فارس نوشت:

حسن روحانی که ‌در نشست خبری ‌‌در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره وضعیت موسوی و کروبی که از سران فتنه به شمار می‌آیند، گفت: برای ریشه‌یابی مسائل مربوط به پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 باید به خیلی از مسائل از جمله رویدادهای قبل از انتخابات مراجعه کرده و به درستی فضای آن دوران را تحلیل و بررسی کنیم.
رئیس مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در حال حاضر که ما در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا هستیم، نیازی نیست که به گذشته پرداخته و مسائل را بار دیگر مطرح کنیم. چرا که اگر بخواهیم به این حوزه ورود پیدا کنیم باید خیلی از مسائل را به صورت شفاف بیان کرده تا مردم این مسائل را شنیده و خودشان قضاوت کنند.

روحانی درباره دوران حصر آیت‌الله منتظری نیز گفت: در آن دوران من اعتقاد داشتم که باید فضای کشور از حالت امنیتی خارج شده و با اجماع نظر در مورد مسائل مهم تصمیم‌گیری شود. این موضوع را در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی طرح کرده و در نهایت با اجماع نظر به یک تصمیم رسیدیم.
روحانی در پاسخ به پرسش مجدد خبرنگاری که از وی درباره رفع حصر از موسوی و کروبی می‌پرسید، تنها سکوت اختیار کرد و گفت: من در این زمینه حرف‌ها و نظرات خود را بیان کردم و برای پاسخ به پرسش بعدی آماده هستم.
خبرنگار دیگری از وی درباره مبلغ پرداخت یارانه‌های نقدی و اینکه برخی از مسئولان گفته‌اند می‌توان این مبلغ را به 250 هزار تومان افزایش داد پرسید که وی در پاسخ گفت: در حال حاضر برای تامین مبلغ 45 هزار 500 تومان یارانه نقدی فعلی مشکلات داریم و مباحث مفصلی توسط نمایندگان در مجلس مطرح شده است.
روحانی افزود: به نظر من آنچه تا به امروز به عنوان قانون مصوب شده باید تداوم یابد، اما برای مرحله بعدی نیازمند بازنگری در نحوه پرداخت یارانه‌های نقدی هستیم و معتقدم که باید یارانه‌ها به کالای ضروری و خدمات بهداشت تعلق گیرد. از سوی دیگر درباره اینکه کدام یک از گروه‌ها و اقشار جامعه و به چه میزان یارانه نقدی دریافت کنند، باید بازنگری شود.

کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری افزود: در بحث پرداخت یارانه‌های نقدی باید به صورتی عمل شود که تورم و نوسانات قیمت از این طریق مهار شود، نه اینکه به جای مهار تورم نقدینگی در کشور را افزایش دهیم.
روحانی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه در کابینه احتمالی خود از کدام یک از گروه‌ها استفاده خواهد کرد؟ نیز گفت: در صورت موفقیت در انتخابات کابینه فراجناحی تشکیل می‌دهم و از همه گروه‌ها و اقشار در آن استفاده خواهم کرد.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پانته آ CA ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
    16 17
    سوابق اجرایی ایشان در کنار تدبر و کارایی خوبی که دارن مینواند یکی از بهترین گزینه ها باشد مخصوصا در این شرایط که فرد اصلحی بین کاندیدا ها برای ریاست جمهوری دیده نمیشود
  • محمد IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
    11 15
    دکترروحانی سیاستمدار باهوشی و مقتدر و با اعتدالی هستند وعده توخالی نمیداهند قطعا با استفاده از نخبه گان تدابیر مناسبی برای برون رفت از وضع موجود اتخاذ مینمایند باتوجه سوابق و بیوگرافی در بین کاندیداها مناسبترین برای شرایط فعلی کشور هستند.
  • reza IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
    5 37
    سر مردم نمی تونی شیره بمالی. بهترین روش پرداخت یارانه پرداخت نقدی است. نیازی هم به بازنگری ندارد.
  • میلاد IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
    8 66
    بوی فتنه میاد...حرفهای شما مارا یاد برخی صحبتهای قبل از انتخابات 88 میندازه
    • سيد IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
      30 8
      بروبابا تو اصلا معني فتنه رو ميدوني..
  • حبابه والبیه IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    6 39
    اگر یارانه نقدی نباشد که میشود همان کپن هایی که اوایل داده میشد!!!!!پس چه فرقی کرده!!!!! آیا سکوت در برابر حصر سران فتنه تایید انها و عملکردشان نیست!!!