دیروز و امروز هم روند ثبت نام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داشت.

سید صادق روحانی: طبق برنامه‌ای که وزارت کشور اعلام کرده است ثبت نام از نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که از روز سه شنبه آغاز شده است، روز شنبه پایان خواهد یافت و آنگونه که مصطفی محمدنجار وزیر کشور اعلام کرده است این زمان تمدید نخواهد شد.
در این روزها هر نامزدی که به وزارت کشور آمد پس از ثبت نام پشت تریبون خبرنگاران رفت و از برنامه‌ها و دلایلش برای ثبت نام در انتخابات گفت. دیگر نامزدهایی هم که هنوز برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه نکرده‌اند نیز در برنامه‌ها و مراسم های مختلف اظهارنظرهای مختلفی درباره انتخابات داشتند.
البته حضور برخی از چهره‌ها و یا در برخی موارد عدم حضور برخی چهره‌ها در وزارت کشور حاشیه ساز شد. محسن رضایی که سابقه دو دوره نامزدی در انتخابات را دارد امروز با عده کثیری از هوادارانش به وزارت کشور آمد. هوادارانی که پس از نمازجمعه پیاده یا با ماشین و موتور سیکلت آمده بودند و شعارهایی هم در حمایت از او سر می‌دادند. این حرکت رضایی و هوادارانش باعث شد تا صولت مرتضوی رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور واکنش نشان دهد و بگوید که راه اندازی کارناوال تبلیغاتی هنگام ثبت نام خلاف قانون است.( ایــنــجـــا)
از سوی دیگر امروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه تیم پیشرو حفاظت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلت نظام برای برسی وضعیت امنیتی ستاد انتخابات کشور وارد آنجا شده است. با وجود آنکه آیت الله هاشمی رفسنجانی هنوز برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی نکرده است اما با شروع ثبت نام نامزدها در انتخابات هر روز خبرهای ضد نقیضی درباره تصمیم آیت الله منتشر می‌شد. البته خبر امروز مبنی بر حضور تیم حفاظت هاشمی رفسنجانی در محل ستاد انتخابات کشور توسط محسن هاشمی پسر ارشد رئیس مجمع تشخیص مصلحت تکذیب شد. (ایــنــجــا)
از چهره‌های معروفی که روز جمعه را برای ثبت نام در انتخابات انتخاب کردند می توان از محمدرضا عارف ، غلامعلی حدادعادل، علیرضا زاکانی ، اکبر اعلمی و محسن رضایی نام برد. همچنین آنگونه که حسینعلی نوری مدیر کل دفتر انتخابات وزارت کشور اعلام کرده است تا کنون 366 نفر برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده‌اند. ( ایــنــجــا)
خبر انتخاباتی مهم روز گذشته نیز اعلام نامزد نهایی ائتلاف اکثریت اصولگرایان بود. دبیر ائتلاف 3+2 در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین گفت که در آخرین جلسه این ائتلاف ابوترابی‌فرد به عنوان گزینه ائتلاف اکثریت برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری برگزیده شد. ائتلاف 2+3 از محمد حسن ابوترابی فرد،منوچهر متکی ،محمدرضاباهنر، مصطفی پورمحمدی و یحیی آل اسحاق تشکیل شده بود.حجت الاسلام موسی پور تاکید کرد: انتخاب ابوترابی فرد براساس نظر جمعی اعضای ائتلاف بوده است.(‌ایــنــجــا) این درحالی است که منوچهر متکی عضو دیگر این ائتلاف اعلام کرده که برای شرکت در انتخابات ثبت نام می‌کند.(ایــنــجــا) اما علی پورمحمدی برادر حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به مشخص شدن گزینه نهایی ائتلاف 2+3 اظهار کرد: اخوی اینجانب به طور مستقل در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام نخواهد کرد.( ایــنــجــا)
در ادامه اهم اظهارات انتخاباتی نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری می‌آید: 
نام
اظهارات
احمدزاده کرمانی، روح الله
باهنر، محمدرضا
حدادعادل، غلامعلی
خاتمی، سید محمد
بهترین شخصیتی که می‌تواند به نظام کمک کند، آقای هاشمی است. (ایــنــجــا)
خرازی، باقر
رضایی، محسن
 
روحانی، حسن
رای ریشه‌یابی مسائل مربوط به پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 باید به خیلی از مسائل از جمله رویدادهای قبل از انتخابات مراجعه کرده و به درستی فضای آن دوران را تحلیل و بررسی کنیم.(ایــنــجــا)
سعیدی‌کیا، محمد
به هیچ وجه کاندیدای دولت نیستم و مستقل به انتخابات ورود پیدا کردم و تا آخر هم مستقل خواهم ماند.(ایــنــجــا)
عارف، محمدرضا
فلاحیان، علی
آقای هاشمی هم گفته بودند که نمی‌آیند پس اگر بعد از این به صحنه بیایند، عذر ما موجه است.( ایــنــجــا)
کواکبیان، مصطفی
رادیو و تلویزیون خصوصی در کشور راه اندازی می کنم( ایــنــجــا)
متکی، منوچهر
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 292043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    4 1
    هردم از اين باغ بري مي رسد.....
  • بدون نام IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    4 1
    شعارهاى آقايان رضائى و كواكبيان بارز تر و فريبنده تر است البته اگر بتوانند محقق كنند شعارهايشان را
  • سالار حکمت IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    8 1
    بمب های اعتماد به نفس! با این اعتماد به نفسی که اینها دارند، بعید نیست مدیریت جهانی که سهله مدیریت بر کهشکان هم نصیب ایران شود.