخیر مجلس شورای اسلامی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بوده است و البته در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی مدتی مسئولیت معاونت قوانین مجلس را بر عهده داشت. همچنین او، عضویت در هیئت حل اختلاف سران قوا را در کارنامه خود را دارد.
ابوترابی‌فرد دوره ششم، هفتم و هشتم نمایندگی مردم قزوین را در مجلس شورای اسلامی بر عهده داشت و در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی توانست رای مردم تهران را به خود جلب کند و وارد مجلس شود. همچنین وی در سال 1390 با حکم مقام معظم رهبری به عضویت هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه درآمد.
وی عضویت در شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، عضویت در شورای نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مسولیت عقیدتی - سیاسی وزارت دفاع در زمان امام خمینی(ره) را در کارنامه کاری خود دارد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 292127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدحسن بیاتی IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    2 14
    مبارک است .پاک باش وخدمتگذار
  • حق جو IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    1 0
    درسال حماسه سیاسی ودرانتخابات ریاست جمهوری ، مابه کسی رای می دهیم که به مردم امید به زندگی ببخشد . چراکه بی تفاوتی دولتها باعث شده مسن ترها بخاطراینگه مبادا روزی برای امرارمعاش شرمنده فرزندان ویا دیگران شوندنسبت به آینده مضطرب ونگران باشند وجوانان نیز ازبیکاری به آینده بی علاقه ، افسرده ودچار روزمرگی وخمودگی شده باشند . ، پس اولا" برای سرپرستان خانوار حداقل بیمه بازنشستگی و بیمه خدمات درمانی سهم دولت درنظر گرفته وبه حساب تامین اجتماعی واریزنماید وسهم افراد اختیاری باشد . دوما" برای جوانان بیکارمقرری ماهیانه درنظر بگیرد . متاسفانه نمایندگان مجلس هم تاکنون هیچگونه اقدامی نکرده اند . به عبارتی مانند ملی شدن نفت وگازومنابع طبیعی، منابع انسانی یعنی آحادجامعه نیزملی اعلام بکند. زیرا آرامش حق
  • آزاده101ماه اسارت IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    1 2
    باسلام.اخلاق اصل است هرچیزی بدون اخلاق هیچ وپوچ است.این مردعلاوه براخلاق دارای فضیلتهای مثبت زیادی است که می توان امید اسالم عزیزومصلمین باشد.