این روزها خبر خرید قریب الوقوع کمپانی Nook Media متعلق به بارنز اند نوبل توسط مایکروسافت به گوش می رسد.

تک کرانچ گزارش داد مایکروسافت با سرمایه گذاری 300 میلیون دلاری سال گذشته خود روی Nook Media اکنون تصمیم دارد با پرداخت یک میلیارد دلار، این کمپانی را از Barnes&Noble بخرد.
تبلت های موسوم به نوک، متعلق به این کمپانی است که تحت آندروید راهی بازار شده و با استقبال خوبی نیز روبرو شده است. ابزارهای الکترونیکی از جمله تبلت نوک، کتابخانه های الکترونیکی آنلاین و انتشارات آنلاین بارنز در زیر مجموعه "نوک مدیا" جای گرفته است.
(تبلت نوک 7 اینچی تحت آندروید بوده که پردازنده دو هسته ای یک گیگاهرتزی داشته و 16 گیگ حافظه داخلی با 1 گیگ رم به قیمت 249 دلار عرضه شده است.)
اولین سوالی که مطرح می شود اینکه "نوک مدیا" خریدی مناسب برای مایکروسافت به شمار می رود؟ در مورد اسکایپ و Yammer نیز این گونه صحبت شد و در نهایت مایکروسافت کاری که می خواست را انجام داد.
تبلت نوک اخیرا به فروشگاه گوگل وصل شده است و مایکروسافت علاقمند است فروشگاهی شبیه در بخش e-reader برای ویندوز و محصولات خود درست کند که با خرید "نوک مدیا" می تواند گام های خوبی را برای کسب تجربه بردارد.
در حال حاضر عایدی مایکروسافت از سرمایه گذاری 300 میلیون دلار در "نوک مدیا" آن چنان که توقع داشته، نبوده است. همچنین اپ مخصوص ویندوز روی تبلت نوک ایجاد شده اما برای "ویندوز فون" هنوز کاری صورت نگرفته است.
تامی رلر مدیر مالی در مایکروسافت گفت مایکروسافت کاملا "نوک مدیا" را پشتیبانی می کند و برایان مک دونالد کسی که اولین اپ را برای ویندوز 8 نوشت، روی پروژه اپ مایکروسافت برای "نوک مدیا" کار می کند.
بخش کالج بیزینس در "نوک مدیا" توسط کمپانی مادر یعنی "بارنز اند نوبل" در سال 2009 خریداری شد و جزیی از "نوک مدیا" شده است که اگر مایکروسافت خریدار اعلام شود، این بخش نیز از آن این کمپانی خواهد شد.
هر چند فروش کلی در نوک کم شده، اما فروش محصولات دیجیتال و نشریات دیجیتال رشد داشته است. در حال حاضر 25 درصد از سهم بازار ebook و 35 درصد از مجلات الکترونیکی در امریکا متعلق به "نوک مدیا" است.
ویلیام لینچ مدیر اجرایی بارنز اند نوبل گفت تقاضا از سوی دانش آموزان و دانشجویان برای پروپوزال و کتب الکترونیکی افزایش یافته و اجاره تکس بوکها نیز روند رشد خوبی را داشته است و این نشان می دهد محتویات دیجیتالی طرفداران بیشتری پیدا کرده است.
لینچ افزود کمپانی متبوعش بخش ویژه ای برای مدیریت بر محتوای دیجیتال ایجاد کرده است.
آیا مایکروسافت دنبال ساخت تبلت و e-reader جدیدی مبتنی بر سرفیس خود است تا بازار محتویات دیجیتالی را قبضه کند؟ یا مایکروسافت 1 میلیارد دلار خود را می خواهد دور بریزد؟
 
منبع: زد دی نت
56501
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 292081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =