فارس نوشت:

‌حسن سبحانی نامزد ریاست جمهوری یازدهم امروز پس از ثبت‌نام در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: بنده برنامه دولت قانون را با گفتمان اصولگرایی و بر مبنای قانون اساسی در اختیار ملت بزرگ ایران می‌گذارم. تا اقتصاد را که یکی از برنامه‌های دولت قانون است عاری از ربا کنم.
این نامزد ریاست جمهوری بر همین اساس به احیا کردن قانونگرایی اشاره و تصریح کرد: تلاش می کنم عدالت را از طریق رشد و آگاهی مردم تعمیق بخشیده و عبور کشور را با اخلاق‌مداری که جامعه به آن نیازمند است، به سامان برسانم.
وی در عین حال به ارائه برنامه دولت قانون ظرف چند روز آینده به افکار عمومی خبر داد.
سبحانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آيا صرف نماینده بودن برای رجل سیاسی را کافی می‌دانید و برای تثبیت اقتصادی چه برنامه ای دارید؟، گفت: بنده سابقه‌ای طولانی به عنوان معاون وزیر دارم و در واقع کار اجرایی کلان کرده‌ام. 12 سال نیز عضو مجلس شورای اسلامی بودم و مسئولیت‌های مهمی در مجلس داشتم و بر این اساس ثبت‌نام کردم.
وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه برنامه‌های سیاسی شما چه خواهد بود، اظهار داشت: آزاد بودن و عنایت به احزاب و تشکل‌ها یکی از موارد مهم است. کشوری که با انتخابات اداره می‌شود باید به تشکیلات حزبی البته در چارچوب قانون اهمیت بدهد.
سبحانی پاسخ به سؤالی را درباره هدفمندی یارانه‌ها اینگونه داد که دولت برای مدت قابل دفاعی باید یارانه را بدهد و البته سابقه بنده نشان می‌دهد بنده با این نوع یارانه دادن موافق نبودم.
نامزد ریاست جمهوری یازدهم درباره نوع حضورش در انتخابات نیز گفت: ‌مستقل به میدان می‌آیم.
وی در پاسخ به اینکه آیا به نفع فرد دیگری کنار خواهید رفت، اظهار داشت: در این زمینه بحث امکان شباهت برنامه‌ها مهم است و در حال حاضر برنامه‌ای مبنی بر آنچه که تدوین کرده‌ام وجود ندارد. از این رو راه خود را ادامه می‌دهم.
وی در پاسخ به سؤالی راجع به افزایش نرخ ارز نیز گفت: افزایش قیمت ارز معلول هدفمند کردن یارانه‌ها به طور عمده و همچنین موثر از شرایط سنگین تحریم بود که البته سوء مدیریت در اداره وضعیت موجود به این مسئله دامن زد که باید نسبت به اصلاح آن قدم برداشت.
سبحانی در پاسخ به این سؤال که آیا کابینه خود را طراحی کرده‌اید، اظهار داشت: به کسانی فکر کرده‌ام اما هنوز به طور کامل طراحی نشده‌ است.
خبرنگاری از این نامزد ریاست جمهوری پرسید شما تبلیغات خود را 37.5 میلیون تومان عنوان کرده‌اید. آیا این مقدار را کافی می‌دانید؟ که وی گفت: با این مقدار هزینه تبلیغات خود را پیش می‌برم و از رسانه‌ها نیز کمک خواهم گرفت و پیامم به مردم می‌رسد. بیش از این ضرورتی ندارد چرا که قائل به حاکمیت پول و ثروت برای خدمت به کشور نیستم.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =