محمد‌رضا عارف معاون اول دولت خاتمی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در وزارت کشور برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

وی را در این ثبت نام، حاجی صوفی، معتمدی، توفیقی و حسن رسولی همراهی می کردند.

عارف چندی پیش در یک نشست خبری اعلام کرد که برای کشور احساس خطر می‌کند و اگر شرایط کشور اینگونه نبود به هیچ وجه کاندیدا نمی‌شد.

محمدرضا عارف با بیان اینکه "دلیلی برای رد صلاحیتم نمی‌بینم"، تاکید کرد که از لحظه ثبت‌نام تا پایان راه، به قانون پایبند است.
محمدرضا عارف پس از ورود به وزارت کشور جهت ثبت‌نام در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه "اساس کار هر داوطلب برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری باید پایبندی به قانون و رعایت قوانین باشد"، اظهار کرد: از همین الان که به عنوان داوطلب ثبت‌نام می‌کنم، تا پایان راه پایبند به قانون هستم.
معاون اول دولت هشتم در نشست خبری خود در وزارت کشور که پس از انجام مراحل ثبت‌نامش برگزار شد، با بیان اینکه "همواره خدمتگزار خدومی بودم و دلیلی بر رد صلاحیتم نمی‌بینم"، اظهار کرد: خوشحالم که در آستانه ماه مبارک رجب کاندیداتوری خود را برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام می‌کنم.
وی با بیان اینکه "مهمترین انتخابات، انتخابات ریاست جمهوری است که مردم برای چهار سال اداره امور کشور را به دست یک فرد می‌سپارند"، افزود: من با توجه به تجربه‌ام در بخشهای مختلف در سه دهه گذشته و همچنین شرایط خاصی که کشور ما با آن روبرو است، در صحنه حضور پیدا می‌کنم و اگر مردم این افتخار را به من دادند سعی می‌کنم خدمتگزار خوبی برای مردم باشم و کشور را در چارچوب پیشرفت و در راستای چشم‌انداز به جلو ببرم.
عارف در ادامه در برابر این پرسش که "آیا شما در اجماع اصلاح‌طلبان گزینه نهایی شده‌اید؟" پاسخ داد:‌ خوشبختانه روند اجماع در جبهه اصلاحات به خوبی پیش می‌رود و اقدامات خوبی هم انجام شده است و طی روزهای آینده نتیجه این اجماع به اطلاع مردم خواهد رسید.
خبرنگاری از عارف پرسید "چقدر احتمال می‌دهید پیروز نهایی باشید؟" که وی پاسخ داد: حرف آخر را مردم می‌زنند. من وقتی برمی‌گردم و عملکرد خود را در سه دهه گذشته می‌بینم، شاهد این هستم که معمولا با ارتقای جایگاه، شغل قبلی‌ام را ترک کردم و توانایی اداره کشور را دارم.
وی همچنین درباره احتمال حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات گفت: من از احتمال ثبت‌نام هاشمی اطلاعی ندارم و در مورد آقای هاشمی و خاتمی موضع قبلی خود را دارم.
در ادامه، خبرنگاری از برنامه‌های عارف درباره رفع گرانی‌ها پرسید که وی پاسخ داد: در این راستا برای رشد و توسعه کشور برنامه جامعی را تدوین کردم و در فاز اول، مهار تورم انجام خواهد شد و در این کار دولت دخالت می‌کند تا تورم کنترل شود.
این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری، برقراری انضباط مالی و جذب سرمایه را از دیگر برنامه‌هایش عنوان کرد و افزود: ما یک رشد هشت درصدی را پیش‌بینی کردیم تا ان‌شاء‌الله تورم روند نزولی خود را شروع کند.
خبرنگار دیگری از عارف پرسید که "اگر از سوی شورای نگبهان تایید نشدید چه برخوردی خواهید داشت؟" و عارف در پاسخ اظهار کرد: دلیلی برای رد صلاحیتم نمی‌بینم. من همواره در چارچوب ارزشها کار کردم و خدمتگزار خدومی بودم و در عین حال هم فردی قانون‌مند هستم و امیدوارم همه دست‌اندرکاران مُر قانون را رعایت کنند.
/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
    29 2
    بهترین کاندیدای اصلاح طلبان که در این دوره ثبت نام کرده
  • بدون نام IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
    24 4
    من که ايندوره به يه اصلاح طلب راي ميدم حالا هرکي ميخواد باشه
  • بدون نام US ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
    18 11
    به نظر من عارف گزینه بهتری از خاتمی و هاشمی است، زیرا: 1- یک اصلاح طلبیست که به اندازه خاتمی اعتماد حزب را دارد ولی حاشیه ها و حساسیت هایی که برای خاتمی وجود دارد را، ندارد. 2- با داشتن عضویت در چند دستگاه و سابقه کار اجرایی قابل قبول، در هماهنگ کردن دستگاه ها و شخصیت ها موفق تر خواهد بود. 3- خوش تیپ تره!
  • سبحان IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
    23 5
    اگه آقای خاتمی و هاشمی نیان بهترین گزینه معاون اول دولت اصلاحات دکتر عارفه
  • میلاد IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
    18 8
    وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ آقای دکتر عارف با علم و برنامه کشور را به جایگاه اصلی آن برگردان. امید ما به شماست. مرگ بر ضد ولایت علی درود بر سید علی خامنه ای درود بر رزمندگان اسلام مرگ بر منافق، مرگ بر منافق، مرگ بر منافق درود بر محمد رضا عارف ادامه دهنده راه شهدای علمی در خون تپیده ی ما چمران و صیاد درود بر شهدای کربلای 5 تنها کاندیدای خارج ار هیاهو و به معنای واقعی در خط رهبری کاری و با تجربه، سریع و خستگی ناپذیر، بازگشت به آرمان های علم پروری، نخبه پروری، انتخاب اصلح، شایسته سالاری، دوری از مردم فریبی، عدالت به معنای واقعی انسانی، آزادی تفکر و نقد، پیشرفت کشور و رسیدن به چشم اندازهای امام و رهبری، اعتدال در عمل.
    • بدون نام IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
      13 2
      به نکته ی بسیار خوب و جالبی اشاره کردید، من یک اصولگرا بودم ولی میبینم عارف اصلاح طلب اصولگراست که رای من هم ایشان خواهد بود. انشالله مملکت زیر سایه اتحاد پیش بره. اگه انصاف داشته باشیم عارف واقعا شخص کاردانیست و ایران را به جلو میبرد.
    • بدون نام IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
      9 1
      منم یک اصول گزا هستم ولی می بینم که زیاد یک طرفه پیش قاضی رفتیم و تند روی کردیم. اتفاقا دل رهبر رو از این مسئله خون کردیم. امیدوارم همه چه اصول گراها و چه اصلاح طلب ها بفهمند که چه نعمتی وارد انتخابات شده و به دکتر عارف عزیز رای بدند.
  • بدون نام IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
    24 4
    عارف ای مرد اخلاق، خدا پشت و پناهت. انشالله موفق باشی. ای مردم عزیز ایران بیاییم تعصبات را کنار بزنیم و شخصی را برای کشور انتخاب کنیم که به معنای واقعی و خارج از جناح های سیاسی بتونه کشور رو اداره کنه. بیاییم به منشور انتخاب رهبری دقت کنیم. بیاییم به کسی رای دهیم که کشور رو دچار بحران نکنه. بیاییم به کسی رای بدهیم که جایگاه ارزش ها بین مردم رو به ضد ارزش تبدیل نکنه. بیاییم اخلاق اداره کشور را به دیگران یاد بدیم. بنا بر گفته های رهبر عزیزمان: 1- رقابت انتخاباتی در چهارچوب نظام باشد 2- به قانون اساسی و خط امام پایبند باشید 3-مرزها با دشمن كمرنگ نشود 4- با كرامت رفتار كنید 5- با مخالفان خود حرف بزنید و استدلال كنید 6-در میدان سیاست صادقانه عمل كنید 7- به امنیت ملی پایبند باشید ,....
  • mansuor IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    7 5
    کشور ایران به فردی همچون اعلمی نیاز دارد