وزیر بهداشت دولت اصلاحات می گوید رئیس جمهور چه کاره است که خلاف قانون عمل کند؟

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس طی این یکی دو روز که کار ثبت نام کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور در وزارت کشور کلید خورده است هنوز به جمع بندی نهائی نرسیده است و می گوید که منتظرم تا ببینم چه کسانی در صحنه حاضر میشوند. بودنم در انتخابات منوط به حضور دیگران است. اگر احساس کنم که ضرورت دارد و می توانم موثر باشم با جدیت در انتخابات حاضر می شوم. تاکید دارد که اگر بیایم مستقل است و با عنوان هیچ گروهی در صحنه رقابت حاضر نخواهم شد.
گزیده گفتگوی مهر با نماینده تبریز را در ادامه بخوانید:

*قانون که نباشد هرج و مرج ایجاد می شود. هم اکنون در مجلس در بحث بهداشت و درمان، دولت به بندهای قانون به هیچ عنوان عمل نکرده است و مسوولان در رده های مختلف، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه به هیچ عنوان متعرض رئیس جمهور نشده اند. رئیس جمهور چه کاره است که خلاف قانون عمل کند؟ خلاف قانون، خلاف قانون است. نمی شود من خلاف قانون عمل کنم مرا محاکمه کنید.،آنگاه مجری قانون که خلاف قانون کند برای او کف بزنند. این چه منطقی دارد. حضرت امام به بنی صدر فرمود تو که هستی که می گویی قانون را قبول ندارم قانون تو را قبول ندارد.
*من دلم برای این مملکت و انقلاب می سوزد ما نیامده نبودیم که بعد از 34 سال وضع جامعه و مسائل اقتصادی از قبیل تورم و اخلاق و بیکاری و هزاران مسائل فکری و فرهنگی چنین باشد که مدام آنها را توجیه کنیم. واقعیت این است که ما نمی توانیم سوء مدیریت خود را به گردن آمریکا بیاندازیم چرا بعد از سال34 نتوانستیم 4 آدم درست و حسابی برای مدیریت تربیت کنیم آیا آمریکا نگذاشته ؟ دانشگاههای ما که پر است و همه هم نخبه هستند،چرا نمی توانند جایی را اداره کنند؟
*نمی فهمم چرا برخی خود را می کشند تا رئیس شوند. بحث این نیست که چه کسی به قدرت برسد ، بحث این است که ما حرف زدن با هم را یاد بگیریم براساس منطق عمل کنیم و اگر کسی توانست ایده ای درست بدهد، بر اساس آن عمل کنیم اما هم اکنون به راحتی به هم تهمت میزنیم.
*هنوز از کاندیداتوری من خبری نیست باید بببینم اوضاع و احوال کنونی چه می شود و چه کسانی به صحنه می آیند اگر کسانی که در صحنه حضور پیدا می کنند سابقه و علم و تجربه و مهارت داشته باشند، حضور کسانی که تجربه و سابقه کمتری دارند دیگر معنا پیدا نمی کند. اگر من بیایم مستقل خواهم آمد کاری به جناح چپ و راست ندارم.
* اصولگراها 8 سال کار کردند درست یا غلط از دولت آقای احمدی نژاد حمایت کردند پس نباید بعداز 8 سال بگویند آن را قبول ندارند و دوباره دنبال این باشند که سرکار بیایند. باید اتفاقات و اشکلاتی که بوجود آمده است را بپذیرند به چه دلیل نمی پذیرند؟ اینها همان آدمهایی هستند که احمدی نژاد را انتخاب کردند.
*من فهمیده ام که با عدد و رقم بایدحرف بزنم و این طور نیست که اگر کسی پشت تریبون سخنرانی کند همه حرفهای او را من بپذیرم. وقتی کسی می گوید من در این مملکت بیکاری را در یک سال از بین می برم، با تمام وجود می فهمم که این کار غیر ممکن است و این فرد غیر کارشناسی حرف می زند اما یک عده برای او کف می زنند من این کار را نمی کنم حتی اگر رئیس حزب باشد. نباید اجازه داد یک مسول در این مملکت بیاید و عوام فریبی کند.
*{در پاسخ به این سوال که آیا آقای خاتمی و جریان اصلاح طلب برای حضور شما در صحنه تقاضایی داشته اند؟}: خیر، فعلا حضورم پنجاه، پنجاه است. آن زمانی هم که نماینده شدم آخرین روز ثبت نام کردم ریاست جمهوری که بسیار پیچیده تر از نمایندگی است.
*نکته این است که من حق ندارم به شما تهمت بزنم و اگر شما پرونده ایی پیش من دارید من آن را باید به دادگاه ببرم ، اگر شما پرونده ایی پیش من دارید و آن جرم بوده و آن را اعلام نکرده ام من مجرم هستم. برای اینکه پنهان کاری کرده ام در حالی که حق نداشته ام اما اگر این پرونده در حد دادگاه نیست اصلا بی جا می کنم بر علیه شما حرفی بزنم.
*اگر قانون اجازه می دهد مشایی هم بیاید، من نمی دانم مشایی چه گناهی کرده اگر گناهی کرده و شورای نگهبان آن را تشخیص می دهد برخورد کند به چه دلیل می گویید مشایی نیاید؟ آیا این اسلامی است که ما پشت سرفردی که هم اکنون مشاور رئیس جمهور است و پستهای حیاتی دارد حرفی بزنیم اما محاکمه هم نکنیم و او هم به کارش ادامه دهد آیا این تناقض در رفتار و گفتار نیست؟
*بنده می توانم آقای مشایی را از نظر مدیریتی نقد کنم هیچ اشکالی ندارد نقد مدیریتی منعی ندارد. ما اتهام می زنیم و بنده می گویم من در جایگاهی نیستم که آقای مشایی را متهم کنم. تا دادگاه او را متهم نکرده است منهم او را متهم نمی کنم.
*با رئیس جمهور متخلف اول باید گوشزد کنیم که اگر گوش نکرد از رئیس جمهور عدم کفایت بگیرد تا بداند خلاف قانون عمل کند.
*فکر می کنم اصلاح طلبان آزادتر هستند تا کسانی که ادعای اصولگرایی می کنند.
* فکر می کنم حضور هر دوی آقایان خاتمی و هاشمی می تواند موثر باشد و شور و شوق انتخاباتی را زیاد کند و حماسه خلق کند بخواهیم و نخواهیم عده ایی در جامعه هستند که حضور این دو شخصیت را می پذیریند.
واقعیت را نمی توان کتمان کرد اگر این دو شخصیت وارد عرصه شوند به تبع آنها خیلی از افراد وارد خواهند شد اگرهم نیایند به دنبال آن خیلی ها وارد عرصه نمی شوند و آنها هم که می آیند به خاطر انقلاب است که حضور پیدا می کنند.
*اینکه آقای احمدی نژاد سرمایه مملکت را می فروشد و در جیب مردم می گذارد آیا درست است؟ راه حل مشکلات توصیه هایی نیست که دیگران مطرح می کنند. در زمان آقای هاشمی توصیه های بانک جهانی را مورد توجه قرار دادند یکی از توصیه ها این بود که بازار را آزاد کنند و همه چیز را به بازار واگذار کنند.
*دو ماه قبل با آقای خاتمی دیدار داشتم ولی انتخاباتی نبود. من با کسی دیدار انتخاباتی نداشته ام برای کاندیداتوری هم با کسی صحبتی نداشته ام.
*{در پاسخ به این سوال که اگر بخواهید کاندیدا شوید از آقای خاتمی در این باره سوال می کنید؟}: فکر نمی کنم.
* من ستادهایم را در اختیار آقای موسوی قرار داده بودم. بعد از انتخابات از همه انها خواستم که به نظر شورای نگهبان تمکین کنند. بعداز سخنرانی رهبری در نماز جمعه تهران هم اینکار را کردم.
*{در پاسخ به این سوال که فکر می کنید اگر مشایی را رد صلاحیت کنند آقای احمدی نژاد چه خواهد کرد؟}: چه می دانم احمدی نژاد قابل پیش بینی نیست. بالاخره می گوید بگم؟! و ممکن است یک چیزی بگوید. زمانی که شروع کرد و این شیوه را پیش گرفت ، باید با او برخورد می شد. همان سال 84 که گفت همه آنها که تا حالا سر کار بودند بردند و خوردند و رانت خواری کردند، باید قوه قضاییه او را صدا می کرد پرونده را می گرفت و اگر راست می گفت همه را محاکمه می کرد و اگر نه مشکل او ار که پشت سر همه حرف زد، حل می کرد. نه اینکه دست روی دست می گذاشتند.
*بعد از دوره مدیریت تازه دیدم دنیا چیز دیگری است به آدم خوش می گذرد در بیمارستان پول زیادی می دادند باغ خریدم خانه خریدم تفریح کردم یادم نمی آمد تفریح کرده باشم. یا جنگ بود یا درس بود یا مدیریت بود ، بعد دیدم می شود تفریح هم کرد، دنیای دیگری ساخته بودیم برای خودمان که خیلی با دنیای این طرف فرق داشت. بعد از سه سال دیدم اگه روز قیامتی باشد و سوال کنند نمی گویند وقتی این همه شعار دادی چرا اینطور زندگی کردی؟ در عرض سه سال به اندازه سی سال به ما پول دادند. گفتم حداقل خود را به مردم عرضه کنم و بگویم که حاضرم به جای شما درمجلس حرف بزنم اگر رای نمیدادند می گفتم تکلیف از من ساقط است.
*در حال حاضر درآمد ماهانه ام حدود 15 میلیون تومان است. البته اگر در بخش خصوصی کار می کردم 300 تا 400 میلیون تومان درامد داشتم.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    اون وقت یعنی با این درآمد درد ما را درک خواهی کرد؟ یا خواهند کرد؟
    • بدون نام IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
      146 4
      شما مطمئنید بقیه کمتر از این درآمد دارند؟!
  • جلیل IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    تمامی مسئولینی که قصد حضور در انتخابات را دارند تمما شکست خورده هستند وزمان مسئولت خودشون بد ترین ظلم ها را به مردم روا داشتند همین آقا زمانی که وزیر بهداشت بود چه کار مفیدی انجام داد وضعیت بیمارستانها اورزانسها بسیار نامناسب بود کسیکه دز زمان وزارتش نمی توانست به وضعیت بیمارستانها برسد الان چه جوری می خواهد رئیس جمهور شود ویک کشور را اداره کند
  • محمد IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    21 0
    توجه كنيد كه ايشون جراح قلب هستند اگر نماينده نبودند و به پزشكي ميپرداختند درآمدشان بسيار بيشتر از اين بود
  • جلیل IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    1 0
    اکثر کاندیداها از جمله اصولگرایان معتقدند نقدینگی زیاد شده وباید پول از دست مردم گرفته بشه خوب با این صورت که باید از حقوق خودشون کم بشه خودشون سوار مدل بالاترین ماشین میشند بیشترین حقوق رو دریافت می کند سخن از افزایش نقدینگی می کنند وچشمشون رو به این حقوق 750000 تومانی ما دوختند که نصفشم پول قسطه
  • Alireza IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    64 1
    دمش گرم ماهی یه پراید حقوقشه
  • بدون نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
    1 1
    اگرقصد خدمتدار ی پولی که برایتبلیقا ت میخوایخرج کنی رای نیاری خرج شعل اشتغال جوانان کن
  • امیرحسین IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
    2 11
    مرفه بی درد
  • خزرائی IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
    6 2
    دکتر جان اینبار اجازه دهید یکنقر این جراحی بزرگ رو به عهده بگیرد که مدیر و توانمند مسایل اقتصادی باشد چون دوره دوره اقتصاد و مشکل برون رفت از مهم میباشد . متشـــــــــــــــــکریم که تحصیل کرده هستید و منطق و علم و بر هم چیز ترجیح مدهید